Toon posts:

DVD brander -R of +R??

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wil een DVD brander kopen, maar heb geen ervaring met zo'n ding.

Heeft iemand wel ervaring, en kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen -R en +R? Dus wat moet ik kopen?

Groeten.

yank

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
-R en +R zijn gewoon 2 verschillende standaards voor DVD writing, ze zouden allebei afspeelbaar moeten zijn in een gewone DVD speler, maar dat lukt nog niet altijd.

Tenzij je echt de opslagcapaciteit van een DVD nodig heb (en dus niet om cool te zijn bij vrienden ;) ), zo ik even wachten tot er een echt standaard is, dat door (bijna) alle fabrikanten wordt gebruikt.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:14

-ET-

Phone Home

Er is er nog een van sony die beide standaarden kan branden

Sony DRU-500A.. kan DVD-R en DVD+R fikken

nieuws: Sony DVD±RW combo-drive te koop

pricewatch: Sony DRU-500A 4x (Retail)

Verwijderd

ja, eigenlijk zit ik met hetzelfde probleem, ik ben dus gewoon op zoek naar een DVD brander die eigenlijk op dit moment aan zoveel mogelijk dingen kan voldoen ..
copyen van dvd films, maar bijv. ook xbox games ..
weet iemand een site of vergelijking waar je dit makkelijk kan natrekken?

• SmegHead
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Het kopieeren van DVD films kun je meestal wel vergeten of je moet er enorm veel moeite voor doen aangezien de huidige DVD-writers alleen eenzijdig/single layer kunnen fikken en de meeste DVD-films op 2 layers staan. (toch?)

Een writer is momenteel alleen handig om grote hoeveelheden data op te slaan, maar daar kun je ook een fatsoenlijke tapedrive voor nemen als het om backups gaat.

Wacht nog maar even met een DVD-writer tot er 1 standaard is en de capaciteit wat groter is.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

Verwijderd

weet je toevallig ook hoe dat zit met xbox games?
volgens mij worden die gewoon single layer gefikt ..

• SmegHead

SmegHead

aka Ace Rimmer

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 09:54:
weet je toevallig ook hoe dat zit met xbox games?
volgens mij worden die gewoon single layer gefikt ..
Hmm, das een goeie, geen idee eigenlijk.
Maar wat je niet weet kun je opzoeken natuurlijk :)

Ik weet wel dat ik best even gelachen heb toen enkele collega's na aanschaf van hun DVD-writer erachter kwamen dat het kopieren van een DVD-tje toch niet zo makkelijk was als het kopieren van een CD-tje :P

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
SmegHead schreef op 20 November 2002 @ 09:52:
Het kopieeren van DVD films kun je meestal wel vergeten of je moet er enorm veel moeite voor doen aangezien de huidige DVD-writers alleen eenzijdig/single layer kunnen fikken en de meeste DVD-films op 2 layers staan. (toch?)

Een writer is momenteel alleen handig om grote hoeveelheden data op te slaan, maar daar kun je ook een fatsoenlijke tapedrive voor nemen als het om backups gaat.

Wacht nog maar even met een DVD-writer tot er 1 standaard is en de capaciteit wat groter is.
Wat een rare ongefundeerde uitspraak is dit.
Blijbaar heb je er niet zoveel verstand van, anders had je wel anders gereageerd.
Tuurlijk kan je wel films copieren. Kijk eerst effe rond voor dat je van die vreemde dingen post. Dit onderwerp is al veel vaker hier langsgeweest.

Wil je meer info mbt Dvd +/- R kijk dan even verder bij bv.
www.vcdhelp.com
www.doom9.org
www.afterdawn.com

Hier vind je ook tutorials voor het fikken van dvd's.
Het is inderdaad niet zo simpel als het fikken van een cd-tje. Zeker niet als de uiteindelijke film groter is dan 4.7 gb. Maar als je het eenmaal in de gaten hebt is het geen probleem.

Xbos en PS2 zijn single layer.
Geen problemen met copieren (dvd +of - r voldoen allebei)
je hebt 2 dingen nodig
1. Nero
2. Een modchip

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• SmegHead

SmegHead

aka Ace Rimmer

Blijft het feit dat de meeste mensen die zo'n fikker kopen denken dat het kopieren net zo makkelijk gaat als een CD-tje en dat is gewoon NIET, hoeveel tutorials je ook leest vaak is de praktijk net even anders en kun je je films vaak beter gewoon in de winkel kopen dan moeilijk gaan zitten kloten.

Maar voor het kopieeren voor XBox games heb je volgens deze site helemaal geen DVD-writer nodig :D http://www.burnxboxgames.com/ 8)7

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
ik denk dat ik op deze ga wachten: nieuws: LiteOn van plan om prijzen DVD+RW drives te drukken prijs rond de 200 euro, en dvd+/-rw (kan ie dan eigenlijk ook dvd+/-r ?)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-03 11:16

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.