zelf divx maken

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• msiewers
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-02 14:10
Ik wil zelf een divx maken, van eigen dvd uiteraard.
Wil zo goed mogelijke kwaliteit van beeld en geluid (surround mogelijk?)

Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste kan doen, welke programma's, welke instellingen of waar de beste guide op internet staat? Liefst een vrij standaard oplossing waarvoor je niet zelf heel veel in hoeft te stellen/in hoeft te verdiepen.

[ Voor 23% gewijzigd door msiewers op 24-11-2002 21:51 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[google=create divx tutorial]

• msiewers
  • Laatst online: 01-02 14:10
heb al wel wat rondgezocht op internet, maar vraag het hier omdat misschien iemand goede ervaringen heeft met een specifieke guide

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:01
Jaspov DivX guide vond ik wel een handige om te gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door pep_82 op 24-11-2002 21:56 ]

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
msiewers schreef op 24 november 2002 @ 21:52:
heb al wel wat rondgezocht op internet, maar vraag het hier omdat misschien iemand goede ervaringen heeft met een specifieke guide
Zul je toch zelf ff een paar tutorials moeten doornemen, suc6 :P

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57
DVD rippen met SmartRipper 2.41, zoek effies naar DVDx 2.0 . Is het makkelijkste.

woei!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-02 09:40
DVDeo kopen :? Das het simpelste programma waarmee dat kan...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

msiewers schreef op 24 november 2002 @ 21:52:
En zie hoeveel wijzer je wordt van dit topic... redelijk wat replies met mogelijkheden maar allemaal verschillend...

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16

DSK

boeiend...

Virtualdub is zeer handig en je kan zelf de codec kiezen (DivX of andere), is gratis en zul je wel vinden als je een beetje zoekt

Blog (Linux-related)

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:44
Via de search is aardig wat te vinden over het rippen van dvd's, ook zeer uitgebreide topics.
Het probleem is echter dat er veel verschillende programma's worden genoemd, waardoor je er in feite niet veel mee opschiet.

Een handig programma voor het rippen van een dvd naar de harde schijf is inderdaad Smartripper. Daarnaast kan je ook DVD decrypter gebruiken of Vstrip. Met smartripper heb ik zelf echter het probleem dat hij telkens de melding geeft dat sommige files "locked"zijn, dus meestal gebruik ik hiervoor een ander programma.

Om vervolgens van je dvd een divx file te maken kan je verschillende programma's gebruiken. Een makkelijk programma hiervoor is DVDx 2.0 . Je kan echter ook gebruik maken van Gordian Knot of Nandub. Deze programma's zijn wat lastiger in gebruik, maar bieden veel meer mogelijkheden.

Op www.doom9.org zijn veel guides te ginden over deze programma's.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
www.digital-digest.com dat is alles wat ik even wilde zeggen

Verwijderd

MSiewers, het is de bedoeling dat je dit soort simpele vragen zelf oplost. Lees even de FAQ. Gebruik ook eens de search. Dit vraagje is ongeveer al 1000 keer beantwoord namelijk. Daarnaast doet Google ook wonderen.

/Overigens, als je standaardoplossingen zoekt waar je je niet in hoeft te verdiepen kan je misschien beter terecht bij www.helpmij.nl of www.beginnersweb.nl
/btw, welkom op GoT ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2002 08:36 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:23

Croga

The Unreasonable Man

-Mous- schreef op 24 November 2002 @ 22:10:
DVDeo kopen :? Das het simpelste programma waarmee dat kan...
Dat heb ik dus gedaan.... Grote afrader! Het eerste probleem is dat er bar weinig codecs bijgeleverd zitten. Nieuwe codecs "kunnen" gedownload worden. Dit verteld het programma, maar het is mij nog nooit gelukt. Het aantal stappen wat je zou moeten doorlopen om eindelijk een DivX te krijgen is erg groot (apart beeld, geluid en ondertiteling rippen, vervolgens aan elkaar plakken....)

Ik ben zelf aan de slag gegaan met DVDx, ook na aanraden van mensen hier, en verschillende tutorials, en dat werkt érg makkelijk. Je moet wel véél instellen, en als "beginneling" erg op deze instellingen letten, maar als je dat een beetje onder de knie hebt (wees gerust, het kan zijn dat dit lang duurt.... Bij mij duurde het bijvoorbeeld wel een minuut of 10 voordat ik begreep wat alles precies was....)

