Toon posts:

[Geforce4MX] TV-Out en overscan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recentelijk een Leadtek Geforce4MX 440 aangeschaft als upgrade van een G400 voor mijn HTPC, aangezien ik wel eens wat zwaardere spellen op mijn tv wilde kunnen spelen. Helaas ben ik op een aantal problemen gestuit met deze kaart. Misschien weet iemand oplossingen hiervoor? Ik draai WinXP, met de Detonator 40.72 drivers. Het gaat om verschillende problemen, met name deze twee:

- de DVD-MAX-achtige feature die in de drivers zit (fullscreen video overlay mirror) krijg ik niet aan de gang in volledige overscan modus op mijn tv, zoals video op tv hoort te worden weergegeven. Ik krijg zwarte randen om het beeld heen. Hoe krijg ik de fullscreen video overlay mirror in overscan aan de gang?

- als ik met alleen mijn tv aangesloten windows opstart, dan krijg ik maar 1 output device voor de kaart, waardoor de fullscreen video overlay mirror functie niet werkt. (werkt alleen als er 2 devices worden gedetecteerd). Hoe krijg ik het voor mekaar dat er 2 devices worden gedetecteerd met alleen de tv aangesloten? (het gaat hier immers om een HTPC).

Ik heb de FAQ al doorgelezen in dit forum, en ook wat gegoogled... helaas geen oplossingen gevonden. Tv-tool ondersteunt de geïntregeerde tv-out van Geforce4MX niet, dus deze optie valt al af voor overscan :(

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Voor je eerste probleem zou ik haast zeggen dat je misschien de output niet op PAL hebt staan maar NTSC. Probeer 'm 'ns op PAL te zetten, misschien dat het helpt. Maar misschien staat ie al op PAL en dan zit ik er finaal naast :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig kan mijn tv NTSC correct scalen (dus niet dat hij maar 480/576e deel van de verticale resolutie gebruikt). Dit is dus niet het probleem.

iig thanks voor je reactie

Verwijderd

Topicstarter
kan ik aan het uitblijven van reacties aannemen dat deze kaart helemaal geen overscan op de tv kan geven?

als dat het geval is breng ik em maar snel terug, want dat maakt hem redelijk waardeloos voor video over tv-out.

Verwijderd

ik neem aan dat je voor de tvout een tool ala twinview gebruikt...dat zuigt idd op de tv...tvtool is perfect voor de tv-out...

Verwijderd

Topicstarter
tv-tool is helaas dus zoals je al had kunnen lezen helemaal niet perfect voor de tv-out van mijn kaart.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 15:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 14:59:
ik neem aan dat je voor de tvout een tool ala twinview gebruikt...dat zuigt idd op de tv...tvtool is perfect voor de tv-out...
geforce 4 mx 440 werkt niet met tv tool ....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2002 @ 00:43:
Ik heb recentelijk een Leadtek Geforce4MX 440 aangeschaft als upgrade van een G400 voor mijn HTPC, aangezien ik wel eens wat zwaardere spellen op mijn tv wilde kunnen spelen. Helaas ben ik op een aantal problemen gestuit met deze kaart. Misschien weet iemand oplossingen hiervoor? Ik draai WinXP, met de Detonator 40.72 drivers. Het gaat om verschillende problemen, met name deze twee:

- de DVD-MAX-achtige feature die in de drivers zit (fullscreen video overlay mirror) krijg ik niet aan de gang in volledige overscan modus op mijn tv, zoals video op tv hoort te worden weergegeven. Ik krijg zwarte randen om het beeld heen. Hoe krijg ik de fullscreen video overlay mirror in overscan aan de gang?

- als ik met alleen mijn tv aangesloten windows opstart, dan krijg ik maar 1 output device voor de kaart, waardoor de fullscreen video overlay mirror functie niet werkt. (werkt alleen als er 2 devices worden gedetecteerd). Hoe krijg ik het voor mekaar dat er 2 devices worden gedetecteerd met alleen de tv aangesloten? (het gaat hier immers om een HTPC).

Ik heb de FAQ al doorgelezen in dit forum, en ook wat gegoogled... helaas geen oplossingen gevonden. Tv-tool ondersteunt de geïntregeerde tv-out van Geforce4MX niet, dus deze optie valt al af voor overscan :(
probeer eens de detonator 40.41 drivers

Verwijderd

Bij mijn mx440 (asus V8170) zat er software bij, ik hofde niks te doen, alleen kabeltje aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
niks te doen om .. 'wat'?

Verwijderd

dit kwam ik in DIT topic nog even tegen :)

dit had ik er dus geplaatst misschien heb je er wat aan:
volgens mij zit je in het verkeerde tabblad te kijken vriend ;)
wat jij daar heb staat zie ik dus ook als ik op de eigenschappen van monitor 3 druk(k heb 1pci kaartje(nummer 1) en een g-force kaartje(nummer 2 en 3))

Nummer 3(waarschijnlijk dus bij jou 2) moet je dus gewoon disabelen.
En dan bij de eigenschappen van monitor 2(waarschijnlijk bij jou dus 1) kijken daar zie je dus het kopje "nVieuw" in dat menutje aan de zijkant!
Daar kan je dus op klikken, en dan zie je daar als het goed is dat hij op "Standaard(dualvieuw)" staat maar deze moet op klone staan(dan zie je dus je beeld op je tv weer even knippere).

en zo werkte het bij mij :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zie in het tabblat nView helaas geen overscan optie. Ook niets om ervoor te zorgen dat er 2 devices worden gedetecteerd ook als er alleen een tv is aangesloten, zodat je van full screen video overlay mirror gebruik kunt maken.
Pagina: 1