Onkyo TX-NR900e leuk ding?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:28

DarkSide

theres no place like ::1

Topicstarter
Kan je internet op aansluiten voor internet radio statiosn.
Of aansluiten op je netwerk zodat je je MP3, WMA collectie direct
kan afspelen op je versterker.
Ziet er wel leuk uit.

hier de link.
http://www.onkyo.net/uk/cms/products/home/av_rec/TX-NR900E/

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdooren
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-03 09:00
Is zeer zekers wel een leuk ding, alleen ook heel erg prijzig :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
7.1 versterker. Erg leuk ding. Als ik het geld ervoor had dan had ik 'm gekocht, maar ik ga zelf toch voor de 700 van onkyo. Stuk goedkoper en ook erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14635

Ik meen dat ze hem bij radioroelandschap al hebben. iig is die 700 al in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Niet verkeerd ! Lijkt me leuke optie.. Ik kan mijn Rotel Pre-amp ook met ethernet aan mijn netwerk hangen, ben er alleen nog niet achter hoe dat nou precies zou moeten werken :?

Die Onkyo lijkt me wel heel erg leuke versterker, is alleen zo ontzettend prijzig :(

[ Voor 21% gewijzigd door tbusquet op 26-11-2002 14:11 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
yup maar uh geluid is toppie. ze hadden een demo-model in arnhem staan :) mooi ding man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Bij die onkyo moet je volgens mij software op je pc installeren en dan via een ethernet aansluiting aan de versterker hangen. Via die verbinding haalt de versterker de muziek op van je pc.
Die versterker kost zo'n 2100 euro. Best prijzig :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hij is zo duur omdat ie THX certified is...
ff wachten op een model die dat niet is... dat scheelt bijna de helft...

Maar 't is wel mooi!

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12167

Tja doe mij maar een THX gecertificeerd apparaat. Dit wil echt niet zeggen dat hij alleen getest is en dat je daarom 2x zo veel betaald. Hij is dan ook op een bepaalde manier opgebouwd, zodat je ook THX processing hebt, wat het geluid toch wel wat opkrikt tov "standaard" receiver die overigens ook erg goed kunnen zijn daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Dat nettune is best grappig. Net ff manual ervan opgehaald. Kan je mp3's luisteren via netwerk, maar ook wav's. Voordeel is dat ie dan pas op de versterker wordt afgespeeld en er geen extra geluidskaart ofzo nodig is.
'k heb hier de folder liggen van onkyo omdat ik al aan het kijken was voor een nieuw systeem en eigenlijk is dit denk ik best een goede investering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 12167 schreef op 26 november 2002 @ 15:15:
Tja doe mij maar een THX gecertificeerd apparaat. Dit wil echt niet zeggen dat hij alleen getest is en dat je daarom 2x zo veel betaald. Hij is dan ook op een bepaalde manier opgebouwd, zodat je ook THX processing hebt, wat het geluid toch wel wat opkrikt tov "standaard" receiver die overigens ook erg goed kunnen zijn daar niet van.
omg search plz dank u :Y)

grootste misverstandne ooit :) marketing werkt bij jou goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

Anoniem: 12167 schreef op 26 november 2002 @ 15:15:
Wat?
KlopKlop... hallo?!... :'(
THX is een certificatie norm... geen processing wat het geluid opkrikt hoor!....

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Topicstarter
Dat THX hoeft van mij ook niet. Mijn Yamaha DSP A2 levert ook goed geluid en heeft niet de certificering. Zelf zit ik er aan te denken om mijn yammie te verkopen en deze aan te schaffen. Lijkt me een zeer leuk apparaat. Was vandaag bij RAF maar die hadden hem nog niet staan. Echter mag ik dan ook wel eens mijn speakers upgraden. Hierdoor wordt het hele verhaal toch wel weer erug prijzig. Dus blijf nog wel even dromen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
THX certificering houd in dat er bepaalde processing aanwezig is. Zo'n certificaat houd in dat die processing aanwezig is. Maar zonder dat kan je die zelfde processing ook doen. Ik weet niet meer welk merk, maar die had geen THX en toch net zo'n kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
neographikal schreef op 26 november 2002 @ 15:39:
[...]

omg search plz dank u :Y)

grootste misverstandne ooit :) marketing werkt bij jou goed ;)
as i was saying :P

die marketing doet t goed bij hem zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14635

neographikal schreef op 26 november 2002 @ 19:55:
[...]

as i was saying :P

die marketing doet t goed bij hem zeg :D
Jij hebt zeker geen THX he? en je zou het maar wat graag willen hebben.

O ja. THX kan zowel een certificatie als een algoritme of allebei tegelijk zijn.
Het is maar wat je ermee wil zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 14635 schreef op 27 november 2002 @ 13:11:
[...]

Jij hebt zeker geen THX he? en je zou het maar wat graag willen hebben.

O ja. THX kan zowel een certificatie als een algoritme of allebei tegelijk zijn.
Het is maar wat je ermee wil zeggen.
1 THX of niet, het gaat om het geluid wat eruit komt...
2 blaatreactie van hier tot gunter. THX is een normering voor vermogen en ruislevels. als jij doelt op het 7.1 gebeuren waar nog wel eens thx achter wordt gezet, das weer in samenwerking DD lab of digital theatre systems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Je hebt toch niet een netwerk nodig om je mp3s af te spelen op je versterker :?
Tenzij je natuurlijk ook nog boxjes bij je pc wilt hebben..

Internet radio kan je ook wel gewoon via je pc doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Azrael schreef op 27 november 2002 @ 13:39:
Je hebt toch niet een netwerk nodig om je mp3s af te spelen op je versterker :?
Tenzij je natuurlijk ook nog boxjes bij je pc wilt hebben..

Internet radio kan je ook wel gewoon via je pc doen :)
Maar meestal staat je computer verder weg van je stereo. Dan kan je zonder kwaliteits verlies een mp3 overpompen naar de versterker en die speelt 'm af. UTP kabel kan behoorlijk lang zijn zonder veel problemen. Op zich een heel goed idee. Computer in computerkamer zodat je geen last van 't geluid ervan hebt, versterker in de huiskamer.

Maar naast dat net-tune spul, is die versterker ook gewoon een goede versterker met alle dinger erop die nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Nu online
Scarp schreef op 27 November 2002 @ 13:53:
[...]

Maar meestal staat je computer verder weg van je stereo. Dan kan je zonder kwaliteits verlies een mp3 overpompen naar de versterker en die speelt 'm af. UTP kabel kan behoorlijk lang zijn zonder veel problemen. Op zich een heel goed idee. Computer in computerkamer zodat je geen last van 't geluid ervan hebt, versterker in de huiskamer.
Dat is wel waar, had ik niet eens aan gedacht, UTP kabel kan tot 100 meter dacht ik, is een stukje langer dan een audiokabel natuurlijk :)
Moet ik zeggen dat ik er niet echt aan gedacht had, considering mijn kleine studentenhokkie :P
Maar naast dat net-tune spul, is die versterker ook gewoon een goede versterker met alle dinger erop die nodig zijn.
Dat is waar maar als je m vooral voor die functionaliteit koopt is het natuurlijk wel erg duur.
Kijk als je al een versterker van 2000 euro wilt kopen valt het natuurlijk nog te overwegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Azrael schreef op 27 November 2002 @ 14:01:
[...]

Dat is wel waar, had ik niet eens aan gedacht, UTP kabel kan tot 100 meter dacht ik, is een stukje langer dan een audiokabel natuurlijk :)
Moet ik zeggen dat ik er niet echt aan gedacht had, considering mijn kleine studentenhokkie :P
[...]
Dat is waar maar als je m vooral voor die functionaliteit koopt is het natuurlijk wel erg duur.
Kijk als je al een versterker van 2000 euro wilt kopen valt het natuurlijk nog te overwegen..
Ja, alleen als mp3 bak is ie erg duur, dan kan je voor stuk minder geld een shuttle barebone kopen ofzo, dan ben je voor 700 euro ofzo klaar, dat aangesloten aan een normale versterker.

mp3 is uiteraard ook nou niet echt superkwaliteit. Ik vind het toch meestal wel hoorbaar dat het mp3 is, maar voor als achtergrond muziek dan is het leuk om je computer te voeden met mp3's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Azrael schreef op 27 November 2002 @ 14:01:
[...]

[...]

mensen, ooit nagedacht bij digitale coax?? supergoedkoop en die trekt zoveel meter ook echt wel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
neographikal schreef op 27 November 2002 @ 14:05:
[...]
mensen, ooit nagedacht bij digitale coax?? supergoedkoop en die trekt zoveel meter ook echt wel hoor
100 meter digitale coax? :)
Is bij digitale coax, net als bij gewone tv-coax, het signaal verlies niet vrij groot? Doe maar eens een tv kabel van 100 meter van je wanddoos naar je tv, signaal is vrij prut. UTP is een stuk beter, 100 meter kabel van je netwerk aansluiting en computer geef nog steeds hoge snelheid. Ik weet niet of het zo vergelijkbaar is.
In ieder geval, lijkt me die net-tune feature heel interessant, maar zonder dat vindt ik het nog steeds een zeer interessante versterker en ik ga er zeker over nadenken om 'm aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45

JT

VETAK y0

Ja, dat zal idd behoorlijk wat signaalverlies opleveren :X

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Overigens 100 meter is wel wat overdreven, zo groot zijn de meeste huizen niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Mijnes wel :Y)

Maareh, ik vind dat nieuwe ding van Pioneer ook wel wat :o

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer-eur.com/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/1025108571953vsa_ax10_detailpage.jpg
Pioneer VSA-AX10

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Nu online

remco_k

100 Meter Coax, digitale audio moet makkelijk kunnen...
EN: je hebt er geen dure versterker voor nodig met een UTP ethernet aansluiting...

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11657

Wel een geil apparaatje als je het mij vraag... alleen nog niet echt weg gelegd voor de menigte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
JT schreef op 27 november 2002 @ 14:18:
Ja, dat zal idd behoorlijk wat signaalverlies opleveren :X
mensen je hebt het over een DIGITAAL signaal. enen en nullen. dus als de 1 (++) wordt verzwakt worden de nullen ook verzwakt

maw je kunt een digitaal singaal door wel 1000 meter kabels bwvs transporteren :) gaat prima :)
JT schreef op 27 November 2002 @ 14:34:
Mijnes wel :Y)

Maareh, ik vind dat nieuwe ding van Pioneer ook wel wat :o

[afbeelding]
Pioneer VSA-AX10
pioneer is leuk maar doe mij Onkyo maar :) das net als een Philips naast een HK versterker zetten ;)

[ Voor 41% gewijzigd door neographikal op 27-11-2002 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

neographikal schreef op 27 November 2002 @ 15:41:
[...]

pioneer is leuk maar doe mij Onkyo maar :) das net als een Philips naast een HK versterker zetten ;)
Op HT gebied ???? Dacht het niet :X :X :X

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 10:46
Zelf heb ik de voorloper ervan (898); die heeft een programmeerbare touchsreen-afstandsbediening :) Ik weet niet hoe groot het prijsverschil is, maar als ik nu een nieuwe receiver zou kopen zou ik weer de 898 kopen, omdat ik al die internet-radio-functionaliteit toch niet ga gebruiken (doe ik wel als ik achter m'n pc zit, als ik echt muziek ga luisteren wil ik CD-kwaliteit), en door de afstandsbediening, dat ding is echt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
JT schreef op 27 November 2002 @ 15:45:
[...]

Op HT gebied ???? Dacht het niet :X :X :X
Pioneer is leuk maar qua geluid en kwaliteit zet ik mijn geld toch echt op Onkyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

neographikal schreef op 27 november 2002 @ 16:02:
[...]

Pioneer is leuk maar qua geluid en kwaliteit zet ik mijn geld toch echt op Onkyo
Das meer een kwestie van smaak, welke receivers heb jij dan van Pioneer gehoord ? En stereo ben ik ook niet echt wild van, beetje middelmatig, maar HT en surround...zeker wel lekker.

[ Voor 16% gewijzigd door JT op 27-11-2002 16:04 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
K heb alles gehoord zon beetje in de €750 catagorie....incl pioneer, marantz hk onkyo nad denon en nog een paar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ikzelf zou denk voor Marantz kiezen vanwege de stereo kwaliteit die dat merk ook heeft. Maar ik vond Pioneer echt niet onder doen voor de anderen qua surround. Maar ja, smaken verschillen :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Topicstarter
Marantz sr8200 is ook een leuk ding. En klinkt ook fantastisch. En is idd beter op stereo gebied. Heeft ook een mooiere AB. Want wat bij die onkyo zit zou ik niet eens op een Yoko gebruiken. :)
Helaas de onkyo nog niet kunnen beluisteren.
Maar heb toch geen geld op dit moment. Houdt het wel op mijn DSP -A2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
* Scarp heeft zojuist de NR900 gekocht :)
Volgende week ophalen. 'k zal wel wat info posten hier op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Nu online
Scarp schreef op 26 November 2002 @ 11:43:
7.1 versterker. Erg leuk ding. Als ik het geld ervoor had dan had ik 'm gekocht, maar ik ga zelf toch voor de 700 van onkyo. Stuk goedkoper en ook erg goed :)
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Hehe... van gedachten verandert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:29
THX is zeker niet alleen een keurmerk. Er zit ook een stuk processing achter (niet alleen THX-EX, da's weer wat anders). THX voor op de thuisreceiver is dan ook heel wat anders dan THX voor in het theater. In het theater is het de bedoeling dat deze aan een reeks eisen voldoet, zoals akoestiek, enz enz, om zo alle THX zalen in de basis hetzelfde te laten klinken.
Echter THX home heeft als bedoeling het geluidssignaal aan te passen zodat het thuis ook lekker klinkt. Op een THX mastered DVD staat het geluidsspoor hetzelfde zoals deze in de bioscoop wordt gedraait. In andere gevallen (neem bijv. LOTR) wordt dit opnieuw afgemixt voor nearfield, en verschilt dus iets. Bij een THX DVD om het zo maar ff te noemen niet. Echter een THX receiver gaat dit signaal aanpassen zodat het thuis te gebruiken is. Bijvoorbeeld een equalizer om de scherpe hoge tonen wat af te vlakken. Dit omdat deze voor een grote bioscoopzaal (speakers achter een doek) wel gewenst zijn maar thuis liever niet. Of het rearkanaal wordt wat aangepast (ook mede door bipolaire surrounds) zodat het lijkt alsof er meerdere rearspeakers hangen, zoals ook in de bioscoop. Je hebt ook nog een peak level manager die er voor zorgt dat de sub niet overstuur raakt, wat thuis eerder voorkomt dan in de bios.

Ofwel, THX is een stuk processing welke ervoor zorgt dat het orginele bioscoopsignaal ook thuis afspeelbaar is, wat resulteerd in een zelfde geluid.

Maar hier kunnen ook nadelen aan zitten. Zo wordt er van uitgegaan dat de frontspeakers niet al te groot zijn en de crossover wat hoger gelegd. Heb je nu lekkere grote frontspeakers die wel wat bas kunnen verdragen dan is dat toch een gemis. Ook als je een lekkere sub hebt komt die subwoofer peak level manager wat minder goed uit, je hebt liever de volle mik daar de sub het toch wel aankan. Of als het hoog van de fronts toch al vrij beroerd is, is het jammer dat dit nog eens extra wordt afgevlakt.

Als je dus voor THX gaat, kun je maar beter meteen het hele pakket nemen (+speakers) zodat je weet dat je goed zit. Maar persoonlijk bepaal ik liever zelf mijn geluidje. Daarnaast is het zo duur dat je voor dat geld je eigen bioszaal kan bouwen, ben je meteen van die problemen af :o.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Mwah, THX hoeft niet duur te zijn hoor :) THX select ampje heb je voor 1000 euro met DD, DTS, DD EX en DTS ES en 7 kanaals versterking :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
Ik had het ook over een complete set (met speakers en sub e.d.) dat wil nog wel eens in de prijzen lopen :{
en ik wil geen pioneer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hmm....hoezo geen Pioneer :? En alles bij elkaar......2500 euro ongeveer voor een receiver + speakers.

[ Voor 17% gewijzigd door JT op 27-11-2002 21:02 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
hmm, bijv. een magnat THX select setje kun je idd al vinden voor 1000 á 1500 euro. Maar persoonlijk niet echt iets wat ik zou willen. Kvind THX over het algemeen zowiezo niet echt high-end ofzo, maargoed, als je het hebt is het een geinige extra, laat ik het daar op houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

THX zegt voor mij ook weinig over de kwaliteit. Maar het zegt wel wat over de afstemming van het geluid. En als die je bevalt dan heeft het wel degelijk een meerwaarde :)

Ecodan warmtepomp

• neographikal
  • Niet online
THX zegt verder weinig, over klankkleur en dergelijke.

En sorry maar k vond me Onkyo in ieder geval in stereo beter presteren dan Pioneer :)

• JT

JT

VETAK y0

Dat zou gerust kennen ja, maar heb het over het HT gedeelte :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
* Scarp gaat z'n Onkyo TX-NR900E vanavond ophalen.
Samen met m'n B&W speakers (604 voor, 602.5 achter, 601 surround, LCR600 center).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Nou, ik kan zeggen. Echt gaaf ding :)
Vanavond aan 604s3 voorspeakers gehangen. Gaaaaf :)
2x 601's als rear surround. 2x602.5 als surrounds (zijkant). LCR600 als center.

Klinkt erg goed. Zonet heel ff Lord Of the Rings geprobeerd (dts-es versie). Mooi geluid. Voor gaat erg diep. Center klinkt supergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 23-05 15:10

Cliffie

Trompetslet

Scarp schreef op 29 November 2002 @ 22:14:
Nou, ik kan zeggen. Echt gaaf ding :)
Vanavond aan 604s3 voorspeakers gehangen. Gaaaaf :)
2x 601's als rear surround. 2x602.5 als surrounds (zijkant). LCR600 als center.

Klinkt erg goed. Zonet heel ff Lord Of the Rings geprobeerd (dts-es versie). Mooi geluid. Voor gaat erg diep. Center klinkt supergoed.
kewl! :P ik ga deze combi ook zeker luisteren, maar dan met Marantz SR7300 :) Dat past iets beter binnen mijn budget :o

Veel luisterplezier toegewenst :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Cliffie schreef op 29 November 2002 @ 23:19:
[...]
kewl! :P ik ga deze combi ook zeker luisteren, maar dan met Marantz SR7300 :) Dat past iets beter binnen mijn budget :o

Veel luisterplezier toegewenst :)
Thx :)
Het is zeker een luistergenot.

Hij wordt alleen vrij warm. Nog wel gewoon met de hand aan te raken van boven, maar toch ... redelijk warm. Ruim 10cm van boven is vrij. Hij staat in een kastje. Zijkanten hebben geen ruimte. Misschien toch eens kijken voor 'n rack waarin vrijer staat.

[ Voor 30% gewijzigd door Scarp op 30-11-2002 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
*schopje*

Ik heb de sticker gelezen die bovenop het apparaat staat. Daar staat dus dat ie soms erg warm kan worden, maar dat dit normaal is.
Verder heb ik zonet net-tune aan de praat gekregen. Erg leuk, mp3's staan op m'n pc, netwerk kabeltje naar van de router naar de versterker, beetje instellen en klaar :) Ik was eerst vergeten om de juiste server te selecteren, daarom deed ie het niet.

Anyway, ik ben blij met dit ding. Erg goed geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Ik inmiddels mijn Onkyo TX-NR900E een weekje en dacht dus misschien een klein reviewtje.

Onkyo adviesprijs is 2195 euro, maar ik heb er behoorlijk wat korting opgekregen. Niet goedkoop, maar vergeleken met gelijkwaardige recievers niet superduur en je krijgt er heel wat voor terug.

De meeste dingen zoals specs zijn te lezen op internet, maar hier een kleine overview.
- 7 kanaals versterker. 150W @ 6 Ohm. Hiermee kan hij alle speakers aansturen. Voor 6.1 uitzendingen heb je hetzelfde geluid achter maar voor beide speakers versterkt aangestuurd. Wat zijn de voordelen tov 6.1? Nou, dat ligt aan je zitpositie. Je creeerd een iets wijder geluidsveld achter omdat je de twee rears verder uitelkaar kan zetten ipv een center recht achter in het midden. Merk je het? Ja, ik merk wel degelijk een beter ruimtelijk beeld bij DTS-ES en DD-Ex uitzendingen.
- Decoders: Alle DTS formaten (DTS, DTS-ES 6.1 Discreet/Matrix, DTS ES 96). Dolby Digital formaten (Gewoon en EX), THX Surround EX (extra processing die gedaan wordt).
- Vele aansluitingen, waaronder 3 coax inputs, 5 optical inputs + 1 aan de voorkant. 2 optical output. Ik mis alleen een coax output, maar het is zeldzaam dat een cd-recorder of minidisc recorder dat als input heeft.
- Video aansluitingen, meerdere s-video en video inputs. Ook component inputs en outputs. Zelf gebruik ik video input/outputs van een reciever zelden. Het is beter om gewoon rechtsreeks van dvd naar tv te gaan.
- Net-tune functionaliteit. Via m'n e-tech breedband routertje is de reciever via een netwerk kabel in verbinding met m'n gewone computer. Hierop draait een server programma welke via een protocol van Onkyo mp3's en wav's naar de versterker stuurt om daar afgespeeld te worden. Dit is best leuk. Geen digitale verbindingen nodig naar een computer, geen mp3's via een cd'tje in je dvd speler nodig. Geluidskwaliteit is zeer goed te noemen (voorzover mp3's goed zijn). Leuk als achtergrond muziek lijkt me :)
- Bouw van de versterker is zeer goed. Ding weegt 18 kg (staat op de doos dat je 'm beter met 2 personen kan dragen). "Brushed" metalen voorkant (beetje als een lian-li computerkast, wat erg mooi is. Ik heb de zilver uitvoering omdat ik die mooier vind dan een saaie zwarte doos. Onderste deel van de voorkant heeft een klep (die rustig naar een druk op een bepaalde plaats naar open klapt) waaronder nog een aantal knoppen bevinden.
Enige waar je op moet letten is om niets op de versterker te zetten, aangezien hij nogal warm wordt (wat normaal is volgens de fabrikant).
- Zone2 mogelijkheden: Als je toch maar 5.1 luistert, dan kan je aan de twee rear aansluitingen 2 andere speakers aansluiten, deze in een andere kamer zetten en dan vervolgens een stereo bron luisteren. Deze stereo bron kan een andere zijn dan die van de versterker in de huiskamer. Je kan er ook voor kiezen om onversterkt (via tulp stekkers) deze 2e zone aan te sturen, uiteraard dan nog een versterker nodig.
- Video circuit kan uitgezet worden, ook het display van de versterker gaat dan uit. Zo kan je puur audio luisteren (functie heet ook "pure audio"). Hoor ik verschil? Een beetje, alle extra processing staat dan standaard uit. Maar het mooie blauwe ledje wat in deze functie aangaat en het nutteloze display (kijk je toch zelden naar) is uit, dus dat is positief. Display kan je sowieso ook dimmen. Via de video/svideo output kan je ook onscreen informatie krijgen (voor instellingen etc).
- Tuner gedeelte. Niet getest :)

Binnenkort komt er een Onkyo DV-SP800 dvd speler bij. Ook zilverkleurig.
Hier nog een plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~r.o.janssen/amp1.jpg
(ja, met vieze vingertjes moet je van die reciever afblijven :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neographikal schreef op 27 november 2002 @ 16:02:
[...]

Even zeggen hoor maar wat een grapjurken hier, als je niet alles af weet van THX zeur dan niet zo en ja ik heb een THX speakerset, THX select van Mordaunt-Short met 5 sterren bekroond in what hi fi , En die VSX -A10 is de enige processor/verterker die in de buurt kan komen van het high end geweld van Bryston/lexicon. De beste receiver ooit aldus het blad, verslaat Marantz,denon en Yamaha hands down als ik onze engelse vrienden mag geloven, dus doe eens onderzoek voor je post, met alle respect voor Onkyo bezitters :)

Valt me toch tegen dat er behalve Shittyoldman amper mensen ooit van THX post processing hebben gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Ach, je hebt altijd betere (en meestal duurdere apparaten). Deze Onkyo 900 is nog amper ergens getest, dus ik weet niet of andere beter zijn of niet.
Ik vind in ieder geval het geluid waanzinnig goed. Ik heb geen THX select speakers, alleen de versterker is dat. Volgens de handleiding betekend dat dat ie uitgebreid getest is en aan een heleboel parameters moet voldoen. Ook heeft ie de mogelijk tot het decoderen van THX Surround Ex geluids formaat en functies zoals "re-equalize". Verder staat het logo'tje leuk :)

Overigens, hetis een kwestie van tijd voordat ze in een audioblad netwerk kabels gaan testen voor net-tune en luisteren of er verschil is tussen de verschillende kabels. Misschien dat de een wolliger klinkt dan de andere :)

[ Voor 20% gewijzigd door Scarp op 07-12-2002 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahahaha dat meen je niet :) maar het zou zo maar kunnen, cat 5 kabel van merk x head to head met cat 5 kabel van merk y ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Nee, meen ik niet. Was sarcastisch bedoeld, maar wie weet vinden ze geluidsverschil tussen cat 5 kabels die mp3's overpompen. Het lijkt me op zich wel grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:56
Scarp schreef op 07 December 2002 @ 11:43:
Nee, meen ik niet. Was sarcastisch bedoeld, maar wie weet vinden ze geluidsverschil tussen cat 5 kabels die mp3's overpompen. Het lijkt me op zich wel grappig :)
Hey Scarp, als ik die foto zo bekijk lijkt me dat ie misschien wat weinig "lucht" krijgt. Mag je links en rechts zo weinig ruimte hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Links en rechts zitten geen luchtgaten in dat ding. Ventilatie gaat alleen aan de bovenkant. Op de bovenkant staat wel een sticker dat ie vrij warm kan worden en dat die normaal is.
'k zit nog wel te kijken voor een ander meubel, maar kan nog niet iets vinden.
Aan de bovenkant zit ie wel redelijk vrij. In de handleiding staat overigens geen richtlijnen voor plaatsing, wat ik nogal vreemd vindt.

/edit
ff mailtje naar Onkyo gestuurd met wat vraagjes hierover :)

[ Voor 9% gewijzigd door Scarp op 20-12-2002 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Scarp schreef op 20 December 2002 @ 12:25:
Links en rechts zitten geen luchtgaten in dat ding. Ventilatie gaat alleen aan de bovenkant. Op de bovenkant staat wel een sticker dat ie vrij warm kan worden en dat die normaal is.
'k zit nog wel te kijken voor een ander meubel, maar kan nog niet iets vinden.
Aan de bovenkant zit ie wel redelijk vrij. In de handleiding staat overigens geen richtlijnen voor plaatsing, wat ik nogal vreemd vindt.

