Toon posts:

TV-Out en Detonator 40.71 WHQL (alweer!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de FAQ gelezen :P
Ja ik heb google and what so ever gebruikt.

Ik heb hier mijn PC draaien met 2 monitoren op een POVti4200SE (new rev)
Draait prima. Maar na het installeren van de nieuwe detonators 40.71 (40.41 vervangen) werkt mijn TV-Out niet meer.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.van.holland/pics/tvout.gif

Zoals je kunt zien kan de software mijn aangesloten televisie wel detecteren.
(flips breedbeeld met S-vid in, ook zo aangesloten)
Heb me eigen rot gezocht naar een oplossing en kwam via Guru3D dan op het idee om de vast gezette refresh rates op default te zetten. Helaas werkt dit niet.

Heb geprobeerd om het via Tv Tool te repareren. Ook dat heeft geen resultaat.
Het ontkoppelen van mijn 2e monitor heeft ook geen resultaat geboekt.
Kabel is goed, 1,5m, alles is goed aangesloten :)

Probleemomschrijving kort maar krachtig: Televisie is gevonden. Schakel over naar TV-Out maar op de televisie veranderd er niets. Beeld op tv flikkert ook niet (even). Resultaat 0. Na 15 seconden wachten kan ik weer vrolijk verder op mijn PC :)

Het terugzetten van de vorige detonators (40.41) werkt niet. Het installeren van de 30.xx detonators werkt wel. TV-Out doet het dan weer. Maar ik zou toch graag de nieuwe Detonators willen gebruiken. Elke fps'je is er weer één. (bwv)

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
na 15 seconden schiet ie automatisch terug als je niet met de muis op je tv op 'ok' gepushed hebt. Heb jeje tv wel op goede scart of weetikveel wat kanaal staan? Probeer anders ook eens op een lagere resolutie en refreshrate te zetten, en dan pas over te switchen.

Verwijderd

Krijg je helemaal geen TV-beeld, of heb je alleen problemen met het afspelen?

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:52

Willybubba

Nut up or shut up.

Waarom probeer je niet eerst de WHQL 40.72 detonators?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• T-RaX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 14:00
Ik heb hetzelfde probleem met de 40.** drivers... Drivers zijn voor TV-Out gewoon bagger! Kep dus maar gekozen voor wat minder fps en toch lekker divxjes kunnen kijken om mun TV...

Maar ut zou toch leuk zijn als iemand een oplossing weet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is niet het overlay probleem. Maar toch bedankt voor de suggestie.
Krijg totaal geen beeld.

Ik moet ook maar gaan kiezen voor wat minder FPS'jes... echter, suggesties zijn nog steeds welkom.

Ik zie dat er een foutje in de titel staat. Lekker snugger. Ik heb 40.72 WHQL drivers geinstalleerd :) Foutje van mijn kant 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 18:56 ]

Verwijderd

Onzin trouwens dat die topic soms zo vet snel worden gesloten.

• wkunee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
nou mijn medeleven! ik heb ook een pov ti4200se 64mb 3.3ns.
die 40.72 zijn soms niet echt fris, als ik tv-out aanzet(die dóet het gelukkig wel) maar dan heb ik echt lelijk beeld als je goed kijkt....het lijkt wel of er een soort GROFFE Jpeg compressie over het hele beeld heen zit 2d en 3d!!

dit was dus mijn medeleven, maar ja, daar heb je niks aan.

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 13:37

aapelite

Do the kirby!

No problem hier, heb die 40.72 WHQL certified hier draaien, met nview is het hopeloos, wertkt alleen 1 malig na install drivers, maar nadat ik tvtool heb gebruikt is het meteen gedaan met Nview, fine with me, bagger ding, tv tool werkt top verder, gewoon vrolijk filmpies kijken.
Mn kaart is Pov 4200XP

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb hetzelfde gehad met de 40.** drivers, sinds ik de 41.03 draai kan ik wel weer gewoon beeld op m'n TV krijgen.
Niet dat ik het gebruik overigens, ik gebruik TV tool hiervoor, vind ik toch een iets fijner programma en je kan nog beeld op je tv en monitor tegelijk krijgen ook.
Nog een voordeel vind ik dat je gewoon een shortcut naar tvtool op je desktop kan zetten.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

volgens mij zit je in het verkeerde tabblad te kijken vriend :)
wat jij daar heb staat zie ik dus ook als ik op de eigenschappen van monitor 3 druk(k heb 1pci kaartje(nummer 1) en een g-force kaartje(nummer 2 en 3))

Nummer 3(waarschijnlijk dus bij jou 2) moet je dus gewoon disabelen.
En dan bij de eigenschappen van monitor 2(waarschijnlijk bij jou dus 1) kijken daar zie je dus het kopje "nVieuw" in dat menutje aan de zijkant!
Daar kan je dus op klikken, en dan zie je daar als het goed is dat hij op "Standaard(dualvieuw)" staat maar deze moet op klone staan(dan zie je dus je beeld op je tv weer even knippere).

en zo werkte het bij mij :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 23:07 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ehm, het is me gelukt. Vraag me niet hoe.
Ik heb eerst alle drivers er afgedonderd. Terug naar 30.xx (echt elk dll'tje weg ;))
Terug naar 40.72, natuurlijk even de 2e monitor uitschakelen... en simsalabim
het werkt... welkom in de wereld van pc's :)
InterdimBlue schreef op 26 november 2002 @ 19:49:
nou mijn medeleven! ik heb ook een pov ti4200se 64mb 3.3ns.
die 40.72 zijn soms niet echt fris, als ik tv-out aanzet(die dóet het gelukkig wel) maar dan heb ik echt lelijk beeld als je goed kijkt....het lijkt wel of er een soort GROFFE Jpeg compressie over het hele beeld heen zit 2d en 3d!!
Hé interdim, daar heb ik dus ook last van... het is net alsof de refresh rate laag staat en dat de letters inderdaad continue compressed in beeld komen.
Nu heb ik de nieuwe revisie van de POVTi4200SE... dus het probleem met 2d/3d zou zich niet moeten voor doen. Heb toch een redelijke monitor (iiyama ls704ut) daar ligt het niet aan (85hz @ 1024) Ruik ik hier toch probs met de POVti4200SE
Ik denk dat ik maar eens een mailtje ga sturen...

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Verwijderd

Heb geprobeerd om het via Tv Tool te repareren. Ook dat heeft geen resultaat.
nadat ik tvtool heb gebruikt is het meteen gedaan met Nview, fine with me, bagger ding, tv tool werkt top verder, gewoon vrolijk filmpies kijken.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:19

Phydomir

Dennis

Ik heb hetzelfde gehad, alleen kreeg ik wel beeld maar alleen zwart-wit, en Tv-tool wilde ook niet werken. Ik heb toen de officiele (die van de nvidea site)erop gezet en nu werkt het wel weer normaal.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws, alles is opgelost ;)

Nieuwe versie van TV-Tool heeft verbeterde ondersteuning voor de Philips
tv-out chips. Die op de POVti4200SE zit. En en en! Bug fix voor de frequency problems in de 40.xx drivers :)

Met de nieuwe detonators (na veel gezeur) 40.72 EN de nieuwe versie
van TV-Tool. Is én mijn TV out gemaakt. Én heb ik super beeld op
mijn tv'tje :)

In één woord. Eindelijk.
Pagina: 1