[VB] Hoe een applicatie skinnable maken??

Pagina: 1
Acties:

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Momenteel ben ik op zoek hoe ik een Visual Basic applicatie skinnable moet maken (net zoals bv bij: winamp)....

Volgens mij moet daar wel iets over te vinden zijn maar ik kan het even niet vinden.... misschien zoek ik niet goed genoeg

Je kan het waarschijnlijk ook zelf maken, maar dan blijf ik steken... Kom dan niet verder tot het aanpassen van background... Als je zoiets wilt doen moet je waarschijnlijk met een soortement van afbeelding werken waarop je bepaalde geselecteerde gebieden een actie mee geeft...

Hoop dat iemand van jullie hier ooit al eens mee te maken heeft gehad...

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 21:45
Misschien kan je es kijken op
www.vbaccelerator.com

Bij code->controls:
vbAccelerator NeoCaption Component

Skin the entire non-client area (titlebar, border, menu, control box and buttons) of your VB project by adding this component to your project
Ik heb het demoproject ooit bekeken en dat werkte, maar verder nooit zelf gebruikt.

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Hier kun je een OCX vinden.
www.softshape.com/activeskin

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Ah..

die van VBaccelerator is wel wat al zeg ik hetzelf... Je krijg er gelijk de sources bij, dus dat is wel netjes...

Wat ik mij daarnaast nog afvraag hoe andere programma het doen... Zoals bijvoorbeeld Statbar, deze maakt namelijk helemaal geen gebruik van additionele .dll's .ocx's....

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:57

mulder

ik spuug op het trottoir

API's enzo....

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Als je de link in m'n sig volgt en dan zoekt naar skinning krijg je ook heel veel source code om je oren vliegen :) Mischien zit er wat bij :?

De source van vbAccelarator is in ieder geval altijd kwalitief heel goed, dus als dat wat is zou ik niet veel verder kijken! (Jammer dat die gasten er mee gekapt zijn ;()
Pagina: 1