Mhoa wil die voeding der ook in moddel eingenlijk want das natuurlijk ook niks
dan past 't nog steeds niet echt...brama schreef op 26 november 2002 @ 00:01:
[...]
Qua dikte bedoel je? M.a.w. dunne HD + slimline dvd/cdrom player <= dikte normale 3.5" HD?
Dan moet dat passen ja. Als je dan ook nog die dvb kaart er uit sloopt, kun je er zelfs 2
in kwijt(en een 2.5" HD, en.. ;-) (zolang je geen bezwaar hebt tegen smeulende 65W voedings
adapters, uiteraard)
Bram
iig zal je je kast dan danig moeten vernachelen om 't frontje van je dvdspeler dan naar buiten te kunnen laten komen, omdat die dan op de hoogte van je powerbutton & leds zit.... mooi zal 't iig niet worden...
Verwijderd
Geen matches
Zijn er al beelden werkend te zien?spacy schreef op 25 november 2002 @ 00:24:
[...]
de enige fan die er in zit voor zover ik heb gezien is een papst +/-6cm
de voeding is extern
edit: cpu fan vergeten maar een 200mhz heeft niet zo'n zware nodig
hij is bewust extern, omdat:Dezjay schreef op 26 november 2002 @ 00:06:
Mhoa wil die voeding der ook in moddel eingenlijk want das natuurlijk ook niks
• je dan geen zware actieve koeling nodig hebt, 't blokje wordt wel erg warm maar kan geen kwaad, zolang het maar niet ín je pc zit!
• je echt absoluut geen ruimte in je pc hebt voor dat ding. ECHT NIET, believe me.
dan maar ff een doublepost met dat andere topic, aangezien die op slot zit
komtie:
ik heb de TV nu aan de praat

Op deze foto draai ik 16 zenders tegelijk, maar 1 zender lukt ook uiteraard
de DVB kaart ligt er nu even uit zoals je kan zien, maar met DVB werkt het opzich ook goed... Ik heb nog wel problemen met de kleur als ik niet-fullscreen tv-kijk, maargoed dat doe je toch eigenlijk nooit
Nu nog proberen of ik kan recorden & afspelen m.b.v. die siemens afstandsbediening.... hoop dat ik de programmatuur zo kan zetten dat ik daar mn Lenco-tvkaart ook mee kan aansturen (de afstandsbediening die daarbij zit is stukken minder mooi, en 2 afstandsbedieningen is ook weer vrij nutteloos
Verwijderd
Geen matches
Mwah, als het echt niet gaat en ook niet via een netwerkje, kan ik altijd nog die slimline dvd-drive in mijn tv bouwenjwbagger schreef op 26 november 2002 @ 00:07:
[...]
dan past 't nog steeds niet echt...
iig zal je je kast dan danig moeten vernachelen om 't frontje van je dvdspeler dan naar buiten te kunnen laten komen, omdat die dan op de hoogte van je powerbutton & leds zit.... mooi zal 't iig niet worden...
waar een wil is is een weg, toch?
Ik heb een mailtje gestuurd naar ze over een eventuele IA.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Matched: dvb
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen???jwbagger schreef op 26 november 2002 @ 00:13:
[...]
dan maar ff een doublepost met dat andere topic, aangezien die op slot zit
komtie:
ik heb de TV nu aan de praat
[afbeelding]
de DVB kaart ligt er nu even uit zoals je kan zien, maar met DVB werkt het opzich ook goed... Ik heb nog wel problemen met de kleur als ik niet-fullscreen tv-kijk, maargoed dat doe je toch eigenlijk nooit
Nu nog proberen of ik kan recorden & afspelen m.b.v. die siemens afstandsbediening.... hoop dat ik de programmatuur zo kan zetten dat ik daar mn Lenco-tvkaart ook mee kan aansturen (de afstandsbediening die daarbij zit is stukken minder mooi, en 2 afstandsbedieningen is ook weer vrij nutteloos). Ook hoop ik dat alles uiteindelijk echt simpel te besturen wordt, en je nauwelijks windows meer ziet (gewoon simpel Play en Record kunnen drukken, dat is mn uiteindelijke doel
)
Een losse TV-kaart erin geplaatst????
Info, info, we want info......
Ik zou heel graag willen weten hoe jij die DVB werkend gekregen hebt... DVB kan toch normaal alleen Digitale signalen ontvangen?
komt er nog iets van een inkoopactie???? of moeten we zelf de 15e maar gaan struinen in de RAI???
-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-
IA kan ik meedoen... maar ik kan niet naar de RAI fietsen
Verwijderd
Geen matches
jup, IA !! o fkan iemand er eentje voor mij meegraaien en opsturen ?
En indien iemand IA organiseerd, wil ik wel zorg dragen voor de Siemens bakjes die naar Belgie moeten komen.
En indien iemand IA organiseerd, wil ik wel zorg dragen voor de Siemens bakjes die naar Belgie moeten komen.
- Rincewind
- Registratie: Februari 2001
- Laatst online: 14-09 17:51
Take me in your arms tonight
:strip_icc():strip_exif()/u/22357/jpw1.jpg?f=community)
Geen matches
Yup: http://www.showshifter.com/. Leuk en handig all-in-one pakket.jwbagger schreef op 25 November 2002 @ 23:30:
[...]Ik ben op 't moment op zoek naar betere software die ook goed bruikbaar is als videorecorder...
iemand toevallig misschien een leuk programma al tegengekomen misschien?
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Het is een andere, normale tv kaart....Cornholio2001 schreef op 26 november 2002 @ 07:47:
Ik zou heel graag willen weten hoe jij die DVB werkend gekregen hebt... DVB kan toch normaal alleen Digitale signalen ontvangen?
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Een cheapass Lenco TV-kaart van een paar jaar oud,Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 06:08:
[...]
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen???
Een losse TV-kaart erin geplaatst????
Info, info, we want info......

op deze foto (al eerder gepost) kan je de tvkaart ook zien zitten, onder de DVBkaart.
Verder nog de standaard software gebruikt, maar die werkt niet echt super... MAAR:
hartstikke bedankt! ik ga daar dalijk meteen mee aan de slagRincewind schreef op 26 November 2002 @ 09:41:
[...]
Yup: http://www.showshifter.com/. Leuk en handig all-in-one pakket.
vanmiddag horen jullie meer over mn vorderingen
Sorry TheCrash, ik heb het geprobeerd maar dat eindigde met een slotje, dus ik denk dat we er hier maar verder over moeten gaan dan.TheCrash schreef op 25 November 2002 @ 17:38:
[...]
Mensen start een nieuw topic over de prijs, dan post ik dat daar eind van de week als we ze weer hebben.
Kan je ons hier op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen?
Mensen,
Wat betreft de ia, kon het wel eens moeilijk worden. Uiteraard is het mogelijk voor degenen die naar de RAI komen er heel veel mee te nemen.
Wat ik in elkgeval met mijn baas heb overlegd is dat alleen voor de tweakers het siemens systeem nog voor 50 euro wordt verkocht. Ik post hier nog wel een bonnetje die je dan even mee moet nemen, of iets van een code-woord.
