Monster Laptop

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 2.401 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jewewl 8070 heb ik in winkel iets van 7000 3dMarks01 zien doen. Nadeel was wel dat het toestenbord irritant aan de warme kant is EN dat het scherm een kleine invalshoek heeft EN fletse kleuren op de tft. (bij model wat ik heb gezien)

Eeen duurdere maar betere oplossing zal dan wellicht zijn de IBM thinkpadT40 (radeon9000 32mb, niet fireGL9000!) voor $2000,- Is alleen (nog) niet in Nederland te krijgen. Die thinkpad-lijn heeft echter erg goede recenties gekregen.

http://www-132.ibm.com/we...lCurrId=73&catalogId=-840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11-2024

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 09:17:
Jewewl 8070 heb ik in winkel iets van 7000 3dMarks01 zien doen. Nadeel was wel dat het toestenbord irritant aan de warme kant is EN dat het scherm een kleine invalshoek heeft EN fletse kleuren op de tft. (bij model wat ik heb gezien)

Eeen duurdere maar betere oplossing zal dan wellicht zijn de IBM thinkpadT40 (radeon9000 32mb, niet fireGL9000!) voor $2000,- Is alleen (nog) niet in Nederland te krijgen. Die thinkpad-lijn heeft echter erg goede recenties gekregen.

http://www-132.ibm.com/we...lCurrId=73&catalogId=-840
Het display is niet slechter dan die van de Acer TM800 (iets beter zelfs) en de meeste andere notebooks die ik heb gezien. Daarbij durven ze er 30 dagen pixelvrij garantie op te geven, ik heb dan ook geen enkele defecte pixel.

Het display is zeker niet flets. Ik doe vrij veel grafisch werk, dus ik ben behoorlijk critisch. Het is wel enorm scherp en 's avonds gooi ik het contrast wat naar beneden met het Ati control panel.

De verticale kijkhoek is inderdaad krap en dit was bij alle andere notebooks die ik heb gezien ook zo. Behalve bij de Sony die dit wat minder had (hoewel daar het contrast/scherpte iets minder leken) en de Sony is natuurlijk enorm duur voor wat je krijgt.

De Dell heeft kennelijk een goed scherm, maar die heeft weer een brak toetsenbord en is ook enorm duur.

Het toetsenbord wordt bij die van mij niet echt warm, het is mij in ieder geval nog nooit opgevallen. Ietsje warmer dan kamertemperatuur, maar dat is logisch.

Voor de rest is het een heel goed toetsenbord overigens. Ik vond het toetsenbord van mijn desktop altijd heel lekker typen, maar nu ik met de 8070 werk vind ik het toetsenbord daarvan veel lekkerder typen. Lekker robuust ook, geen wankeltoetsen. En een prettige doorklik.

Ik vind dat de kwaliteit van dit notebook niet onder doet voor een IBM. Hij is robuust en goed afgewerkt. Daarbij is een Radeon met maar 32MB duidelijk langzamer. En de IBM is natuurlijk behoorlijk prijzig.

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 20:50
Neem gewoon zo'n alienware laptop. Ben je gelijk van alles af.

http://www.alienware.co.uk/system_pages/area-51m.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 10:56
In ieder geval van je geld, zo te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatMan
  • Laatst online: 27-08 10:56
Ik zit al een tijdje te kijken of ik de Jewel 8070 ga aanschaffen. Nu zie ik echter op de website van Jewel staan:
Binnenkort voegen wij twee nieuwe modellen notebooks toe aan ons assortiment. De specificaties van deze notebooks zullen dan op onze website geplaatst worden.
Ik wacht dus nog maar even met de aanschaf... Weet er iemand hier toevallig al meer (specificaties) over deze modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

die alienwares zijn desktopreplacements

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yo, check de site van dell maar eens, de nieuwe inspiron is uit: 8600

De Dell Inspiron 8600 is 'licensed to thrill' met zijn Widescreen UltraSharp-beeldscherm, de snelste Intel® Pentium® M-processors op de markt (maximaal 1,7 GHz), en de nieuwste 128MB NVIDIA GeForce grafische kaart. Met DVD+RW en buitengewone mobiliteitsopties, waaronder verhoogde levensduur van de accu en optionele ingebouwde draadloze connectiviteit, is de Inspiron 8600 in staat om niet te evenaren prestaties en functionaliteiten te realiseren.

Verbazingwekkende beeld weergave
Widescreen UltraSharp™-beeldscherm met hoge resolutie biedt een groter weergavegebied (maximaal 1920 x 1200 pixels) en een sterk verbeterde beeldkwaliteit. Het 15,4-inch beeldscherm van de Inspiron 8600's is leverbaar in verschillende resoluties: Wide Ultra XGA (1920 x 1200 pixels), Wide Super XGA (1680 x 1050 pixels) en Wide XGA (1280 x 800 pixels) - die stuk voor stuk haarscherpe beelden met levensechte kleuren weergeven.

Supersnelle processoren
De Inspiron 8600 met de nieuwste Intel® Pentium M-processor, tot maximaal 1,7 GHz en een zo zuinig mogelijke 400 MHz-systeembus. De notebook bevat een Intel® 855 chipset ontworpen om grensverleggende prestaties te leveren bij een lager energieverbruik.

De beste grafische hardware op de markt
Wilt u special effects zoals in de bioscoop en kleur zoals in de studio? Met de nieuwste grafische oplossingen van NVIDIA, zoals de 128 MB NVIDIA GeForce FX Go5650, kan de Inspiron 8600 het uiterste leveren in mobiel entertainment op de computer.

Das pas echt gamen met dit monster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi spul, wist niet eens dat nvidea een 128 mb mobile GPU had, dat was eerste alleen ATi met de R9600.

Wat gaat deze grap ons kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:16
Ik heb uiteindelijk besloten ook een laptop kopen om mee te gamen (niet dat mijn desktopje niet voldoed :P ). Ik kwam eerst op de Promedion die me opzich wel wat lijkt. Later ben ik de Asus L5800C tegen gekomen: http://is41.introweb.nl/c...60470627+NL/products/9451

Ik vraag me alleen af of deze een beetje geschikt is voor gamen :? Ik wil namelijk Generals er voornamelijk op spelen, en ook wat Battlefielden. Of kan ik beter een ander nemen :? Mijn budget is namelijk niet zo groot omdat ik moet sparen van mammie :X (nix zeggen ;) ).
Dus €1500,- leek me wel een mooi budget (mag evt. ietsjes meer zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Generals spelen wil wel, maar ik zou wat verder dan alleen generals kijken als ik jou was. Strax speel je geen generals meer en dan wil je toch een ander spelletje kunnen spelen op de laptop. De Asus heeft wel een heel mooi scherm, maar wel een DirectX8 64mbVideo kaartje. De huidige laptops hebben al DX9 support. (check de Dell hierboven)

Daar komt nog bij dat er in de Asus een dekstop processor zit. Loop het topic ff door over voor/nadelen daarvan.

Ik ziet het zelf niet gebeuren dat je voor 1500 euro een A-merk game-laptop vind, en al helemaal niet met een DX9 video kaart.

Ik wil niet lullig klinken, maar als je al een Dekstop hebt waar je op gamed, en een laptop wil voor de 'leukigheid' zou ik de laptop laten zitten en een leuke mp3 speler of digicam nemen ofzow. Gamen op een laptop wil wel (doe het zelf ook) maar als het je main purpose is zou ik toch iets meer uit trekken .....Als het je te doen is voor een 2e game station er bij zou ik eerder denken aan een dekstop aangezien je daar budget mee kan beginnen en deze later uitbreiden. Aan de laptop die je nu neemt zit je wel een tijdje vast, en sla je je voor je kop dat je toen niet meer hebt uitgegeven. |:(

dat zijn mijn 2 centen....(fuck de euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik game altijd op mijn medion md6100 en hij draait battlefield perfect op 1024*768 in 32 bit. Ook met generals heeft deze helemaal geen moeite. Gta3 (vc) gaat wel haperen door de warmte na n half uurtje, als ie op 1024 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

vorige week op een failissements (??) verkoop een bijna nieuwe toshiba 1950-801 gekocht, (1500 euro) games gaan super, geloof dat het een 2.8 is, ff zoeken, in de krant staat ook altijd wel leuk spul

