Een Epson of een HP printer ?? welke is beter??
Anoniem: 5398
Hangt er een beetje van af wat je met de printer wil doen. HP heeft over het algemeen redelijk goede all-round printers
Anoniem: 14779
De HP 900 serie is het best, Epson heeft altijd dat klote gedoe dat die printerkoppen slijten, dus na 10 vullingen ofzo mag je nieuwe vulling houder bestellen, HP heeft geen slechte gewoontes.
Als deze serie te duur is kies dan de 800 serie
Als deze serie te duur is kies dan de 800 serie
HP ROELEERT HEVIG
Asus Sabertooth X58, Intel Xeon X5675, Corsair Vengeance 12GB DDR3-1600, Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5, Samsung 850 EVO 256GB, Cooler Master CM 690, Dell U2412M
Epson: Print mooi op duur papier. Drivers zijn niet geweldig, mechaniek storingsgevoelig. Uiteindelijk ben ik zo boos geworden (nieuwe cartridges in 1 week uitgedroogd, een printkop die zich door de zijkant probeerde te boren) dat ik heb besloten een andere printer te kopen zodat ik om af te koelen die Epson buiten op straat stuk heb gesmeten 
HP: Heb nu al enige tijd een HP (895CXi). Veel betere drivers, degelijker mechaniek, cartridges gaan langer mee en print veel mooier op 'gewoon' papier.
Wat je keuze ook wordt, geef zoiezo een redelijk bedrag uit. Wat kan je verwachten van een printer die net zo duur is als 2 a 3 setjes cartridges ??
HP: Heb nu al enige tijd een HP (895CXi). Veel betere drivers, degelijker mechaniek, cartridges gaan langer mee en print veel mooier op 'gewoon' papier.
Wat je keuze ook wordt, geef zoiezo een redelijk bedrag uit. Wat kan je verwachten van een printer die net zo duur is als 2 a 3 setjes cartridges ??
Voor inkjet: koop een epson, veel meer waar voor je geld. (betere print voor lagere prijs)
voor laser: definately HP.
ik heb zelf een Epson Stylus Color 640 en een HP LaserJet 5M , ben over beide erg tevreden.
voor laser: definately HP.
ik heb zelf een Epson Stylus Color 640 en een HP LaserJet 5M , ben over beide erg tevreden.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Het hangt er van af hoeveel je hem gebruikt.
Als je een Epson lang stil laat staan (maand of 2) dan kan de head verstopt raken. Aangezien die Heads vrij prijzig zijn (ik geloof meer dan 150 piek) raad ik zelf een HP aan. Je koopt gewoon zo'n navulsetje (f30,- voor 2 navullingen voor de hp 840c) en je vult ze bij als ze bijna leeg zijn. dus dan ben je nog goedkoper uit dan met zo'n head voor de Epson.
Oja, Epson is ietsie pietsie beter in foto's afdrukken en HP is weer wat beter in zwarte tekst afdrukken
Als je een Epson lang stil laat staan (maand of 2) dan kan de head verstopt raken. Aangezien die Heads vrij prijzig zijn (ik geloof meer dan 150 piek) raad ik zelf een HP aan. Je koopt gewoon zo'n navulsetje (f30,- voor 2 navullingen voor de hp 840c) en je vult ze bij als ze bijna leeg zijn. dus dan ben je nog goedkoper uit dan met zo'n head voor de Epson.
Oja, Epson is ietsie pietsie beter in foto's afdrukken en HP is weer wat beter in zwarte tekst afdrukken
Pak je rust!
Anoniem: 1354
Epson komt al jaren (!!!) als beste uit in de testen van inkjetprinters. Ik herinner mij een test in ComputerTotaal uit 97 waarin 2 Epsons de eerste en tweede plaats wegkaapten. Ik ben de evolutie blijven volgen, en momenteel is het gewoon nog altijd zo dat Epson kwalitatief voor heeft op HP: hogere resoluties (zeker nu Epson zijn resolutie opgeschroeft heeft van 1440 naar 2880 dpi) en de beste benadering van fotokwaliteit.
