Toon posts:

[XviD] probleem met film afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net Bourne.Identity.DVD.SCREENER.XviD-RSP gedownloadt. Als ik t opstart dan wordt ie niet afgespeeld zoals het hoort (begint groen, en beelden lopen door elkaar...etc). Ik heb de NIMO codec pack geïnstaleerd maar nog steeds geen verbetering. Daarna heb ik geprobeerd de XviD codec te instaleren (en het is gelukt)....maar nog steeds geen verbetering.

Thnx

PS ik gebruik MicroDVD om mijn films af te spelen.

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Deinstalleer eens de Nimo Codec. Die veroorzaakte bij mij veel problemen.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Verwijderd

probeer bsplayer eens (www.tucows.nl)

Verwijderd

Nimo eraf gooien, alles wat met Nimo te maken heeft eraf gooien, en dan ffdshow installeren. Gewoon de laatste versie van Sourceforge downloaden :)

Mocht je hierna geen geluid hebben, dan moet je even zoeken naar AC3 codecs (lijkt me sterk aangezien het over een screener gehad, die hebben meestal geen AC3).

Wil je nog subtitles erbij krijgen, moet je ook nog even DirectVobSub installeren. Dan kun je gewoon de subtitle file dezelfde naam geven als de .avi en in C:\Subtitles zetten.

Verwijderd

Probeer de nieuwe ffdshow eens te installeren. Dit loste bij mij het probleem op.

• Zoefff
  • Laatst online: 08:48

Zoefff

❤ 

Bevestiging van wat te meeste al hebben gezegd:

Deinstall de complete nimo-pack, die veroorzaakte bij mij ook groene/rare films....

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 10:42

Meller

Much to learn, you still have

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 21:54:
Probeer de nieuwe ffdshow eens te installeren. Dit loste bij mij het probleem op.
Dit is de oplossing en dan hoef je de nimocodecpack niet eens te deïnstalleren.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Verwijderd

Meller schreef op 18 November 2002 @ 22:59:
[...]

Dit is de oplossing en dan hoef je de nimocodecpack niet eens te deïnstalleren.
Idd kijk maar eens naar mijn topic daar heb ik ook een link staan :)

VOY Season 5 groen beeld ?

Die Xvid codec zit nog niet in Nimo 5 build 8 namelijk.......

Suc6

• Brik
  • Laatst online: 17-09 10:27
of mischien ligt t wel gewoon an de file zelf, kan natuurlijk ook he :)

Verwijderd

zoeken naar

mmswitch.ax en dit bestand eraf gooien
zo werkt hij bij mij wel!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:04
Die MMSwitch.ax heb ik één keer op de laptop gedaan en dat werkte... Ik heb ook een keer zitten rommelen met wat vinkjes (opties) uitzetten bij installen, en dat heeft op m'n desktop een keer gewerkt. Op dezelfde desktop wilde nu beide methodes niet werken...

Heb 'm deinstalled maar meteen weer ffdshow installed, maar echt alles ging de mist in zodra ik mediaplayer 9 gebruikte. Oude Win9x mediaplayer wilde helemaal niet meer opstarten. En films enzo gingen hakken. Niet alleen mediaplayer, maar echt heel WinXP. Zelfs taskmanager sloeg dan 2 seconden vast ofzo...

Dus ik heb ffdshow uninstalled, nimo weer installed en nimo uninstalled. Daarna reboot en ffdshop installed en alles werkt weer... Oude mediaplayer (mplayer2.exe ofzo?) heb ik nog niet geprobeerd, geen idee of die nu weer werkt...

Overigens kun je ook regsvr32 /y mmswitch.ax doen! B)

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 11-03-2003 21:48 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Verwijderd

Misschien domme vraag hoor, maar die ffdshow wil bij bij automatisch installeren in windows\system 32\ :? :? , gewoon doen of moettie in een aparte map in in program files...

Thnx alvast

Defcon 2

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:04
Gewoon in die folder, doet 't gewoon goed... geen idee of 't verplicht is of dat 't in een andere kan. Ik neem aan van wel. (Het laatste dan! :) )

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Intr3pid
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10-2025
[quote]Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 21:12:
Hoi,

Ik heb net Bourne.Identity.DVD.SCREENER.XviD-RSP gedownloadt. Als ik t opstart dan wordt ie niet afgespeeld zoals het hoort (begint groen, en beelden lopen door elkaar...etc). Ik heb de NIMO codec pack geïnstaleerd maar nog steeds geen verbetering. Daarna heb ik geprobeerd de XviD codec te instaleren (en het is gelukt)....maar nog steeds geen verbetering.
[quote]

Makkelijk, Nimopack installeren en daarna via Start/uitvoeren:

regsvr32 /u ffdshow.ax

En klaar is Kara... 8)

Verwijderd

Gewoon helemaal niet die gare NIMO pack installen, maar ACE codec pack installen, dan heb je dat probleem al helemaal niet om mee te beginnen :Z

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Gooit hem ff in Gspot om te kijken of je alle codecs hebt geinstalleerd,zoniet kan je alle narigheid uninstallen en idd ffdshow gebruiken om je filmpjes af te kunnen spelen.

Ook kan je ff met Divxfix of Virtual Dub checken of geen bad frames ofzo heeft,want dan wil ie ook nog weleens vervelend doen.

PS....Maar het meest voor de hand liggend is wel die Nimo codec omdat je daarmee teveel misschien installeerd(meestal heb je al wat codecs er op zitten) en dat is ook niet de bedoeling.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Zoefff
  • Laatst online: 08:48

Zoefff

❤ 

Misschien is het in het vervolg wel makkelijk om ff in je topic te posten of het gelukt is of niet, en hoe het gelukt is...

Ten eerste voor iemand die dit topic ooit misschien terug vind met de search, en ten tweede zodat het niet nutteloos gekicked word...

Op 18 november 2002 zijn volgens mij de goede antwoorden gegeven, komt er nu ineens weer iemand opdraven.... heeft niet echt veel zin imho :/

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1