Toon posts:

[5.1 boxen set] welke keus voor stand alone DVD hometheater

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na helemaal mager gezocht te zijn en verdwaald maar geslaagd in de productinfo, kom ik niet uit de keuze voor de aanschaf van de boxen.

De aan te schaffen apparatuur;
- Sony DVD speler DVP-NS405
- Sont Receiver STR-DE585 (5x100 watt)

Er staan al 2 Warfedale boxen, dus die hoeven niet perse vervangen te worden.

Er kunnen natuurlijk wat Sony speakertjes bij gedaan worden, maar ik vermoed dat dit wel wat beter kan. Ik meen zelfs een betaalbare JBL set gezien te hebben ergens (maar waar ?) op het net...

Dus, wie weet speakers van voldoende kwaliteit en betaalbaar ? (... mochten er goede Sony speakers zijn, dan ook geen probleem).

Verwijderd

Wat is je budget voor de speakers? (Ik maak op uit je tekst dat de DVD speler en de receiver so wie so gekocht gaan worden.)

Verwijderd

Topicstarter
Keuze voor de apparatuur staat idd al vast.
Budget voor speakers zal zo ongeveer max. 300.- bedragen....

Verwijderd

Dus je wil een centerspeaker en 2 rear boxen hebben voor €300,- ?
Dat wordt lastig, maar ik raad je aan om bij de speakers uit dezelfde serie te blijven als je nu hebt. Het totaalbeeld is dan mooier.
Echt goede speakers kun je wel vergeten voor €300. Een beetje centerspeaker (denk aan B&W, KEF) kost al gauw €300 per stuk. Dan komen er ook nog 2 rears bij en daar ben je ook wel €100-€150 per stuk voor kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
mmm... vreesde al zoiets (... erg mooi voor weinig kan ook haast niet...).
Als je de gedachte aan Warfdale loslaat en toch wat lager in kwaliteit gaat (... ben geen audiofiel) en je meer richt op de ''goedkopere'' oplossingen (... dus effe geen B&W, KEF, maar wat lager in de markt...) wat zou dan een alternatief kunnen worden ? (...vandaar ook de oproep voor ''betaalbaar'' .... ;) ).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 21:38 . Reden: spelling ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 14:01

JT

VETAK y0

200 euro is best te doen hoor. ff zoeken in dezelfde serie en anders een serie lager.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
JT schreef op 25 November 2002 @ 21:48:
200 euro is best te doen hoor. ff zoeken in dezelfde serie en anders een serie lager.
Euhh... dat klinkt mooi, goed en veelbelovend, maar over welke serie/merk heb je het nu ? :? (... als mensen typenummers en/of prijzen weten... graag vermelden _/-\o_ ).

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 14:01

JT

VETAK y0

Je wharfdale speakers en jij weet welke serie dat is :P :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
Helaas hebben dergelijke topics weinig zin, daar iedereen zijn eigen mening (lees: eigen set) wil ventileren en je niet verder komt dan een verzameling merken wat je ook gewoon in een willekeurige winkel kunt vinden. Het is meer de bedoeling dat je zelf wat werk gaat verrichten, wat luisteren naar sets en vooral vergelijken. Zodoende krijg je ook zelf wat meer inzicht in wat er op de markt te vinden is en hoef je je door de verkoper (of ons) niet een set of speaker aan te laten praten.
Elk van de 'gewone' merken om het maar even zo te noemen heeft een serie speakers welke betaalbaar is en goed van kwaliteit is. Je moet zelf even uitvogelen welke jij dan ook goed vind klinken.

uit policy
Wat moet ik kopen?
Uiteraard wil je graag weten wat anderen van jou keuze vinden, maar tweakers zijn een onzeker volkje Dit blijkt wel uit het grote aantal "wat moet ik kopen" vragen die dagelijks voorbij flitsen in AV. Om het een beetje leuk te houden voor andere bezoekers dient je openingspost wat uitgebreider te zijn dan: "ik heb 300 euro en ik wil een DVD speler, welke raden jullie me aan". Ook het beperken van de keuze tot 2 of 3 modellen is niet voldoende. Je zal in je openingspost duidelijk moeten aangeven hoeveel je te besteden hebt, wat je zoekt, wat je eigen voorkeuren zijn, wat je ondertussen zelf al hebt ondernomen, welke typen je zelf al hebt gevonden en aangeven wat je zelf vind dat de sterke/zwakke punten van die bepaalde typen zijn en waarom je nog twijfelt over die types.
Een regel is: ga eerst naar de winkel en ga daar eens luisteren. Anders heb je kans dat je topic dichtgaat (het zoveelste topic met als antwoord: ga in de winkel luisteren schiet niet echt op). Je mag op het forum daarna discusseren over je bevindingen wat je wil, dat is leuk! . Maar niet gewoon zeggen "hey ik 1000 euro en wil een stereo, wat moet ik kopen".... Dat gaat op slot. Dit doen we om het niveau een beetje op peil te houden.

Da's veel he? Klopt, maar wanneer je zorgt dat je deze info (en liefst meer) in je post verwerkt, geef je a. duidelijk aan dat je serieus bent en b. jezelf meer kans op zinnige antwoorden en reacties.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.