[Fifa 2003] Online Tournooi *

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:31

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
originele post:
Samen met Poghi had ik het idee om voor Fifa 2003 een online competitie op te zetten. Vandaar dat ik ff een topic open met de vraag of er wat tweakers geintereseerd zijn en hoe we het dan aan kunnen pakken (knockout systeem, only friendmatch etc) Reageer hier dus ff als je wel geintereseerd bent en kom maar met ideeen :)

Het tournooi is al begonnen, de 1e ronde is inmiddels afgelopen. In dit topic kun je napraten over de wedstrijden, discuseren over een vervolg tournooi, etc.

Graag algemene Fifa 2003 vragen/discusies in het FIFA 2003 topic houden :)

Op de website staan de poules, wedstrijdschema's, de regels en de faq.

Belangrijke updates:
[rml]Informatie over de 2e ronde[/rml]
Spelers die door zijn naar de 2e ronde
Uitslag loting
Kwartfinales begonnen !
Halve finales begonnen!
Finale is begonnen!

Finale is tussen:
<h1>Smoonshine en Saekerhett</h1>

[ Voor 151% gewijzigd door White Dust op 27-04-2003 18:00 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 11736

niet allemaal te gelijk graag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:27
Oke, ik dan als eerste. Ik ben absoluut geinteresserd in een online comp. Misschien met een websitje erbij ofzo.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
GAEvakYD schreef op 19 November 2002 @ 17:57:
Oke, ik dan als eerste. Ik ben absoluut geinteresserd in een online comp. Misschien met een websitje erbij ofzo.
Ja, daar had ik ook al aangedacht. (ben dr al mee bezig) Met userprofile enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 23:27
Kijk aan, strak werk

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39251

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boesjke
  • Laatst online: 16-06 09:06

Boesjke

Excellent!!

Ik ben zeker geinteresseerd!!

Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62022

ook veel interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42361

Ja ik wil ook wel mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8733

cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Oke, interesse is er dus wel :D Ik ben nu bezig met de website waar je je kunt inschrijven, gebruik dit topic aub voor ideeen etc (anders moet ie weer dicht ivm opsomtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
ik wil ook meedoen.

ik stel gewoon 1 grote poule voor, daar we elkaar kwaliteiten niet kennen, en we dus niet een goeie faire knockout of poule/knockout kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Natuurlijk kunnen jullie mij hiervoor opschrijven!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60069

kWil cker meedoen, absoluut :) Ik stel voor dat we een custom made league maken met enkel topclubs (of mindere clubs mocht iemand dat willen). Als er heel veel aanmeldingen komen kunnen we een A Poule en een B Poule maken, de 1ste 3 promoveren, de laatste 3 degraderen :)

1 Prob: ik zit achter een router en heb niet niet zo heel erg legale versie :9 isset dan alsno mogelijk dat ik meedoe?

o, ik wil best meehelpen aan de website(gpx) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Anoniem: 60069 schreef op 19 november 2002 @ 19:23:
kWil cker meedoen, absoluut :) Ik stel voor dat we een custom made league maken met enkel topclubs (of mindere clubs mocht iemand dat willen). Als er heel veel aanmeldingen komen kunnen we een A Poule en een B Poule maken, de 1ste 3 promoveren, de laatste 3 degraderen :)

1 Prob: ik zit achter een router en heb niet niet zo heel erg legale versie :9 isset dan alsno mogelijk dat ik meedoe?
No problemo O-)
Mooi :D Ik ben nu ff bezig met een_erg_simpel_kant_en_klaar_ledenscript, die pleur ik zo snel mogelijk online zodat iedereen zich al kan inschrijven. Ik heb wel een goede hosting (betaald), maar die ondersteund geen Msql :(. Dus wordt of met txt bestandjes werken of iemand moet een DB aanbieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60069 schreef op 19 November 2002 @ 19:23:

Opzich is het wel een goed idee maar het word verschijnljk erg lastig. Wat gebuerd er bijvoorbeeld als een speler gen zin meer heeft of iets anders. Dan heeft hij de helft bijvoorbeeld van de compitie niet gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En eindigtie onderaan dat is niet zo moeilijk he, omdat we dan weten wie 't is zetten we 'm uit de poule en is er plek voor iemand anders (mocht dit storm gaan lopen :) ) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26097

