Chello compatible router topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.020 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:40
Koffie schreef op 20 November 2002 @ 14:27:

[...]

Beetje dimmen jah, geduld is nog altijd een schoone zaak.

Ik weet uberhaupt niet eens of dit topic wel blijft staan.

Persoonlijk zie ik niet wat er moeilijker zou zijn aan het instellen van een router , dan aan het instellen van een Win9x client voor dezelfde Chello verbinding :?

Tot nader order dus nog open met titel edit.
Mijn excuses voor het ongeduld van mij :)
Naja er zijn genoeg routers die beslist niets met chello wat te maken willen hebben. Daarom open ik deze topic. Zo weet iedereen ook wat voor problemen als ze tegengekomen zijn. En komen ze er niet achteraf nog eens achter dat hun router niet met chello overweg kan(net als ik)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie zal wel dom zijn .. maar Chello is puur een kwestie van *OF* een vast IP geven als je dat hebt *OF* tegen dat ding zeggen dattie moet gaan broadcasten voor een DHCP Server.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Appie Heijn
Koffie schreef op 20 November 2002 @ 14:52:
* Koffie zal wel dom zijn .. maar Chello is puur een kwestie van *OF* een vast IP geven als je dat hebt *OF* tegen dat ding zeggen dattie moet gaan broadcasten voor een DHCP Server.
* Koffie zal wel dom zijn ..
Denk het :P

Wel vreemt dat dan bij vele routers het niet wil :? Maja nu heb je in ieder geval een topic waar in staat welke routers het wel doen en wat hun pluspunten zijn(eventueel minpunten) tevens een link naar de price watch :)

Scheelt een hoop ellende op het forum 8)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dan heb ik nog steeds geen vraag wat er zo moeilijk aan is.
Nogmaals, de manier van Chello is IMHO zoals elke normale IP verbinding loopt.
Het zouden dan eerder vage/brtakke routers zijn die niet werken zoals het hoort (en die moet je gewoon niet kopen).

Nogmaals .. wat is er zo speciaal aan die Chello verbinding :?

• Appie Heijn
Koffie schreef op 20 november 2002 @ 15:00:
Dan heb ik nog steeds geen vraag wat er zo moeilijk aan is.
Nogmaals, de manier van Chello is IMHO zoals elke normale IP verbinding loopt.
Het zouden dan eerder vage/brtakke routers zijn die niet werken zoals het hoort (en die moet je gewoon niet kopen).

Nogmaals .. wat is er zo speciaal aan die Chello verbinding :?
Geen Id waarom er ik zo'n 20 bekenden heb @ internet die wel problemen hadden. Deze gasten zijn toch wel vrij technisch, maar kregen het niet klaar. Waarom geen iD. Ze hebben later een andere router er tussen gezet en klaar was het :?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 11:26

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik heb ook rare dingen met chello. Mail werkt maar half half met een linux/freesco router er tussen. ICS van XP draait wel probleemloos. Ik vind dit topic wel interessant. Ben wel benieuwd of mijn nieuwe keuze (Vigor 2300) probleemloos draait bij anderen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
sWORDs schreef op 20 November 2002 @ 15:11:
Ik heb ook rare dingen met chello. Mail werkt maar half half met een linux/freesco router er tussen. ICS van XP draait wel probleemloos. Ik vind dit topic wel interessant. Ben wel benieuwd of mijn nieuwe keuze (Vigor 2300) probleemloos draait bij anderen.
Heeft denk ik meer te maken hoe jij die router (linux/freesco) hebt ingesteld of het heeft met de het netwerk van chello te maken. Heb nog nooit problemen gehad met instellen van een linux/freesco machine als router met chello en heb er toch al wel een paar gedaan...
Topic lijkt me verder vrij zinloos.

• Appie Heijn
sWORDs schreef op 20 november 2002 @ 15:11:
Nou dan horen de negatievelingen het eens van een ander. Chello en Routers is niet altijd 100%. En ga nou niet zeggen dat het aan de persoon zelf ligt. Heb zonet nog met een collega gesproken, die had het over een router die ook niet met chello werkte. Hij met de helpdesk bellen, ze zeiden daar dat hij een andere router moest hebben :+ omdat deze niet wou samen werkenmet chello. Jullie horen van mij nog wel even welke router dat was:)

Zie hier
Sitecom DC202 + Chello = Niks.
[rml][ Win Me] Netwerk op Chello router[/rml]
Chello & Router ?
Chello alweer brak :\ - Volume II
[rml][ sitecom] xDSL/CABLE Broadband Router Pro DC201 met chello[/rml]
Edimax router en chello!
nieuwe router voor chello

Diz ech waar niet als flame bedoeld, maar dit duidt toch wel aan dat er redelijk veel problemen zijn :|

[ Voor 0% gewijzigd door Appie Heijn op 20-11-2002 15:43 . Reden: Typo Fix :) ]

Verwijderd

Sitecom DC202 + Chello = Niks.

Ik blijf maar kloten met mn Sitecom DC202 :/

/me snapt er niks van.. iemand uitleg plz ;(

edit:
Hij stond er al.. ben sloom vandaag :/

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Tommel schreef op 20 november 2002 @ 15:14:
[...]

