Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
ben k mee bezig geweest... kan niks vinden behalve vragen over dit lcdtje...
ach jah wat maakt het ook uit ...
ach jah wat maakt het ook uit ...
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Verwijderd
Ik heb dat lcdtje overgenomen van mydogisgone (ruiltopic) maar ik krijg em ook niet aan de praat, iemand nog ideeen?
bvd
bvd
Ik heb de datasheets eens bekeken, en ook het aansluit schema voor andere 128x 64 LCD's maar ik ken geen overeenkomst vinden om dit LCDtje aantesluiten, helaas 
Maar wat je wel kan doen is [Verwijderde gebruiker] ff mailen
hij heeft er best veel verstand van. Hij heeft al meerdere schema's gemaakt voor LCDtjes 
Suc6
Maar wat je wel kan doen is [Verwijderde gebruiker] ff mailen
Suc6
is er al iemand die dit lcd aan de praat heeft gekregen
jaja ik weet dat dit een grote kick is maar ik heb hem nu zelf, en ik heb ook al ge googled maar ik vind zelf geen schema's
hij is waarschijnlijk alleen aanstuurbaar met een controller maar welke zou ik dan nodig hebben ?
jaja ik weet dat dit een grote kick is maar ik heb hem nu zelf, en ik heb ook al ge googled maar ik vind zelf geen schema's
hij is waarschijnlijk alleen aanstuurbaar met een controller maar welke zou ik dan nodig hebben ?
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
kick?diontjuh schreef op 02 maart 2004 @ 22:06:
is er al iemand die dit lcd aan de praat heeft gekregen
-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
Die OKI chips die je noemden zijn row- en columndrivers die je in elk STN scherm vindt, tot VGA laptopscreens aan toe.
Voor het aansturen van mono STN screens kun je misschien ff hier checken:
[rml][ LCD]HOWTO-iP: Aansluiten van monochrome laptop LCD's[/rml]
Al is het topic op het moment een beetje achterop geraakt. Op zich is zo'n 128x64 LCD nog via je parallelle poort aan te sturen, moet je wel uitvissen wat je pinout is. Een keer naar de fabrikant mailen is meestal geen overbodige luxe.
Edit: Je hebt één rijdriver en één kolomdriver, dat betekent dus dat je display niet in achten of iets dergelijks is opgedeeld.
In principe zou je deze pinout moeten hebben, de pins kunnen door elkaar gehusseld zijn dus sluit 'm niet zo aan!:
1. VCC
2. GND
3. Vee Control / Bias
4. Shift Clock
5. Line Clock
6. Frame Clock
7. Modulation
8. Panel Data
9. Display Enable of Backlight
10 ?? - Backlight misschien.
[ Voor 26% gewijzigd door Stoney3K op 03-03-2004 20:35 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud