[Win2k] inloggen onmogelijk na terugzetten image *

Pagina: 1
Acties:

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb hier op mijn stage een systeem staan met 5 partities:

c: bootfiles e.d.
d: winnt
e: win98
f: win2k
g: winxp

alles deed het ik kon inloggen op het domein e.d. maar nu heb ik daar images van gemaakt en toen die terug gezet nu kan ik niet meer inloggen op win2k en in safe mode kan ik inloggen maar dan springt hij naar een tijdje (leeg scherm) terug naar het bootmenu....

iemand enig idee ?

ps. dit is alles wat ik weet want het systeem is van mijn baas maar het zou leuk zijn als ik hem kan helpen >:)

Verwijderd

Bedenk even een goeie duidelijke titel voor je topic. Voor de richtlijnen: Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

Verwijderd

Zit er mischien een foutje in de partitie tabel ? Check eens met Partition magic of scandisk of zo.

• marshallq
  • Niet online
Mja maar ik vond dit toch echt een Multiboot systeem :P
Ik kan de topictitel helaas niet wijzigen? :(

• marshallq
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 11:52:
Zit er mischien een foutje in de partitie tabel ? Check eens met Partition magic of scandisk of zo.
Wat bedoel je daarmee? ben nogal noob op dit gebied... :/

Verwijderd

Als er een fout in de partitie tabel zit dan denkt het systeem dat een partitie bv op een andere plek begint dan in werkelijkheid of eindigt anders dan zou moeten, enz.
Probeer Partition Magic gewoon eens op te starten ? Die begint meteen te miauwen als er ook maar iets fout is in de partion tabel.

Verwijderd

Probeer is fdisk /mbr

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
marshallq schreef op 25 November 2002 @ 11:54:

Maar je kan nog wel een nieuwe verzinnen. Plaats een topicreport of zet een titel in Schop een Modje a.u.b. :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

marshallq schreef op 25 november 2002 @ 11:54:
Mja maar ik vond dit toch echt een Multiboot systeem :P

En er zijn nog duizenden andere topics van mensen die toevallig een multiboot systeem hebben ;)
Alleen multiboot zegt dus helemaal niets - zie inderdaad ook de link van XceeD. Ik zal je topictitel aanpassen als je even een betere suggestie doet - iets met je OSsen en de probleembeschrijving dus. Ik zou beginnen met je (relevante) OS in de titel.
Een suggestie: [Win2k] inloggen onmogelijk na terugzetten image. Dat geeft wat meer aan over wat je probleem is.

Maar je kan in de safe mode wel inloggen dus fdisk /mbr zal niet nodig zijn lijkt me, idem partition magic. Tenminste, als XP etc nog wel goed draaien (dat is zo?)

Wat je in ieder geval kan doen is vanuit de XP partitie de schijf controleren, en verder ook even kijken wat er wordt ingeladen bij booten. Je kan natuurlijk van ellende ook de image nog een keertjer terug proberen te zetten voor het geval er iets fout ging.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• marshallq
  • Niet online
nt/98 staan op fat16
2k/xp op fat32

bij de laatste 2 blijft hij bij het inloggen in een soort van loop hangen...
en als ik dus niet safe mode doe hangt hij gelijk na invullen van inlognaam :?

bedankt voor aanpassen v.d. topictitel B)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
marshallq schreef op 25 november 2002 @ 12:28:
bedankt voor aanpassen v.d. topictitel B)

Dat is dan 5 euro. :P

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• marshallq
  • Niet online
is een _/-\o_ ook genoeg ? O-)

• marshallq
  • Niet online
Hij lijkt problemen te hebben met de netwerkkaart ik log namelijk aan op een domein en ik heb nu een hele dikke ghost implementation guide voor me liggen maar ik kan niets specifieks vinden ;(

Verwijderd

marshallq schreef op 25 November 2002 @ 13:02:
Hij lijkt problemen te hebben met de netwerkkaart ik log namelijk aan op een domein en ik heb nu een hele dikke ghost implementation guide voor me liggen maar ik kan niets specifieks vinden ;(
Knikker die netwerkkaart eens weg en installeer hem eens opnieuw.

En haal de PC eens uit het domein en zet hem er daarna weer in, geeft hij dan een foutmelding?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 15:02 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:50

Shuriken

Life is all about priorities

Probeer eens sysprep te draaien. Als je een image van systeem maakt moet je dat altijd doen.

Die staat op de cd van w2k \support\deploy.cab

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Maferick
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04-2021

Maferick

EVE-Online : Lellebel

sysprep is volgen mij alleen nodig als je er meerdere pc mee gaat ghosten(o.i.d.) van het domain verwijderen en opnieuw toevoegen zou genoeg moeten zijn.

# If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop

• marshallq
  • Niet online
Er waren images van het multiboot systeem, die hadden we teruggezet toen kon ik niet meer inloggen in win2k/winxp maar nu hebben we winnt op apparte systemen gezet en nu werkt het wel, waarschijnlijk omdat winnt geen fat32 ondersteund....

Slotje, enne thx voor de reactie's _/-\o_ :*)

Verwijderd

marshallq schreef op 26 November 2002 @ 08:44:
Slotje, enne thx voor de reactie's _/-\o_ :*)
Doen we niet aan, als het topic is opgelost hoeft het nog niet te betekenen dat er een slotje op komt, omdat je dan iemand anders die hetzelfde probleem heeft niet de kans geeft om het topic omhoog te kicken. Dat scheelt weer een nieuw topic. Snap je? :)
Pagina: 1