Toon posts:

Unknow device na installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik er achter wat voor een device dit zou moeten zijn.

Verwijderd

een beetje info over je mobo, OS en randapparatuur zou heel erg handig zijn.

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:39
EVT de properties opvragen. Staat meestal wel sumiere info bij over hoe en wat.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Dell GX100 Win 98

Verwijderd

Heb je de versie van win 98 geinstalleerd die bij de pc geleverd werd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee , dit was al een geinstalleerd systeem wat we helemaal kaal gemaakt hebben en hierna win 98 Se hebben geinstalleerd. Alles word goed herkend netwerkkaart onboard etc. Maar hij blijft komen met een unknow device wat ik niet kan thuisbrengen.

Verwijderd

Ziet ie hem wel in de device manager

Verwijderd

Als je nou eens duidelijk vertelt wat je gedaan hebt man... maakt het voor ons allemaal stukken eenvoudiger!!!

1. heb je een nieuwe windows install??
2. heb je nieuwe hardware in je pc gegooid??

En niet op de manier van hij doet het niet, wat moet ik doen?
Lees daarom eerst de FAQ eens!!

Verwijderd

Heb je geen installatie CD's voor de hardware?

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem moest voorzien worden van andere software. Hiervoor hebben de HD geformateerd. Hierna Win 98 SE geinstalleerd. Alle hardware wat we nodig hadden heeft deze onboard dus geen extra kaarten. Voor de onboard netwerkkaart hebben we drivers van internet gehaald. Mijn vraag is nu wat de unknow device in het systeem zou kunnen zijn. Hoe kan ik daar achterkomen. Dus hij ziet de unknow device in de devicemanager.

Verwijderd

Het lijkt erop dat dit een chipset of onboard apparaat is.
De normale win 98 se installatie beschikt dus niet over de drivers. Je moet gaan denken aan een usb controller, grafische chip, soundcard.

Ga naar de site van Dell, zoek de specificaties en de drivers. Installeer deze en het zou goed moeten zijn na een reboot.

Verwijderd

heb ik ook al een paar keer meegemaakt, zolang je er geen last van hebt.... lekker werken, mis je iets...... dan weet je meteen welke driver je mist en wat je nog moet installeren.

ik heb het o.a. gehad bij een laptop (weet niet meer welk merk & Type)
en bij een vobis pc.... (deze draait ondertussen al 4 maanden zonder dat ik iets mis, met nog steeds 1 unknown device)

Verwijderd

He hub, heb jij wel vaker een computer opnieuw ingericht :?

1. weet wat je hardware is.
2. ondersteunt de hardware je OS ?
3. zoek de drivers erbij
4. installeren maar

Volg dit lijstje en je komt er wel.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:32
Heb je de Intel Inf-update al gedraaid ? Ik denk dat het de Firmware Hub is die hij niet goed herkend.

Verwijderd

Heb je USB apparaten, zo ja ontkoppel die en kijk of je other divice/unknown device dan verdwijnt, je kunt het natuurlijk ook verwijderen en kijken of het opnieuw wordt gedetecteerd en zo ja als wat

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Sja sorry hoor, maar met deze topicstart is het echt aan ons om stapje voor stapje info uit je te trekken en dan te gaan gokken wat er mist. En dat is niet de bedoeling :+

Welke apparaten staan al wel goed geinstalleerd, welke hardware zitten er in (schroef de kast ook eens open en kijk op je moederbord), welk OS (welke versie daarvan), etc.

Maar je hebt al een hoop tips om een eind te komen lijkt me.
http://support.euro.dell.com kan ook helpen... Zo is er een document "How do I install Microsoft® Windows® 98 or Windows 98 Second Edition (SE)? " voor de je machine.

Als het niet lukt: je mag best een nieuw topic openen, maar geef dan ajb wel eerst alle relevante info... (Dus zo'n beetje alles wat in dit topic is gevraagd)

Kortom, lees de FAQ forumgedrag eens, plus natuurlijk het policy van het subforum, waar je je vraag gaat stellen. Beide voor je je vraag ook stelt ;)
Verder past je vraag misschien beter in OH als je bedoelt hoe de device hardwarematig te herkennen.

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 19-11-2002 09:49 . Reden: FAQ forumgedrag toegevoegd ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.