Toon posts:

Kabelmodem hack OneStep

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi Allen,

Ik zit op Chello in Amsterdam en de downstreamspeed vind ik prima hoor, maar die 15KBps is gewoon niet normaal zo traaaag...daarom heb ik me een btje verdiept in het hele kabelmodem hack gebeuren.

Ik kwam langs een thread op GoT waar mensen met Chello succes bleken te hebben met het programma OneStep.

Ik vraag me af: Werkt deze truc nog?

Voor de liefhebbers, ik heb een LanCity modem met oude firmware.

OnStep-site:

http://www.surfboard.digitallinx.com/OneStep/index.html

Laat het me weten, ik ben benieuwd.

Verwijderd

gewoon UPC fucker gebruiken, die werkt nog op lancity's met oude firmware.

[Edit] Kijk net ef naar dat progje, dat heet "Fuck UPC" sorry, die werkt met lancity's die onestep geloof ik niet, heb ik nog niet bekeken, omdat fuck upc z'n werk al doet

Verwijderd

ik heb geen idee daarover, maar ik zelf heb @home zelfde upload :( maar nu weet ik dat je van de modems van moterola een beveiliging kan uithalen (als @home er8terkomt heb je een probleem) zou je met dat programmaatje geen problemen krijgen?

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 10:01
lijkt me sterk dat up- en downloadspeed lokaal geregeld wordt...
zoek eens ff, zijn 10-tallen andere topics over.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Deze programma's werken allebei niet meer.

Dit staat ook beschreven in de FAQ, dat een verbinding praktisch niet op te voeren is.
:? Die eikels van Chello/@home/MxStream/[vul provider in] hebben mijn verbinding afgeknepen. Hoe voer ik die zooi op?

Je kunt het antwoord al raden: niet.
Bij MxStream en de andere ADSL aanbieders wordt de maximumsnelheid door de DSLAM bepaald, buiten het feit dat het niet erg gemakkelijk zal zijn om hier toegang toe te krijgen en je snelheid omhoog te gooien is het ook niet erg verstandig; je kunt er van op aan dat KPN (of welke ADSL provider dan ook) niet blij met hackpogingen zal zijn.

Bij kabel ligt dat iets anders. Door technische specificaties bij de makers van je kabelmodem op te vragen kun je een goed idee krijgen hoe die afgeknepen worden.
Over het algemeen werkt het zo: je modem download een firmware van een hoofdstation en in die firmware is de snelheid begrenst. De enige manier om daarom heen te komen is te zorgen dat je een "fake" hoofdstation neergooit, dat een ongelimiteerde firmware aan het modem doorgeeft, maar tegelijkertijd wel andere vitale communicatie met de kabelaar mogelijk maakt. Voor zover bekend is dit niemand gelukt. Daarnaast zal het waarschijnlijk vele malen duurder zijn dan een dikke huurlijn naar je huis te laten leggen. Je kunt dus stellen dat dat ook praktisch onmogelijk is.

Verwijderd

50% kans dat die progjes voor surfboard nog werken. Alleen is dit redelijk illegaal, ik acht dan ook de kans groot dat dit topic snel dichtzit

@Topicstarter: Verwijder die links maar snel, ze zijn hier nogal vrijgevig met OW's enzo :P

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
Kabelmodemhack = illegaal.

Doen we dus niet aan hier @ GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.