Harddisks klappen er steeds uit :S

Pagina: 1
Acties:

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:43
Ik word er echt strontziek van, mijn schijven vliegen er stuk-voor-stuk uit!

Eerst een IBM 20gb DPTA 372050 7200rpm, maar die heb ik weer kunnen herstellen met een tooltje van IBM en doet het nu nog prima.
(lang)Daarna een Maxtor 60gb D740x 7400rpm, helemaal dood na een halve week, terug gebracht naar de winkel en geruild voor een IBM 60gb 7200rpm 120GXP.
Ongeveer een week geleden klapte mn Seagate Barracuda 20GB 7200rpm eruit, en toen ik vanochtend mn pc aanzette begon mn IBM60gb 120gxp ook al vreemde geluiden te maken en wilde niet booten!!
Nu heb ik 'm uiteindelijk toch nog geboot gekregen, maar dit is natuurlijk niet normaal.
Dacht dat het aan de voeding lag, dus heb er nu een Aopen 300watt ingehangen, maar dat heeft dus ook geen effect.

Verdere specs:
Aopen 300watt voeding
Asus A7V met ingebouwde Promise ATA100 controller
AMD Athlon 1000mhz Socket-A
256MB RAM (draait op 100mhz)
Leadtek Geforce 4 Ti4200
Creative Soundblaster Live player
Realtek 10/100 netwerkkaartje

De betreffende HD'S hingen uiteraard allemaal met zo'n speciale IDE-kabel aan de ATA-100 aansluiting, en waren niet vlak boven elkaar geplaatst zodat ze niet te warm werden. Verder voetbal ik er ook niet mee, dus een echte reden om uit te vallen zie ik niet direct.

Het enige wat ik me nu nog kan bedenken zou het moederbord zijn, maar dat kan ik me eigenlijk haast niet voorstellen.
Mn computer is verder ook best wel instabiel soms, ik moet Windows98 zo 1x in de maand herinstalleren omdat ik bij het opstarten dan alleen nog maar registererrors krijg. Het geheugen is al een keer vervangen.

Iemand enig idee?

- Sander

Verwijderd

Ik heb het in ons bedrijf 2x megemaakt. Dat dit elke keer gebeurden.
En dat was tot 2x toe met een Asus. Dit bord heb ik toen gewoon opgestuurd naar asus en kreeg netjes (nouja, na vaak bellen met de leverancier) een gerepareerd bord terug :)

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Probeer ze gewoon eens per stuk te bekijken aan de normale primary controller.
Of lees ik verkeerd dat je ze aan de raid controller hebt?

• Sander-B
Cristal: Hmm misschien moet ik dan ook maar eens met Asus gaan babbelen...

Gem1e: Ik had die schijven inderdaad allemaal aan de on-board Promise ATA100 controller hangen, zal ze zo eens aan de normale controller hangen (heb nu zo weinig schijven meer over dat het allemaal op de normale controller past...)

• Sander-B
Oh trouwens, mn pc zit niet in een geaard stopcontact, zou dat iets uit kunnen maken?

• Sander-B
Nu krijg ik ook al af en toe spontane reboots :S
Binnenkort maar even een nieuwe mobo+cpu aanschaffen

Verwijderd

Sander-B schreef op 24 November 2002 @ 14:19:
Oh trouwens, mn pc zit niet in een geaard stopcontact, zou dat iets uit kunnen maken?
daar heeft het niks mee te maken mijn pc`s staan al 5 jaar te draaien zonder aarden en op wat stroom stoten na geen problemen. op 1 quantum bigfoot na 5.25 ich maar dat lag aan de brakken serie waar die uitkwam.

oja en leer de edit knop gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2002 17:04 ]

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 20:22

bitflusher

flushed die *** pc

welkom op GoT sander.
chefke hierboven geeft al een dat je de edit knop moet leren gebruiken.

er zijn nog wat andere regels/gebruiken hier, zo hoef je je post hier niet af te sluiten met een groet of afzender. er zijn nog meer dingen maar fie zijn te vinden in de faq http://gathering.tweakers.net/forum/faq
verder veel plezier op dit forum

oh en zou je mobo snel opsturen als je nog garantie heb, als je garantie papieren van hd reparaties meestuurd krijg je zeker een nieuwe.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:54
Sander-B schreef op 24 november 2002 @ 14:19:
Tis wel beter om je pc te aarden, je kunt in ieder geval voor de zekerheid doen. Wie weet redt het aarden je pc in de toekomst een keer.