Ik wil ook wel meedoen, win nu geregeld met 4-1 op prof dus gaat wel redelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En lukt het al een beetje met de website? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eMAeRCe en ik zijn druk bezig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
het lijkt me wel leuk, maar ik denk dat het problemen gaat opleveren met het op bepaalde momenten niet kunnen spelen etc.
maar dat zien we dan wel weer :+
offtopic:
topic bookmarked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59583

Heb ook wel intresse :)

Waarom niet een opzet zoals de CL, alleen dan met 1 poule ronde...dan voorkom je langdradig gebeuruh :) en mensen die afhaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, maar als iemand dan niet zo goed is issie meteeen uitgespeeld en das niet leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60069 schreef op 19 November 2002 @ 20:41:
ja, maar als iemand dan niet zo goed is issie meteeen uitgespeeld en das niet leuk :)
Das iddd ook wel weer waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boesjke

Boesjke

Excellent!!

Yep, 1 grote poule lijkt mij ook het beste, dan speel je tenminste vaak en dan maakt het niet denderend veel uit als iemand er mee stopt...

Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat maakt het nou uit of er 1 of 2 pouls zijn? dat heeft absoluut geen invloed op het aantal x dat je speelt :? Het maakt nu ook niet uit of iemand stopt, dan speelt hij gewoon geen wedstrijden, en diegene die tegen hem moeten hebben gewoon standaard gewonnen met 3-0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17640

count me in ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69713

ik doe mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boesjke

Boesjke

Excellent!!

Anoniem: 60069 schreef op 19 november 2002 @ 21:25:
Wat maakt het nou uit of er 1 of 2 pouls zijn? dat heeft absoluut geen invloed op het aantal x dat je speelt :? Het maakt nu ook niet uit of iemand stopt, dan speelt hij gewoon geen wedstrijden, en diegene die tegen hem moeten hebben gewoon standaard gewonnen met 3-0 :)
Tsja op zich is 2 poules wel slimmer omdat je dan meer tegen mensen van je eigen niveau speelt. (Na verloop van tijd dan aangezien die poules toch random ingedeeld moeten worden).

Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee iedereen kom naar irc.tweakers.net #2k3 op irc dat praat wat makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deelnemers tot nu toe :

- eMAeRCe
- Poghi
- wannab33
- GAEvakYD
- Boesjke
- XstarX
- hamimandirali
- DonDJ.
- G33RT
- Rekkie
- Evil_E
- rblommers
- D3vils0wn
- Wize
- Reken

Wat gedachtes :

Voor de minder begaafden onder ons, dat zijn dus 15 mensen :) Ik denk dat we voor de 32 moeten gaan ofzo :) Die 32 mensen delen we op in 2 pouls, een A en een B poule. We kunnen evt. met degradatie werken, maar dan moeten we weten wie op welke klasse speelt (Amateur, Semi-Pro, Pro, Wereldklasse), dat moet iedereen dan maar ff posten ofzo :) De A poule word dan voor de 'betere' en de B poule vanzelfsprekend voor de 'minderen' ... De laatste 3 van poule A degraderen, de eerste 3 van Poule B promoveren. De laatste 2 van Poule B worden eruitgekickt en daarvoor worden nieuwe mensen gezocht :) Clubkeuze is helemaal vrij , wil je Al Alihi ofzoiets zijn mag dat, Real Madrid kan natuurlijk ook gewoon. Nou ik ben helemaal uitgeïnspireerd :D

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 60069 op 19-11-2002 21:52 . Reden: deelnemers :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19566

Ik wil wel meedoen maar ik heb geen idee of ik fifa online kan spelen achter een router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Anoniem: 60069 schreef op 19 november 2002 @ 21:50:
Deelnemers tot nu toe :

- eMAeRCe
- Poghi
- wannab33
- GAEvakYD
- Boesjke
- XstarX
- hamimandirali
- DonDJ.
- G33RT
- Rekkie
- Evil_E
- rblommers
- D3vils0wn
- Wize
- Reken

Wat gedachtes :