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan neem ik aan dat je geen garantie krijgt? Ik heb met mijn huidige laptop flink wat problemen, en heb em al 2 keer terug moeten sturen, en aangezien een laptop ook niet echt makkelijk open maken is om eventueel het probleem te verhelpen, ben ik toch wel blij met mijn garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Ik was eigenlijk opzoek naar bedrijven die een Centrino + Radeon 9600 Pro combo laptop gingen verkopen tot ik deze tegen kwam op een forum (niet dat ik hem ga kopen hoor :P) en die wilde ik jullie niet onthouden ;)

Advance VX8900

• 16" TFT kleuren scherm SXGA 1280x1024 pixels Wide-Angle 400:1
• Intel Pentium 4 3.2GHz 800MHz /w HT support
• Intel 865PE HyperThreading chipset / 800MHz Systeembus architectuur
• Geheugen 4Gb Dual-DDR 400MHz
• RAID 0 en 1 support
• 1e Harddisk 80Gb (2œ)
• 2e Harddisk 80Gb (2œ)
• 3e Harddisk 80Gb (2œ)
• DVD-RW (eventueel nog een 4e Harddisk 80Gb (2œ) maar dan gaat de DVD-drive extern)..
• 6-in-1 Memory Card Reader
• ATI Radeon Mobility 9600 pro chipset, 8x AGP, 128MB DDR Video geheugen,
• DVI+VGA uitgang. (Digitale Video poort)
• Audio DJ functie. Muziek afspelen wanneer het notebook uit staat.
• 2x PCMCIA-type II, 1x type III
• Sony MemoryStick-slot.
• Fax Modem 56k V90 intern
• Gigabit ethernet 10/100/1000Mbit UTP intern
• Wireless Lan standaard ingebouwd
• RS232 serieel
• TV-out, S/PDIF audio uit (5.1),
• 6-kanaals Audio-uitgang
• 4x USB 2.0, FireWire, Fast InfraRood
• 12 cel's Smart Lithium-Ion batterij
• Luxe Draagtas
• MS-Windows™ 2000/XP Prof. (optioneel)

Ik vraag me nu eigenlijk af wat zo'n ding zou kosten? Wat ie weegt? En hoelang die op full power mee zou gaan? (gok niet langer dan 30 minuten :P)

[ Voor 8% gewijzigd door Uhmmie op 10-10-2003 04:29 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Uhmmie schreef op 10 October 2003 @ 04:20:
Ik was eigenlijk opzoek naar bedrijven die een Centrino + Radeon 9600 Pro combo laptop gingen verkopen tot ik deze tegen kwam op een forum (niet dat ik hem ga kopen hoor :P) en die wilde ik jullie niet onthouden ;)