Daar ben ik het helemaal mee eens McBains..
De Epson technologie gewoon beter, dat zie je dus in de kwaliteit, en dat voor een veel betere prijs.
De Epson technologie gewoon beter, dat zie je dus in de kwaliteit, en dat voor een veel betere prijs.
Had laatst een gloednieuwe EPSON 680. Wil dat ding installeren, gaat ie z'n printhead een beetje door de zijkant heen boren (althans, dat probeerde die). Met geen mogelijkheid kon ik de printcartridges installeren.
Maandag/dinsdag waarschijnlijk een nieuwe. (weer 680)
Op papier is epson beter, en bij foto afdrukken trouwens ook, maar als je gewoon een fotootje en een beetje tekst af wilt drukken is een HP ook wel aardig. De EPSON printkoppen kunnen idd dus verstopt raken. Bovendien zit EPSON wel een beetje aan het einde van hun print technologie, ze pushen het misschien wel te ver!
Op papier is epson beter, en bij foto afdrukken trouwens ook, maar als je gewoon een fotootje en een beetje tekst af wilt drukken is een HP ook wel aardig. De EPSON printkoppen kunnen idd dus verstopt raken. Bovendien zit EPSON wel een beetje aan het einde van hun print technologie, ze pushen het misschien wel te ver!
You can't have everything. Where would you put it?
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>De HP 900 serie is het best, Epson heeft altijd dat klote gedoe dat die printerkoppen slijten, dus na 10 vullingen ofzo mag je nieuwe vulling houder bestellen, HP heeft geen slechte gewoontes.[/quote]Dat is onzin, ik verkoop al jaren Epson.
Ik heb praktisch nooit het problemen gehad, dat de printkop versleten of verstopt raakte.
En HP heeft 1 slechte gewoonte, namelijk dat ze de cartridges zo duur maken.
Zowel HP als Epson maken goede printers, zelf heb ik altijd een voorkeur voor Epson gehad, ook omdat er (goede) goedkope compatibles voor zijn, behalve dan voor de nieuwste x80 serie.
Ik vind de nieuwste Epsons (480/580/680) er alleen wel een beetje fragieler uitzien dan hun voorgangers (460/670/760) in dezelfde prijsklasse, maar de specificaties zijn weer beter.
Ik heb praktisch nooit het problemen gehad, dat de printkop versleten of verstopt raakte.
En HP heeft 1 slechte gewoonte, namelijk dat ze de cartridges zo duur maken.
Zowel HP als Epson maken goede printers, zelf heb ik altijd een voorkeur voor Epson gehad, ook omdat er (goede) goedkope compatibles voor zijn, behalve dan voor de nieuwste x80 serie.
Ik vind de nieuwste Epsons (480/580/680) er alleen wel een beetje fragieler uitzien dan hun voorgangers (460/670/760) in dezelfde prijsklasse, maar de specificaties zijn weer beter.
T.S. -> Als jij al jaren printers verkoopt, weet je waarom de cardridges zo duur zijn. Voor degenen die het niet weten: De printers van HP worden ondergeprijst verkocht; het geld wordt verdient met de inktcardridges. Het mooie van HP is dat de printkop in de cardridge zit, koop je een nieuwe cardridge, heb je ook gelijk een nieuwe printkop. Da's toch mooi..?
Inderdaad zijn de cardridges van HP zeker niet goedkoop, omgerekend betaal je 3500,- per liter inkt(!).
Ik heb zelf een HP 930C, en de prints zijn zo mooi... écht ongelooflijk. écht fotokwaliteit. De 930 kost maar 460,- en je hebt zéker waar voor je geld.
Ik ben zelf al jeren met drukwerk bezig, ik ben een kwaliteitsfreak wat dat betreft. Als ik een print/ drukwer ik m'n handen krijg duik ik als eerste met m'n neus erop om pixels te steren en kleurdiepte te kijken. Eerst moest ik nooit wat hebben van inkjet, ik printte alle op (kleur) laser uit, maar toen ik een keer een (goede) print van zo'n HP kreng in handen kreeg wist ik het: zo'n ding moet ik ook hebben!
