Verwijderd schreef op 23 November 2002 @ 17:07:
[...]
Blaten is een subjectieve beoordeling, het moet gewoon kunnen, iemand mag zich best wel eens een beetje ballerig gedragen, de een vind het blaten de ander leuk, net als Paul de Leeuw b.v. gewoon zappen als je er niet van houd, dus als het je niet zint ga dan naar een draadje van iemand die je wel leuk vind implaats van zo iemand in quarantine te zetten, dat is intolerantie namelijk..
Blaten subjectief: inderdaad. Hoewel in veel situaties veel mensen met hun subjectiviteit met de neuzen in dezelfde richting staan.
Op tv: zappen als het je niet aanstaat. Mee eens. Maar je moet je wel beseffen dat je hier te gast bent. Interesseert een draadje iemand niet, dan gaat hij lekker naar een ander draadje. Evenzo geldt dat zo'n iemand niet de boel uitmaakt hier op GoT. Als ik iemand over de vloer heb die meent dingen te kunnen zeggen die mij niet aanstaan, reken erop dat ik ze dan ook de mond snoer en eventueel 'ban' (eruit trap)
Ik zie daar verder weinig vreemds in. Je hebt je gewoon te gedragen; dat sowiezo.
Het is sekte gedrag om mensen te forceren zich te gedragen zoals jij dat wil, ik kan me ook best voorstellen dat je zo iemand niet leuk vind dat is je goed recht, maar daarom hoef je zo iemand niet meteen af te schieten..
Nu vraag ik me af wie er wordt afgeschoten. Volgens mij is dit een beetje verdraaide situatie.
Nogmaals: Users zijn te gast op GoT en hebben zich te houden aan wat regeltjes die hier gelden.
Ik vind het alleen niet kunnen om op basis daarvan die lui de mond te snoeren, dat is nou eenmaal mijn mening..
Vreemd ook dat je een bekeurig krijgt als je te hard rijdt.... heel vreemd ja. Bij de rechter kan je je verhaal ook kwijt maar die zal in de meeste gevallen geen gehoor geven aan je verhaal en zal ook niet een eeuwigheid blijven luisteren naar de handel die je naar buiten flapt; ook die rechter 'snoert' je op een gegeven moment je mond (einde van het proces)
En in de draad stond duidelijk dat de kritiek opbouwend bedoelt was, toch werd er heel kleinzerig over gedaan, implaats van er gewoon niet op te reageren...
Modjes wordt regelmatig het vuur aan de schenen gelegd met termen als '
MGodjes' 'machtsgeil' en noem maar op. Zo ook in dat ene draadje; hoewel de beginpost buitengewoon uitgebreid is, zie ik alleen users en modjes die worden bekritiseerd en dat de mensen met afwijkende mening het onderspit delven.
Je moet mensen gewoon laten lullen wat ze willen zolang als het maar niet flame is, en als het werkelijk zo'n onzin is laten mensen het vanzelf met rust, en is er geen dwangmiddel voor nodig om de discussie te beeindigen..
JIJ vindt dat je mensen gewoon moet laten lullen wat ze willen. Blijkbaar zijn er ook mensen met andere gedachten. WIE moet zich nou aan passen? De gastheefrof de gast? De gastheer zal toch het laatste woord hebben. Blijkt dat de meeste gasten het absoluut niet eens zijn met de gang van zaken, dan zullen ze wel vertrekken. Dan zal de gastheer toch duidelijk zijn dat hij slecht is in 'gastheer' zijn; zo niet dan heeft hij een plaat voor z'n kop. Er zijn genoeg actieve posters hier om toch te kunnen zeggen dat ze het veel mensen naar de zin maken. Is iemand van mening dat het anders moet? Aandragen kan uiteraard (daar is gelukkig ruimte voor op GoT zolang het op fatsoenlijke wijze gebeurt... tenminste zo zie ik het) maar dat wil nog niet zeggen dan de mods het er mee eens hoeven te zijn.
Iemand die het met iemand niet eens is vind het argument van de ander altijd niet goed natuurlijk, het antwoord is een tegen argument niet een slot
Zolang het argument op fatsoenlijke wijze is opgesteld. Maar daar ontbreekt het vaak aan
Nee, Ik vind dat er 3 partijen zijn (1) topic starter (2) user (3) mod
ik kan de vergelijking nog steeds niet zien... mgoed, in hoeverre dat nou echt van belang is weet ik niet; ik wil niet teveel offtopic gaan. Mocht je menen dat het WEL van belang is, dan zou ik best een uitgebreidere uitleg willen zien.
Dat is inderdaad lastig maar van zo een overtreding was geen sprake

De sfeer vond ik inderdaad ook nog wel meevallen; alleen dat die beginpost nou zo geweldig beargumenteerd was kan ik niet zeggen...