Toon posts:

Vragen over de Netopia r910 rauter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben niet echt de slimste met netwerken laat staan computers.
ik heb een vraag, weet iemand hoe ik online kan gamen dmv van zo'n #$%^& rauter. Ben er zelf al achter gekomen dat ik dat kan doen via NAT maar ik kom maar niet in het Netopia menu dat normalitair op 192.168.1.1 zou moeten zitten.
kan iemand me helpen? t zal vast wel weer zo'n "domme" vraag zijn, maar ik kom er gewoon niet uit.
alvast bedankt
Chris

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Welkom!

Leuk dat je ook bij Gathering of Tweakers bent gekomen. Als je hier op een forum wil overleven heb ik een paar tipjes voor je.

Lees ten eerste eens de algemene FAQ door, dan weet je wat wij van jou verwachten, en wat je daar allemaal wel niet voor terugkrijgt lijkt me duidelijk. Staan ook nog wat tips en tricks in die ik hier niet allemaal kan opnoemen, maar ééntje leek me wel handig, aangezien die nu van toepassing is:
newe site plz geef je mening

Als je een vraag hebt over een onderwerp, in dit geval over een netwerk, zoek je eerst het juiste forum op. Dát is je al gelukt :) Maar als je daar aangekomen bent, is het vóór je begint te posten aan te raden om eerst de FAQ van dat forum nog eens door te bladeren. Dat is in dit geval de FAQ Network Troubleshooting.

Daarnaast kijk je even met de search of de vraag die jij wil stellen toevallig niet al een aantal keer voorbij is gekomen. If so: lees de informatie die je dan vind eens door, dan heb je het antwoord al gevonden, en voorkom je irritatie bij de overige forumbezoekers, die een dergelijke vraag al duizende keren voorbij hebben zien komen.

Ik hoop dat je een leuke tijd op het forum tegemoet gaat! Succes!

Braaikamer - Smoke&BBQ

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32
Staat de router wel ingesteld op het default adres? Probeer anders een 192.168.0.1 of 192.168.1.2...anders even resetten en in de handleiding checken hoe je alles moet installeren. Bekijk anders ook even het grote portmappingsverhaal...

Verwijderd

meestal is je management bereikbaar op je gateway adress dus doe ff in een dos box

ipconfig /all voor win nt/2000/xp of
winipcfg voor win95/98

probeer dan nog maar eens op adres wat hier als gateway ingevuld staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 08:32 ]

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
tis al vrij oud, maar ik heb hetzelfde (lees: soortgelijk) probleem: een Netopia R3100-SP router en ik ben op zoek naar het scherm waar ik het forwarden van poorten in kan stellen.

Als ik echter 192.168.1.1 ingeef kom ik weliswaar op het scherm van de router, maar daar zijn nauwelijks instelopties te vinden. Een paar schermen die wat logs weergeven en een vaag schermpje waarmee ik de verbinding kan verbreken, maar wáár is het forwarden, firewallen, etc etc?