Naar aanleiding van Verwijderd in "post je interactieve dingen maar" deze thread. Interaction designers, verenigt u in de strijd naar een eenduidige definitie van het woord interactief in interactieve multimedia. Ironische volzinnen even terzijde natuurlijk, zou graag de mening van collega's willen weten. En om dan maar vooraan in optocht mee te doen: oh,when? in "post je interactieve dingen maar"
kweet het niet hoor, maar mijn beeld van interactief is denk ik toch heel anders. wat denken we nu met zijn allen...dat interactie het clicken van icoontjes is, het draggen en droppen of het downloaden van allerlei files? imo is dat net zo interactief als dat magneetpoppetje hier op mijn buro...4 keer slingeren en het beestje houd ook op.
Interactie is voor mij het stimuleren, het bevorderen van communicatie. Een interactief experiment maakt dat de deelnemers reageren op het experiment of met elkaar, misschien zelfs wel uitnodigen tot conversatie.
In die zin kun je de eindeloze "Post hier je [..]" threads of die photoshop draadjes van een tijdje geleden beschouwen als echte interactieve experimenten, gebruikers reageren erop, participeren en er ontstaan zelfs nieuwe experimenten.
[..]
"You're only as good, as what you did last week."