Heeft denk ik meer te maken hoe jij die router (linux/freesco) hebt ingesteld of het heeft met de het netwerk van chello te maken. Heb nog nooit problemen gehad met instellen van een linux/freesco machine als router met chello en heb er toch al wel een paar gedaan...
Topic lijkt me verder vrij zinloos.
Zijn meerdere linux goeroes bij geweest, zelfde configuratie(freesco flop) bij iemand met een com21 modem (alleen geen dhcp client maar vast ip ingesteld) deed het prima. Toen chello nog tebenet was werkte het ook prima. Euronet mail werkte trouwens nog wel, chello mail niet. Leg dat maar eens uit?

8)7

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Koffie mag deze niet open blijven? Komt er niets zinnigs uit kun je hem altijd nog dicht gooien. Tnx

• Appie Heijn
Als ie een beetje verstand heeft doet ie dat "hopelijk" wel. Begin er net aardigheid in te krijgen :) Moeten eigenlijk nog veel meer bij, maja daz een kwestie van geduld :)

Verwijderd

Draytek Vigor 2200E is super in combinatie met Chello.

• Appie Heijn
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 16:13:
Draytek Vigor 2200E is super in combinatie met Chello.
Die stond al in het rijtje. Maar ben wel gemeend blij voor je :)

Oh ja als jullie het makkelijk vinden wil ik er ook nog wel bij zetten of het een wireless is of niet? Please report it to me :)

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 12:27

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Appie Heijn schreef op 20 november 2002 @ 15:29:
[...]

Nou dan horen de negatievelingen het eens van een ander. Chello en Routers is niet altijd 100%. En ga nou niet zeggen dat het aan de persoon zelf ligt. Heb zonet nog met een collega gesproken, die had het over een router die ook niet met chello werkte. Hij met de helpdesk bellen, ze zeiden daar dat hij een andere router moest hebben :+ omdat deze niet wou samen werkenmet chello. Jullie horen van mij nog wel even welke router dat was:)

en nog meer.....
Sinds wanneer ondersteunt Chello een router achter hun COM21? Volgens mij is de combinatie van Chello en router zelfs uitgesloten binnen het contract dat je met hun hebt getekend ..... of zijn er ook mensen die een zakelijke abbo hebben 8)7 .

In ieder geval werkte FreeSCO bij mij perfect en de huidige oplossing (US Robotics 8000A (incl. printserver)) helemaal relaxed....zelfs met VPN!! :9

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De Belkin wireless router heeft ook geen enkel probleem met een chello verbinding.
Alleen UPnP wordt niet ondersteund , hmm jammer dan

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Verwijderd

Chello werkt bij mij alleen met de door hun geleverde netwerkkaart ( mac-adres ).
Om een router te kunnen gebruiken heb je dan dus een mogelijkheid tot macspoofing nodig.
Freesco en Smoothwall werken bij mij perfect maar dan wel met de netwerkkaart van chello dr in. :7

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Mc.Boldy schreef op 20 November 2002 @ 16:26:
[...]

Sinds wanneer ondersteunt Chello een router achter hun COM21? Volgens mij is de combinatie van Chello en router zelfs uitgesloten binnen het contract dat je met hun hebt getekend ..... of zijn er ook mensen die een zakelijke abbo hebben 8)7 .

In ieder geval werkte FreeSCO bij mij perfect en de huidige oplossing (US Robotics 8000A (incl. printserver)) helemaal relaxed....zelfs met VPN!! :9
com21 the big one met e-tech router loopt als een zonnetje btw..

• marteltor
  • Laatst online: 16:34
u mag de eximax broadband router 6004+ ook toevoegen :) zelfs msn messenger file transfer ondersteuning (ontvangen én zenden zonder perse de nieuwste msn messenger versie)

Verwijderd

Bij chello mag je geloof ik geen netwerk aan hun modem knopen, maar dr staat nergens dat er geen routertje tussen mag toch ? ;)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 17:01:
Chello werkt bij mij alleen met de door hun geleverde netwerkkaart ( mac-adres ).
Om een router te kunnen gebruiken heb je dan dus een mogelijkheid tot macspoofing nodig.
dat is afhankelijk van de regio waarin je zit ;)
in de ene regio met dit modem werkt het zo en in een andere regio met dezelfde modem, werkt het weer anders en het werkt weer anders als je weer ergens anders bent met een ander modem, maar het kan ook weer het zelfde werken: chello logica 8)7
Dit komt doordat chello bestaat uit diverse overgenomen kabelbedrijven enzo ;)
Freesco en Smoothwall werken bij mij perfect maar dan wel met de netwerkkaart van chello dr in. :7
een linux/windows bak krijg je ALTIJD aan de praat ;)

Als een router mac spoofing o.a. ondersteund en meer van die grappen dan werkt de prima met chello, evenals met diverse andere ISP's

Als je een router wilt kopen, vraag dan in de winkel of deze werkt met DIE isp in DIE regio, neem desnoods je installatie instrukties mee ;)
Appie Heijn
Ik kom verdacht veel vragen tegen in de search zoals, is deze router compatible met chello? Nou kreeg ik in 1 keer een ingeving om een Topic te openen waar alle Chello compatible routers in komen te staan
zal ik ook topics gaan open voor @home, quicknet, en al die andere :?
Verwijderd schreef op 20 november 2002 @ 17:10:
Bij chello mag je geloof ik geen netwerk aan hun modem knopen, maar dr staat nergens dat er geen routertje tussen mag toch ? ;)
omg, weet je wel wat een router is?

