Toon posts:

[XP SP1 IE6] Niet alle sites bereikbaar zonder proxy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een hele tijd een proxy gebruikt bij internet explorer.. sinds de utwente pc ruimtes afgefikt zijn..vanmorgen,doet die het niet meer..
Nu moet ik dus zonder proxy.. maar veel sites kan ik niet eens bereiken.. krijg gewoon een standaard page not found.
Maar dit is niet bij alle sites zo op www.ben.nl kan ik bijvoorbeeld wel gewoon komen.
op www.google.nl lukt niet..
Ik heb alle cookies, temp inet files, geschiedenis, webinstellingen noem het maar op hersteld.. geen resultaat.

Verwijderd

Hoi ownage,

Zou je de volgende keer dat je een topic aanmaakt in WOS eerst de WOS Policy willen doorlezen? Daar staat precies vermeld welke topics in WOS horen. Jouw probleem hoort eigenlijk in Internet en Telefonie. Ook voldoet jouw topictitel niet aan de richtlijnen. Je titel omschrijft wel precies en duidelijk het probleem, alleen mist er een OS vermelding. Het liefts zien we in WOS het OS tussen tagjes, da's overzichterlijker... Ook het vermelden van je IE versie kan van belang zijn.

/me heeft al move aangevraagt naar Internet en Telefonie. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 08:03:
Hoi ownage,

Zou je de volgende keer dat je een topic aanmaakt in WOS eerst de WOS Policy willen doorlezen? Daar staat precies vermeld welke topics in WOS horen. Jouw probleem hoort eigenlijk in Internet en Telefonie. Ook voldoet jouw topictitel niet aan de richtlijnen. Je titel omschrijft wel precies en duidelijk het probleem, alleen mist er een OS vermelding. Het liefts zien we in WOS het OS tussen tagjes, da's overzichterlijker... Ook het vermelden van je IE versie kan van belang zijn.

/me heeft al move aangevraagt naar Internet en Telefonie. :)
wannabe mod ofzo ? B) idd.. [XP-SP1] ervoor en internet explorer 6.0, maar ik heb iig sterker de indruk dat dit probleempje door windows komt.. inet en telefonie zou die ook wel heen kunnen.. maakt mij niks uit

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dit is eerder een NT probleem denk ik. Wat is je ISP? Wat zijn je DNS servers die je ingesteld hebt? Kun je www.google.nl wel pingen? Zit je nog achter een firewall?

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Titel aangepast :)
Move mag wos mod over beslissen. Enne ownage: XceeD probeert je gewoon op de goede weg te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb chello.. dns servers pakt ie automatisch.
Ping-aanvraag kan host www.google.nl niet vinden. Controleer de naam en probeer
het
opnieuw.

Als ik met een proxy naar www.google.nl ga dan doet ie het prima.. zonder proxy niet dus..

• Aetje

Aetje

Draait Chello zelf proxies :? ik ken die hele ISP niet goed...

Check toch even je DNS servers, eventueel hard instellen (gebruik bv als secundaire DNS 62.100.30.228 en 213.239.154.35 als primaire.)
Reboot. En probeer het daarna nog eens.

Forget your fears...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-> IT

Provider probleem? DNS probleem? Ik weet et niet, maar in WOS past ie nie zo goed :P

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Nee ligt niet aan chello iedergeval, heb al andere dns servers geprobeerd, maar die werken ook niet.

Verwijderd

Zou jij eens in je hosts file kunnen kijken ?
Misschien staan daar rare dingen tussen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:47
blackd schreef op 21 november 2002 @ 09:10:
-> IT

Provider probleem? DNS probleem? Ik weet et niet, maar in WOS past ie nie zo goed :P

Toch weer naar WOS, as requested :)

• Aetje

Aetje

* Aetje gebaart de modjes dit arme topicje niet zo te pesten... :+

Je kunt de sites dus niet pingen... Wat krijg je als foutmelding bij de ping? DNS error? Of ping timeout?
Doe eens een Ping 216.239.37.100 en kijk of dat werkt (IP van www.google.nl).

Forget your fears...

Pagina: 1