Wat betreft de ia, kon het wel eens moeilijk worden. Uiteraard is het mogelijk voor degenen die naar de RAI komen er heel veel mee te nemen.
Wat ik in elkgeval met mijn baas heb overlegd is dat alleen voor de tweakers het siemens systeem nog voor 50 euro wordt verkocht. Ik post hier nog wel een bonnetje die je dan even mee moet nemen, of iets van een code-woord.
Verwijderd
Matched: dvb
Ik heb er ook eentje! Ik heb er 128MB bijgeprikt. Knap dat 256MB ook werkt aangezien er een Intel TX chipset in zit. Ik heb die DVB kaart eruit getrokken, heb je helaas niks aan in Nederland. Die chipcard lezer aan de voorkant heeft trouwens niks te maken met de DVB kaart. Is alleen voor toegangscontrolle op die machine bedoeld. Als je echt wil decrypten dan moet die kaartlezer op de DVB kaart aangesloten zitten. Die sleuf aan de achterkant van de DVB kaart is bedoeld om een CI module in te schuiven, maar de hardware daarvoor ontbreekt gewoon. Ik ga binnenkort een kijken hoe je die kabels met elkaar door kunt verbinden zodat de TV out weer werkt. Oh ja, op die DVB kaart zit een hardwarematige MPEG2 decoder. Voor linux is er software beschikbaar om via een DVB kaart DVD's af te spelen!!! Je zoud us in principe geen DVD (Hollywood of iets dergelijks) kaart erbij hoeven prikken om DVD's af te spelen. Voor windows is er ook wel software beschikbaar zoals Watch TV Pro. Daarmee kun je MPEG2 bestanden af laten spelen via de DVB kaart. Ik heb zelf een DVB-S kaart in mijn gewone machine zitten en er zitten dezelfde chips op als die grote DVB-C kaart, alleen dus een andere tuner... Andere tuner erop solderen?? ;-) Later meer info...
- Rincewind
Geen matches
Graag gedaanjwbagger schreef op 26 november 2002 @ 10:20:
[...]hartstikke bedankt! ik ga daar dalijk meteen mee aan de slagwel jammer btw dat 't slechts een 30day trial is, maar dat is iig genoeg om te proberen of het überhaupt wel precies is wat ik zoek...
Verwijderd
Geen matches
ik heb een email verstuurd en daarin toevallig tweakers vermeld ben benieuw wil er nl 4 hebbenTheCrash schreef op 26 November 2002 @ 10:42:
Mensen,
- Rincewind
Geen matches
Hoezo ? Het lijkt met toch geen probleem als er iemand naar zwolle rijdt en 30 van die dingen ophaalt en gelijk betaalt. Dan hoef je er ook geen 30 extra mee naar die beurs te nemen. 'Wij' regelen de onderlinge afhaalactie's en voor jouw baas is het maar een (1) afnemer voor een hele zwik van die dingen. Het enige wat wij willen is dat de prijs 50 euro is. Het is extra omzet voor het bedrijf op een simpele manierTheCrash schreef op 26 November 2002 @ 10:42:
(nogmaals) bedankt voor je mailtje...Rincewind schreef op 26 november 2002 @ 10:51:
[...]
Graag gedaanEn je hebt een PM van me gehad. Tsjeck jor inboks...
maar:
die foutmelding krijg ik bij initialiseren van de setupFailed System Requirements
Your system does not meet the following minimum requirement(s):
- Windows 98, Windows 2000, Windows ME, or Windows XP
[ok]
dat wordt dus win98 installeren.... hopelijk gaat dat wel een beetje snel
be "right" back
Verwijderd
Geen matches
ff over DivX,
Heeft iemand er misschien al aan gedacht om er een Divx kaart in te pleuren om de filmpies hardwarematig te spelen???
Heeft iemand er misschien al aan gedacht om er een Divx kaart in te pleuren om de filmpies hardwarematig te spelen???
Hmm.. ik wil er eentje hebben, maar als anderen er 4 tegelijk gaan kopen, blijft er weinig over he..TheCrash schreef op 26 November 2002 @ 10:42:
Mensen,
Is daar iets te regelen, dat er voor ieder één gereserveerd wordt, en dat ie m dan voor een bepaalde tijd met het code woord kan afhalen?
Ik heb namelijk geen zin om straks om 10 uur bij de rai te gaan staan dringen, per ongeluk de verkeerde kant oplopen binnen, en om kwart over tien te zien dat alles verkocht is.
Rincewind schreef op 26 november 2002 @ 11:06:
[...]
Hoezo ? Het lijkt met toch geen probleem als er iemand naar zwolle rijdt en 30 van die dingen ophaalt en gelijk betaalt. Dan hoef je er ook geen 30 extra mee naar die beurs te nemen. 'Wij' regelen de onderlinge afhaalactie's en voor jouw baas is het maar een (1) afnemer voor een hele zwik van die dingen. Het enige wat wij willen is dat de prijs 50 euro is. Het is extra omzet voor het bedrijf op een simpele manier
Ik zie dat je hier nieuw bent...E - man schreef op 26 November 2002 @ 11:17:
[...]
30 stuks. Waarom wil je zoveel hebben? beetje gierig he
Misschien moet je eerst maar eens opzoeken wat het begrip Inkoop Actie inhoud, voordat je zo reageerd...
Eat my shorts !
Verwijderd
Geen matches
bestaan die dan ?Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 11:15:
ff over DivX,
Ja, daar is aan gedacht.Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 11:15:
ff over DivX,
Alleen is de CPU niet krachtig genoeg er voor.
Zie:
joey6666 in "Iemand die Siemens Nixdorf set top box g"
[ Voor 19% gewijzigd door dirkie op 26-11-2002 11:24 ]
Eat my shorts !
kan er een K6-III processor op het moederbord?
(een K6-III gebruikt 2.2 of 2.4 volt, afhankelijk van de versie)
Helaas zal DivX ook met een K6-III niet vloeiend gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door j-w op 26-11-2002 11:25 ]
Er kan maximaal een AMD-K6 233 in volgens de handleiding, zie begin van dit topic.j-w schreef op 26 november 2002 @ 11:24:
kan er een K6-III processor op het moederbord?
Eat my shorts !
Hmm, als ik t zo lees hier, snap ik iets niet
werkt die tv kaart die erin zit niet ofzo?
want iedereen plaatst zijn eigen tv kaart erin.
werkt die tv kaart die erin zit niet ofzo?
want iedereen plaatst zijn eigen tv kaart erin.
Verwijderd
Geen matches
van de site van Funprice geripped:
REALmagic Xcard zet de nieuwe de standaard en maakt ook van uw pc een state-of-art Home Theater PC. (HTPC). De REALmagic Xcard is een pci add-on kaart dat volledige hardware decoding verzorgt van MPEG-4 maar ook MPEG-1 en 2 bestanden. Met de Xcard is de pc geschikt voor het afspelen van uw videocollectie van Divxtm -files, DVD’s of VideoCD’s. Deze zijn met de nieuwe Xmedia player-software fullscreen te bekijken op een VGA-monitor maar ook in hoge kwaliteit op de TV. Sluit hem daarnaast ook nog aan op een surround sound versterker en uw Home Theater is compleet Bij de Xcard wordt standaard een infrarood afstandsbediening meegeleverd.