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Deze heb ik bij MyCom vandaan voor slechts 79 Euro:

Edimax BR-6104
Broadband Router One 10/100M WAN Port + 4 10/100M LAN Ports

LAN: 4 x 10/100M Base-T port
WAN: 1 x 10/100M Base-T port for ADSL or Cable modem
Reset Button
LED: Power x 1
WAN LNK/ACK x 1
WAN 10/100M x 1
LAN LNK/ACK x 4
LAN 10/100M x 4
1 Power Jack for AC Adapter 12V/1A
Dimensions: H: 30mm W: 187mm D: 100mm
EMI Certification: FCC Class B, CE Mark, C-Tick,

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• Appie Heijn
_MaLa_ schreef op 20 november 2002 @ 17:04:
[...]

com21 the big one met e-tech router loopt als een zonnetje btw..
Welke e-tech router? Staat ie al in het rijtje
Door FlowDesign - Wednesday 20 November 2002 17:12

Deze heb ik bij MyCom vandaan voor slechts 79 Euro:

Edimax BR-6104
Broadband Router One 10/100M WAN Port + 4 10/100M LAN Ports

LAN: 4 x 10/100M Base-T port
WAN: 1 x 10/100M Base-T port for ADSL or Cable modem
Reset Button
LED: Power x 1
WAN LNK/ACK x 1
WAN 10/100M x 1
LAN LNK/ACK x 4
LAN 10/100M x 4
1 Power Jack for AC Adapter 12V/1A
Dimensions: H: 30mm W: 187mm D: 100mm
EMI Certification: FCC Class B, CE Mark, C-Tick,
En het werkt?

• Appie Heijn
Erkens schreef op 20 november 2002 @ 17:11:
[...]

dat is afhankelijk van de regio waarin je zit ;)
in de ene regio met dit modem werkt het zo en in een andere regio met dezelfde modem, werkt het weer anders en het werkt weer anders als je weer ergens anders bent met een ander modem, maar het kan ook weer het zelfde werken: chello logica 8)7
Dit komt doordat chello bestaat uit diverse overgenomen kabelbedrijven enzo ;)

[...]

een linux/windows bak krijg je ALTIJD aan de praat ;)

Als een router mac spoofing o.a. ondersteund en meer van die grappen dan werkt de prima met chello, evenals met diverse andere ISP's

Als je een router wilt kopen, vraag dan in de winkel of deze werkt met DIE isp in DIE regio, neem desnoods je installatie instrukties mee ;)

[...]

zal ik ook topics gaan open voor @home, quicknet, en al die andere :?

[...]

omg, weet je wel wat een router is?
Effe gezellig houden. Staat idd niets over een router. Je mag echt wel een router er tussen zetten(voor de firewall) zolang je er maar niet met meerdere pc's er op gaat zitten:)

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 16:24

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Heb zowel de NetGear Rt314 (gehad) als nu de MR314 in gebruik. Werkt perfect, MAC Spoofing, Wireless, VPN, prima, no problems.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Appie Heijn schreef op 20 November 2002 @ 17:13:
[...]

Welke e-tech router? Staat ie al in het rijtje

[...]

En het werkt?
yups staat in lijstje etech router + 4 poorts switch en heb dan + com21 vast ip

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 09:19
De DC 202 van sitecom doet het wel, MAAAR, poort 80 is verplicht om ergens naartoe te wijzen, op het interne netwerk.. Das een vervelend iets, maarja, is niet anders..
Doe je dit niet, dan slaat de router KEIHARD vast bij een portscan, en moet je hem resetten..

Dus het werkt wel, maar je moet er wat voor doen..

Ik ben er trouwens heeel tevreden over.. Een vriend van mij nu eindelijk ook, nadat het "probleem" op gelost was.. ( SITECOM wist van dit probleem niets af... )

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Draytek Vigor 2200E is perfect. Met name omdat op de site van draytek precies uitgelegd wordt hoe te configureren voor welke provider. OK, hij kan niet de volledige snelheid van 100 mbit /sec aan voor de hub (Chip kan het niet aan volgens draytek). Maar ja, als dat het enige is.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

pardon?
Staat idd niets over een router. Je mag echt wel een router er tussen zetten(voor de firewall) zolang je er maar niet met meerdere pc's er op gaat zitten:)
je mag geen netwerk (volgens de av) achter het kabelmodem hangen ;)
een router is enkel een apparaat om 2 (of meer) netwerken van elkaar te scheiden, dat is alles en dus transparant voor de gebruikers (het enige wat deze router anders maakt is dat die NAT ondersteund)

• Appie Heijn
Erkens schreef op 20 november 2002 @ 17:32:
[...]

pardon?

[...]

je mag geen netwerk (volgens de av) achter het kabelmodem hangen ;)
een router is enkel een apparaat om 2 (of meer) netwerken van elkaar te scheiden, dat is alles en dus transparant voor de gebruikers (het enige wat deze router anders maakt is dat die NAT ondersteund)
Ok ik denk dat ik het dan even verkeerd heb op gevat. Duz even voor de duidelijkhied nog even. Je mag wel degelijk een router gebruiken maar dan alleen als je maar 1 computer er aan hangt(waar je mee internet). Op de meeste router's zitten vrij goede firewall's

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-03 15:37

megaleo

Special member

Ik heb ook Chello hier met een Sitecom DC 201 routertje. En werkt PERFECT!! :*) Nog nooit problemen mee gehad. Kheb hem nu ongeveer 10 maanden. Daarvoor had ik ook een freesco routerpc. Maar ik was het zat om steeds zo'n ouwe pc te laten brullen. Dus....

Sitecom vs Chello> GOED :7

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

ff een aanvulling op de lijst met netgear speeltjes.

eigenlijk heel logisch, maar het verbaast me dat ie er niet tussen staat.. de netgear RT311 werkt prima...

