[DHTML] Frame overlappend pulldown menu (geen FAQ)

Pagina: 1
Acties:

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 00:42
Na twee dagen zoeken geef ik het even op. Ik heb al aardig wat fora en sites afgelezen om een mooi overzichtelijk pulldown menu op te zetten maar ik heb het idee dat wat ik graag wil zien niet makkelijk te realiseren is. |:(

Ik heb de tweakers.net menu versie al geprobeerd (sorry) wat opzich wel leuk werkt maar dan scrollt helaas het menu uit beeld. Veel mensen zullen het niet met mij eens zijn maar ik vind dat niet mooi. Een pulldown menu hoort steeds constant bovenin beeld te zien te zijn naar mijn mening.

Aangezien je dan vrij snel op een framestructuur bent aangewezen ben ik maar eens aan de gang gegaan. Hier wat topics doorgenomen over coolmenus4 en andere zaken van dhtmlcentral.com enzo. Na een hoop geploeter en ge-erger kwam ik erachter dat het niet mogelijk was wat ik wilde. Onze website is namelijk afhankelijk van drie verschillende servers en ik heb helaas begrepen dat het niet mogelijk is om menustructuren over een webpage te schrijven die eigenlijk ergens anders gehost staat dan de file waar de menustructuur in is opgebouwd.

Mijn vraag is dus, kan ik nu beter stoppen met het maken van zo'n fijn menu of zijn er nog mogelijkheden die ik nog niet ontdekt heb? Wat ik dus concreet wil is gewoon een pulldown menustructuur bovenin en dat het uitklapt op de actieve onderliggende pagina en bovenal dat het niet uitmaakt vanuit welk domein de onderliggende pagina gehost word.

Nu heb ik op allerlei fora ook IFRAME kreten gehoord e.d. maar het moet wel een beetje browser compatible blijven. Is er iemand die mij een voorbeeld kan geven van een site met een menustructuur alla unive.nl maar dat de aangeroepen links in een ander domein worden gehost? Ik heb niet een complete uitleg nodig alleen een tikkie in de goede richting.

Sorry voor het wat wazige verhaal misschien, maar het is voor mij laat :)

Q350 ERV+Svenar controller Wifi+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:17

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

wat dacht je van een position: fixed simulerend script?
http://www.xs4all.nl/~ppk/js/fixedmenu.html
Onze website is namelijk afhankelijk van drie verschillende servers en ik heb helaas begrepen dat het niet mogelijk is om menustructuren over een webpage te schrijven die eigenlijk ergens anders gehost staat dan de file waar de menustructuur in is opgebouwd.
je kan gewoon document.domain = 'tweakers.net' aangeven op een pagina op een andere server (tussen script-tags); de objecten op die pagina zijn nu ook read/writable door een script met herkomst 'tweakers.net'

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• nl2dav
RM-rf schreef op 18 November 2002 @ 02:35:
wat dacht je van een position: fixed simulerend script?
http://www.xs4all.nl/~ppk/js/fixedmenu.html
Ehhm nee, dat menu'utje verdwijnt zodra je gaat scrollen en komt dan weer terug als je stopt. Dat is te onrustig. Nu heeft de maker dat express gedaan las ik. Maar als het realtime meescrollend gemaakt wordt vreet het weer system resources 8)7 :)

[...]
RM-rf schreef op 18 November 2002 @ 02:35:je kan gewoon document.domain = 'tweakers.net' aangeven op een pagina op een andere server (tussen script-tags); de objecten op die pagina zijn nu ook read/writable door een script met herkomst 'tweakers.net'
[/b]
DAT! Zou de oplossing geweest kunnen zijn.

Ware het niet dat ik zojuist gelezen heb dat dit alleen werkt als het gaat om hetzelfde second level domain name. Dus zoals bij tweakers.net en gathering.tweakers.net ... tweakers.nl zou dan alsnog niet mogen.

Maargoed het helpt misschien wel iets.

Om het duidelijker te maken zal ik even laten zien waar ik het precies allemaal over heb; Flitsservice knutselmenu .

In dit voorbeeld waarin ik alle onnodige zaken even uitgezet of verkort heb om te testen (dus geen spam) zie je dus een onafgemaakt pulldownmenu bovenop de oude menustructuur liggen.

Als je dan op Reportages klikt werkt het menu nog steeds omdat er gelinkt wordt naar iets in hetzelfde second level domain en omdat ik het document.domain geplaatst heb op beide plaatsen (menu+contentfile). Identiek verhaal voor Meldingen&Historie ondanks dat dat eigenlijk een andere server is :) :) :)...

So far so good... Alleen als je dus naar SMS, Wap, Imode gaat dan gaat de vlieger niet meer op. Dat linkt weer naar een file op flitsservice.NL. Je zou zeggen; logisch daar heb je dat document.domain verhaal ook niet ingezet. Maar dat heb ik wel in SMS Etiquette (submenu) gedaan. Alleen geeft dit een Javascript error omdat document.domain="flitsservice.com" dus niet mag omdat ie doorheeft dat ie eigenlijk .NL is :( :( :|

Dussem... Het lost het hele probleem gedeeltelijk op. Het komt er dus op neer dat als ik dit ooit werkend willen krijgen alles rechtgetrokken zou moeten worden naar een en hetzelfde second level domain.

Enige wat ik nog kan bedenken is te gaan werken met PHP en file includes :? ... Kijken of ie daar intrapt :*)

Sorry voor het lange verhaal maar ik weet het niet korter te zeggen. Beetje jammer dat het er naar uitziet dat als je een bepaalde layout in je hoofd hebt dat dat toch bijna onmogelijk te realiseren is :( ... Tenzij iemand anders nog een simpelere briljante oplossing heeft _/-\o_ .

Anders ga ik vanavond maar eens aan de gang met mijn eigen ingewikkelde (niet werkbare?) ideeen :Z

Q350 ERV+Svenar controller Wifi+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

nl2dav schreef op 18 november 2002 @ 10:13:

Enige wat ik nog kan bedenken is te gaan werken met PHP en file includes :? ... Kijken of ie daar intrapt :*)
ja dat werkt, alleen moet je elke page die je dan laadt helemaal regex'en om alle images/links/css'en die een relatieve verwijzing hebben van dat andere domein te halen, anders 'denkt' je webserver dat ze op jouw domein staan...

www.jurgroessen.nl

• nl2dav
Hangloozz schreef op 18 november 2002 @ 10:59:
[...]

ja dat werkt, alleen moet je elke page die je dan laadt helemaal regex'en om alle images/links/css'en die een relatieve verwijzing hebben van dat andere domein te halen, anders 'denkt' je webserver dat ze op jouw domein staan...
Ik ervaar nu pas wat je bedoelt ja... Grrr

Nouja, ik ben er eenmaal aan begonnen nu aan deze uitdaging dus ga ik ook door tot alle onverwachte tegenslagen neergesabelt zijn ;).

Bedankt voor de regex tip. Ga ik een volgende avond maar eens mee aan de slag. :O .