Voor de minder begaafden onder ons, dat zijn dus 15 mensen :) Ik denk dat we voor de 32 moeten gaan ofzo :) Die 32 mensen delen we op in 2 pouls, een A en een B poule. We kunnen evt. met degradatie werken, maar dan moeten we weten wie op welke klasse speelt (Amateur, Semi-Pro, Pro, Wereldklasse), dat moet iedereen dan maar ff posten ofzo :) De A poule word dan voor de 'betere' en de B poule vanzelfsprekend voor de 'minderen' ... De laatste 3 van poule A degraderen, de eerste 3 van Poule B promoveren. De laatste 2 van Poule B worden eruitgekickt en daarvoor worden nieuwe mensen gezocht :) Clubkeuze is helemaal vrij , wil je Al Alihi ofzoiets zijn mag dat, Real Madrid kan natuurlijk ook gewoon. Nou ik ben helemaal uitgeïnspireerd :D
Ik kan niet zo goed php scripten, maar ik zal proberen dat iedereen die zich aanmeld een nivo kan kiezen (Amateur, Semi-Pro, Pro, Wereldklasse) en dat het script automatisch allemaal groepen maakt van bv 15 pers. en dan op volgorde van nivo. (dus eerst heb je hoofdklasse; wereldklasse dus en misschien een aantal Pro als er te weinig zijn en dan krijg je 1e klasse; dat zijn dan de iets mindere en dan 2e klasse, etc :)). Maar het zou wel handig zijn als iemand komt helpen met het script schrijven, mn MSN is marc_verhoef@hotmail.com.
Anoniem: 19566 schreef op 19 November 2002 @ 22:10:
Ik wil wel meedoen maar ik heb geen idee of ik fifa online kan spelen achter een router
Ja, is mogelijk:

Volgens EA:
If you are behind a router/firewall, make sure the following ports are open:

TCP and UDP ports 80, 443, 21001-21100, and 32768-65535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enneuh mogen meedere de zelfde partijen zijn of is degene die het snelst is die partij hebben en de rest niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37939

Ok schrijf mij ook maar in, ik ben niet zo goed, speel pas net op professional, maar het lijkt me erg leuk om mee te doen, alleen zit ik ook achter een router, uiteraard is het geen probleem als ik portforwarding gebruik en de poorten heb ik al in de andere topic gezien.

Wij hebben een keer een zelfde soort league voor school gehouden daar was op een gegenve moment de animo zo van gedaald dat de league maar half gespeeld is. Ik denk dat het opzetten van regels heel erg belangrijk, ik ben een admin voor 2vs2 league voor infiltration, mocht je dus regels nodig hebben dan zou ik daar wel aan kunnen komen, zoals die er zijn voor reschedulen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Anoniem: 37939 schreef op 19 november 2002 @ 22:20:
Ok schrijf mij ook maar in, ik ben niet zo goed, speel pas net op professional, maar het lijkt me erg leuk om mee te doen, alleen zit ik ook achter een router, uiteraard is het geen probleem als ik portforwarding gebruik en de poorten heb ik al in de andere topic gezien.

Wij hebben een keer een zelfde soort league voor school gehouden daar was op een gegenve moment de animo zo van gedaald dat de league maar half gespeeld is. Ik denk dat het opzetten van regels heel erg belangrijk, ik ben een admin voor 2vs2 league voor infiltration, mocht je dus regels nodig hebben dan zou ik daar wel aan kunnen komen, zoals die er zijn voor reschedulen enzo
add me ff op msn alsjewil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
Ik wil best wel mee doen, maar pas naar de HCC want dan heb ik als het goed is ruimte om het spel te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok we hebben dus 2 mensen die zich in gaan zetten voor de website te weten :

eMAeRCe : Loginsysteem
wannab33 : De evt gpx op de site

Daarnaast zijn er 2 mensen voor de regeltjes :

Wirret en wannab33

In totaal hebben zich hier aangemeld voor de competitie : 18 mensen.

Wat betreft de clubkeuze : Ik denk dattet idd is wie het eerst komt, wie het eerst maalt :) 2 Mensen die met hetzelfde team spelen(niet écht hetzelfde team, maarja je weet wat ik bedoel :+ ) is niet leuk, dan krijg je misschien 7x Real Madrid ofzo in de competitie en dat zuigt :) (krijg je 5x Ronaldo bovenaan qua doelpunten in de statistieken, en ja dat is niet leuk)..

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 60069 op 20-11-2002 09:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
ik twijfel tussen ajax en arsenal :(
kan ik niet die 2 tijdelijk reserveren en dan later weer 1 "vrijgeven"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm dat is een goede vraag waar op ik op dit moment nog geen goed antwoord op heb eigenlijk :+ . Persoonlijk zou ik zeggen, nee, het kan niet omdat je zo andere benadeeld. Stel jij kiest en ajax en arsenal dan kan iemand anders die beide teams niet meer kiezen, als jij dan later opeens zegt ik hoef bv ajax niet meer dan komt Ajax niet meer voor in het spel omdat alle inschrijvingen al zijn gedaan :) Ik zal 't er met eMAeRCe over hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boesjke

Boesjke

Excellent!!