Dit is nl dezelfde als de RT314, alleen zonder de switch erbij in...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Appie Heijn schreef op 20 november 2002 @ 17:39:
[...]

Ok ik denk dat ik het dan even verkeerd heb op gevat. Duz even voor de duidelijkhied nog even. Je mag wel degelijk een router gebruiken maar dan alleen als je maar 1 computer er aan hangt(waar je mee internet). Op de meeste firewall's zitten vrij goede firewall's
lijkt me logisch dat firewall's een goed firewall heeft, maar legaly gezien, waarom een router als een firewall al voldoende is >:)
niet dat ik mijn connectie niet share hoor, praktisch niemand met chello (of welke andere isp dan ook) doet dat niet, en chello weet dat ook ;)
maar ik vind dit topic eigenlijk vrij nutteloos

• Appie Heijn
Erkens schreef op 20 november 2002 @ 17:50:
[...]

lijkt me logisch dat firewall's een goed firewall heeft, maar legaly gezien, waarom een router als een firewall al voldoende is >:)
niet dat ik mijn connectie niet share hoor, praktisch niemand met chello (of welke andere isp dan ook) doet dat niet, en chello weet dat ook ;)
maar ik vind dit topic eigenlijk vrij nutteloos
Jij hebt het recht om dat te vinden :) Maar zo te horen en aan de reactie's te zien vinden anderen dit wel nuttig

• Appie Heijn
Iemand een website van Net Gear?. Edimax type kan ik niet op Edimax website vinden. Dit gaat in mijn optiek de goede kant op :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Appie Heijn schreef op 20 November 2002 @ 18:00:
Iemand een website van Net Gear?. Edimax type kan ik niet op Edimax website vinden. Ben over een uurtje terug. Eerst eten. Blijf posten zou ik zeggen. Dit gaat in mijn optiek de goede kant op :)
offtopic:
Dit noemen ze hier een edit button, en dat is niet voor niets:Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif;)

Wat boeit het ons btw dat je zit te eten :?

website net gear?
google zelf eens :/

• Appie Heijn
Erkens schreef op 20 November 2002 @ 18:06:
[...]

offtopic:
Dit noemen ze hier een edit button, en dat is niet voor niets:[afbeelding];)

Wat boeit het ons btw dat je zit te eten :?

website net gear?
google zelf eens :/
Netgear.com is down :( duz valt niet meer te googlen.
Goh als jij niks aan dit topic vind, dan blijf je toch lekker weg :)
Aan dit gezeik van jouw heeft niemand wat :|
Trouwens dat van dat eten ook niet van mij :*) zo ben ik dan ook wel weer. Sorry

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:27

AirX

Tweak Guru

Edimax BR 6104 werkt perfect @ Chello hiero (heb vast IP)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En nu iedereen weer ff liev dan.
Al moet ik zeggen dat erkens een punt heeft (namelijk hetzelfde punt wat ik gister ook al aandroeg).

Het feit dat een router but werkt met chello zegt alles over de router, en nix over chello.
Echter wil dat IMHO nog steeds niet een topic als dit rechtvaardigen.
Het is gewoon de fabrikant die zig niet aan protocollen en andere afspraken kan houden.

Zoals Erkens ook al aangaf, een router is nix meer dan een doos die pakketjes router van segmenta naar segmentb (goh .. waar komt de naam router toch vandaan :? ).

Wat echter dit soort routers doen , is NAT en een firewal c.q. packet filter toevoegen.
Het enige wat je hoeft te doen is of het MAC adres overriden, of het tegen chello zeggen dat je een nieuwe NIC hebt en dan het MAC adres van je router doorgeven.

• Dagobert
  • Laatst online: 15-02 23:17
Linksys wireless router switch BEFW11S4 V.2 ( router + 4 poorts switch + wireless lan ) ook geschikt voor macspoofing

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• jbbrans
  • Laatst online: 22:34

jbbrans

Ik heb een repotech ip515 en die werkt bij een collega goed.
Bij mij werkt ie voor normaal surfen ook goed, maar als ik de bandbreedte van chello een beetje wil vullen dan moet ik een dns-server van een andere provider instellen om niet op die service pagina van chello te komen.

• FlowDesign
  • Nu online
AirX schreef op 21 November 2002 @ 10:59:
Edimax BR 6104 werkt perfect @ Chello hiero (heb vast IP)
Dat had ik op deze pagina iets hoger al gemeld! |:(

L - E - Z - E - N

• YellowCube
  • Laatst online: 16:23

YellowCube

Wait...what?

Erik_van_H schreef op 20 november 2002 @ 12:45:
Ik ben zelf erg tevreden over mijn 3Com Office Connect wireless Gateway.
en jij hebt dat ding i.c.m Chello ?
Heb er zelf ook 1, maar zit nu nog ff niet in NL. Volgende week wel en dan merk ik het vanzelf.

Verder: over het wel of niet gebruiken van een router terwijl de av van je provider (Chello, @home, quicknet etc etc etc). Hoe ziet je provider dat ?
Door middel van een port-scan lijkt me raar als je een beetje een stevige firewall op je router hebt zitten.
als het een compleet nutteloze vraag is, haal ik 'm weg

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Appie Heijn
Deacon schreef op 21 november 2002 @ 11:13:
Linksys wireless router switch BEFW11S4 V.2 ( router + 4 poorts switch + wireless lan ) ook geschikt voor macspoofing
OK is toegevoegd

Weet iemand ook nog routers die niet met chello werken. Er zijn er genoeg maar ik weet alleen niet welke.

Heb voor de duidelijkheid nu even wat icons gebruikt om functie's als printserver en wireless aan te duiden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Appie Heijn op 22-11-2002 10:41 ]

Verwijderd

Wierdo_NL schreef op 20 November 2002 @ 17:22:
De DC 202 van sitecom doet het wel, MAAAR, poort 80 is verplicht om ergens naartoe te wijzen, op het interne netwerk.. Das een vervelend iets, maarja, is niet anders..
Doe je dit niet, dan slaat de router KEIHARD vast bij een portscan, en moet je hem resetten..

Dus het werkt wel, maar je moet er wat voor doen..

Ik ben er trouwens heeel tevreden over.. Een vriend van mij nu eindelijk ook, nadat het "probleem" op gelost was.. ( SITECOM wist van dit probleem niets af... )
Staat deze workaround ergens beschreven?
Is dit echt wel zo'n probleem, je stelt dit toch ook in als je een webserver draait thuis. Als je geen webserver draait kun je poort 80 toch gewoon laten verwijzen naar 192.168.0.255 :?
Laat even weten hoe je dit hebt opgelost of dat het in een nieuwe firmware al gefixt is. Wie weet kan deze Sitecom DC202 dan wel op 100% compatible gezet worden met Chello 8)

• Eindbaas
  • Laatst online: 12-03 15:47
Ik gebruik een Draytek 2200E en die bevalt mij zeer goed icm Chello :)

• Appie Heijn
[kickmodus] Graag wat niet-compatible routers :) [/kickmodus]

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Even een simpel vraagje, wat ik niet zeker weet.

Kabelmodem van chello -------> router

Hoe moet de kleurcodering zijn van deze utp kabel ? straight of cross ?

• Appie Heijn
janster schreef op 25 november 2002 @ 11:23:

Pff daar vraag je me wat. Volgens mij straigt. Maar bind me er niet aan vast :)

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Appie Heijn schreef op 25 november 2002 @ 11:34:
[...]

Pff daar vraag je me wat. Volgens mij straigt. Maar bind me er niet aan vast :)
jaah dat d8 ik ook, iemand die dit zeker kan bevestigen ?
Ik ga werken met een unex ISO50s router, als deze werkt met chello zal ik het rapporteren.
Of heeft iemand ervaring met deze router en chello ?

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:18

Ankh

|true

misschien hoort het hier niet echt thuis want ik heb quicknet maar gaat wel om het principe.
ik wil graag ook een router kopen/gebruiken
nu zoek ik een router waarbij ik dus totaal geen packetloss of ping verliezen optreden.. en ook nog eens dat het internet niet vertraagd... maar is dit wel haalbaar? en waneer dit kan aan welke dingen moet ik dan denken :?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-03 15:37

megaleo

Special member

janster schreef op 25 November 2002 @ 11:58:
[...]

jaah dat d8 ik ook, iemand die dit zeker kan bevestigen ?
Ik ga werken met een unex ISO50s router, als deze werkt met chello zal ik het rapporteren.
Of heeft iemand ervaring met deze router en chello ?
Je moet een straight kabel hebben. Zeker weten!!!! 8)
Van modem naar router duzzz!!

[ Voor 4% gewijzigd door megaleo op 25-11-2002 12:47 ]

• Appie Heijn
RaMMSTeiN schreef op 25 November 2002 @ 12:26:
misschien hoort het hier niet echt thuis want ik heb quicknet maar gaat wel om het principe.
nu zoek ik een router waarbij ik dus totaal geen packetloss of ping verliezen optreden.. en ook nog eens dat het internet niet vertraagd... maar is dit wel haalbaar? en waneer dit kan aan welke dingen moet ik dan denken :?
Zijn er uberhaupt van zulke routers te krijgen?

• Ankh

Ankh

|true

Appie Heijn schreef op 25 november 2002 @ 15:02:
[...]

Zijn er uberhaupt van zulke routers te krijgen?
dat vroeg ik me ook al af.. want een direct verbinding naar je modem is altijd beter dan er nog een kastje tussen te hebben...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sitecom DC-200 (zonder ingeb. switch)

werkt perfect..!

• Appie Heijn
RaMMSTeiN schreef op 25 November 2002 @ 12:26:
Mag ik vragen waarom je dit zo nodig hebt?

• Ankh

Ankh

|true

Appie Heijn schreef op 25 November 2002 @ 15:42:
[...]

Mag ik vragen waarom je dit zo nodig hebt?
omdat ik spellen speel op internet waarbij ik geen packetloss wil hebben (waarbij het van mijn kant komt en niet van af de ISP)
daarom dus ;)

• Appie Heijn
RaMMSTeiN schreef op 25 November 2002 @ 15:51:
[...]

omdat ik spellen speel op internet waarbij ik geen packetloss wil hebben (waarbij het van mijn kant komt en niet van af de ISP)
daarom dus ;)
Ik ben zelf ook fanatiek UT2'er en UT'er en ik heb ook wel eens wat Packet Loss. Je moet behoorlijk wat Packet Loss hebben wil jij er iets van merken. Dat kleine beetje wat die Router veroorzaakt merk jij gegarandeerd niet :)

Diz geen verwijt, alleen maar ter informatie :)

Amen :P

• Ankh

Ankh

|true

Appie Heijn schreef op 25 november 2002 @ 16:25:
[...]

Ik ben zelf ook fanatiek UT2'er en UT'er en ik heb ook wel eens wat Packet Loss. Je moet behoorlijk wat Packet Loss hebben wil jij er iets van merken. Dat kleine beetje wat die Router veroorzaakt merk jij gegarandeerd niet :)

Diz geen verwijt, alleen maar ter informatie :)

Amen :P
inkomende merk je niet echt, maar uitgaande jusit wel.. dat is bok irri.. en had dat de vorige keer :X

• Appie Heijn
Tja wat jij wil :) Denk niet dat ut mogelijk is wat jij wil, maja je weet het maar nooit

• YellowCube
  • Laatst online: 16:23

YellowCube

Wait...what?

janster schreef op 25 november 2002 @ 11:23:

Ik heb een Com21 Modem en als ik een hub aan dat ding wil hangen moet ik met een cross-kabeltje gaan werken...
Ik heb pas overmorgen de mogelijkheid om de router te proberen en dan merk ik het vanzelf wel.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• FlowDesign
  • Nu online
janster schreef op 25 November 2002 @ 11:23:

Ik heb de Edimax BR 6104. Die heeft 2 UPlink poorten. Eentje voor als je een straight kabel gebruikt en eentje voor een cross-kabel. Als je niet weet wat voor kabel je gebruikt, dan weet je het snel genoeg. Want als je 'm in de bijbehorende poort steekt dan gaat er een LEDje branden. Best handig :)

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:10

MaxPoweR

-=StopTech=-

Hierro ook een Draytek Vigor 2200E aan me Chello hangen, geen problemen ;)

• Remco
  • Laatst online: 18:00
[edit]
Had de volgende pagina's niet gezien ...(2 en 3),
dus onzin.....

[ Voor 76% gewijzigd door Remco op 26-11-2002 20:29 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Wierdo_NL
  • Laatst online: 23-03 09:19
Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 15:59:
[...]

Staat deze workaround ergens beschreven?
Is dit echt wel zo'n probleem, je stelt dit toch ook in als je een webserver draait thuis. Als je geen webserver draait kun je poort 80 toch gewoon laten verwijzen naar 192.168.0.255 :?
Laat even weten hoe je dit hebt opgelost of dat het in een nieuwe firmware al gefixt is. Wie weet kan deze Sitecom DC202 dan wel op 100% compatible gezet worden met Chello 8)
de workaround is volgens mij nergens te vinden, bij Sitecom wisten ze niets van het probleem, en met de laatste firmware was het nogsteeds een probleem..
Als je poort 80 naar een IP binnen je netwerk sluist, of misschien inderdaad naar .255, dan is het ok...

maar standaard slaat ie vast.. bij een portscan.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

ZyWall 1 van Zyxel

Verwijderd

Ik heb een aantal chello aansluitingen geinstalleerd en ook een met een router. Is het niet zo dat op het moment dat je voor het eerst verbinding probeert te maken dat je in een andere ip-scope van Chello terecht komt en dat je alleen naar www.chello.nl kan gaan om je netwerkkaart te registreren bij hun DHCP server? Zodra je dit gedaan hebt kun je het internet op. Als je een router installeerd moet je er een hebben waarbij je een MAC adres in kan stellen en dan moet je het MAC adres opgeven van een netwerkkaart die al geregistreerd is.

Volgens mij zijn er geen andere obstakels, en zie ik net als Koffie niet het probleem. Elke router zou verder gewoon moeten werken volgens mij.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 17:56:
Ik heb een aantal chello aansluitingen geinstalleerd en ook een met een router. Is het niet zo dat op het moment dat je voor het eerst verbinding probeert te maken dat je in een andere ip-scope van Chello terecht komt en dat je alleen naar www.chello.nl kan gaan om je netwerkkaart te registreren bij hun DHCP server? Zodra je dit gedaan hebt kun je het internet op. Als je een router installeerd moet je er een hebben waarbij je een MAC adres in kan stellen en dan moet je het MAC adres opgeven van een netwerkkaart die al geregistreerd is.

Volgens mij zijn er geen andere obstakels, en zie ik net als Koffie niet het probleem. Elke router zou verder gewoon moeten werken volgens mij.
mja, chello regelt het in elke regio weer anders :/
daarom heeft dit overzicht niet echt veel nut :P
maar de meeste routers kunnen het wel ;)
zodra een router mac-faking kent, een dhcp-client heeft, mogelijkheid tot vast ip etc dan werkt het wel, en dat zijn dus bijna alle routers ;)

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 19:11
ik heb hier een freesco router staan met chello en nog nooit , nee nog nooit problemen gehad met chello icm een freesco router.
wat jullie ongetwijfeld allemaal al weten , is dat chello over het algemeen mac adres gebonden is. wat dus betekent dat wanneer je ff je netwerkkaart wisselt chello het nie doet.
nou heb ik eens aan de helpdesklijn gehangen voor een paar uur ;) en vertelden ze me dat als je je kabelmodem 8 uur van het stroomnet afhaalt, dan bij chello alle gegevens van je kabelmodem "geflushed" worden. en je dus zonder problemen een router of andere netwerkkaart kan gebruiken.
ik heb dit ook 1 keer gedaan bij een kennis van me en geloof het of niet maar het werkt.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:37
De Sitecom DC-202 werkt in ieder geval zeer slecht in combinatie met het blauwe terayon modem. De verbindingssnelheid gaat behoorlijk achteruit en de ping omhoog :( Die van mij gaat weer terug, ik heb er zo niks aan.

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:51

The Wrecker

Networking Rulez

hmm is dat overal zo of ook regio gevonden ?
Dat van die 8 uur dan

[ Voor 21% gewijzigd door The Wrecker op 02-12-2002 18:43 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Erkens schreef op 02 December 2002 @ 18:09:
zodra een router mac-faking kent, een dhcp-client heeft, mogelijkheid tot vast ip etc dan werkt het wel, en dat zijn dus bijna alle routers ;)
Dat is allemaal handig, maar allemaal niet nodig om de router werkend te krijgen.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

OlafvdSpek schreef op 02 December 2002 @ 18:45:
[...]

Dat is allemaal handig, maar allemaal niet nodig om de router werkend te krijgen.
wel als je wilt dat die router in alle chello regio's gaat werken ;)
gh0stw4lk3r schreef op 02 December 2002 @ 18:17:
ik heb hier een freesco router staan met chello en nog nooit , nee nog nooit problemen gehad met chello icm een freesco router.
wat jullie ongetwijfeld allemaal al weten , is dat chello over het algemeen mac adres gebonden is. wat dus betekent dat wanneer je ff je netwerkkaart wisselt chello het nie doet.
yup freesco roelt en werkt altijd :P
nou heb ik eens aan de helpdesklijn gehangen voor een paar uur ;) en vertelden ze me dat als je je kabelmodem 8 uur van het stroomnet afhaalt, dan bij chello alle gegevens van je kabelmodem "geflushed" worden. en je dus zonder problemen een router of andere netwerkkaart kan gebruiken.
ik heb dit ook 1 keer gedaan bij een kennis van me en geloof het of niet maar het werkt.
waarschijnlijk ook regiogebonden, want dat is hier niet zo ;)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Erkens schreef op 02 December 2002 @ 18:50:
wel als je wilt dat die router in alle chello regio's gaat werken ;)
Dan heb je toch nog alleen MAC faking nodig?
Je kunt ook altijd de helpdesk bellen om een ander MAC door te geven.
En je kunt je IPA releasen, een tweede MAC bij Chello registeren en via dat MAC je IPA opnieuw aanvragen. Ik denk/gok dat dit in alle regio's kan.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

OlafvdSpek schreef op 02 december 2002 @ 18:55:
[...]

Dan heb je toch nog alleen MAC faking nodig?
Je kunt ook altijd de helpdesk bellen om een ander MAC door te geven.
En je kunt je IPA releasen, een tweede MAC bij Chello registeren en via dat MAC je IPA opnieuw aanvragen. Ik denk/gok dat dit in alle regio's kan.
nope, niet overal werkt chello met mac adressen enzo ;)

• Appie Heijn
Zo is het maar net, vandaag moest ik bij iemand een kapot netwerkkaartje vervangen. Wat een gedonder, modem 6 uur uit de stroom en ik kreeg het chello registreer scherm er voor. 1,5 uur aan de telefoon gehangen :(

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Erkens schreef op 02 december 2002 @ 19:13:
nope, niet overal werkt chello met mac adressen enzo ;)
Met wat dan?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

per regio verschillend, sommige regio's hebben ze een vast ip, weer andere hebben weer iets anders ;)
of delen ze gewoon ip's uit :P

geheel afhankelijk van je regio, is ook al vaak genoeg langsgeweest :P

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Erkens schreef op 03 December 2002 @ 15:52:
per regio verschillend, sommige regio's hebben ze een vast ip, weer andere hebben weer iets anders ;)
of delen ze gewoon ip's uit :P

geheel afhankelijk van je regio, is ook al vaak genoeg langsgeweest :P
Ik zie niet in welk verband dat heeft met de features die een router nodig heeft.

Verwijderd

Erkens schreef op 02 december 2002 @ 18:09:
[...]

Conclusie: Een router die een MAC adres kan faken is geschikt. 8)

• Appie Heijn
Edimax DC202 werkte ander hier niet @ friesland :( Heb voor degene maar een Draytek 2200 opgehaald, in 1 keer goed :)

Verwijderd

Sitecom DC202 ( met nieuwe firmware ) werkt trouwens perfect bij mij

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Appie Heijn schreef op 09 December 2002 @ 12:43:
Edimax DC202 werkte ander hier niet @ friesland :( Heb voor degene maar een Draytek 2200 opgehaald, in 1 keer goed :)
En wat was de oorzaak? Jij of de router?

• Appie Heijn
Router |:( Ligt um denk ik toch ook aan de regio waar je zit. Kan ook zijn dat het een hardware matige fout is natuurlijk :? De draytek deed het in 1 keer :Y)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:37
Verwijderd schreef op 12 december 2002 @ 15:36:
Sitecom DC202 ( met nieuwe firmware ) werkt trouwens perfect bij mij
Welk modem heb je, met mijn Tarayon modem en de sitcom DC-202 router (ook nieuwe firmware) was mijn internetverbinding extreem traag.

• Appie Heijn
Terrayon :) Bij mij die ie niets :? Maja Draytek gelukkig wel :)

Verwijderd

Ik heb het topic niet doorgenomen, ik zag hem voorbij komen op de frontpage. Ik heb ook chello, met de router 6004+ van Edimax. Een perfect dingetje, nadat ik de firmware upgedate had, ook geen last meer van wegvallende verbindingen in het LAN, probleem is wel dat hij bijna alle poorten dicht houdt, en dat ik dus niet kan verzenden met MSN, ontvangen inmiddels wel. Andere programma's over internet spelen gaat ook niet, helaas. Maar tegen hackers en andere kleuters is hij dus wel goed beveiligd.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Appie Heijn schreef op 12 December 2002 @ 16:23:
Router |:( Ligt um denk ik toch ook aan de regio waar je zit. Kan ook zijn dat het een hardware matige fout is natuurlijk :? De draytek deed het in 1 keer :Y)
Als je niet precies weet wat er fout ging kun je natuurlijk niet zomaar de router de schuld geven.

Verwijderd

Ik heb een maand lang een Motorola SB4200 Chello modem gehad i.c.m. een Draytek vigor 2200E en dit niet aan de praat kunnen krijgen.

Daarvoor had ik een Terrayon i.c.m die Draytek Vigor 2200E en dat werkte als een tied.

Dat met het Motorola modem had eerst ook te maken met het feit dat Windows XP (voor Service Pack 1) niet overweg kan met de functionaliteiten van het Motorola SB4200 modem (heeft iets te maken met het automatisch refreshen van de lease of zo) maar nadat ik Service Pack 1 had geinstalleerd heeft het twee dagen Wel !gewerkt.

Het leek wel of Chello kon zien dat ik een Vigor aan de Motorola had hangen en dat ze mijn lease gegevens weggooiden.
Maar dat lijkt me sterk want met de Terrayon i.c.m. de Vigor heb ik 1 1/2 jaar nooit problemen (afgezien van een paar storingen aan het Chello netwerk)

OffTopic: Nu heb ik Cistron ADSL 1024 met een Draytek 2600 en dat werkt als een supertied.

:*)

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:17

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Jo ik zit hier met de E-tech ADSL/Kabel router en ja ik heb er maar 1 woord voor bet0r :p Ik moest ff Automatisch ip aanklikken mac adres invullen en alles deed het zonder 1 reboot :D. Ik had dus echt niet gedacht dat het zo makkelijk ging. _/-\o_

Verwijderd

Ik wil de repotec 515 met printserver gaan kopen.
werkt die printserver goed, ervaringen?

Verwijderd

Je moet zorgen dat je router het L2TP protocol van het EuroDocsis platform ondersteunt. Als dat zo is ben je compatible met Chello. Een lijst maken met routers die compatible zijn is gewoon onzin...

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Ik heb zelf 2 routers. Hebben allebei op Chello gedraait zonder problemen.

De eerste was een XRouter Pro MIH-130 van Xsense. Deze heb ik later vervangen door een Actiontec WiFi-Ready Router. Die laatste draait nog steeds bij mij thuis op Chello, met een tering-duur PC-kaartje erin voor WiFi. De Xsense draait bij mijn schoonouders, op een kabelaansluiting van Multikabel.

Allebei de routers draai(d)en op Chello vlekkeloos, enige nadeel aan die actiontec vind ik de prijs van het WiFi-kaartje om m draadloos te maken.

• SithWarrior
  • Laatst online: 21:58

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Mja zoals al eerder gezegt gebruikt chello:

A: verschillende manieren (per regio)

en B: mensen zonder moterola modem en een vast ip / of dhcp ip kunnen elke router gebruiken, der bestaan vast geen routers die dat niet kunnen.

Kort om welke router dan ook het werkt altijd ergens wel op een chello aansluiting, maar nooit perse op elke chello aansluiting.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Flash
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-05-2025

Flash

geen

Ik heb een Medion draadloze router type MD40900 met twee USB 2.0 LAN adapters volgens het 802.11g systeem.

met een Chello light abonnement en een Com21 modem en een pc onder winxp.

het probleem is dat de lan netwerkverbinding alsook de draadloze verbinding volgens de pc werken, lampjes op de router branden ook, het lukt me helaas op geen enkele manier om op internet te komen.

heeft iemand ervaring met dit modem ?

geen

• Virtugon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09-2025
Ik heb hier een Draytek Vigor 2200E router, en die werkte perfect, totdat ik een nieuwe modem kreeg (Thomson TCM 390), toen begon de DHCPC van de router raar te doen, en moest ik elke maandag de router resetten.
Maar nu werkt het gelukkig weer goed.

TIP:
Als je een Thomson TCM 390 modem een een 2200E hebt, open dan een telnet sessie naar de router en type:
code:
1
ip dhcpc option 1

Dan werkt de DHCPC ook goed met dit modem.

"A loaf that attempts to twist it's own fate is not a loaf at all, but is, in fact, a pretzel."

• [FSF]Moses
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik heb al ruim 3 jaar een Linksys BEFSR11 ingebruik.
Werkt op zich er goed maar de laatste 2 maanden heb ik wat problemen met de DHCP. Dan moet ik de router powercyclen en dan werkt het gewoon weer.
Voor de rest een goed ding, je hebt alleen een extra switch/hub nodig als je er meer aan wil hangen :)

Moses

Verwijderd

Ik heb hulp nodig, ik wil binnenkort een andere computer aansluiten op de chello kabel.
Ik heb hiervoor een router nodig dus.. Ik weet totaal niks van routers af en vraag ik me af welke router op dit moment het beste kan kopen. Ik heb chello classic btw.

bvd

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Damn, das een ouwe koe :P

Je kan beter ff je vraag stellen in Chello vragen & problemen topic deel II :)

Maar als jij een broadband router koopt, dan zit het wel goed :)
Staat er vaak wel op wanneer je 'm koopt.

Wil je draadloos of niet?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Sorry een oude opgeschopt :| Moet ik daar de vraag opnieuw stellen? Ik zoek een goed merk.
En nee niet draadloos.
Pagina: 1 2 Laatste