Toon posts:

Hoe een roaming profile maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met het maken van een profiel, Ik gebruik windows 2000+SERVER. Is het mogelijk om dit in de Acvtive Directory te doen.
BVD coenraad 8)7 :'(

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:53
juist AD is daarvoor bedoelt.
Het is super makkelijk, gewoon even verder kijken als je neus breedt is.
staat onder het mapje users, rechter muisknop, new user en klaar is coenraad.

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

kan via de user manager en policy editor en een AD is verplicht

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dat je een profiel maakt voor bijv. de gebruiker piet, die zich op elke pc kan aanmelden en dan zijn eigen desktop etc te zine krijgt. In NT 4 ging dit dmv een batchbestand, hoe werkt dat in de ad?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 11:33:
Ik bedoel dat je een profiel maakt voor bijv. de gebruiker piet, die zich op elke pc kan aanmelden en dan zijn eigen desktop etc te zine krijgt. In NT 4 ging dit dmv een batchbestand, hoe werkt dat in de ad?
Als je even zoekt met Google of op de Microsoft site kan je genoeg white papers vinden hoe je dat kan doen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik al mee bezig, maar is net zo makkelijk als iemand die het gewoon weet ff zo aardig wil zijn om mij te helpen

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Ik zie het al... 3 postings tot nu toe. Het is goed gebruik om even de FAQ door te lezen voordat je gaat posten. Daar wordt ook mijn reactie duidelijk. Helaas voor jou wordt er dus niet ingegaan om zulke vragen. Over het algemeen wordt er verwacht van de mensen dat ze zelf eerst goed zoeken en laten zien wat ze al geprobeerd hebben voordat er hier gepost wordt. Heb zelf ook mijn neus gestoten en vind het achteraf niet meer dan redelijk dit te verwachten. Dus ga eerst zelf zoeken en als je er niet uitkomt wegens problemen of zo, ben je van harte welkom om het te vragen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Ja. ik doe dit dus allemaal ook. maarrrrr ik doe dit door een VPN heen. Dit gaat uiteraard erg langzaam. Mijn vraag is dus, is er nergens een optie waar je onderdelen kan uitvinken ofzo van wat hij meeneemt bij het aanmelden van je profile op het domein.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 23:05

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

in de properties van de gebruiker staat in de AD op de server een tab-blad roaming profile, daar vul je de plek in van het profile (b.v. \\SERVER\SHARE-VOOR-PROFILES\USERNAME\PROFILE) dan moet je ff de gebruiker aanmelden, dan weer afmelden voor zodat het profile naar de server gekopieerd wordt. Nu opnieuw aanmelden en dan heb je volledig roaming profile.

Voor de hoeveelheid data:
Je kan via de groep-policy in de OU (via AD) onderandere bepalen dat bij het afsluiten van internet explorer alle temp directories geleegd moeten worden, dit scheelt al een hoop.
Verder kan je de locatie van "Mijn documenten" wijzigen bijvoorbeeld naar: \\SERVER\SHARE-VOOR-PROFILES\USERNAME\DOCUMENTEN. Dan gaat dit ook niet meer mee met de profile copy.

Meer van deze tips kun je uiteraard bij Microsoft vinden

Suc6

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Verwijderd

hij is vooral lang bezig met het laden van application data.

maar daar zit volgens mij de outlook settings in toch?

Verwijderd

kun je bv ook afzetten dat hij de history en temporary internetfile niet meeneemt

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hoi express

Heb jij enige moeite gedaan met zoeken. Bij Gathering of Tweakers en Windows Operating Systems worden enige eisen gesteld aan je openings posts. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en dan met name de openingspost en eisen die eraan gesteld worden.

Wat heb je gedaan/gezocht, heb je de faq's gelezen van WOS :? Zie Windows Stappenplan en dan met name stap 1 en stap 2 :)

En bedenk dat bij kleine wijzigingen dat je deze knop Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif kan gebruiken, anders kan het gezien worden als onnodig kicken Kicken van je topic

Lees deze leerzame stof en wees welkom op Gathering of Tweakers :)

Daarnaast als nuttige tips en hints:

Lees het verhaaltje van Zuig in "Hoe een roaming profile maken?" :)

Kijk in je Internet Explorer eens naar Tools >> Internet files :
- Temproray internet files kan je aanpassen en kleiner (hoeveelheid MB's) maken en als je handig bent zet je dit lokaal op de harde schijf :) en niet laden via netwerk.
- History kan je ook aanpassen in het aantal dagen wat hij moet onthouden :P

Kijk ook eens naar deze settings, open een dosbox en typ eens in SET en je ziet de settings van de net ingelogde user.

Voorbeeldje zoals het hier is:
P:\riemer>set
ALLUSERSPROFILE=C:\Documents and Settings\All Users
APPDATA=C:\Documents and Settings\riemer\Application Data
CommonProgramFiles=C:\Program Files\Common Files
COMPUTERNAME=ASTERIX
ComSpec=C:\WINNT\system32\cmd.exe
HOMEDRIVE=P:
HOMEPATH=\riemer
HOMESHARE=\\obelix\homedir
LOGONSERVER=\\OBELIX
NUMBER_OF_PROCESSORS=1
OS=Windows_NT
Os2LibPath=C:\WINNT\system32\os2\dll;
Path=C:\WINNT\system32;C:\WINNT;C:\WINNT\System32\Wbem
PATHEXT=.COM;.EXE;.BAT;.CMD;.VBS;.VBE;.JS;.JSE;.WSF;.WSH
PROCESSOR_ARCHITECTURE=x86
PROCESSOR_IDENTIFIER=x86 Family 6 Model 7 Stepping 3, GenuineIntel
PROCESSOR_LEVEL=6
PROCESSOR_REVISION=0703
ProgramFiles=C:\Program Files
PROMPT=$P$G
SystemDrive=C:
SystemRoot=C:\WINNT
TEMP=c:\userTemp <<< hier dumpt Internet Explorer zijn temp bestanden
TMP=c:\userTemp <<< hier dumpt Internet Explorer zijn temp bestanden
USERDNSDOMAIN=xxxx
USERDOMAIN=xxxx
USERNAME=riemer
USERPROFILE=C:\Documents and Settings\riemer
windir=C:\WINNT

suc6 :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik geloof dat er niets meer is te zeggen na de post van Riemer.

Als je al wel de documentatie, ms.com etc had doorgeworsteld maar enkel de vraag wat heel erg kort had gesteld hoor ik het graag, dan gooi ik je topic wel weer open :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.