Hmm, ik vind juist dat het niet uit moet maken welk team iedereen kiest, want stel je hebt 32 teams dan moet de 32e die zich aanmeld een slechter team nemen (bv ajax ofzo) en naar mijn idee kunnen de mannetjes van Juventus enzo harder rennen dus echt eerlijk is dat niet....
En de competie werkt toch gewoon met usernames en niet met teamnamen??

Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natuurlijk maakt het niet uit welk team je kiest :? Het gaat erom dat iemand geen 2 teams moet kunnen kiezen omdat dan voor iemand anders 2 teams wegvallen om te kiezen i.p.v. 1 :)

O en tja als je je laat aanmeld heb je gewoon pech gehad, dan zijn de teams vergeven :) Wat we evt. wel zouden kunnen doen is omdat er 2 Pouls zijn dat dus 2x hetzelfde team gekozen kan worden omdat ze toch niet bij elkaar in de competitie zitten, maargoed daarover kannik natuurlijk niet alleen beslissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boesjke

Boesjke

Excellent!!

Ja ik denk dus juist dat iedereen hetzelfde team mag kiezen, want het moet toch van je eigen skills afhangen en niet van de skills van je gekozen team.

Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19566

Wanneer begint het, want ik ga aankomende zaterdag een weekje naar Turkije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer 't begint heb ik nog geen idee van eerlijk gezegd :) Eers maarris zorgen dat de regels goed zijn uitgewerkt en er duidelijkheid is ;)

En nee niet iedereen mag hetzelfde team kiezen, het is gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt .. Als je toch niet zo goed bent word je ingedeeld in Poule B (dit kun je zelf aangeven of je goed bent of niet, althans of je dat VINDT :9 ) In Poule B kies je vervolgens een goed team, en laten we eerlijk zijn, of je nou Man Utd, Arsenal, Real, Barçe, Juve, Ac/Inter Milaan of Ajax kiest ze verschillen allemaal niet zo van elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boesjke

Boesjke

Excellent!!

Ja ok maar nu geef je maar 8 teams op maar er moeten 16 verschillende zijn... en als ik met een gemiddeld man utd gastje ren tegen een gemiddeld ajax gastje wint het man utd gastje. Hoe eerlijk is dat dan?

Maar waarom moet eigenlijk iedereen een ander team hebben, dat snap ik sowieso niet.
Stel je hebt zo'n ranglijst:

1.wannab33
2.hitpoint
3.boesjke

dan maakt het toch niet uit dat we allemaal juventus hebben? (bijvoorbeeld)

Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

* Anoniem: 33358 meld zich ook aan
Ow en iedereen kiest een team naar keuze anders is het zo wie het eerste komt wie het eerste maalt en dan zijn de goede teams al weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het was ook maar een hypotetisch voorbeeld, ergens anders in dit topic hebbik alleens gezegd dat je mag kiezen wie je wil, als 't maar niet zo is dat er meer dan 2 dezelfde teams zijn :+

Nee het maakt idd niet uit dat iedereen hetzelfde team heeft, alleen de fun is er dan een beetje vanaf, iedereen weet dan van elkaar wie de beste speler is van het team bijvoorbeeld, bij topscorers staat 4x Ronaldo, dan isser toch geen hol aan, althans dat vind ik.

//nog iets

je geeftet voorbeeld van : ja als ik met 1 ventje ren is het andere ventje sneller, dat is in het echt toch ook zo :? Je kan toch ook niet zeggen, ah komop zet Giggs er niet in, die rent zo snel en dat is niet eerlijk tegenover mijn speler, dan zorg je toch dat de pas naar Giggs word afgesneden. Als jij in balbezit bent verleg je het spel naar een andere kant/speler zodat het duel jouw mannetje/zijn mannetje vermeden wordt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah ik ben eigelijk met wannab33 eens. Ik denk dat hetl euker is als iedereen ze eigen club kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48983

Ben ik niet mee eens, ik vind dat het niet uit moet maken welk team je neemt. Anders kan je ook je echte skills niet laten zien op het veld. Met betere spelers die in de betere teams zitten is het een stuk makkelijker om te laten zien dan bij een minder team die toevallig over zou blijven als je dus wie het eerst komt wie het eerst maalt zal doen...