/edit
ff mailtje naar Onkyo gestuurd met wat vraagjes hierover :)
Ok, geen ventilatie aan de zijkanten.
De Denon A11 die ik heb moet wel vrij staan.

Deze meubel gebruik ik, misschien staat ie ook wel mooi bij een Onkyo NR900:
http://www.geocities.com/fts_psx/room/foto.html
(foto a11_02.jpg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Hm, ik zie dat mensen de duurdere apparaten van Pioneer nogal underraten hier....

Dat ze ook spullen maken zoals afschuwelijke mini/midisets, wil niet zeggen dat de rest ook allemaal rommel is. :P

De duurdere Pioneer's kun je best vergelijken met Denon/Yamaha/Marantz/HK/etc.

Lees er maar eens wat reviews op na, en vergelijk (luisteren) maar eens de betere Pioneers met Denon of Onkyo in dezelfde prijsklasse.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GaMeOvEr schreef op 20 December 2002 @ 13:00:
Hm, ik zie dat mensen de duurdere apparaten van Pioneer nogal underraten hier....

Dat ze ook spullen maken zoals afschuwelijke mini/midisets, wil niet zeggen dat de rest ook allemaal rommel is. :P

Lees er maar eens wat reviews op na, en vergelijk (luisteren) maar eens de betere Pioneers met Denon of Onkyo in dezelfde prijsklasse.
Inderdaad, jammer genoeg zijn er veel mensen erg kortzichtig hier, maar de top pioneer staat in mijn opinie boven yamaha/denon/Onkyo, wat dan ook. Misschien niet de stereo van Marantz, maar hij zal in alle gevallen kont schoppen op het gebied van HT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Klopt, de top van Pioneer is inderdaad heel erg goed. Maarja, 4500 euro voor een receiver is erg veel geld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Ja, fijn dat Pioneer ook goed is, maar daar gaat dit topic niet echt over he? Ik zie weinig negatiefs over Pioneer hier. Iedereen heeft z'n voorkeuren voor een bepaald merk. Ik vind onkyo goed, jullie misschien Pioneer.

Geluid is altijd persoonlijk. Reviews van anderen zijn leuk, maar zeggen lang niet alles. Overigens heb ik nog geen review gezien van de onkyo tx-nr900, aangezien ie vrij nieuw is.

ff het rijtje zoals in het duitse blad Audio staat (van hoogste naar lagere waardering):
1. T+A DD1510
2. Denon AVC-A1 SE
3. Denon AVC-A1 SR
4. Onkyo TX-DS 989
5. Pioneer VSA-AX10
Waarbij de nr 2 en 4 het goedkoopst zijn (3800, maar zijn prijzen ten tijde van de review).

[ Voor 27% gewijzigd door Scarp op 20-12-2002 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Scarp schreef op 20 December 2002 @ 13:19:
ff het rijtje zoals in het duitse blad Audio staat (van hoogste naar lagere waardering):
1. T+A DD1510
2. Denon AVC-A1 SE
3. Denon AVC-A1 SR
4. Onkyo TX-DS 989
5. Pioneer VSA-AX10
Waarbij de nr 2 en 4 het goedkoopst zijn (3800, maar zijn prijzen ten tijde van de review).
Ik d8 dat je niet off-topic wilde gaan? 8)7

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Klein uitstapje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

GaMeOvEr schreef op 20 December 2002 @ 13:00:

Eindelijk is iemand die het met mij eens is :Y)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Flint123 schreef op 20 december 2002 @ 12:55:
[...]
Ok, geen ventilatie aan de zijkanten.
De Denon A11 die ik heb moet wel vrij staan.

Deze meubel gebruik ik, misschien staat ie ook wel mooi bij een Onkyo NR900:
http://www.geocities.com/fts_psx/room/foto.html
(foto a11_02.jpg)
Mooie HT :)
Welk merk meubel is dat waar die Denon op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:09
Tja ik ben niet echt weg van onkyo, hoort in de klankkleur van Yamaha thuis.
Ze zijn wel goed voor HT, maar echt a-muzikaal, maar wanneer je geen muziek luistert lijkt me het niet echt een probleem.

En THX, tja wat zal ik ervan zeggen, het kan goed zijn, maar staat niet garand voor een goede klank. Is net als het wattage wat er aangegeven wordt, zegt eigenlijk evenveel. Menig niet THX-gelicenseerd apparaat voldoet beter, maar er zijn er natuurlijk ook die minder klinken en duurder zijn.

