Toon posts:

Repareren Harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een harddisk repareren vanuit Dos?? Ik krijg met de opstartdiskette van Win98SE een foutmelding dat er iets niet in orde is en kan dan niet verder emt Setup.
Gerardb

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

En wat is die foutmedling precies.

Zou wel handig zijn :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
effe kijken op die PC, moet ik repareren voor een collega

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
De foutmelding luidt: 'Gegevensfout bij lezen van FAT-ingang voor cluster 64377'

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 20:41:
De foutmelding luidt: 'Gegevensfout bij lezen van FAT-ingang voor cluster 64377'
Dan is waarschijnlijk je FAT rot.

Je moet in dos even het proggie scandisk zoeken en dan kun je dat uitvoeren om te zien welke fouten er zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Atlas op 25-11-2002 20:43 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
scandisk geeft dezelfde melding en heb ook WD proggie gedraaid (zie mooi site boven) en daar krijg ik de booel ook niet vlot. Dus gewoon kapot?

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Wat je nog zou kunnen proberen is opstarten met een dos flop, zorgen dat daar fdisk ook op staat en dan fdisk /mbr in te tikken. Dan wordt de master boot record van je hd er opnieuw opgezet. Hier kun je sommige FAT probleempjes mee oplossen dus wel de moeite waard om te proberen dacht ik zo :)

[ Voor 19% gewijzigd door Yngwie- op 26-11-2002 00:21 ]

Pagina: 1