<Advies nodig> Welke tv-kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 21:02

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

Topicstarter
Ok dan, ik heb woensdag zo'n te coole 19" medion monitor bij de Aldi gescoord >:) >:) . Nu is mijn kamer niet echt aan de grote kant :X , dus ruimte voor een tv heb ik niet (meer). Ik zit er nu ook aan te denken om dus een tv-kaart aan te schaffen, maar welke is nou ok??? Ikzelf zit te denken om de Leadtek WinFast TV 2000 XP DeLuxe TV tuner aan te schaffen, heeft iemand deze kaart en/of hoe goed is het beeld met een kaartje??

oja het liefst een met afstandsbediening

Ik heb dus win98
19"monitor O+
1280x1024 pixels

[ Voor 8% gewijzigd door imthecool1 op 24-11-2002 22:56 ]

De oplossing is niet altijd de oplossing

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
ik heb dit weekend een terratec gekocht voor 79 euro, die is STEREO (dat zijn ze lang niet allemaal in deze prijsklasse) en incl afstandsbediening, kabels en software. aanrader!!

http://www.terratec.de check it out - cinergy 400 heet dat ding, te koop bij meerder zaken (waaronder dynabyte)

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Heb zelf een PCTV Pro. Werkt goed.
Maar verder maakt het niet heel erg veel uit welke kaart je neemt (Zie alle andere topics) De een vind pinnacle niks, de ander wel, dit geld voor hauppage en andere kaarten ook. Er wordt altijd veel geklaagd over drivers en de TV software.

Zorg iig wel dat je een met stereo geluid neemt. Vervolgens gebruik je DScaler om TV te kijken. Dit progje levert beste kwaliteit (Heeft zijn eigen drivers, zo ben je van het driver software probleem af).

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 16:14

BertV

Handgemaakt

De kans bestaat dat je een versterker voor je TV-signaal nodig hebt. Mijn normale tv gaf gewoon normaal beeld

...maar het beeld van mijn Hauppauge WIN PCI knapte op van zo'n kastje...

[ Voor 6% gewijzigd door BertV op 25-11-2002 09:20 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Bufiku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:52
Ik heb al een tijdlang een PCTV (niet Pro, dus mono). Draait onder de Pinnacle drivers, maar is nog onder de naam Miro Media PCTV verkocht. Doet het wel leuk, maar HEEL VEEL driver-problemen en conflicten. Vooral conflicten met netwerkkaarten of modemkaartjes (alleen mijn 3-com kaartje doet het naast de PCTV, de ??et??2000 absoluut niet. Ook de driver-ondersteuning van de PCTV laat het wel eens afweten, alhoewel ik tegenwoordig wel redelijk snel drivers kan vinden. Dus heb ik nu een aparte PII 233 met een Matrox G400 kaartje om tv op te kijken, en de kwaliteit van het beeld is erg fijn (na versterker zoals BertV al zei).

Als ik een nieuwe zou aanschaffen zou ik een ander merk kiezen, en stereo, en bij de verkoop zwart op wit laten zetten dat de verkoper garandeert dat hij geen conflicten geeft met modems/netwerk kaarten. Kijk ook eens op de fora van de leverancier zelf (bijvoorbeeld bij Pinnacle, daar zie je aardig wat problemen)

Er zijn slechts 10 soorten mensen, zij die wel binair kunnen tellen, en zij die dat niet kunnen

Verwijderd

heb sinds gisteren een leadtek die jij bedoelde in je eerste post en die bevalt me uitstekend..
het enige wat ik nog niet aan de praat kan krijgen is teletekst.. maar beeld en geluid zijn perfect...
het is een stereo tv en fm kaart met afstandsbediening. en ik heb er 65 euro voor neegelegd.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Ik heb een Pinnacle PCTV pro. Werkt prima, maar je moet wel een wat zwaardere processor hebben. Op m'n Pentium III 450 werkte ie voor geen meter. Maar op m'n net nieuwe Pentium IV 2,4@2,7 (8> werkt het echt perfect. Alleen de software van de afstandsbediening liet m'n pc elke keer crashen. Ik gebruik sinds een paar maanden IRAssistant. Het instellen duurt ffies, maar dan heb je ook wat :) .

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken ook een pctv pro en sindsdien heb ik regelmatig wanneer ik dus met mijn kanaalinstellingen bezig ben dat mijn compu restart. Heel vervelend natuurlijk maar misschien ligt het dus ook aan die software voor mijn afstandsbediening. Ik zal ook IRAssistant eens gaan uitproberen.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Ik zal je maar vast vertellen dat je je over stereo/mono absoluut geen zorgen hoeft te maken :Z

Ik heb een stuk of 50 muziekvideos opgenomen met m'n tv-kaart nu (dat zijn dan alleen de videos die met een behoorlijke kwaliteit gelukt zijn : alle crap tel ik niet mee). Worden er een paar op de beamer op een lanparty gedraait.. Meer dan 5 videos later vraagt iemand van de crew hoe ik dat nou opneem enzo.

[Crewgast]Met wat voor tvkaart neem je dat nou op?
[W3ird_N3rd]Oh, Pinnacle PCTV Rave kaartje...
[Crewgast]Hee, maar dan is dit f#cking mono!!
[W3ird_N3rd]Ja, dat had je nog niet gemerkt he?

En allemaal maar druk maken om stereo :Z

Enige uitzondering kan een hoofdtelefoon zijn. Dan is stereo soms wel aardig..

Wat verder een goede tv-kaart is, ga lekker zelf wat reviews opzoeken. Wij worden ook een beetje moe van al die search vragen... En ervaringen van mensen zijn praktisch altijd verschillend dus ook al niet zinnig meer om te vragen :z

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
Gelieve eerst ook even naar oudere topics te kijken, misschien dat daar al antwoord wordt gegeven op je vraag.
Bijvoorbeeld: Welke TV kaart moet ik kopen ? (van 3 dagen oud)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.