Toon posts:

server bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Om een server te bouwen die dag en nacht aanstaat is het dan noodzakelijk om een scsi board te gebruiken.
Of is dit niet echt nodig kan dit ook met een ide board met ide schijf.

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
scsi is niet nodig de pc kan wel aanstaan maar je kunt bij energie beheer aangeven dat de hardeschijven uitgeschakeld kunne worden als ze langer dan een bepaald tijd niet gebruikt worden. Als je de pc wel dag en nacht aan laat staan en actief gebruik kun je toch beter scsi nemen met de hogere uitval van IDE schijven tegenwoordig ze zijn toch minder goed berekend op zware belastinng dan scsi schijven.

Verwijderd

Heb al jaren een server draaien met IDE schijven. Nog nooit problemen gehad eigenlijk, buiten het feit dat oudere schijven altijd wel kuren krijgen na verloop der jaren :(

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08-2025
scici is neit nodig, alleen als je het een beetje snel wilt houden.

Verwijderd

Om dag en nacht aan te laten staan is scsi niet nodig. Ik heb thuis ook 2 servertjes staan, waarvan 1 zonder scsi, en ik heb er geen problemen mee. Als je voor scsi kiest moet je dat doen voor de prestaties volgens mij. Het is gewoon veel sneller. Maar ook veel duurder helaas...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zwaar moet de processor zijn voor een server.
En hoeveel geheugen kan ik het beste gebruiken.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 20:05:
Hoe zwaar moet de processor zijn voor een server.
En hoeveel geheugen kan ik het beste gebruiken.
Als je tweakers.net gaat draaien zorg dan dat je een P4-3Ghz me 4GB geheugen hebt........oftewel, het hangt er vanaf wat je met de server gaat doen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is voor het bedrijf site wordt hoog uit 10 keer per dag bezocht.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
http://gathering.tweakers.net/forum/find

Verder zou ik je aan willen raden om onze FAQ nog eens door te lezen, dit is écht niet de bedoeling van het forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.