En ja het gaat er nooit om of iemand anders hem goed vind klinken, maar of dat jezelf de klank mooi vind, je koopt niet iets omdat iemand anders het wel een leuk ding zou kunnen vinden.

Dus gewoon goed luisteren voordat je een apparaat koopt en neem je eigen speakers mee bij een luisterafspraak. Wanneer je nog van plan bent om toch andere speakers te kopen maakt het niet zo heel veel uit, maar dan nog heeft ieder merk en zelfs iedere versterker een unieke klank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Uiteraard is dat jou mening fisherman. Ik heb een andere mening. Ieder z'n eigen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:09
Idd mijn mening en die van vele anderen:
o.a. van www.htforum.nl
http://213.196.43.35/yabbse/index.php?board=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
En zovelen hebben een andere mening ...
Overigens betwijfel ik hoeveel mensen de 900 hebben geluisterd aangezien ie vrij nieuw is. Ik ga niet uit van meningen van anderen. Ik vind hem zowel bij film als bij muziek geweldig klinken en in z'n prijsklasse een geweldig ding.
Collega van me wil een buizenversterker omdat ie dat mooi vindt klinken. Een andere collega van me zweert bij platen omdat ie die beter vind klinken :)
Anyway, ik hoef onkyo verder niet te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Nu online
Je lult uit je nek :{

Ik was vanmiddag bij een audiospeciaalzaak, een medewerker vertelde me dat hijzelf, net als iedereen in die winkel inclusief reparateur thuis Onkyo hebben staan. Mensen die er écht veel verstand van hebben dus. (En oja, daar vonden ze ook dat Yamaha wat kil klinkt, dus om die 2 te gaan vergelijken, dat gaat echt nergens over)

Dus om hier nou een uitspraak te doen als "Ze zijn wel goed voor HT, maar echt a-muzikaal" is echt TOTALE bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dit kan ik beamen :) Heb hier een Yamaha staan die ik juist om z'n muzikaliteit voor een HT receiver heb gekozen, dit was ook zo volgens meerdere bladen :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Mjah... meningen verschillen. Maakt allemaal niet uit, maar inderdaad om het zo bot te zeggen vind ik ook niet goed. Kom dan met een goed vergelijk en met goede redenatie.
Winkel waar ik mijn onkyo heb gekocht verkoopt ook veel onkyo en denon en dit zijn ook niet mensen die er weinig verstand van hebben. Dus wat dat betreft, meningen verschillen altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52815

Onkyo is best muzikaal als je het combineert met de juiste spullen.
Hier nog een tevreden Onkyo-man :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Azrael schreef op 20 december 2002 @ 23:04:
[...]

Je lult uit je nek :{

Ik was vanmiddag bij een audiospeciaalzaak, een medewerker vertelde me dat hijzelf, net als iedereen in die winkel inclusief reparateur thuis Onkyo hebben staan. Mensen die er écht veel verstand van hebben dus. (En oja, daar vonden ze ook dat Yamaha wat kil klinkt, dus om die 2 te gaan vergelijken, dat gaat echt nergens over)

Dus om hier nou een uitspraak te doen als "Ze zijn wel goed voor HT, maar echt a-muzikaal" is echt TOTALE bullshit.
Ja ? en mijn audiospeciaalzaak wil onkyo niet in het assortiment opnemen, omdat het niet tegen andere merken o.a. marantz op kan kwa muzikaliteit en het te hard klinkt. Uiteraard hebben ze dus ook geen Yamaha in het assortiment. En natuurlijk kan een Yamaha en een Onkyo muzikaal klinken met de juiste spullen, maar zij zijn het van nature zeker niet.

Verder ben ik van mening dat Onkyo en Yamaha erg goed zijn met Home Theater, maar het meer moeten hebben van rauwe power dan van echte Finesse.

En misschien is Onkyo nu met die nieuwe serie een andere weg in geslagen, dat hoop ik van harte voor ze, ik kan daar niet over oordelen. Yamaha is echter wel kil gebleven zelfs met hun DSP-AZ1

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 12167 op 21-12-2002 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Einde discussie dan over voor en tegens en wel of niet muzikaal zijn van Onkyo. Het is duidelijk dat ieder een eigen mening erover heeft. Zelfs verschillende winkels hebben andere meningen (terwijl die een breed assortiment zouden moeten kennen en hebben beluisterd). Een discussie over persoonlijke voorkeur voor wat muziek en HT moet klinken.

Dit topic ging of de Onkyo TX-NR900E een leuk ding is en ik vind het zeker een geweldig ding :).

case closed :)
Pagina: 1