Specificaties REALmagic “Xcard”
Geschikt voor het afspelen van DVD-Video, Superbit™DVD, Super VideoCD (SVCD), en VideoCD (VCD) 1.x, 2.0
Geschikt voor het afspelen van DivX™ video (versie 4.02 of later), MPEG-4, MPEG-2 en MPEG-1 files
NTSC titels kunnen afgespeeld worden op PAL televisions, PAL titels kunnen afgespeeld worden op NTSC TV’s
Brightness, contrast, en color saturation instelmogelijkheden
Diverse beeldverhoudingen mogelijk:
Full Frame (4:3 video voor 4:3 display)
Letterbox (16:9 video voor 4:3 display, DVD playback only)
Pan and Scan (16:9 video voor 4:3 display, DVD playback only)
Breedbeeld (16:9 video voor 16:9 display)
Bekijk film op uw TV of VGA-monitor
Audio/Video uitgangen:
Composite en s-video output (NTSC/PAL)
Progressive of interlaced component YPbPr video output,
Optionele SCART RGB connector kit beschikbaar
Stereo analoge line output (mini-jack)
S/PDIF digitale audio output (RCA)
Video Decoding:
MPEG-4 advanced simple profile level 5*
MPEG-2 MP@ML
MPEG-1 720x576
Inhoud verpakking:
REALmagic Xcard™
IR afstandsbediening en seriële adapter
Snelstart handleiding
CD-ROM
Xmedia software (voor afspelen van DVD, DivX™ video, SVCD en VCD)
Drivers
Handleiding (PDF)
Video adaptor kabel voor component YPbPr
Video adaptor kabel voor composite
Audio adaptor kabel voor aansluiting op geluidskaart (mini-jack to mini-jack)
VGA Pass-Through cable
Prijs € 155.00
Mwoah, een echte tweaker zal zich daar toch niet door laten tegenhouden?jwbagger schreef op 26 november 2002 @ 00:07:
dan past 't nog steeds niet echt...
Lamme tweakers zoals ik laten dat inderdaad zitten en behelpen zich met een externe scsi
dvd speler aangesloten via een scsi pci kaartje.. samen met de hardware mpeg2-decoder
een mooie dvd speler / mp3 doos
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Verwijderd
Geen matches
mmmmm
ok, waar is die volgende verkoop en welke datum ?
als dat IA niet gaat gaan, neem ik wel dagje verlof, en rijd ik er zelf hen, want /me wil zo'n bakkie hebbe !!!!
Of wil iemand er eentje voor mij meebrengen ?
ok, waar is die volgende verkoop en welke datum ?
als dat IA niet gaat gaan, neem ik wel dagje verlof, en rijd ik er zelf hen, want /me wil zo'n bakkie hebbe !!!!
Of wil iemand er eentje voor mij meebrengen ?
OK een inkoop aktie wordt dus niets aangezien de baas van TheCrash geen zin heeft in die rompslomp.
Nu hebben we dus 2 mogelijkheden:
-1 Iedereen gaat zelf zo'n ding halen op de PCDumpdag in de RAI in Amsterdam.
-2 Iemand gaat een lading kastjes halen en stuurt die dan door naar iedereen die er 1 (of meerdere wil hebben.
* Gutteguttegut is voor optie 1
Nu hebben we dus 2 mogelijkheden:
-1 Iedereen gaat zelf zo'n ding halen op de PCDumpdag in de RAI in Amsterdam.
-2 Iemand gaat een lading kastjes halen en stuurt die dan door naar iedereen die er 1 (of meerdere wil hebben.
* Gutteguttegut is voor optie 1
- Rincewind
Geen matches
Ik wil er geen 30 hebben, het gaat hier toch om een eventuele IA. En als ik het animo in dit draadje goed heb opgepakt is 30 systemen een mogelijkheid om iedereen te voorzien van zo'n bakjeE - man schreef op 26 november 2002 @ 11:17:
[...]30 stuks. Waarom wil je zoveel hebben? beetje gierig he
Als ik naar de RAI ga om d'r een te halen wil ik d'r best een paar extra meenemen voor mensen die niet in de gelegenheid zijn om naar de PCDumpdag te gaan.
Alleen dan wel de nadruk op een paar, want ik heb geen zin om met 30 van die dingen door de RAI te slepen
Alleen dan wel de nadruk op een paar, want ik heb geen zin om met 30 van die dingen door de RAI te slepen
Eat my shorts !
Ik ook, maar dan wel vooruit betaalddieFX schreef op 26 November 2002 @ 11:56:
Als ik naar de RAI ga om d'r een te halen wil ik d'r best een paar extra meenemen voor mensen die niet in de gelegenheid zijn om naar de PCDumpdag te gaan.
Ik denk dat ik er maximaal iets van 40 mee kan nemen, en als het er echt veel worden leen ik wel een busje...
Let wel op dat als ik er heel veel mee moet nemen en daarna allemaal moet gaan opsturen dat het wel een tijdje kan duren voordat je hm in huis hebt.
[ Voor 26% gewijzigd door Gutteguttegut op 26-11-2002 12:00 ]
@ TheCrash
Ken ik der niet een op halen ? kom uit drenthe om nou helemaal naar de rai te gaan terwijl jullie in Zwolle zitten? beetje onnodig... ik wil best die dingen dan door sturen etc maar wel van te voren betalen.... en verzendkosten worden dan ook hoog...
Ken ik der niet een op halen ? kom uit drenthe om nou helemaal naar de rai te gaan terwijl jullie in Zwolle zitten? beetje onnodig... ik wil best die dingen dan door sturen etc maar wel van te voren betalen.... en verzendkosten worden dan ook hoog...
kan er dan niet het een en ander onderling geregeld worden? ik kan echt niet nog een keer richting a'dam. Ik was namelijk ook al te laat op de HCC. Is er iemand die voor mij zo'n ding wil meenemen? Please... Ik woon zelf in Eindhoven... misschien dat dat perspectieven biedt.
Signature van nature
Het is misschien handig dat iedereen ff post of hij gaat, of hij meerdere mee kan nemen en waar hij vandaan komt.Sircuri schreef op 26 November 2002 @ 12:00:
kan er dan niet het een en ander onderling geregeld worden? ik kan echt niet nog een keer richting a'dam. Ik was namelijk ook al te laat op de HCC. Is er iemand die voor mij zo'n ding wil meenemen? Please... Ik woon zelf in Eindhoven... misschien dat dat perspectieven biedt.
Ik kom uit Hoorn en kom dus langs alle plaatsen tussen Hoorn en Amsterdam
[ Voor 9% gewijzigd door Gutteguttegut op 26-11-2002 12:02 ]
Oooow..Rincewind schreef op 26 november 2002 @ 11:56:
[...]