Advance VX8900

� 16" TFT kleuren scherm SXGA 1280x1024 pixels Wide-Angle 400:1
� Intel Pentium 4 3.2GHz 800MHz /w HT support
� Intel 865PE HyperThreading chipset / 800MHz Systeembus architectuur
� Geheugen 4Gb Dual-DDR 400MHz
� RAID 0 en 1 support
� 1e Harddisk 80Gb (2œ)
� 2e Harddisk 80Gb (2œ)
� 3e Harddisk 80Gb (2œ)
� DVD-RW (eventueel nog een 4e Harddisk 80Gb (2œ) maar dan gaat de DVD-drive extern)..
� 6-in-1 Memory Card Reader
� ATI Radeon Mobility 9600 pro chipset, 8x AGP, 128MB DDR Video geheugen,
� DVI+VGA uitgang. (Digitale Video poort)
� Audio DJ functie. Muziek afspelen wanneer het notebook uit staat.
� 2x PCMCIA-type II, 1x type III
� Sony MemoryStick-slot.
� Fax Modem 56k V90 intern
� Gigabit ethernet 10/100/1000Mbit UTP intern
� Wireless Lan standaard ingebouwd
� RS232 serieel
� TV-out, S/PDIF audio uit (5.1),
� 6-kanaals Audio-uitgang
� 4x USB 2.0, FireWire, Fast InfraRood
� 12 cel's Smart Lithium-Ion batterij
� Luxe Draagtas
� MS-Windows� 2000/XP Prof. (optioneel)

Ik vraag me nu eigenlijk af wat zo'n ding zou kosten? Wat ie weegt? En hoelang die op full power mee zou gaan? (gok niet langer dan 30 minuten :P)
Dus je bedoeld dat je meer dan 1 harddisken in die laptop heb zitten... ?
ik heb er ooit 1 gezien met 2 disken intern (laptop)
maar 4 (!) ... holy shit ... Lijkt me een lekkere laptop voor videobewerking ofzo ... :?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:30
Yup er kunnen er tot 4 in :).. Maar dan moet je wel je dvd drive extern plaatsen.. De afmetingen van die laptop (nouja eerder desktop vervanger) zijn 360 mm x 299mm x 54,5mm
en der zit dus 1 plek met een harddisk (standaard) en 3 bays waarin je een combinatie van dvd/cd/harddisks in kunt stoppen :o..

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allen,

ik ben opzoek naar een laptop

nou gebruik ik een laptop voor het gebruikelijke internet, excel en word
maar ook voor fs2002

en dat is eigenlijk het enige waar zo'n ding echt moet presteren..

nou dacht ik dus aan die dell inspiron 8600

ik heb uit verschillende discussies begrepen dat ik bij een computer voor flight simulator moet letten op::

goeie processor

veel werkgeheugen

-goeie video kaart

nou heeft die dell 8600:
Processor:: Intel® Pentium® M, maximaal 1,7 GHz met 1024Kb L2 cache en 400
FSB
geheugen (keuze uit::)
1::256 MB DDR RAM (266 MHz) standaard, uitbreidbaar tot maximaal 2 GB
2::DDR RAM-configuraties met opties voor 256 MB, 512 MB, 768 MB, 1024 MB, en 2048 MB
2 x SoDIMM-sockets

Video (keuze uit::)
1::nVidia GeForce FXT Go5650 grafische kaart met 128MB DDR videogeheugen,
2::nVidia GeForce4T 4200 Go-controller met 64MB DDR videogeheugen,
3::ATI Mobility TM RADEON TM 9000-controller met 32MB DDR videogeheugen

is deze laptop//videokaart dan een goeie keuze?
in welke configuratie??

heeft iemand misschien een andere optie voor men laptop keuze?
zoja welke en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jace / TBL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-03-2023
Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 16:22:
heeft iemand misschien een andere optie voor men laptop keuze?
zoja welke en waarom?
Ik zou ook even kijken naar die nieuwe Promedion modellen. Met name de D500P vind ik zelf heel interessant (omdat ik liever een gewoon 4:3 dan een breedbeeld scherm heb). Zeer brute specs, de Ati Radeon Mobility 9600 Pro (M10-P) is het beste wat er nu te krijgen is qua laptop videokaart. Die 3 kaarten van Dell die je noemt zijn ook best redelijk, vooral de Go5650 in de i8600, maar die M10-P is het beste.

Het hangt er ook een beetje vanaf waar je meer waarde aan hecht: meer performance ten koste van meer stroomverbruik, of langer zonder stroom kunnen werken. In het eerste geval zou ik voor een gewone Pentium4-M gaan, in het tweede geval is een Pentium-M (aka Centrino, zoals die Dell i8600) beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ffraagje..

wat is verschil tussen:
ATI M10-P(9600 Pro) 128MB DDR 2D/3D VGA AGP8x uit de
Promedion D410V 15"

en de

128MB nVidia® GeForce ™ FX Go5650 grafische kaart uit de
Dell 8600?

staat de DDR uit de ATI er voor dat die 128mb uit het werkgeheugen van de processor(ipv geheugen op grafische kaart?) komt?

en met wat voor normale processor is een
Intel Pentium M Processor 1,5ghz/1mb cache te vergelijken?

ik ben namelijk ook nog ff naar die promedions gaan kijkekn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 21:40:
ffraagje..

wat is verschil tussen:
ATI M10-P(9600 Pro) 128MB DDR 2D/3D VGA AGP8x uit de
Promedion D410V 15"

en de

128MB nVidia® GeForce ™ FX Go5650 grafische kaart uit de
Dell 8600?

staat de DDR uit de ATI er voor dat die 128mb uit het werkgeheugen van de processor(ipv geheugen op grafische kaart?) komt?

en met wat voor normale processor is een
Intel Pentium M Processor 1,5ghz/1mb cache te vergelijken?

ik ben namelijk ook nog ff naar die promedions gaan kijkekn
Ik vind dat je wat meer onderzoek zelf moet doen. Tis geen kinderweb. sorry ... nofi Maar het heeft enkele dagen terug breeduit op de Frontpage gestaan dat een Ati M10-P uit de serie 9600 Pro als veruit de best videokaart is gekomen. De snelste Geforce FX voor de mobile markt is volgens mij deze FX Go5650 met eveneens 128MB bleef nogal wat achter op de Ati. Zeker met wat FSAA/AA ging het heerlijk met de Ati in de benchies.
Het begrip DDR staat voor Double Data Rate. Waar heeeeel veel nuttige info over staat in diverse FAQs. imho een stomme vraag dus. Dit geheugen staat los van je werkgeheugen. Het DDR slaat er alleen op wat voor type geheugen er op je VGA-kaart zit aangesloten. Dit had ook sdr sd-ram kunnen zijn of QDR of DDR2 of een Rambus thingy of W-RAM, enzo...
Ik schaal bij persoonlijke benadering een Pentium M -> Centrino series dus met 1MB aan cache in als een 2.4 a 2.5 GHz P4. Correct me if I am wrong here ... ik gok maar iets... :P
Niet te verwarren met een Pentium 4 Mobile die niets anders is dan een P4 in een mobile jasje en die dus niet zo zuinig is als de centrino lijn en die niet sneller zal presteren (512kb cache)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had deze laptop gevonden, en ik vind em wel interessant, heeft iemand hier ervaringen mee?

Acer 1454LMib

Processor: AMD Athlon XP 2500+
Chipset: VIA ProSavage? KN400 chipset
Geheugen: 2x 256 MB DDR SDRAM
Schermgrootte: 15" XGA, 1024 x 768
Video: 64 MB ATi Radeon 9200
Harde schijf: 60 GB
Diskettestation: -
Infrarood: Bluetooth
Modem: 56 Kbps
LAN: 10 / 100 Mbps, RJ45
Wireless lan: IEEE 802.11g
CD / DVD: DVD+/-RW
USB: 4 x USB 2.0
FireWire: 1 x IEEE 1394
Audio: MS DirectSound-compatible
Toetsenbordindeling: VS Internationaal
Software: Microsoft Windows XP Home Edition
Afmetingen: 330 x 272 x 31 mm

voor 1239,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
leuke specs en niet erg duur. Maar persoonlijk zou ik voor 1 gaan met SXGA-scherm (= 1400x1050px)

[ Voor 21% gewijzigd door Scipionyx op 13-01-2004 16:49 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Oude koe + niet zomaar een plek om je vraag neer te zetten. lees een aantal reviews en vergelijk met andere laptops en je weet of je goed zit :)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.