geluidskaart op receiver met 5.1?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb nu een Sony STR-DE435 receiver, hij is pro-logic, maar heeft een 5.1 ingang.

Je kan er dus bijv een DVD speler met ingebouwde Dolby Digital decoder op aansluiten, en dan ook 5.1 DD geluid krijgen. Mijn huidige DVD speler heeft dat niet, dus ik heb die ingang op m'n receiver nog vrij. Nu wilde ik ook een goede geluidskaart, want onboard AC97 stereo is ook niet alles.

Welke geluidskaarten hebben dus die mogelijkheid om echt 5.1 geluid te geven via mijn receiver?

Kan bijv. de SBlive 5.1 dit al, of moet je dan een Platinum o.i.d. hebben?

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hercules fortissimo kan zowel via een optical aansluiting of via gewoon losse 5 kabels op een versterker worden aangesloten. Daar zitten zelfs 7 uitgangen op (voor 7.1 geluid, dus pak nog een normale versterker en sluit die 2 extra kanalen daarop :)).

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56
Lees even wat faq's van fabrikanten e.d. (dit valt mijn inziens een beetje onder basic stuff), je kunt vrijwel iedere geluidskaart met analoge 5.1 uitgang gebruiken (mogelijk worden enkele onboard soundcard gedeelde uitgangen (bijv microfoon ingang/rear uitgang) niet herkent door dvd software maar losse kaarten wel). Kijk op de frontpage voor wat reviews e.d. om te bepalen welke bij jouw wensen past. En check de specs of ze een analoge 5.1 uitgang hebben (tegenwoordig errug vaak).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Dit topic is gesloten.