Ik wil er geen 30 hebben, het gaat hier toch om een eventuele IA. En als ik het animo in dit draadje goed heb opgepakt is 30 systemen een mogelijkheid om iedereen te voorzien van zo'n bakje
Maar, die dvb kaart, het is een gewone antenne aansluiting, maar kan je er nou geen tv mee kijken, of wel?
Ik heb namelijk geen satteliet, heb ik dan eigenlijk wel wat aan die siemens?
Als TheCrash nou nog een keer goed uitlegd aan zijn baas wat die InkoopActie inhoud:
Één iemand gaat naar zwolle en haalt al die dingen voor ons op, betaald verder alles in één keer en regelt zelf de verzending van die dingen naar rest.
Dit scheelt dus een aantal van die dingen naar de RAI vervoeren, en geeft minder rompslomp dan dat mensen zelf naar Zwolle rijden om 1 zo'n ding op te halen...
Één iemand gaat naar zwolle en haalt al die dingen voor ons op, betaald verder alles in één keer en regelt zelf de verzending van die dingen naar rest.
Dit scheelt dus een aantal van die dingen naar de RAI vervoeren, en geeft minder rompslomp dan dat mensen zelf naar Zwolle rijden om 1 zo'n ding op te halen...
Eat my shorts !
Maar kunnen we niet gewoon allemaal op 1 vrijdag middag in zwolle komen om ze te komen halen? de RAI is voor sommige namelijk lastig....
Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere
Voor zover ik begrepen heb:E - man schreef op 26 November 2002 @ 12:01:
Maar, die dvb kaart, het is een gewone antenne aansluiting, maar kan je er nou geen tv mee kijken, of wel?
Nee, je kan met die DVD kaart (nog ?) geen TV kijken, omdat a) bijna alle uitzendingen hier analoog zijn, en b) de kabelboeren die wel digitale tv uitzenden niet gebruik maken van de DVB-C standaard.
Eat my shorts !
De kosten van het kastje zullen dan wel omhoog schieten...dieFX schreef op 26 November 2002 @ 12:04:
Als TheCrash nou nog een keer goed uitlegd aan zijn baas wat die InkoopActie inhoud:
nee, kan je alleen digitale tv mee kijken. daarom stopt iedereen er een extra eigen tvkaart in voor analoge tv (wat hier dus op de kabel zit)E - man schreef op 26 November 2002 @ 12:01:
[...]
Oooow..cool, maar ik kan m zelf halen in amsterdam 14 dec.
wat heb je aan die siemens: simpel, die verzorgt je TV-out en heeft een hardware MPEG-2 decoder aan boord (dvd).
Ik heb mailtje van phan0m gekregen dat hij ook graag bij de 30 gegadigden zou horen,
mocht een gezamelijke inkoop doorgaan
- Rincewind
Geen matches
Mwah, ik denk dat dat wel mee zal vallen. Misschien dat degene die ze haalt 1 of 2 euro per kastje als kosten kan opvoeren. Dus per 50 stuks een gratis exemplaarGutteguttegut schreef op 26 november 2002 @ 12:07:
[...]
De kosten van het kastje zullen dan wel omhoog schieten...
[off-topic]
Was jij vorig jaar ook niet betrokken bij zo'n een IA van 2dehands systeempjes van de HCC ? Met die onbetrouwbare leverancier die ze onderhands al had doorverkocht terwijl we ze gereserveerd hadden ? Gelukkig dat deze systemen goedkoper EN beter zijn
[/off-topic]
Als die IA er komt wil ik er ook wel 1 hebben voor scouting
Yep dat waren Soyo barebone kastjesRincewind schreef op 26 november 2002 @ 12:23:
[...]
Mwah, ik denk dat dat wel mee zal vallen. Misschien dat degene die ze haalt 1 of 2 euro per kastje als kosten kan opvoeren. Dus per 50 stuks een gratis exemplaar
[off-topic]
Was jij vorig jaar ook niet betrokken bij zo'n een IA van 2dehands systeempjes van de HCC ? Met die onbetrouwbare leverancier die ze onderhands al had doorverkocht terwijl we ze gereserveerd hadden ? Gelukkig dat deze systemen goedkoper EN beter zijn
[/off-topic]
Ik werk er nu op 1 (as we type), deze systemen zijn wel goedkoper maar niet te vergelijken om maar te zwijgen over het beter zijn..., maar ik denk dat de verzend kosten de grootste kostenpost zal worden.
- Rincewind
Geen matches
Even resumeren:
- er is veel interesse in een IA
- Gutteguttegut heeft al gevraagd of het mogelijk is.
- TheCrash heeft aangegeven dat zijn baas geen zin heeft in een IA maar hij zou het nog navragen
Als die baas aangeeft dat er een IA mag worden gehouden dan wil ik me wel opwerpen als organisator. Het zou dan wel mijn eerste keer zijn maar dat mag de pret niet drukken
Eventuele details over ophalen etc etc regelen we wel als de IA kan worden gehouden.
Gutteguttegut, heeft e.e.a. jouw goedkeuring ?
- er is veel interesse in een IA
- TheCrash heeft aangegeven dat zijn baas geen zin heeft in een IA maar hij zou het nog navragen
Als die baas aangeeft dat er een IA mag worden gehouden dan wil ik me wel opwerpen als organisator. Het zou dan wel mijn eerste keer zijn maar dat mag de pret niet drukken

Ik vind het prima, maar het lijkt me makkelijker als er een paar personen die of naar Zwolle of naar Groningen of naar Amsterdam gaan dit even melden zodat ze voor anderen die niet in de gelegenheid zijn zo'n systeem mee te nemen.Rincewind schreef op 26 november 2002 @ 12:29:
Even resumeren:
- er is veel interesse in een IA![]()
Als die baas aangeeft dat er een IA mag worden gehouden dan wil ik me wel opwerpen als organisator. Het zou dan wel mijn eerste keer zijn maar dat mag de pret niet drukkenEventuele details over ophalen etc etc regelen we wel als de IA kan worden gehouden.
zomaar een ander ideetje...
de dvb kaart is voor het ontvangen van digitale TV via de kabel
het kastje is zelf niet snel genoeg voor streaming DIVX decoding maar mijn andere PC kan dat wel.
Is het niet mogelijk om de gedecodeerde divx beelden via de netwerkaansluiting te laten streamen, maw dat het kastje alleen de beeldstroom via het netwerk binnenkrijgt en via de TV-out doorgeeft aan de TV ?
bv met windowsmedia producer oid, een beetje ala streaming webcam ? of is 100mb hiervoor te weinig bandbreedte?
via vnc oid kun je dan de server op afstand wel bedienen lijkt me
zit nu op mijn werk maar ga vanavond verder puzzelen
de dvb kaart is voor het ontvangen van digitale TV via de kabel
het kastje is zelf niet snel genoeg voor streaming DIVX decoding maar mijn andere PC kan dat wel.
