Toon posts:

[Hulp] Wat doe ik fout ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet het, " het is een n00b vraag" , "gebruik de search". Nou dan ben ik maar een n00b, en de search heb ik ook wel gebruikt, maar daar kon ik niet hetgeen uitvinden wat antwoord geeft op mijn probleem. Dit is dus een serieuze vraag, dus ik verwacht ook serieuze hulp ;)

Ik heb een Leadtek GF 4 Ti4400 128 mb, geen MyViVO. UItstekend kaartje!
Daarnaast:

- MSI KT3 ULTRA 2
- AMD XP 2000+
- 256 MB DDR PC2700 ( Samsung )
- 2x 40 GB HD MAXTOR 7200 RpM
- Audigy
- En nog wat prut.

Ik heb WIN XP Pro NL draaien en heb Detonator 40.72 geinstalleerd. Ik speel o.a. GTA III, Counterstrike, UT2003, Mafia, Max Payne :7 en Battlefield 1942.

Nou is mijn vraag aan jullie wat kan ik nou als beste voor instellingen gebruiken in dat tabblad -> beeldschermeigenschappen -> Geavanceerd -> en dan dat uitstekende tabblad van Nvidia.

Ik hoor zo vaak Vsync uit/ aan, Antialising op hoeveel ? of programmagestuurd ?, Anisotropisch Filteren ? op hoeveel ? En wat kan ik verder nog voor dingen instellen voor optimaal gebruik van de kaart en optimale kwaliteit/performance?

Ik heb al zolang lopen klooien ermee, maar toen ik gister dus Battlefield heb gespeeld voor het eerst schrok ik gewoon, ik neem aan dat mijn systeem dusdanig goed is dat ik de grafische instellingen bij Video-options in het spel gewoon op high kan zetten en op een resolutie van 1024x768 gewoon vloeiend moet kunnen spelen... maar hij schokt gewoon zo nu en dan :? en bij mafia als ik daar de instellingen lekker hoog zet maar wel @ 1024 x 768 speel, het loopt wel vloeiend maar soms als ik bijv. een sideroll maak dan schuift het beeld heel vaag voorbij, bijna hakkelig :S Dan heb ik wel standaard in Windows Anisotropisch filteren op 8x staan.

Wie o wie kan mij vertellen hoe ik het beste met mijn kaart presteren qua kwaliteit en performance ? Desnoods met screenies ofzo O-)

P.s. M'n voeding is een 300 watter, en ik heb een 4 tal extra 80mm fans geinstalleerd in m'n case, maar zelfs als ik die uitzet wordt het er niet beter op.

Alvast bedankt :7

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 11:58
ik laat het altijd op standaart staan. staat zo mooi uitgebalanseert tussen prestaties en beeldkwaliteit

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 22:58
Nou ik zou Vsinc standaart op off zetten.

V-sinc is niet anders dat hij dus eerst een compleet scherm maakt en hem dan pas projecteerd op het scherm.
Zet je hem uit projecteerd hij alles in 1 keer, veel kwaliteits verlies heb je hier niet door.
Dit geeft heel wat meer fps, bij bv cs en bij de rest denk ik ook wel.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik al wat aan, heeft iemand misschien nog meer tips ?

Maar met een GF 2 kan ik wel begrijpen dat je dan de Vsync uit zou zetten, maar met een GF 4 ?? ? mag dat wel ? is die kaart niet gewoon zo high end dat hij Vsync makkelijk aan moet kunnen ?

ALs ik bijv. 3dmark draai, @ 1024x768x32, dan staat Vsync ook gewoon aan en haal ik zonder OC's rond de 11500 pnt.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er verder echt niemand tips voor mij ?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat Anisotropisch Filteren zou ik als ik jou was eens uitzetten en dan nog een keer testen. Dat scheelt ook veel in snelheid.

Bovenstaand verhaal over Vsync klopt niet helemaal, Vsync zorgt er namelijk voor dat het aantal fps nooit boven het aantal Hz van de monitor komt, dit voorkomt tearing. Dat Vsync de prestaties van je kaart negatief beinvloed is dan ook onzin.

Voor optimale snelheid moet je Anisotropisch Filteren en Antialiasing allebei uit hebben staan, en voor optimale kwaliteit juist allebei op maximaal.

Misschien kan je dit lijstje nog even doorlezen voor de duidelijkheid :)
Pagina: 1