Toon posts:

[Chaintech CT-7NJS]

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de hcc één van de weinige Chaintech CT-7NJS mobo's weten te bemachtigen. Daarbij heb ik een AMD Athlon 2100+ gekocht, 256mb Crosair DDR400, 80Gb Western Digital 8mb cache.

Dus thuisgekomen begin ik te bouwen, in mijn mooie Coolermaster kastje(ook nieuw gekocht)

Alles netjes aangesloten. Als vga-card heb ik mijn oude Asus Geforce 2 ULTRA gebruikt. Cd-rom,dvd, HD etc aangesloten.

Dus ik start het systeem op, krijg netjes scherm van de BIOS te voorschijn. Als eerste wat ik doe is kijken of dat de HD en de rest van de drives zijn gedetecteerd.
Alles klopte dus ik zet ff de klok van de bios goed. Sla de settings op en start de pc opnieuw op....doet nix meer. Krijg een C1 melding op mijn DigiDoc (dit wil dus zeggen dat er iets fout is met het geheugen :?) Dus ik zet het geheugen er opnieuw in...krijg dezelfde fout. Doet helemaal nix.

Besluit om de CMOS te resetten, gedaan, pc start weer op. Ga weer naar de bios toe...check of het weer goed staat, zet de klok goed, start opnieuw op......weer nix....krijg nu een FF melding...(heeft iets te maken met de BIOS of het moederbord.)

Wat ik nu ook probeer nix helpt...blijf dezelfde melding krijgen. Ik hoor zelfs geen geluiden meer van het moederbord dat er een onderdeel ontbreekt als ik bijvoorbeeld het geheugen of de videokaart eruit haal.

Ik heb nu dus echt geen idee meer wat ik er mee aan moet....iemand hier suggesties?

Alvast bedankt!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Check sowieso de troubleshooter

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
jah daar heb ik al gekeken...maar ben ten einde raad...dus post hier nog ff...en anders ga ik er maar mee trug naar CompTechWorld...want daar komt ie vandaan

Verwijderd

Ik weet niet of het opgelost is. Je kunt een jumper verzetten JP25 staat standaard op 1-2 zet deze op 2-3 om te kijken of het dan wel werkt (staat in boekje, misschien heb je het al geprobeerd). Het lijkt mij sterk dat het moederbord stuk is. Laat eens horen hoe het afgelopen is of heb je nu een nieuwe moederbord?

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Voor hoeveel E heb je hem eigenlijk gekocht?

Verwijderd

Ik heb hem gekocht voor 169,- excl.btw

• Soen
  • Laatst online: 14-07-2024
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 20:51:
WAAR? ik heb hem net besteld voor E229 bij informatiqeu.nl

Verwijderd

Topicstarter
jah het hielp, dat jumpertje om zetten.....totdat ik weer de klok instel en opnieuw wil opstarten........krijg ik weer een C1 fout..gvd waar ligt dit aan???

Echt super vaag.....ChaintechZenith....jij hier ook ervaring mee gehad?

Verwijderd

Vaag....!!! Ik krijg ook een FF melding op mijn DigiDoc, maar alles werkt gewoon naar behoren...!

bordje ook op de HCC gehaald bij CompTechWorld.

Ik ga ook eens proberen om de jumper om te zetten kijken wat dat bij mij opleverd.

Verwijderd

Topicstarter
welk geheugen gebruiken jullie? Ik heb namelijk een Crosair 256mb DDR400....kweenie of da de boosdoener is

Verwijderd

2x PQI 256MB DDR333 CL:2.5 a 60euro p.st.

Draait nu op 143mhz sync met de CPU

Verwijderd

Ik gebruik geheugen van twinmos DDR333mhz 256MB tijdelijk want ik wil sneller geheugen en meer.

Submove > Ik had een klein probleem toen ik perongeluk in de bios iets veranderen van 133MHz naar 166MHz was een beetje stom van mij. Want toen kreeg ik een fout melding F3 of zoiets en starten dus ook niet verder op. Dus ik heb toen de cmos leeg gemaakt pc opgestart en niks.. ik dacht huh! even in boekje kijken en toen heb ik de jumper J25 op 100MHz gezet computer opgestart en het werkte weer. Ik in de bios " fail-safe setup " gedaan. computer opnieuw opgestart en alles werkt alleen natuurlijk niet zoals ik wil want de processor draaide op 1800+ inplaats van 2400+ dus pc uit. Jumper J25 weer terug gezet op standaard. En alles werkt gelukkig weer.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 14:45 ]

Verwijderd

FF betekent "boot attempt" als je de digidoc software installeert dat op de cd staat. En je start dat op dan krijg je de cpu-temperatuur te zien op je CBOX2

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je überhaupt gesearched??

Zoeken naar 'bios c1 error' met Externe Omega search
Kortom: check alles wat met geheugen te maken heeft (CPU cache/VRAM/DRAM)

Verwijderd

C1 melding heb ik ook gehad eigenlijk maar dat was in het begin, toen ik een extra case cooler had ingebouwd kreeg ik die melding toen ik weer wilde opstarten niks dus. Geheugen zat toen nog in DIMM1 heb hem toen gestopt in DIMM3 goed aangedrukt en die foutmelding was toen weg. zeer wazig!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb hem eindelijk aan de praat, na veel werk....het rare is dat de standaard instelling(dus de default instellingen van het mobo) alleen de 1e keer met het opstarten werken :?

Ik heb nu het geheugen tijdelijk sync met cpu op 133 mhz lopen...wil nog ff gaan tweaken :9

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:37

Knal127

Een raar geval...

Ik zou als ik jou was maar een andere videokaart proberen; ik had ook een Asus GF2 ULTRA en kocht toen een Apogee moederbord met nieuw geheugen; kreeg hem niet aan de praat. Heb toen van alles geprobeerd (andere voeding, ander geheugen etc etc) en toen ik een simpele GF2 MX gebruikte liep het als een trein...........duzzzzzzz......

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Verwijderd

Topicstarter
hij loopt nu ook :D met GF2 Ultra hoor...nergens problemen meer mee.

Het enige wat ik me afvraag is waarom de processor toch wat warm wordt...de gemiddelde temp. is toch rond de 50 graden? Van mij loopt ie al snel over de 60 graden heen. Behalve als ik me kast open gooi...dan loopt ie rond de 55 graden
Aan de cooler kan het nie liggen want dat is een de nieuwe van Coolermaster...speciaal voor overclocking, met regelbare fan. Deze fan moet ik dan al op zijn hoogst zetten om hem rond de 60 te houden...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2002 18:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb met mijn GF2 nog geen problemen...maar wat me wel opvalt is dat mijn processor redelijk warm wordt. Als ik normaal in windows omgeving zit en ik doe niets dan is de processor temp. al rond de 60 graden. Gemiddeld is het toch rond de 50/55 graden? Als ik dan de kast op gooi dan heeft ie wel deze temp.
MIsschien eens kijken naar extra casefans :?

• InfInIte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06-2022
Toevallig heb ik precies hetzelfde probleem met hetzelfde moederbord.
Ik heb hem bij jincomputers gekocht, ook op de HCC.

Ga ff wat dingetjes proberen die hier vermeld staan.
Zonde als dit mooi bordje kopoet zal zijn :(

EDIT:

Heb de hiergenoemde manier geprobeerd.
Heb eerst de bios een reset gegeven en toen JP25 verzet, maar nog steeds wil hij niet starten, blijf de melding FF krijgen.
JP25 weer retug gezet en geprobeerd, weer hetzelfde :(

EDIT2:

Nog steeds geen succes, heb nog geen andere videokaart geprobeerd, maar ik ga echt geen GF2 gebruiken als ik een goede GF4 heb liggen :/

[ Voor 50% gewijzigd door InfInIte op 01-12-2002 13:16 ]

• timovd
  • Laatst online: 21:15

timovd

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 20:51:
Hey.. Zou je mij kunnen vertellen waar je deze hebt gekocht.., voor andere gebruikers ook wel handig. €215,- is voor mij tot nu toe het goedkoopst.
(€169 is €201.11)

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem aan de praat gekregen door de JP25 jumper over te zetten naar de niet-standaard waarde. Daarna kon ik weer in de bios komen en heb ik de geheugen en processor settigs aangepast. Blijkbaar kon het mobo bij mij niet overweg met de standaard instellingen. Want nu werkt ie wel goed...op de temperatuur na :? daar moet ik dus nog eens naar kijken

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De temperatuursensoren doen bij mij ook erg vaag, vliegen heen en weer tussen de -30 en 250 graden ofzo. Denk dat een BIOS update dat wel kan verhelpen, alleen die is er afaik nog niet :)

Ook is het bij mij zo dat de 3e IDE-poort (voor RAID dus) niet meer dan 1 HD ziet, terwijl 2 HD's toch wel het minimale is als je RAID-0 wil draaien. Master/slave settings allemaal geprobeerd, andere hd's eraan gehangen (Maxtor D740x ipv Western Digital 1200JB) maar dat helpt allemaal niets. Iemand anders hier ook last van (en nog beter: een oplossing)?

Verwijderd

Topicstarter
nou daar heb ik dus geen last van...ook nog nie geprobeerde eerlijk gezegd...ga ik deze week denk nog wel eens doen...maar waar ik nu last van begin te krijgen is dat mijn videokaart sinds dat ie in deze pc zit allemaal kuren begint te vertonen...

-beeld dat spontaan wegvalt
-in spellen zie ik allerlei kleur-stippen die ik normaal nog nooit gezien heb

...het lijkt erop of dat ie kapot begint te gaan(heb het namelijk al eens eerder meegemaakt met een andere kaart die dit ging doen en die begaf het na 2 weken) :? khoop het nie want dan zit ik zonder videokaartje...het zal wel een bug zijn ofzo...maar weer uit gaan zoeken wat er aan is te doen...

Ik merk nu dus ook dat ik hier nie de enige ben die last heeft van de nieuwigheid van het mobo'tje...er zijn dus wel meer verschillende problemen

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:35
Pollewob schreef op 01 December 2002 @ 17:57:
Ook is het bij mij zo dat de 3e IDE-poort (voor RAID dus) niet meer dan 1 HD ziet, terwijl 2 HD's toch wel het minimale is als je RAID-0 wil draaien. Master/slave settings allemaal geprobeerd, andere hd's eraan gehangen (Maxtor D740x ipv Western Digital 1200JB) maar dat helpt allemaal niets. Iemand anders hier ook last van (en nog beter: een oplossing)?
Dit bord heeft een serial ATA raid controller. Één van de kanalen heeft een serial 2 paralleladapter. Daar kan je dus gewoon een parallele ATA Harddisk op aansluiten.
Echter heeft Serial ATA alleen een master en geen slave, dus kan je slechts één HD aansluiten op de kabel. Wil je dus een Raid array, dan moet je of een serial ata hd erbij hebben of een serial2parallel ATA adapter.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kijk daar heb ik veel aan :)

Dank voor de duidelijke uitleg!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:35
Heb 'm ook gekocht. nu nog een CPU en wat geheugen, maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Budget is een beetje krap op dit moment. Wil beginnen met 2x 256mb PC3200 en een AMD tussen de 2000+ en 2200+.

[ Voor 23% gewijzigd door PROnline op 01-12-2002 20:43 ]

• InfInIte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06-2022
Mooi, hij doet het weer.
Bljkbaar werkt de bios reset met dat jumpertje op een een of andere manier niet goed :/
Heb de battery er ff uit gehad en er weer in gedaan en hij deed het weer en hij doet het nog steeds :)

Verwijderd

Mijn temperatuur van mijn Athlon 2400+ is (49 t/m 55) met een gewone silent cooler van cooler master.

• timovd
  • Laatst online: 21:15

timovd

Voorsprong door techniek

Jah.. volgens mij kun je het beste 2 modules geheugen gebruiken, dat je deze in de buitenste 2 banken plaatst. Dan is het geheugen sneller.
Waarom??? Iemand enig idee?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:09
De Nforce ondersteund Dual channel memory.

Houd in dat je mem via een 128 bit bus kan worden aangesproken.
Hiervoor moet het geheugen wel in bank 1 en in bank 3 zitten anders werkt het alleen op single channel
Pagina: 1