Dus: ga eens op zoek naar DVDx en kijk daar eens naar.....

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:21

Priet

To boldly do what no one has..

Ik neem aan dat jullie de nieuwste versie van de DivX codec gebruiken (5.02 op dit moment).
Welke instellingen gebruiken jullie dan om een zo mooi mogelijk resultaat te krijgen? Ik zet zelf de Bidirectional Encoding in combinatie met 2-Pass Variable Bitrate Mode. Je moet het op deze manier wel twee keer encoden first pass, second pass maar het resultaat mag er wezen. Of kan het nog beter?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Priet schreef op 25 november 2002 @ 08:58:
Ik neem aan dat jullie de nieuwste versie van de DivX codec gebruiken (5.02 op dit moment).
DivX is helemaal niet zo erg goed eigenlijk. Ik ben pas overgestapt naar XviD.

Ik ben aan de luie kant, en cd's tot de nok toe volmaken interesseert me niet. Ik doe altijd 1-pass, quality based op 93 tot soms 95% quality. De originele AC-3 track erbij, en klaar is kees.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

ga naar www.doom9.org en download daar gordianknot pack en lees ff de tutorials, off you go....

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

En gebruik eens SimpleDivx. Echt een handig freewareproge waarmee prima resultaten te verkrijgen zijn...

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:21

Priet

To boldly do what no one has..

Varienaja schreef op 25 november 2002 @ 09:32:
[...]

Ik ben aan de luie kant, en cd's tot de nok toe volmaken interesseert me niet. Ik doe altijd 1-pass, quality based op 93 tot soms 95% quality. De originele AC-3 track erbij, en klaar is kees.
Ik dacht dat XviD juist van mindere kwaliteit was dan DivX? Omdat XviD nog in een soort 'ontwikkelstadium' was dat nog niet zo ver was gevorderd dat het DivX kon verslaan :?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Verwijderd

Varienaja schreef op 25 november 2002 @ 09:32:
[...]

Hoeveel cd's wordt dan een film en hoe lang duurt het voordat ie klaar is?

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 14:33:
Hoeveel cd's wordt dan een film en hoe lang duurt het voordat ie klaar is?
Twee vragen waarop geen antwoord bestaat.

Sommige films worden 500MB, sommige worden 3000MB. Het ligt aan de 'moeilijkheid' van het beeld. Egale vlakken kunnen goed gecomprimeerd worden, detailvolle films zoals Saving Private Ryan, Moulin Rouge zijn moeilijk te comprimeren.

Wat de snelheid betreft: ik haal op m'n Celeron1400 ongeveer 10FPS. Maar dat hangt af van de hoeveelheid filters en de resolutie.

M.a.w: er valt geen zinnig woord te zeggen over deze zaken.

Siditamentis astuentis pactum.

• BOUBOU
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 10:30

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Ik haal met mijn Dual 1800 Mp ongeveer 26 frames.
Wat betreft die smart-ripper die aangeeft dat de Dvd gelockt is.
Dat probleem is simpel op te lossen door de Dvd eerst in te laden in Windvd.

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:16
Gebruik:
* SmartRipper - rippen van DVD naar hardeschijf
* Mpeg2Avi PX3 met GUI - omzetten MPEG2-Video naar DivX
* Vob2Audio - omzetten van VOB-Surround naar MP3/AC3
* NanDub - samenvoegen van video en audio tot een enkele DivX.

Je kunt een Bitrate calculator gebruiken om te berekenen hoeveel kilobit/s je nodig hebt
om op 1, 2, 3 CDs uit te komen. Ik gebruik meestal 2-pass DivX Pro 5.0.2, en kom zo altijd
precies uit.

Geef mij maar een Warsteiner.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
http://www.vcdhelp.com/
http://www.doom9.org/
enz

Iedereen heeft zo z'n eigen favoriete manier van werken, je moet er zelf ff achter komen welke dat van jou is. Het is zeker niet moeilijk, gewoon een tutorialtje volgen, alleen kost het wat tijd. (is overigens zoekwerk dit ;) )

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.