Toon posts:

[VB] skins voor mijn vb programma..

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een programma aan het schrijven in visual basic. Nou zou ik graag willen dat het er wat vrolijker uitziet. Dus ben ik opzoek naar skins die ik in mijn vb applicatie kan gebruiken. Ik kan een helehoop sites vinden over skins voor winamp en mijn windows etc. Maar kan ik deze ook zo gebruiken dat ze alleen voor mijn applicatie gelden en niet voor mijn gehele besturingssysteem? Weet iemand een url waar ik skins kan vinden voor visual basic applicaties (liefst gratis skins, want het is voor in de hobby sfeer :) ) Ik ben wel twee sites tegen gekomen, maar deze skins kosten allemaal geld, of ze zagen er niet uit. ( Zou dat iets met elkaar te maken hebben :*) ;) )

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:06

Sponge

Serious Game Developer

hmm, je zou een kijkje kunnen nemen op www.pscode.com, verder zijn er hier e ndaar wat ActiveX controls die skins e.d. voor je kunnen regelen (google.com), maar heb hier verder niet echt ervaring mee...

Verwijderd

Dat kan dus niet zomaar. Je moet hiervoor support inbouwen in je programma.

Je kunt natuurlijk ergens wat custom controls downloaden, maar je zult nog steeds een manier moeten vinden om dit te koppelen aan de skin bestanden.

Voor de meeste programma's is de standaard interface van Windows echter veel beter, dat is herkenbaar voor de gebruikers.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
1 van de twee url's kost in ieder geval geld, de andere zal ik eens naar kijken. Bedankt. Iemand nog meer? Of wordt het eigenlijk bijna niet gebruikt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 21:40:
[...]

1 van de twee url's kost in ieder geval geld, de andere zal ik eens naar kijken. Bedankt. Iemand nog meer? Of wordt het eigenlijk bijna niet gebruikt?
Eigenlijk niet nee, VB is niet echt dat je zecht van de ideale taal om dit soort applicaties mee te maken, daarvoor zul je toch echt een andere taal moeten kiezen (Pascal- of C-varianten). Maar of je het leren van een nieuwe programmeertaal daarvoor over hebt .. dat is de vraag.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad , dat loont niet. Ik dacht ik kan in ieder geval hier even kijken of iemand er ervaring mee heeft. Had verwacht dat het wel regelmatig gebuikt werd, maar dat is dus minder dan ik oorsprongkelijk verwachte.

Verwijderd

Als je een echt goede oplossing wilt die je heel eenvoudig kunt gebruiken is eigenlijk de enige optie een commercieel component te kopen.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Windows XP installeren? :P

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
Je kan ik VB toch gewoon de Windows API gebruiken? Dan kun je ook vast wel WM_PAINT afvangen en dan een mooi bitmapje tekenen op een button?

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 21:52
Als je een mooie teletubbie-kauwgom-layout wil dan is dat de makkelijkste oplossing ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
scriptrequests en andere requests (component, software, skin).... vallen niet binnen de scope van P&W.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.