Is het niet mogelijk om de gedecodeerde divx beelden via de netwerkaansluiting te laten streamen, maw dat het kastje alleen de beeldstroom via het netwerk binnenkrijgt en via de TV-out doorgeeft aan de TV ?
bv met windowsmedia producer oid, een beetje ala streaming webcam ? of is 100mb hiervoor te weinig bandbreedte?
via vnc oid kun je dan de server op afstand wel bedienen lijkt me
zit nu op mijn werk maar ga vanavond verder puzzelen
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Ik snap niet waarom zijn werkgever hier niet mee instemd, we bestellen als 1 consument een "grote" order, verder is het zijn pakkie-an niet.
SIM-PEL.
Wat heeft hij hierop tegen?
SIM-PEL.
Wat heeft hij hierop tegen?
100mb is ruim voldoende voor streaming video.freddifish schreef op 26 november 2002 @ 12:35:...
Ik heb het zelf een keer gedaan met een tvkaart waarvan ik het beeld streamde over mn netwerk naar mn laptop, ging perfect.
Verwijderd
Geen matches
ik woon ook niet ver van zwolle, (enschede) en ik heb ook wel zin in zon kassie, ik hoor het graag als er een ia komt en anders kan ik ook wel wat kassie's halen.
Misschien hebben we ze deze week binnen en dat betekend dat we ze zondag a.s in groningen al hebben, misschien dat dat een mogelijkheid voor je is? Echter dit is misschien, als mijn baas ze heeft a.s. zondag dan post ik dit, mocht dit niet gepost zijn ga er dan vanuit dat we ze nog niet hebben.Dezjay schreef op 26 november 2002 @ 11:59:
@ TheCrash
Over 2 weken staan we ook nog in Arnhem, ik denk dat we ze daar ook hebben, maar wacht wel even met komen, alvorens ik dat definitief heb gepost!!!!
Ok ik krijg net een mailtje van mijn baas, het is misschien toch mogelijk om vrijdag in Zwolle te komen, als dit doorgaat dan post ik dit ook voor vrijdag a.s (hopelijk vanavond al)
eh sorry voor al deze onzekerheden, maar ik beloof jullie daar deze week meer duidelijkheid te verschaffen!!
- sebastius
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 14-09 12:48
Laten we lekker link gaan doen
:strip_exif()/u/12601/cat_matrix2.gif?f=community)
Geen matches
Ik wil (onder voorbehoud) één of twee van die dingen.
Verwijderd
Geen matches
Ik wil natuurlijk ook zo'n doos, maar om nou helemaal naar amsterdam te gaan 
Ik hoop dat die dingen er ook in groningen zijn.
Anders, count me in voor IA
Ik hoop dat die dingen er ook in groningen zijn.
Anders, count me in voor IA
Verwijderd
Geen matches
Gebruikt iemand de afstandsbediening? Hier werkt de muisfunctie perfect, maar de rest van de knoppen werken niet met de meegeleverde software. Ben ik de enige met dit probleem of komt dit anderen ook bekend voor?
kun je daar iets meer over vertellen ? bv welke software voor zenden en ontvangen ?Gutteguttegut schreef op 26 november 2002 @ 12:42:
[...]
100mb is ruim voldoende voor streaming video.
Ik heb het zelf een keer gedaan met een tvkaart waarvan ik het beeld streamde over mn netwerk naar mn laptop, ging perfect.
Verwijderd
Geen matches
hm ja
En dan woon ik net in de buurt van r'dam. Snel eventjes heen en weer reizen naar Zwolle of Amsterdam is ook niet mogelijk in het weekend.
IA count me in
Is er anders iemand in de buurt van Albrandswaard (rdam) die zo'n systeempje gaat halen en er eventueel eentje voor mij wil meenemen?
Wat een heerlijk knutselsysteempje lijkt me dit
IA count me in
Is er anders iemand in de buurt van Albrandswaard (rdam) die zo'n systeempje gaat halen en er eventueel eentje voor mij wil meenemen?
Wat een heerlijk knutselsysteempje lijkt me dit
Verwijderd
Geen matches
Zijn er hier, buiten mezelf, nog Belgen die ook zo'n bakkie willen ?
@Rincewind : als jij zorgt voor het Hollandse deel van de IA, dan doe ik het Belgische deel.
Ik stel dan dit voor :
- We spreken datum af dat iedereendie zon bakkie wilt zegt hoeveel ie er wil en of ie van Belgie/Nederland is.
- Op andere af te spreken datum MOET al het geld gestort zijn, voor nederland bij Rincewind, voor Belgie bij mij.
- De dag daarop stor tik het belgische deel door naar Rincewind.
- Rincewind zorgt dat alle bakjes bij hem raken.
- Rincewind verstuurt de bakkies naar collega van me die in Nederland, vlak over de belgische grens woont ( scheelt een hoop in de verzendingskosten ! )
- De dag na aankomst van bakkies bij men collega, zijn die bij mij op't werk.
- Zelfde dag nog, of dag erna, worden bakjes door mij verstuurt naar de andere belgische lui die eentje besteld hadden, of kunnen bij mij thuis afgehaald worden ( omgeving Lier ).
Nog ff dan algemeen : denk eraan, dat bij die 50 euro van het bakje nog wat verzendingskosten komen, maar dat zal goedkoper zijn, dan dat Rincewind ze internationaal vanuit Nederland naar Belgie moet versture.
Ene, als er op de datum dat er afgesproken is niet gestort is op de rekening van Rincewind of mij, dan heb je dus geen bakkie. Rincewind of ik kunnen moeilijk een stuk of 5 bakkies voor iedereen gaan voorschieten.
Wat denken jullie mede-tweakers ervan ?
@Rincewind : als jij zorgt voor het Hollandse deel van de IA, dan doe ik het Belgische deel.
Ik stel dan dit voor :
- We spreken datum af dat iedereendie zon bakkie wilt zegt hoeveel ie er wil en of ie van Belgie/Nederland is.
- Op andere af te spreken datum MOET al het geld gestort zijn, voor nederland bij Rincewind, voor Belgie bij mij.
- Rincewind verstuurt de bakkies naar collega van me die in Nederland, vlak over de belgische grens woont ( scheelt een hoop in de verzendingskosten ! )
- De dag na aankomst van bakkies bij men collega, zijn die bij mij op't werk.
- Zelfde dag nog, of dag erna, worden bakjes door mij verstuurt naar de andere belgische lui die eentje besteld hadden, of kunnen bij mij thuis afgehaald worden ( omgeving Lier ).
Nog ff dan algemeen : denk eraan, dat bij die 50 euro van het bakje nog wat verzendingskosten komen, maar dat zal goedkoper zijn, dan dat Rincewind ze internationaal vanuit Nederland naar Belgie moet versture.
Ene, als er op de datum dat er afgesproken is niet gestort is op de rekening van Rincewind of mij, dan heb je dus geen bakkie. Rincewind of ik kunnen moeilijk een stuk of 5 bakkies voor iedereen gaan voorschieten.
Wat denken jullie mede-tweakers ervan ?
Aloha,
Scroll net de boel door. Gave Bak.....
Voor een IA, wil je er dan ook een voor me bestellen.
Falcon >>> goed script...
Adios
Scroll net de boel door. Gave Bak.....
Voor een IA, wil je er dan ook een voor me bestellen.
Falcon >>> goed script...
Adios
Cedo Nulli
Kan iemand dat A4-tje dat de standhouder erbij gedaan heeft, inscannen? ben wel benieuwd wat er op staat.
sorry, ik heb geen zin om het hele topic door te lezen, maar moet je nou:
• je eigen tvkaart erin plaatsen?
• en wat is dat DVB precies?
Ga jij deze inkoopactie ook houden? Count me in dan, gaat het niet door ga ik zelf wel naar de RAI.spacy schreef op 26 november 2002 @ 12:14:
Ik heb mailtje van phan0m gekregen dat hij ook graag bij de 30 gegadigden zou horen,
Hoeft niet, maar zonder TV kaart geen TV.Newjersey schreef op 26 november 2002 @ 13:42:
sorry, ik heb geen zin om het hele topic door te lezen, maar moet je nou:
De DVB is een digitale TV kaart, digitale TV is hier (nog) niet op de kabel...
Misschien dat het mogelijk is om de tuner te vervangen door een SAT versie, dit zou schotelontvangst mogelijk maken...
[ Voor 46% gewijzigd door Benadski op 26-11-2002 13:46 ]
dit betekend dus als je tv op dat ding via de kabel wil kijken, je een tvkaart moet kopen? dan weet ik het tenminste, kan ik alvast een tvkaartje kopenBenadski schreef op 26 November 2002 @ 13:42:
[...]
Ga jij deze inkoopactie ook houden? Count me in dan, gaat het niet door ga ik zelf wel naar de RAI.
[...]
Hoeft niet, maar zonder TV kaart geen TV.
De DVB is een digitale TV kaart, digitale TV is hier (nog) niet op de kabel...
Misschien dat het mogelijk is om de tuner te vervangen door een SAT versie, dit zou schotelontvangst mogelijk maken...Maar dat is nog niet helemaal uitgezocht.

Verwijderd
Geen matches
Ok dus hopelijk vrijdag in zwolle en anders kom ik wel naar arnhem, dat ligt wat meer in mijn richting (apeldoorn)TheCrash schreef op 26 november 2002 @ 13:06:
[...]
Over 2 weken staan we ook nog in Arnhem, ik denk dat we ze daar ook hebben, maar wacht wel even met komen, alvorens ik dat definitief heb gepost!!!!
Ok ik krijg net een mailtje van mijn baas, het is misschien toch mogelijk om vrijdag in Zwolle te komen, als dit doorgaat dan post ik dit ook voor vrijdag a.s (hopelijk vanavond al)
eh sorry voor al deze onzekerheden, maar ik beloof jullie daar deze week meer duidelijkheid te verschaffen!!
- Rincewind
Geen matches
lijkt me een goed idee. Ik wacht wel even af of de IA door kan gaan en ik de spullen in zwolle kan halen.Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 13:29:
Tot zover geen problemenIk stel dan dit voor :
Dan is het makkelijker als ik die bakkies gewoon breng bij die collega van je. Even met de auto op-en-neer is net zo duur als dat ik al die pctjes moet gaan verpakken en versturen. Ik ga er dan wel vanuit dat het in Brabant is- Rincewind verstuurt de bakkies naar collega van me die in Nederland, vlak over de belgische grens woont ( scheelt een hoop in de verzendingskosten ! )
Hmmmm.... wat zou een bedrag zijn voor de verzendkosten c.q. ophaalkosten ?Nog ff dan algemeen : denk eraan, dat bij die 50 euro van het bakje nog wat verzendingskosten komen, maar dat zal goedkoper zijn, dan dat Rincewind ze internationaal vanuit Nederland naar Belgie moet versture.
Simpele regel: geen geld, geen bakkieEne, als er op de datum dat er afgesproken is niet gestort is op de rekening van Rincewind of mij, dan heb je dus geen bakkie. Rincewind of ik kunnen moeilijk een stuk of 5 bakkies voor iedereen gaan voorschieten.
Ik moet er nog even over nadenken hoe de eventuele IA opgezet gaat worden maar ik denk dat ik e.e.a. via Laupro wil gaan regelen. Ik ga eens even kijken hoe ik dat moet aanpakken. Voor alle duidelijkheid: ik heb geen vrachtwagenWat denken jullie mede-tweakers ervan ?
Verwijderd
Geen matches
AUB aanstaande vrijdag in Zwolle, ik hoorde namelijk net dat ik ipv 15:30 al om 13:00 vrij van school ben 
Maar hoe ik met drie van die bakjes naar Rijswijk moet komen is me nog een raadsel........
Maar hoe ik met drie van die bakjes naar Rijswijk moet komen is me nog een raadsel........
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 14:17 . Reden: Tja, tja, ja :P ]
Verwijderd
Geen matches
heb een email verstuurd dat ik er donderdag 4 kom halen maar nog steeds niet gereageerd is al een tijdje geleden beetje jammer
ben bang dat dit weer eens niks gaat worden duister hoor je hoort er niks van....
ben bang dat dit weer eens niks gaat worden duister hoor je hoort er niks van....
Verwijderd
Geen matches
Ik heb ook al een tijdje geleden gemailt, maar ze zijn alleen op vrijdag middag open, dus let goed op en ga niet op donderdag!Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 14:15:
heb een email verstuurd dat ik er donderdag 4 kom halen maar nog steeds niet gereageerd is al een tijdje geleden beetje jammer
Het handigst lijkt me dat Tweakers gewoon zeggen dat ze tweaker zijn op die beurs, een codewoord is niet nodig. Een 'niet tweaker' zal niet zeggen dat ie tweaker is en daarom korting krijgt omdat hij geen tweaker is en niet weet van de korting.
Of print allemaal gewoon een henk uit en lever deze in, kunnen andere mensen die bij de tent staan niet ook korting krijgen, anders zijn ze veels te snel weg...
EDIT: Ook niet over de mogelijkheden praten op de dumpdag, het mag niet te interessant worden... (Ja, ik moet er gewoon een zien te bemachtigen
)
Of print allemaal gewoon een henk uit en lever deze in, kunnen andere mensen die bij de tent staan niet ook korting krijgen, anders zijn ze veels te snel weg...
EDIT: Ook niet over de mogelijkheden praten op de dumpdag, het mag niet te interessant worden... (Ja, ik moet er gewoon een zien te bemachtigen
[ Voor 18% gewijzigd door Benadski op 26-11-2002 14:31 ]
Nee (1 inkoopactie is me druk genoeg hoorBenadski schreef op 26 november 2002 @ 13:42:
[...]
Ga jij deze inkoopactie ook houden? Count me in dan, gaat het niet door ga ik zelf wel naar de RAI.
en zelf heb ik al zo'n kastje enige wat ik nog nodig heb is een tv/video kabel.
voordat ik belang heb bij een 2e wil ik eerst ff lekker gexperimenteerd hebben met de mijne en daar heb ik nu wat weinig tijd voor
Verwijderd
Geen matches
@Ricewind :
goed idee om via Laupro IA te doen
collega van me woont in Putte, vlak beneden Breda is dat zeker ? Weet niet of dat Brabant is of Limburg
Wat betreft internationale verzendkosten : ik moest van de week men Soyo Mb voor RMA terusturen naar nederland, en dat koste me eventjes 25 euro, en dat was dan onverzekerd, verzekerd zou et me 125 euro ! Was net iets meer dan 2 kilo dat het pakje woog.
