Bellen via de kabel bij UPC

Pagina: 1
Acties:

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Heeft iemand hier ervaring mee. De kosten zijn lager. Ik hou mijn eigen nummer. Ik zou wel willen overstappen maar wil eerst eens wat ervaringen van mensen horen.

Money for nothin' and your chicks for free

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
priority telecom - bellen via de kabel
Priority Telecom; Is het wat??
Priority Telecom
Telefonie via kabel

Deze zijn al wel wat ouder, maar je kan er dus zo als te zien genoeg over vinden met de search. :)

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
ik ben een half jaar geleden verhuisd, en ik krijg nog steeds facturen en dergelijke. :( Verder had ik (in adam) heel vaak dat als ik wilde gaan bellen ik eerst vier keer een tape-je kreeg dat het 'op dit moment niet mogelijk was om te bellen'

Grote NONO , niet doen als je het aan mij vraagt

• DeeJee
[Airwolf] schreef op 22 november 2002 @ 15:21:
priority telecom - bellen via de kabel
Priority Telecom; Is het wat??
Priority Telecom
Telefonie via kabel

Deze zijn al wel wat ouder, maar je kan er dus zo als te zien genoeg over vinden met de search. :)
Zijn inderdaad een beetje oude topics. Ik zou graag willen weten hoe het nu is.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
gaat het je om ervaring bij UPC of ervaringen met bellen via de kabel??
Dat laatstse hebben wij hier nl ook via Twinner (van Essent), en ik moet zeggen dat het prima bevalt. (Met name dan vanwege de veel lagere beltarieven :)) Nooit geen problemen mee gehad, sloten het netjes en gratis aan. Kent nagenoeg alle functies die KPN e.d ook bieden, alleen nummerweergave moet je speciale kastjes voor hebben als je dat wilt. Maar verder prima hoor.

• Rattlehead
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 22:11
DeeJee schreef op 22 November 2002 @ 15:06:
Heeft iemand hier ervaring mee. De kosten zijn lager. Ik hou mijn eigen nummer. Ik zou wel willen overstappen maar wil eerst eens wat ervaringen van mensen horen.
Telefonie via de kabel is in zovere goed, bij UPC althans, dat het eigenlijk weinig storingen meer kent (uitzonderingen daargelaten).
Alleen had UPC een probleempje met de zgn. 'ghost-notes', dit schijnt nu opgelost te zijn.
Houdt er rekening mee, dat als de hoofdkabelaansluiting in de woonkamer binnenkomt, het modem hiernaast wordt geplaatst. Dit is een witte bak van ongeveer 40 cm bij 40 cm.

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik maak gebruik van Priority van UPC en had in het begin last van een aantal ghost notes. Erg "klote". Maar na een aantal maanden ging was het gelukkig voorbij. Het enige probleem wat er bij mij speelt, is dat nummerherkenning niet functioneert. Voorderest lage kosten en geen technische problemen. Overall gezien heb ik positieve mening over Priority.

Verwijderd

DavidK schreef op 22 November 2002 @ 21:47:
Ik maak gebruik van Priority van UPC en had in het begin last van een aantal ghost notes. Erg "klote". Maar na een aantal maanden ging was het gelukkig voorbij. Het enige probleem wat er bij mij speelt, is dat nummerherkenning niet functioneert. Voorderest lage kosten en geen technische problemen. Overall gezien heb ik positieve mening over Priority.
ondersteunt je nummermelder wel FSK-signalen? Deze worden namelijk door UPC doorgezonden ipv DTMF van KPN. Heb je de dienst wel aangevraagd?? (8>

Maar goed, ik heb dus ook priority van UPC en bij mij werkt het uistekend, altijd al gedaan ook. Het eerste jaar krijg je er een 2e nr gratis bij. En de kosten zijn zeker laag. _/-\o_

Verwijderd

Ik bel er nu een jaar mee, heb maar één keer een storing gehad (Nijmegen), maar toen was dus ook internet en het tv-signaal weg.

Ter vergelijking:
KPN ISDN-nota (zonder internet, want ik had al kabel): per 2 maanden ong. fl 250,-- en dat is € 113, 50. Per maand dus € 56,75.
Nota UPC Priority over de maand oktober (belkosten over september) € 31,--.
Dat is € 25,-- minder per maand ;)

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:16
ok, ik werk bij UPC op de storingsdienst voor brabant.

Ik merk dat er soms met vlagen problemen zijn op het priority platform. Soms gaat alles dagen, weken goed zonder ook maar een serieuze storing.
Dan ineens klapt een MRF kaart eruit en dan is het heibel. Gelukkig is er dan altijd binnen een uur een monteur ter plekke en hebben al die mensen ASAP weer een verbinding.

Mocht je ooit een storing hebben dan kan heel snel en makkelijk bepaald worden of het probleem bij UPC ligt of bij de klant.

Ligt het bij ons, dan is het vaak zo "smorgens bellen, smiddags monteur". Als de bezetting het toelaat, maar vaak (=bijna altijd) wel.

dit geldt alleen als je in brabant woont, in andere regio's zal het niet veel verschillen, want telefonie heeft een hoge prioriteit (no phun intended) maar pin me niet op mijn woorden vast..

I want to live forever, so far.. so good.

• DeeJee
Klinkt allemaal positief :)

• Pc123
  • Laatst online: 23:21
Telefoon storingen in de centrale horen eigenlijk nooit voor te komen, zelfs niet een uurtje ofzo, KPN doet het ook altijd. Behalve een sukkel die een paar huizen verderop de kabel kapot had gemaakt wat binnen een dag opgelost werd heb ik nog nooit in mn hele leven gemerkt dat de vaste lijn het niet doet. Hier heb ik al 2x behoorlijke schade gehad door blikseminslag op de tv-kabel, de beveiliging van UPC is echt slecht, het was namelijk een heel stuk verderop, en niet op de route van mijn huis naar de eindversterker (weet welke het is na een aantal storingen bij UPC) dus had het in de eindversterker tegengehouden moeten worden. Vervolgens duurt het 3 weken en 25x telefoneren voordat er een nieuw modem gebracht wordt, 2x is een monteur niet gekomen etc. Je kan in deze tijd toch geen 3 weken zonder telefoon, daarom zou ik er persoonlijk niet voor kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pc123 op 22-11-2002 22:40 ]

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Ik kan nou niet zeggen dat ik er geweldig tevreden over ben. Als je gebeld wordt dan moet je na het oppakken altijd ff wachten omdat anders degene aan de andere kant niet hoort wat je zegt. Verder komt het regelmatig voor dat je "dit nummer is niet in gebruik" krijgt bij vaste telefoons.

Vriend van me heeft ook goede ervaringen met het installeren ervan. Komen gewoon niet opdagen en hij wordt ook niet gebeld om een nieuwe afspraak te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door marshal op 22-11-2002 22:56 . Reden: typo ]

• DeeJee
Mmm dat brengt mij toch weer aan het twijfelen. Dat de installatie niet optijd is maakt niet uit maar vooral problemen met verbinding dat stoort mij.

• Pc123
  • Laatst online: 23:21
Het probleem is vooral dat je bij UPC niet de zekerheid hebt dat als er problemen zijn het fatsoenlijk wordt opgelost en dat je ook niet de zekerheid hebt dat ze voor een goed werkende dienst zorgen. De facturen zijn ook een ramp op het moment, die problemen worden ook niet goed opgelost en zodra jij de ongelukige bent heb je een groot probleem. Het is gewoon totaal geen betrouwbaar bedrijf. Ze hebben gewoon zo vaak problemen dat als jij een keer een probleem hebt de lagere kosten voor het bellen echt totaal niet in verhouding staan tot het aantal uren dat je kwijt eraan kwijt bent. En vooral als je afhankelijk bent van een goeie telefonische bereikbaarheid dan in de betrouwbaarheid veel belangrijk dan de iets lagere kosten.

• DeeJee
Okee nou dan denk ik dat ik er voorlopig maar niet aan begin. Ik blijf nog ff bij de KPN.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 11:39
Jaar gehad en nergens problemen mee.
Dus het is maar waar je zit.
In Nijmegen gewoon goed.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:16

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Wij hebben het nu 2 jaar en nog geen een keer storing gehad, als je de eerste keer een niet goed functionerende telefoon kast niet meerekend. We kregen een nieuw model en dat wilde niet werken, kwam dezelfde middag nog terug met andere kast om het aan te sluiten, vanaf toen niet gemerkt dat we zonder telefoon zaten.

Breek je nek voorzichtig

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Tsjah, hier in Zevenaar al 1,5 jaar Priority, en afgezien van de eerste 2/3 maanden draait het vlekkeloos :)

In het begin nog wel eens een dode lijn gehad (1x duurde dat meer dan een dag! :( ), soms deed de voicemail het niet, of heel raar (iemand belt mij. tel. gaat niet over, kwartier later "tringtring", maar dan had ik alleen een onderbroken kiestoon aan de lijn :?, dat ik voicemail heb (ja, van degene die een kwartier geleden belde)) 8)7

Maar al met al ben ik best tevreden over de qualiteit die UPC levert, ondanks dat de continuïteit niet 100% gegarandeerd kan worden...

Ben per maand iets van 20-22 Euro kwijt aan de telefoon, met KPN was dat toch zeker 30Euro geweest zijn... :)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb Priority en het bevalt me 9999999999999999999999999999999999999x beter dan KPN, minder uitval en betere kwaliteit !
Pagina: 1