Vreemd beeld Unreal Tournament

Pagina: 1
Acties:

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Ik heb zelf ramsinks gemaakt van een oud 486 koelblokje, deze heb ik op de ram van mijn Geforce 2 MX 400 32 mb gedaan, op de hoekjes een klein beetje secondenlijm en in het midden een tipje koelpasta (silvergrease), bij een ram chipje ging het wat mis met de silver grease, er kwam een beetje op de pootjes terecht. Ik ging dus proberen de silver grease er af te halen en dit lukte ook goed, met het blote oog was er niks meer te zien.

Nadat dat ik alles weer inelkaar gezet had, ging ik een beetje spelen met de snelheid van de kaart, het geheugen draaide stabiel op 192 mhz en de core op 220 mhz. In 3dmark geen fouten en in SoF 2 ook geen fouten. Mooi, dacht ik nu wil ik ff een potje UT doen, tot mijn verbazing was het 2d beeld in UT helemaal verneukt (3d beeld is wel goed!).

Dus ik de ram en core weer op normaal gezet (core @ 175, ram @ 155) en daarna weer proberen, het probleem was er nog steeds. Ik dus alles op default zetten en UT op nieuw installeren. Het probleem is nog niet opgelost.

Zelf denk ik dat het komt omdat er silver grease op de pootjes van een van de ram chipjes zat (en misschien nog zit), maar dan moet het beeld toch overal verneukt zijn?

Wie kan mij helpen?

Hieronder nog een pic van het beeld in UT:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/boygenius/ut.jpg

BVD

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als het alleen in UT voorkomt zou ik me niet al te veel zorgen maken over de kaart eigenlijk, waarschijnlijk is het een softwareprobleem. Misschien dat een re-install van het spel helpt?

Wat trouwens als je het FastWrites weer uitschakeld (FW kan ook een hoop problemen opleveren).

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Voor dat ik de ramsinks mod had uitgevoerd had ik dit nog niet, FastWrites uitschakelen heb ik al gedaan, alles weer op "default" gezet. Een re-install heb ik ook gedaan, mijn OS is Windows XP Professional (misschien van belang).

Het vreemde is dus dat het na de ramsinks mod was en het bij andere spellen, programma's niet zo is...

BTW: ik heb net ontdekt dat de letters in 3d ook verneukt zijn, maar de textures e.d. is wel gewoon goed, ik zou niet weten waar het aan moet liggen.

[ Voor 21% gewijzigd door BoyGenius op 23-11-2002 14:18 ]

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Ik heb nog ff zitten testen. UT doet het prima in Software mode en in OpenGL (alleen dan is me geluid erg brak, maar dit had ik al, dus dit is geen optie). Ik heb er dus alleen last van in Direct3d, ik ga eens kijken of het helpt als ik DirectX op nieuw installeer.

In dxdiag.exe heb ik ook al zitten kijken, alleen hij gaf geen fouten aan...

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Ik heb Directx opnieuw geinstalleerd, maar dit helpt ook niks. Iemand andere ideeen?

Foutje, gepost ipv edit, shame on me ;)

[ Voor 21% gewijzigd door BoyGenius op 23-11-2002 15:19 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als je iets gaat typen of surft heb je dan ook problemen :?
Zo niet dan zie ik geen probleem ;) Het gaat tenslotte om de SPEED !! en hoe vaak gebeurt het dat je lettertjes moet lezen in een spel :? bijna niet :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
Nee daar heb ik geen last van, maar ik heb goed nieuws, ik heb hem getest in een andere pc en daar even Unreal Tournament mee gedaan. Daar draait hij prima, het ligt dus niet aan de hardware (mooi). Ligt aan UT of kl*te Windows (hmm ik zal Linux maar eens proberen ;)).

Ik denk dat jullie mij verder ook niet meer kunnen helpen, zal Windows binnenkort maar eens opnieuw installeren.

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:37

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Misschien Filtering omlaag en AA uitzetten

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Topicstarter
w000t, je bent de man, ik probeer het ff voor de gein (filtering gedoe stond nog aan, zag ik toen) en warempel het is opgelost!

nogmaals thnx!!

Pagina: 1