Dus zou indeed beter zijn als die bakjes tot bij men collega zouden raken als jij ze kan brengen.
goed idee om via Laupro IA te doen
collega van me woont in Putte, vlak beneden Breda is dat zeker ? Weet niet of dat Brabant is of Limburg
Wat betreft internationale verzendkosten : ik moest van de week men Soyo Mb voor RMA terusturen naar nederland, en dat koste me eventjes 25 euro, en dat was dan onverzekerd, verzekerd zou et me 125 euro ! Was net iets meer dan 2 kilo dat het pakje woog.
Dus zou indeed beter zijn als die bakjes tot bij men collega zouden raken als jij ze kan brengen.
Verwijderd
Geen matches
Volgens de bios-update:dieFX schreef op 26 November 2002 @ 11:26:
[...]
Er kan maximaal een AMD-K6 233 in volgens de handleiding, zie begin van dit topic.
Wat alleen "only provided in projects" in deze context inhoud31.05.1999
BIOS - Change V4.06 Release 1.09.1025
=====================================
Cause of Change:
- Added support for AMD K6-2 (330, 366 and 400 MHz)
only provided in projects.
Verwijderd
Geen matches
Dat is een andere BIOS. Voor dit kastje (Rainbow runner model) heb je die TV BIOS nodig als ik me niet vergis (D1025_TV en niet D1025_09)Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 14:39:
Volgens de bios-update:
Btw, kan er geen apart topic voor een eventuele IA geopend worden? Het gaat nu bijna alleen nog maar daarover en voor de mensen die al zo'n ding hebben boeit dat op zich weinig..
Of een nieuw topic voor de tech stuff.. dat kan ook.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 14:46 ]
Verwijderd
Geen matches
Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 14:43:
[...]
Dat is een andere BIOS. Voor dit kastje (Rainbow runner model) heb je die TV BIOS nodig als ik me niet vergis (D1025_TV en niet D1025_09)

Ik vindt het allemaal prachtig en wil er zelf ook graag een maar als ik de gang van zaken een beetje volg is de kans groot dat ze er tegen de tijd van de dumpdag niet eens meer zijn.Zou het mischien mogelijk zijn om er nu alvast een te reserveren en deze dan in amsterdam op te halen?
grtz
grtz
Verwijderd
Geen matches
er kan nog geen topic gestart worden voor een IA omdat deze nog niet helemaal goedgekeurd is door de mods, maar Ricewind is er mee bezig, dus don't worry, normaal gezien komt die IA er wel !
hmm, ik denk dat ik er ook 1tje haal, als ze in arnhem staan ga ik daar wel naartoe, apeldoorn -> arnhem is maar een klein stukje
Verwijderd
Geen matches
Ah ok, ik zeg al niks meerVerwijderd schreef op 26 november 2002 @ 15:19:
er kan nog geen topic gestart worden voor een IA omdat deze nog niet helemaal goedgekeurd is door de mods, maar Ricewind is er mee bezig, dus don't worry, normaal gezien komt die IA er wel !

Maare, heeft iemand die afstandsbediening nou al aan de praat?
Komen ze ook in arnhem?? JUIST!! zie een ritje van nijmegen naar zwolle/a.dam of groningen niet echt zitten dus...maareh..is dit ook op zaterdag of op een andere dag (waar kan ik dat vinden eigenlijk??)Newjersey schreef op 26 november 2002 @ 15:21:
hmm, ik denk dat ik er ook 1tje haal, als ze in arnhem staan ga ik daar wel naartoe, apeldoorn -> arnhem is maar een klein stukje
Voor degene die ze gaat versturen: bij mij, en ik heb het iemand anders ok horen zeggen, was de CPU uit de socket gevallen en waren er veel pootjes verbogen. De CPU zit namelijk niet echt heel stevig in de socket.
Dit zal in de post zeker ook fout gaan!!
Dit zal in de post zeker ook fout gaan!!
[ Voor 18% gewijzigd door Coppertop op 26-11-2002 15:38 . Reden: typo ]
dat was bij mij inderdaad ook 't geval ja...Coppertop schreef op 26 November 2002 @ 15:34:
Voor degene die ze gaat versturen: bij mij, en ik heb het iemand anders ok horen zeggen, was de CPU uit de socket gevallen en waren er veel ppotjes verbogen. Dit zal in de post *zeker* ook gebeuren!!
maar geen nood: beetje rechtbuigen & enigszins "hard" op de socket duwen, dan zijn alle pootjes recht. Om te checkken kan je 'm er dan weer af halen, als er geen pootjes plat liggen is alles OK, en kan je de processor er definitief op zetten.
Gelukkig waren de pootjes bij mij slechts "licht verbogen" en lag niet alles helemaal plat toen ik de pc openmaakte
[ Voor 4% gewijzigd door jwbagger op 26-11-2002 15:37 ]
Bij mij waren ze behoorlijk verbogen en heb ik pootjes moeten rechtbuigen. Ik heb er niet zoveel problemen mee (doe het op werk ook wel eens), maar het is toch geen leuke verassing.jwbagger schreef op 26 november 2002 @ 15:37:
[...]
dat was bij mij inderdaad ook 't geval ja...
maar geen nood: beetje rechtbuigen & enigszins "hard" op de socket duwen, dan zijn alle pootjes recht. Om te checkken kan je 'm er dan weer af halen, als er geen pootjes plat liggen is alles OK, en kan je de processor er definitief op zetten.
Gelukkig waren de pootjes bij mij slechts "licht verbogen" en lag niet alles helemaal plat toen ik de pc openmaakte
- Rincewind
Geen matches
Mailtje naar de mods is verstuurd dus wil ik iedereen nu even verzoeken om weer terug te komen op het thema van dit draadje: het gebruik van die Siemens Nixdorf machine.Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 15:19:
Te zijner tijd kom ik nog terug op de mogelijke IA. We wachten op toestemming van de mensen van HLW en op toestemming van de mods.
@TheCrash, kun je mij een mailtje sturen als de IA door kan gaan ?
[ Voor 7% gewijzigd door Rincewind op 26-11-2002 15:49 . Reden: stukje vergeten.. ]
Verwijderd
Geen matches
lekker zuig dan ik heb een begrafenis op dat moment in leidenVerwijderd schreef op 26 November 2002 @ 14:18:
[...]
Ik heb ook al een tijdje geleden gemailt, maar ze zijn alleen op vrijdag middag open, dus let goed op en ga niet op donderdag!
Wat voor type geheugen gaat erin en wat is het maximum?
'k Wil er 1 gaan kopen, maar dan kan ik alvast kijken voor wat xtra geheugen.
- Rincewind
Geen matches
2 DIMM bankjes met maximaal 256 Mb SDRam totaal.IceCool schreef op 26 November 2002 @ 16:40:
Wat voor type geheugen gaat erin en wat is het maximum?