Tip:

Geef aan op de site met welk team je nog mag spelen of welke er al bezet zijn... als je idd wie het eerst komt wie het eerst maalt doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehhh hele grote denkfout! Je kan alleen je skils laten zien als je met een team speelt met betere spelers? NEE! Als jij met Top Oss Real Madrid verslaat met 3-0 dan heeft iedereen zoiets van omfg die gast is echt goed, als het omgekeerd is isset meer van, tja logisch, toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
@wannab33 : ik heb maar een paar dagen nodig om tot een besluit te komen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boesjke

Boesjke

Excellent!!

Anoniem: 60069 schreef op 20 November 2002 @ 16:23:
Als jij met Top Oss Real Madrid verslaat met 3-0 dan heeft iedereen zoiets van omfg die gast is echt goed, als het omgekeerd is isset meer van, tja logisch, toch :)
Ja precies, daarom is het beter als iedereen een topclub mag kiezen ook al worden er een paar clubs meerdere keren gekozen. Dan heb je gelijke teams en kan je altijd zeggen dat jij zelf beter was dat de andere en niet dat jouw team beter was dan de andere.

Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ff een poll gemaakt :). De uitslag van de poll hoeft niet definitief te zijn... Gewoon ff om een indruk te krijgen :)

Poll: Iedereen een team naar keuze van dezelfde teams ??
Ja
Nee

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=6274&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
ik wil ook wel meedoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eMAeRCe schreef op 19 November 2002 @ 22:26:
[...]

add me ff op msn alsjewil :)
sorry dat is het verkeerde MSN adres, mijn adres is nu head2vs2@hotmail.com sorry voor de fout

En voor wannaB33, zou je mij ook willen adden, zodat ik het een en ander toe kan lichten over de gebruikte regels en waar op gelet moet worden, ik weet namelijk dat een aantal zaken potdicht moeten zitten, dat was namelijk niet zo toen ik die ene league opstartte.

Ik kan trouwens overdag niet reageren omdat ik een fulltime job van 6 dagen heb, dus kan ik alleen 's avonds online zijn, dit ben ik dan ook bijna altijd.

Ik heb trouwens nee gestemd, niet iedereen moet een eigen team kiezen, wij deden het door het trekken van lootjes. Aan ieder nummer is een team gekoppeld, de admin van de league maakt 32 nummers en koppeld de 32 beste teams hier aan vast hij stuurt deze lijst naar een andere admin ter controle, dan geeft iedereen het nummer dat hij wil kiezen. Het is dan simpel om de teams aan de personen te geven, wel zou je eventueel in kunnen voeren dat de spelers onderling van team wisselen.

Dit maakte bij ons de league verrassender en leuker. Bovenstaande is alleen maar een mogelijke gedachte hoe het zou kunnen, dus please ga hier geen ellelange discussies over voeren.

ehhh ik voeg je vanavond wel ff toe :) Je idee vind ik een goede, dat van dat lootjes trekken, ik bedoel zo gaattet idd het eerlijkst en krijg je geen dubbele teams...

Ik wil zo snel mogelijk gaan beginnen met de competitie anders vallen er weer mensen weg omdattet te lang duurt enzo :)

euhm virtueel lootjes trekken :? hoe wil je dat gaan doen?

Dat kan makkelijk webbased gedaan worden, althans zo een idee had ik hierover :?
Het is natuurlijk ook niet mijn keus, het is vrij gemakkelijk om dit te maken.

Ik maak thuis gewoon wat papieren lootjes en dan laattik mn zus die trekken, de lootjes niet mijzelf :9 :+

je kan ook zelf lootjes trekken, je stuurt voordat iedereen zijn eigen nummer kiest de lijst al naar de admins, daarna geeft iedereen zijn voorkeursnummer, de 2 a 3 nummers die overblijven kunnen onder de admins worden verdeeld, zo gaat het iig 99% eerlijk.

Anoniem: 37939 schreef op 21 november 2002 @ 11:18:
je kan ook zelf lootjes trekken, je stuurt voordat iedereen zijn eigen nummer kiest de lijst al naar de admins, daarna geeft iedereen zijn voorkeursnummer, de 2 a 3 nummers die overblijven kunnen onder de admins worden verdeeld, zo gaat het iig 99% eerlijk.
goed idee!

Anoniem: 37939 schreef op 20 November 2002 @ 21:56:
[...]

sorry dat is het verkeerde MSN adres, mijn adres is nu head2vs2@hotmail.com sorry voor de fout

En voor wannaB33, zou je mij ook willen adden, zodat ik het een en ander toe kan lichten over de gebruikte regels en waar op gelet moet worden, ik weet namelijk dat een aantal zaken potdicht moeten zitten, dat was namelijk niet zo toen ik die ene league opstartte.

Ik kan trouwens overdag niet reageren omdat ik een fulltime job van 6 dagen heb, dus kan ik alleen 's avonds online zijn, dit ben ik dan ook bijna altijd.

Ik heb trouwens nee gestemd, niet iedereen moet een eigen team kiezen, wij deden het door het trekken van lootjes. Aan ieder nummer is een team gekoppeld, de admin van de league maakt 32 nummers en koppeld de 32 beste teams hier aan vast hij stuurt deze lijst naar een andere admin ter controle, dan geeft iedereen het nummer dat hij wil kiezen. Het is dan simpel om de teams aan de personen te geven, wel zou je eventueel in kunnen voeren dat de spelers onderling van team wisselen.

Dit maakte bij ons de league verrassender en leuker. Bovenstaande is alleen maar een mogelijke gedachte hoe het zou kunnen, dus please ga hier geen ellelange discussies over voeren.
Dit lijkt me zeker een mooie oplossing voor dat team gebeuren :) ik stem daar voor, alleen met hoeveel spelers gaan we spelen ? of is dat nog niet helemaal bekend...?

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
is al bekend wanneer de start is ?

• Fakir
Zo, ik heb me ook aangemeld, maar er waren wat problemen. Ik kon me alleen aanmelden op amateur. Maar ben toch echt een heuse semipro ;) Oh en hierbij claim ik Liverpool FC :D

[ Voor 13% gewijzigd door Fakir op 21-11-2002 20:58 ]

• rblommers
Fakir schreef op 21 November 2002 @ 20:55:
Zo, ik heb me ook aangemeld, maar er waren wat problemen. Ik kon me alleen aanmelden op amateur. Maar ben toch echt een heuse semipro ;) Oh en hierbij claim ik Liverpool FC :D
beter lezen, je mag (nog) geen clubs claimen ;)
en waar meld jij je aan dan? of bedoel je gewoon door dat in dit topic te zeggen?

Anoniem: 41457

oh dan claim ik ohnee je mag nog geen clubs claaimen moet ook beter leezen :D
maar iig ik meld me bij dit topic ook aan :)

• Fakir
rblommers schreef op 21 november 2002 @ 21:18:
[...]

beter lezen, je mag (nog) geen clubs claimen ;)
en waar meld jij je aan dan? of bedoel je gewoon door dat in dit topic te zeggen?
Was te proberen, maareh, waar meld je je aan, je hebt toch wel het topic goed gelezen ;) :P
hier dus: http://www.rsmagazine.nl/~marc

[ Voor 6% gewijzigd door Fakir op 21-11-2002 22:09 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Aanmelden is al mogelijk, maar we zijn nog bezig met een goed script, dus houd er rekening mee dat je je *waarschijnlijk* later opnieuw zal moeten aanmelden. Als je je nu aanmeld krijg je daar bericht over wanneer het andere script af is :).

Hmmz ik meld me maandag wel aan, kga eerst een weekend naar euroDisney en daarna zal de comp toch wel van start gaan of gebeurt dat al dit weekend ? Nou ja ik zie het maandag wel....

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Anoniem: 59583 schreef op 21 November 2002 @ 22:52:
Hmmz ik meld me maandag wel aan, kga eerst een weekend naar euroDisney en daarna zal de comp toch wel van start gaan of gebeurt dat al dit weekend ? Nou ja ik zie het maandag wel....
Ik hoop dat we volgend weekend kunnen beginnen... Je hoeft je dus geen zorgen te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
Fakir schreef op 21 november 2002 @ 22:05:
[...]

