Win XP probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:14
Ik moest voor een collega het volgende vragen:

Zijn pc wil namelijk niet meer in standby gaan enig idee hoe dit kan?, het enigste wat je ziet is een grijs scherm

Specs: WinXP en AMD athlon XP 1800+

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12
Ten eerste heb je een verkeerde topictitel en ten tweede is de startpost veel te beknopt...

• Possible
  • Laatst online: 09:14
Saekerhett schreef op 26 november 2002 @ 18:48:
Ten eerste heb je een verkeerde topictitel en ten tweede is de startpost veel te beknopt...
Ehmz dit is neem ik aan een XP probleem dus ik zie het probleem niet echt en wat kan ik er verder aan toevoegen

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12
possibe schreef op 26 November 2002 @ 18:51:
[...]

Ehmz dit is neem ik aan een XP probleem dus ik zie het probleem niet echt en wat kan ik er verder aan toevoegen
Lees de WOS Policy eerst maar eens goed door :{

[ Voor 4% gewijzigd door Saekerhett op 26-11-2002 18:55 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

possibe schreef op 26 november 2002 @ 18:51:
[...]

Welke XP versie? Tis idd te weinig info, we kunne niet ruiken wat er allemaal gebeurt hoor, wat denk jen Energiebeheer mischien :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

is er wat veranderd qua drivers, hardware?? enz..

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

Verwijderd

possibe schreef op 26 november 2002 @ 18:47:
Zijn pc wil namelijk niet meer in standby gaan enig idee hoe dit kan?, het enigste wat je ziet is een grijs scherm
Ah, typisch een geval van een PC die te weinig aandacht krijgt, voortaan elke dag verplicht even aaien over de kast, dat doet wonderen :P

Nee, even serieus, je moet echt meer info geven, hier kunnen wij niets mee. Vertel bijvoorbeeld even wat voor configuratie de PC heeft, of het XP Home of Professional is, sinds wanneer hij het probleem heeft, of er nog veranderingen zijn geweest aan het systeem, of energiebeheer aan staat, dat soort dingen....

Verder gaan wij je hier geen topictitel voorkauwen, dat moet je zelf maar doen. Met een beetje creativiteit moet dit lukken lijkt mij. Als je eentje hebt, meldt dit dan dmv een topicreport of vraag een topictitelchange aan in Schop een Modje.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 19:10 ]

• Rafe
  • Laatst online: 27-06-2025
Is het systeem wel ACPI compliant?
Rechtsklik Deze Computer > Eiegenschappen > tabblad Hardware > klik op Apparatenbeheer.
Je ziet daar dan allemaal groepen staan, druk op het plusje voor het woord Computer, dan schuift er een soort submenuutje onderuit.

Als daar staat: standaard PC: dan klopt het dat er geen stand-by functie is.
Als er staat: Advanced Configuration and Power I... (ACPI) PC -ik kom even niet op het laatste woord ;) - of ACPI uniprocessor PC, dan moet je ergens naders kijken, stand-by zou moeten werken.

Zaols de anderen al zeggen: meer info, welk moederbord heb je, en welke BIOS versie zit erop?

[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 26-11-2002 19:13 ]

Verwijderd

Begin maar eens met alle updates te draaien op de Windows update.
Daarna kun je nog even kijken of er nieuwere drivers zijn voor je kaartjes.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
possibe schreef op 26 november 2002 @ 18:51:

Of het een probleem van XP zelf is, of van je hardware, of van je drivers, is nog maar de vraag; either way, je topictitel is te algemeen. Ook je topicstart voldoet niet aan de door ons gevraagde eisen dus gaat deze dicht.

Neem de tips in dit topic ter harte, ga eerst zelf even op onderzoek uit, en kom je er dan nog niet uit, maak een nieuw, duidelijk topic :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.