[ Voor 3% gewijzigd door Rincewind op 26-11-2002 16:46 . Reden: woordje vergeten ]
Is de CPU passief gekoeld? Dan zit er dus maar 1 fan in (voeding)? Is hij luid?
en wat voor mobo is het dan?
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
cpu is actief gekoeld, maar deze fan hoor je niet, zo'n klein ding dat het is. Overigens slaat deze fan alleen aan als de cpu-temperatuur wat hoger wordt, windows idle laten draaien en de cpu-fan slaat na verloop van tijd af. Het geluidsverschil hoor je niet, je kan 't alleen zien omdat de fan niet meer draait.The_Dud3 schreef op 26 november 2002 @ 16:50:
Is de CPU passief gekoeld? Dan zit er dus maar 1 fan in (voeding)? Is hij luid?
de fan bij de voeding is een papst, hoor je ook niet veel van
het luidst is de harddisk, dat is gewoon de grootste bron van de herrie, maar je kan uiteraard in de bios een time-out voor je hdd opgeven. Dat ben ik in ieder geval van plan, zodat ik de pc 24/7 aan kan hebben staan en evt kan inprogrammeren als videorecorder. Als hij dan wat moet opnemen/afspelen gaat de harddisk pas draaien, de rest van de tijd is windows idle dus zal er maar 1 stille papst-fan zachtjes draaien. nauwelijks geluid dus
mobo informatie:
System board D1025
• LPX-Systemboard
• 64 bit Intel Pentium MMX processor with 32 Kbytes of internal cache (first level cache, comprising 16 Kbytes data cache and 16 Kbytes code cache) or OverDrive processor for Pentium
or
• Prepared for AMD-K6 or Cyrix M2
• The system board supports Pentium MMXTM.
• 512 Kbytes of second level cache
• Memory configuration on the system board: 8 to 256 Mbyte (SDRAM)
• 2 Mbit Flash BIOS
• PCI bus
• IDE hard disk controller connected to PCI bus for up to four IDE drives (e.g. IDE hard disk drives, ATAPI CD-ROM drives), (prepared for ultra DMA33 mode), supports PIO modes 0-4
• Supports booting from a 120 Mbyte floppy disk drive
• Floppy disk controller (up to 2.88 MBytes format)
• Real-time clock/calendar with integrated battery backup
• Parallel interface (ECP- and EPP-compatible)
• 1 serial port (16C550 compatible with FIFO)
• PS/2 mouse port
• PS/2 keyboard port
• Security functions
• Prepared for Siemens Nixdorf system monitoring
• Prepared for Rainbow Runner video module
• Monitor port
• 64 bit screen controller connected to PCI bus, graphics processor Matrox MAG 1064SG (Mystique Cyclone) with Windows accelerator, 3D accelerator and 2 Mbyte SGRAM video memory
• Video memory can be upgraded to 4 or 8 Mbytes of SGRAM (original Matrox memory upgrade)
• Audio controller on ISA-BUS (PnP) Crystal CS 4235 Audio Codec or CS 4236 Audio Codec, 16 bit stereo; compatible with Soundblaster Protm, Windows Sound System and MPU 401; 3D audio support (only for CS4235 (en die zit er toevallig op
I --> The audio output can be set in the BIOS Setup in the screen Advanced/Peripheral Configuration, menu option Audio Output to Line Level or Full Power. Use Line Level if you connect headphones or an active loudspeaker (with amplifier) to the audio output. Use Full Power if you use passive loudspeakers.
• USB (Universal Serial Bus)
• Energy saving functions
• Connector for feature connector, loudspeaker
• Connector for remote-on (fax/modem board), chipcard reader and infrared interface
• Connector for CD-line in, Game/Midi, Voice-Modem, AUX IN
• Microphone jack
• Audio input (Line in)
• Connector for headphones or active speakers
Optional Components
• LAN-port (aanwezig)
• I2C connector (aanwezig)
en dat was alle info die in 't boekje stond
[ Voor 58% gewijzigd door jwbagger op 26-11-2002 17:21 . Reden: mobo-info erbij gezet ]
Verwijderd
Geen matches
Zit een fan op de processor, hij maakt weinig herrie als de schijf niks te doen heeft. De voeding is extern (laptop voeding). In die bak zit een DC-DC convertor naar ATX stekker. Met een beetje geklooi zou je er misschien een ander moederbord in kunnen bouwen. Het moederbord zelf is geen ATX formaat maar heeft dus wel een ATX voedingsaansluiting. Oh ja, die IDT Winchip 200 gebruikt een stuk minder energie dan een gewone Intel P200(MMX).
"Even though the C6 runs at 3.3v or 3.5v, it consumes very little power. The 240MHz C6 only dissipates a maximum 12.5 watts (compare that to the 30.2 watts dissipated by the 3.3v K6 chip). Because of the low power dissipation numbers, these chips are good candidates for use as mobile processors. "
"Even though the C6 runs at 3.3v or 3.5v, it consumes very little power. The 240MHz C6 only dissipates a maximum 12.5 watts (compare that to the 30.2 watts dissipated by the 3.3v K6 chip). Because of the low power dissipation numbers, these chips are good candidates for use as mobile processors. "
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2002 17:23 ]
Hmm ik wil ook zo'n ding 
Kijken of er wat aan te modden valt enzo, zodat er toch een ATX mobo in kan
Wanneer is er een soort van IA ofzo? ik woon in zuid-limburg en om dan naar die dump dag in amsterdam te komen voor alleen zo'n ding is ook weer _zoiets_ he..
Kijken of er wat aan te modden valt enzo, zodat er toch een ATX mobo in kan
Wanneer is er een soort van IA ofzo? ik woon in zuid-limburg en om dan naar die dump dag in amsterdam te komen voor alleen zo'n ding is ook weer _zoiets_ he..
software update : in de nieuwe siemens settopbox, de activy zit ook zo'n zelfde IR oogje en AB, ook veel dezelfde hardware volgens mij maar dan draaiend onder win98. Via onderstaande link en dan keyword "DVB" kreeg ik een hele lijst software (die ik nog moet testen) waaronder een DVB SDK (om zelf DVB video te encoden
) PDF van de dvb kaart en versie 2 van de remote control software. De muisfunctie doet het nog steeds ermee de rest (nog steeds) niet
linkje: http://www.fsc-pc.de/support/softwareassist_e.asp
typ dus in bij fulltextsearch: DVB
coole link, daar ga ik dalijk ook maar es rondneuzen in die software... maar ben op het moment win98 aan het installeren op de pcfreddifish schreef op 26 november 2002 @ 17:25:
software update : in de nieuwe siemens settopbox, de activy zit ook zo'n zelfde IR oogje en AB, ook veel dezelfde hardware volgens mij maar dan draaiend onder win98. Via onderstaande link en dan keyword "DVB" kreeg ik een hele lijst software (die ik nog moet testen) waaronder een DVB SDK (om zelf DVB video te encoden) PDF van de dvb kaart en versie 2 van de remote control software. De muisfunctie doet het nog steeds ermee de rest (nog steeds) niet
Dit topic is gesloten.