Was te proberen, maareh, waar meld je je aan, je hebt toch wel het topic goed gelezen ;) :P
hier dus: http://www.rsmagazine.nl/~marc
ik dacht het goed gelezen te hebben :+ dank je. maar waarom lukt semi-prof niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarschijnlijk gaan we werken met het lootjestreksysteem. Elk team krijgt dus een nummer toegewezen .. Ik d8 eraan iig de volgende clubs te gaan gebruiken, mochter en nog suggesties zijn kun je die altijd kwijt in dit topic. De clubs :

Nederland : Ajax, PSV, Feyenoord
Duitsland : Dortmund, Bayern, Leverkusen
Spanje : Barçe, Real Madrid, Valencia, Deportivo la Coruña
Italië : Ac Milan, Internazionale, Juventus, AS Roma
Engeland : Arsenal, Liverpool, Man Utd
Overige : Galatasary, Auxere, Rangers

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 60069 op 22-11-2002 18:30 . Reden: teams toevoegen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij gegevens wijzigen op de site kan je het niveau niet veranderen. Ik kon me namelijk ook niet aanmelden op semi-prof kijk er ff naar aub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
ik wil landenteams!

ik wil met duitsland spelen, mag dat?

btw:

ik heb een irc channel gemaakt :)

irc://irc.tweakers.net/fifa2k3

[ Voor 41% gewijzigd door G33rt op 22-11-2002 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B33, we moeten even datum afspreken dat we de regels even uitwerken, ik heb de engelse versie naar emaerce gestuurd, dinsdag kan ik op zn vroegst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Anoniem: 48983 schreef op 22 November 2002 @ 12:37:
Bij gegevens wijzigen op de site kan je het niveau niet veranderen. Ik kon me namelijk ook niet aanmelden op semi-prof kijk er ff naar aub...
Klopt, ik ben nog ff aan het uitvogelen hoe dat komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok laat me weten als je het gewijzigd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69757

ik heb een vraagje, ik heb een gedownloade versie, kan ik dan wel mee doen?? of kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69757 schreef op 22 november 2002 @ 16:48:
ik heb een vraagje, ik heb een gedownloade versie, kan ik dan wel mee doen?? of kan dat niet.
ik heb een vraagje, heb je het topic doorgelezen, of niet? of de FAQ misschien? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
Anoniem: 60069 schreef op 22 november 2002 @ 12:21:
Waarschijnlijk gaan we werken met het lootjestreksysteem. Elk team krijgt dus een nummer toegewezen .. Ik d8 eraan iig de volgende clubs te gaan gebruiken, mochter en nog suggesties zijn kun je die altijd kwijt in dit topic. De clubs :

Nederland : Ajax, PSV, Feyenoord
Duitsland : Dortmund, Bayern, Leverkusen
Spanje : Barçe, Real Madrid, Valencia
Italië : Ac Milan, Internazionale, Juventus, AS Roma
Engeland : Arsenal, Liverpool, Man Utd
Overige : Galatasary, Auxere
schotland: glasgow rangers (en mischien celtic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41570

Inter Milaan, Paris St Germain, Deportivo la Coruña, Roma, Lens en Lyon?

oh btw, ik doe ook mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
Moet je niet meer teams selecteren, want nu krijg je in de zwakkere pool (mijn pool dus :D) dat er dezelfde ploegen spelen als de sterke pool. Stel nu (echt hypotetisch) ik promoveer naar de sterke pool dan heb je dat gezeur van dubbele teams dat je nou juist wil voorkomen. Het grote nadeel van meer teams selecteren is ook nog grotere verschillen. Is het misschien een idee om juist de mensen van amateur niveau met clubs als real madrid te laten spelen en de worldclass 1337 spelers met een of andere ploeg uit de korea league?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry fakir maar dat gaat niet helemaal op, het is lastig te zeggen wie goed is en wie niet, iedereen wil een sterker team dus zal zich zwakker opstellen, dat is juist het voordeel van die lootjes, je hebt geluk als je real hebt en minder geluk als je een minder team hebt, tevens kan je nooit hetzelfde team treffen, aangezien ieder team maar 1 keer gebruikt wordt, volgens mij heb je het idee van het lootjes trekken niet helemaal begrepen, als dat zo is moet je dat even aangeven en dan zal ik het nader toelichten middels een aantal voorbeelden.

aangezien we nu ongeveer 20 spelers hebben, moet het mogelijk zijn om 20 bijna gelijke teams te vinden, en kom je dus nooit hetzelfde team tegen en volgens mij was er niet de intentie om zakke en sterke poule te spelen bij de start, ook gaat het niet om promoveren. Emaerce kan je daar nadere toelichting over geven.

