Hallo,
Ik heb een soort van IP log tooltje gemaakt in PHP/MySQL zodat bij elke aanroep van een bepaalde PHP file netjes de gegevens gelogd worden in een MySQL tabelletje;
Nu krijg ik het echter alleen niet voor elkaar om automatisch de oudste entry te wissen! In de handleiding van mySQL staat het volgende bij DELETE;
Alleen ehhmm als ik dat dus aanpas dan werkt het niet
... We hebben PHPMYADMIN draaien dus ik heb al heel wat combinaties geprobeerd maar niets heeft het beoogde resultaat. Hij vind vooral de opdracht ORDER BY timestamp erg vervelend volgens mij. Ondanks dat ik een extra veld voor de timestamp heb aangemaakt (14).
Begrijp er niets van, dit moet toch simpel kunnen? Moet ik elke dag handmatig de database entry's wissen.
Ik heb een soort van IP log tooltje gemaakt in PHP/MySQL zodat bij elke aanroep van een bepaalde PHP file netjes de gegevens gelogd worden in een MySQL tabelletje;
code:
1
2
| @mysql_query("INSERT INTO visitorsips(ip,date,hostname) VALUES ('$ip_address','$the_date','$hostname')");
@mysql_query("DELETE FROM visitorsips WHERE 1 ORDER BY timestamp LIMIT 10"); |
Nu krijg ik het echter alleen niet voor elkaar om automatisch de oudste entry te wissen! In de handleiding van mySQL staat het volgende bij DELETE;
code:
1
2
3
4
| DELETE FROM somelog WHERE user = 'jcole' ORDER BY timestamp LIMIT 1 |
Alleen ehhmm als ik dat dus aanpas dan werkt het niet
Begrijp er niets van, dit moet toch simpel kunnen? Moet ik elke dag handmatig de database entry's wissen.
Q350 ERV+Svenar controller Wifi+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex