Chaintech Zenith CT-7NJ

Pagina: 1
Acties:

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:16

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
De search is plat, en dmv met de hand zoeken ( _/-\o_ mozilla type ahead find _/-\o_ ) kwam ik alleen dit topic tegen, wat over een specifiek probleem van iemand met deze plank gaat.

Ik zit er zelf aan te denken om deze aan te schaffen, maar na wat reviews bij o.a. Ome Tom en VR-Zone gelezen te hebben zie ik steeds staan dat het BIOS geen instelbare multiplier heeft. IMO erg vreemd voor een moederbord dat nogal op overklokken gericht lijkt te zijn (gigantische voorraad zut erbij, vCore tot 2.15 instelbaar, etc).

Zijn er mensen met ervaringen met deze plank, en heeft iemand ergens een BIOS gezien dat wel een instelbare multiplier heeft? Dit is voor mij namelijk een reden om em niet te kopen, aangezien het ik vooral een nieuwe plank wil om mn XP1800+ thoroughbred verder op te kunnen fokken. De extra hoge maximale vCore is daarom ook erg aantrekkelijk, mn EPoX 8KHA+ weigert em namelijk meer dan 1.7V te geven...

Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q4/021111/images/chaintech-board.jpg

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• ken
  • Laatst online: 20:51

ken

Vcore mod :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Juh moet ik ook nog doen, moeilijk is het niet op die EPoX. Kben echter geen held in solderen en een nieuw bordje is zowieso wel leuk eigenlijk :)

Stichting eth0

• ken
  • Laatst online: 20:51

ken

Chakotay schreef op 28 november 2002 @ 00:46:
Juh moet ik ook nog doen, moeilijk is het niet op die EPoX. Kben echter geen held in solderen en een nieuw bordje is zowieso wel leuk eigenlijk :)
Zekers :)

Die Vmod heb ik zelf ook gedaan (had nog nooit eerder gesoldeerd) :)

Die Chaintech is zeker een mooi en compleet bord en zoals je al zei, standaard Vcore van max 2.2V :9~

Alleen die multiplier :( Die is niet in de bios te veranderen. Ik heb wel verschillende mensen gehoord dat deze in de toekomstige bios ondersteund zal worden, alleen weet ik dus niet of dit waar is

Ik heb zelf dus maar een Asus A7N8X besteld :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Er is al een nieuw bios wat het probleem oplost.. kwam hem in een Nforce2 topic tegen... (En heb hem zelf ook draaien..)

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:37

Knal127

Een raar geval...

Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 18:53:
Er is al een nieuw bios wat het probleem oplost.. kwam hem in een Nforce2 topic tegen... (En heb hem zelf ook draaien..)
kunnen die gasten van chaintech dat dan ook niet doen dan met de apogee 7vjl?
daar zit ik nu dus mee en bij dit bord is de MP handmatig niet hoger te zetten dan 12 (lager wel, heb een thoroughbred1800+ :*) ), k heb vandaag nog op de site van chaintech gekeken maar kon geen nieuwere bios vinden die dit probleem oploste....

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Verwijderd

mag ik je oude EpoX dan ?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Nee, die gaat in een 2e bak :P

Stichting eth0

Pagina: 1