Inderdaad zijn de cardridges van HP zeker niet goedkoop, omgerekend betaal je 3500,- per liter inkt(!).
Ik heb zelf een HP 930C, en de prints zijn zo mooi... écht ongelooflijk. écht fotokwaliteit. De 930 kost maar 460,- en je hebt zéker waar voor je geld.
Ik ben zelf al jeren met drukwerk bezig, ik ben een kwaliteitsfreak wat dat betreft. Als ik een print/ drukwer ik m'n handen krijg duik ik als eerste met m'n neus erop om pixels te steren en kleurdiepte te kijken. Eerst moest ik nooit wat hebben van inkjet, ik printte alle op (kleur) laser uit, maar toen ik een keer een (goede) print van zo'n HP kreng in handen kreeg wist ik het: zo'n ding moet ik ook hebben!
Obi: als je _echt_ kwaliteit wilt, moet je eens naar de Epson Stylus Photo serie kijken, man dat is pas mooi, met 6 kleurenpatroon ipv 3 kleuren (resultaat: nog mooiere kleuren)
het kost een paar cent , maar dan heb je ook wat
het kost een paar cent , maar dan heb je ook wat
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Anoniem: 4870
ik was laatst ook voor een printer op stap en was ik tussen een lexmark en een hp aan het kiezen tot die kerel vertelde dat die inktpatronen va hp maar half vol zaten was de keus snel gemaakt
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 23:05 schreef samawi het volgende:
ik was laatst ook voor een printer op stap en was ik tussen een lexmark en een hp aan het kiezen tot die kerel vertelde dat die inktpatronen va hp maar half vol zaten was de keus snel gemaakt :)[/quote]Alleen de zwarte en als je een nieuwe moet kopen kan je kiezen tussen volle of een halfvolle (te duur, maar misschien handig als je je printer weinig gebruikt). Om hier nou je keuze op te baseren
Tests? Geen enkele test vertelt je wat de duurzaamheid van een printer is! En er is niets frustrerender dan een printer die tot net voorbij de garantietermijn werkt en het dan af laat weten ...
ik was laatst ook voor een printer op stap en was ik tussen een lexmark en een hp aan het kiezen tot die kerel vertelde dat die inktpatronen va hp maar half vol zaten was de keus snel gemaakt :)[/quote]Alleen de zwarte en als je een nieuwe moet kopen kan je kiezen tussen volle of een halfvolle (te duur, maar misschien handig als je je printer weinig gebruikt). Om hier nou je keuze op te baseren
Tests? Geen enkele test vertelt je wat de duurzaamheid van een printer is! En er is niets frustrerender dan een printer die tot net voorbij de garantietermijn werkt en het dan af laat weten ...
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 04 november 2000 11:10 schreef Obi het volgende:...
Ik heb zelf een HP 930C, en de prints zijn zo mooi... écht ongelooflijk. écht fotokwaliteit
...[/quote]Laat je na kijken!
Ik heb zelf een HP 930C, en de prints zijn zo mooi... écht ongelooflijk. écht fotokwaliteit
...[/quote]Laat je na kijken!
De Epson 740 legt het zwaar af tegen mijn HP 1220 met PhotoreT III of foto's printen.
In tekst maakt het niet zoveel uit of ik gebruik gewoon mijn IBM 4317 voor de tekst.
In tekst maakt het niet zoveel uit of ik gebruik gewoon mijn IBM 4317 voor de tekst.
Ligt aan je budget.
Heb je meer 1000 gulden over voor een printer koop dan een GOEDE HP.. een dure
Heb je minder.. koop een mooie epson voor 500 ofzo.
Ik heb beide merken en verschil zie je toch niet.. EPSON Stylus 760 + HP OfficeJet G55
Heb je meer 1000 gulden over voor een printer koop dan een GOEDE HP.. een dure
Heb je minder.. koop een mooie epson voor 500 ofzo.
Ik heb beide merken en verschil zie je toch niet.. EPSON Stylus 760 + HP OfficeJet G55
Anoniem: 9677
Epson is echt wel klote. Heeft een vriend van mij alleen maar problemen mee gehad. HP heb je echt nooit problemen mee. Zelf heb ik de 710C en hij werkt echt perfect!!
Ik dacht vroeger ook dat Epson beter was dan HP. Maar voor iemand die niet elke dag met een loop op het papier zit is HP echt beter, want ik heb het afgelopen jaar 2!! epsons naar de schroothoop moeten brengen. De een was 367 dagen oud en epson wilde geen garantie meer geven, want op dat ding zat maar een jaar. Als commentaar kwam dat ze de printer meer had moeten gebruiken. Dat is op zich wel waar maar dat kan je niet van elke low-end user verwachten! De andere was 3 1/2 jaar oud. Dus HP!!!!!
Anoniem: 1795
HP heeft teringdure inkt, Epson is veel goedkoper in inkt. De Hp printers zijn wel vet cheap, dus als je niet veel print zou ik HP nemen, als je heel veel print moet je zeker een Epson nemen
Ik werk in een computerzaak, en wij hebben ook HP en Epson en Canon etc. inktpatroon klonen, kosten tussen de 25,- en 35,- per cartride, en als je lege cartridges inlevert krijg je nog een knakie terug ook!
Anoniem: 3621
EPSON is het best.
Supergoede kleuren afdrukken op m'n 640. Met HP was het altijd pielen geblazen.
Rob
Supergoede kleuren afdrukken op m'n 640. Met HP was het altijd pielen geblazen.
Rob
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>De Epson 740 legt het zwaar af tegen mijn HP 1220 met PhotoreT III of foto's printen.
In tekst maakt het niet zoveel uit of ik gebruik gewoon mijn IBM 4317 voor de tekst.[/quote]Raar he?, die HP kost maar 3x zoveel. Dat is dus een vergelijking van niks.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Epson is echt wel klote. Heeft een vriend van mij alleen maar problemen mee gehad. HP heb je echt nooit problemen mee. Zelf heb ik de 710C en hij werkt echt perfect!![/quote]Dat is wel erg kortzichtig, een merk afkraken, omdat toevallig iemand die je kent er problemen mee heeft gehad. Noem mij eens een merk op waar nog nooit iemand problemen mee heeft gehad. :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>want ik heb het afgelopen jaar 2!! epsons naar de schroothoop moeten brengen. De een was 367 dagen oud [/quote]Dan was die ander zeker -2 dagen oud
.
In tekst maakt het niet zoveel uit of ik gebruik gewoon mijn IBM 4317 voor de tekst.[/quote]Raar he?, die HP kost maar 3x zoveel. Dat is dus een vergelijking van niks.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Epson is echt wel klote. Heeft een vriend van mij alleen maar problemen mee gehad. HP heb je echt nooit problemen mee. Zelf heb ik de 710C en hij werkt echt perfect!![/quote]Dat is wel erg kortzichtig, een merk afkraken, omdat toevallig iemand die je kent er problemen mee heeft gehad. Noem mij eens een merk op waar nog nooit iemand problemen mee heeft gehad. :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>want ik heb het afgelopen jaar 2!! epsons naar de schroothoop moeten brengen. De een was 367 dagen oud [/quote]Dan was die ander zeker -2 dagen oud
De Epson/HP flame war weer!
Anyway, beide maken ze uitstekende prints. De HP 9xx serie is heel goed, maar de Epson 760 kwam ook heel goed uit de testen en is vrij goedkoop. Ik heb uiteindelijk voor Epson gekozen omdat de navultankjes van de HP970/950 iets van 100,- kosten
Die nieuwe Epson 850 (of 880, ben ik ff kwijt) kost 600,- , vreselijk mooie prints, goedkoop navultankje (50 piekken) + nog wat leuke opties.
Van beide kanten hoor ik goede service verhalen, maar ook minder goede. Dus je kunt niet zeggen X suckt/ Y suckt. Verschilt per geval lijkt me.
hoe maak ik zo'n sig?
Pagina: 1