Ik heb nu sinds augustus een ti4400, er zit een tv-out op, maar hoe moet ik die aansluiten op m'n tv. Ik heb vrijdag op de hcc dagen een convertor gekocht van s-video naar scart. Ik had een kabel bij m'n videokaart gekregen (ik d8 dat het een s-video kabel was, maar ik weet het niet zeker. Het zijn 4 pinnetjes en ook een "balkje") Die past in de convertor die ik heb gekocht maar tot m'n grote verbasing past dat ding niet in m'n videokaart. Wat daarin moet lijkt meer op een ps2 aansluiting 3 rijen pinnen 4 a 5 per rij. Kan iemand mij vertellen hoe het moet en wat ik dan met die kabel moet die ik erbij heb gekregen?
Verwijderd
Die connector met 3 rijen pinnen is waarschijnlijk een DVI aansluiting. Die wordt gebruikt voor TFT beeldschermen. Verder zit er waarschijnlijk toch ergens een S-video aansluiting. Anders moet er een composiet video aansluiting opzitten. Als er echter enkel een DVI en een normale aansluiting opzitten dan vrees ik dat je geen TV-out hebt. Verder kun je dit ook wel vinden in de FAQ.
En dit topic mag wel naar Videoplanken en Beeldkannonen.
En dit topic mag wel naar Videoplanken en Beeldkannonen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 21:02 ]
Verwijderd
een tv-out ziet er zwart kleurig uit, als hij wit is is het een dvi aansluitingVerwijderd schreef op 25 november 2002 @ 19:51:
Ik heb nu sinds augustus een ti4400, er zit een tv-out op, maar hoe moet ik die aansluiten op m'n tv. Ik heb vrijdag op de hcc dagen een convertor gekocht van s-video naar scart. Ik had een kabel bij m'n videokaart gekregen (ik d8 dat het een s-video kabel was, maar ik weet het niet zeker. Het zijn 4 pinnetjes en ook een "balkje") Die past in de convertor die ik heb gekocht maar tot m'n grote verbasing past dat ding niet in m'n videokaart. Wat daarin moet lijkt meer op een ps2 aansluiting 3 rijen pinnen 4 a 5 per rij. Kan iemand mij vertellen hoe het moet en wat ik dan met die kabel moet die ik erbij heb gekregen?
Heb je er geen verloopstukje bij gekregen ?
Dat heb ik namelijk wel bij mijn Ti4200. Het lijkt op een PS2 aansluiting maar bevat bij mij zowel TV in als uit (VIVO uitvoering) in S-video en Cinch. Daar zou ik als ik jou was naar zoeken en niet direct met een S-video kabel erin gaan frutten.
DVI is een brede, witte aansluiting, die twee haal je niet snel door elkaar.
Dat heb ik namelijk wel bij mijn Ti4200. Het lijkt op een PS2 aansluiting maar bevat bij mij zowel TV in als uit (VIVO uitvoering) in S-video en Cinch. Daar zou ik als ik jou was naar zoeken en niet direct met een S-video kabel erin gaan frutten.
DVI is een brede, witte aansluiting, die twee haal je niet snel door elkaar.
Dit soort zaken horen thuis in Videoplanken & Beeldkanonnen
Maar ik raad je eerst aan even goed De grote tv-out FAQ door te lezen daar staan waarschijnlijk alle antwoorden op je vragen
Maar ik raad je eerst aan even goed De grote tv-out FAQ door te lezen daar staan waarschijnlijk alle antwoorden op je vragen
Dit topic is gesloten.
![]()