Volgens mij was het idee op met 20 of 24 spelers, poules van 4 teams te maken, de nr1 gaan zeker door en de beste nr's 2 ( kunnen er 3 zijn maar kunnen er ook 2 zijn) gaan ook door (dit kan uiteraard ook door een afvalronde beslist worden). Ook kan het mogelijk zijn dat er 16 teams overblijven en niet 8 zoals ik hiervoor vermelde. Daarna kan je ervoor kiezen om nog een keer 4 poules te maken als je met 16 overblijft en 2 als je met 8 overblijft, de beste 2 van iedere poule gaan door en dan krijg je de play-offs, uiteraard kan de 2de poule ook geschapt worden en krijg je meteen na de eerste poule de play-offs.

Dit was mijns inziens de leukste methode, zo kunnen de zakkere spelers ook een aantal potjes meepikken. Dit soort zaken moeten nu duidelijk zijn aangezien ik zo snel mogelijk met B33 de rules op wil stellen (de planning hier staat op maandag of dinsdag beginnen, en woensdag af)

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 37939 op 22-11-2002 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Anoniem: 41570 schreef op 22 november 2002 @ 17:50:
Inter Milaan, Paris St Germain, Deportivo la Coruña, Roma, Lens en Lyon?

oh btw, ik doe ook mee :)
inter milan == internationale

en waar staat de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
Ik had het wel door hoor whirret, maar ik was m'n eigen kansen aan het vergroten :D Ik heb altijd zoveel kansen nodig en dan gaat er eentje in ofzo. En de pc die schiet dan 3 uit 3 en dan verlies ik alsnog :( Het lijkt af en toe wel of ik voor oranje uitkom en een penalty moet nemen. Maar goed we kunnen binnenkort al van start :D Mooi ik sta te popelen :D

[ Voor 13% gewijzigd door Fakir op 22-11-2002 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41473

Zo dan zal ik me ook maar ff aanmelden ]-[uri en fakir jullie gaan eraan AS Roma !!! :P }) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boesjke

Boesjke

Excellent!!

Heb me nu ook aangemeld :)

Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ff over het script: Ik had gehoopt dat nog iemand me kon helpen, maar helaas heb ik eigenlijk niemand gevonden die echt een goed script kan maken (komt mede doordat k geen Mysql heb). Dus het promoveren/degraderen systeem zal voorlopig worden uitgesteld.

Het beste lijkt me nu dat alleen de eerste 20 a 30 leden aan de (mini- ?)competitie beginnen (evt een 2e comp ernaast), want alle uitslagen moeten voorlopig handmatisch door de admin(s) ingevoerd worden. De overige leden kunnen dan elkaar uitnodigen om een oefenduel te spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 22-11-2002 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok maak even een lijstje van de eerste 20 mensen die zich hebben geregistreerd en wie dan tegen wie moet, ik had me al aangemeld maar ik weet niet of dat script van jou dat heeft gepakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wie tegen wie moet kunnen we nog niet vaststellen, we gaan eerst de regels vaststellen. Daarna komt het competitieschema. Ik ga vanavond samen met killerb33 met het uitwerken van de regels beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
ik schrijf me ook in
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EN is het een beetje gelukt met de regels ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yup, het is heel goed, gelukt, Emaerce heeft het concept bekeken, vandaag ga ik de definieve versie maken en deze zal emaerce dan naar je doorsturen. Hierna krijgt iedereen de regels te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik zit nu toch met een groot probleem: De msql die ik heb (gratis) is ontzettend traag, s'avonds is het zelfs zo erg dat de site niet eens geladen kan worden :/.
Is er hier misschien iemand van wie ik een Mysql database kan gebruiken ? (natuurlijk plaats ik dan een button/link op mn site) Mysql alleen is genoeg, een goede, betaalde host heb ik al.

http://www.rsmagazine.nl/~marc/

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 28-11-2002 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49922

:)

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
schiet et al op?

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Jup, aanmelden kan hier: http://www.rsmagazine.nl/~marc/ :)

Ik ben nog steeds op zoek naar een (snelle) Mysql database, heb je dr 1 over, mail me gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie dat er nog een aantal aanpassingen op de site geplaatst moeten worden, ik zie wel dat het deel regels bijvoorbeeld 5 keer is bekeken maar bij mij laad hij ze niet. Ik ben ZOOOO benieuwd wat de regels voor dit toernooi zijn ;)
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste