De drempel voor max is idd erg laag. Voor Maya is deze erg hoog. Duurt lang voordat je de render nodes begrijpt terwijl je in max met een opaar acties de meest mooie renders kunt produceren. Max is makkelijker, er is veel mogelijk. In de high end markt is het eigenlijk alleen maar Maya dat de klok slaat. Systeem eisen zijn voor Maya ook wat specifieker. Heb ooit maya proberen te draaien met op een TNT... = fout, erros, ellende etc.
Verwijderd
kben zelf een week of wat geleden met max begonnen (1ste 3d prog voor mij) dus ik ben nog best wel n00b. en ik moet zeggen dat ut toch best wel redelijk toegankelijk is. kbegin ut al aardig te snappen. natuurlijk zal het nog jaren duuren voordat ik het onderste uit de kan van max kan halen. maar das niet belangerijk. ik ben nu nog wel op het niveau van tutorials volgen enzo. maar toch kan je dan al hele leuke dingen doen met max. en op die manier het programma leren kennen. iig max heeft mij dusdanig aan gegrepen dat ik mezelf er zeker verder in ga verdiepen. nog veel meer tutorials volgen en dergelijke dingen.
misschien wordt het dan toch tijd om gelijk maar eens een max boek te kopen. of niet.
misschien wordt het dan toch tijd om gelijk maar eens een max boek te kopen. of niet.
Boek kopen is altijd aan te raden, de basis voor de meeste 3d applicaties is gelijk en wordt in een boek vaak goed behandeld. Daarbij gaan boeken vaak wat uitgebreider in op de stof dan een tutorial.Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 10:59:
de betaler vervuilt
Verwijderd
Wat ik persoonlijk vind van Maya is, als je al met een ander 3d proggie hebt gewerkt als Lightwave of 3DsMax dan snap je Maya ook wel redelijk snel denk ik, de materials en renders zijn idd wennen maar sinds ik een paar boeken daarover heb gekocht oa Maya Fundementals ging er eeh heel boek voor me open
( woordspeling) als je de basis begrippen snapt van surface en polymodelen zal dat niet veelt tijd kosten om ook in maya te snappen, de namen zijn soms anders de NURBS van Maya vind ik wat beter maar als je dat allemaal snapt begin je denk ik maya veel toffer te vinden, de lay out van max bv is wel mooi maar vind hem niet echt praktisch, terwijl ik in maya eigenlijk alleen maar met de Hotbox en Marking Menus werk, ook vind ik gewoon het bewerken vn objecten ed in maya veel beter gaan als in max maar ook dat is een persoonlijke mening, het ligt er aan welk pakket je ligt, het hangt toch van jezelf af wat je ermee kunt.