JvS schreef op 20 november 2002 @ 20:22:
Ik weet een leuke film voor je: Conspiracy Theory... Maar inderdaad, we gaan vanaf nu pas echte kutbanners neerzetten om jullie allemaal naar die abo te laten gaan!!!!111
Dank je, zal er eens na kijken. Maar als jij de illusie hebt dat dit soort praktijken nooit word toegepast, heb je oogkleppen op. Ik hoop en ga er vanuit dat T.net dat niet zal doen. En als het wel zo is, er eerlijk over communiceerd. Zoals ik al eerder meldde vind ik het legitiem als je het doet, maar kom er eerlijk voor uit.
Niet dus, er was nota bene veel meer dan een jaar geleden al zelfs al een banner die 30 seconden lang je hele scherm in beslag hield, was een FLASH-trailer/teaser voor een enorme boutfilm (battlefield earh). Het is niet echt iets nieuws, we hebben ook weleens bigads tussen de nieuwsposts staan en met dit soort advertenties gaan we echt niet de hele site behangen (zeker het forum niet, omdat dat gewoon schraal is, qua pageview kwaliteit en meer flink storend dan dat het stimuleert).
Nooit gezien. Kan me alleen een KPN banner herinneren, maar die werd snel verwijderd met de mededeling dat dat soort banners niet op t.net thuis hoorde. Ergo mijn verbazing dat het nu wel gebeurd.
Het is dus gewoon om geld te verdienen. En ja, dat is nodig en nee, dat gebeurt echt al 4 jaar lang en nee dan hoeven we true ook niet te betalen. Eigenlijk wel heel walgelijk dat iemand dat vindt.. Dan kunnen we meteen wel opdoeken, dacht je wel na voordat je dat zei, of was je alleen pissed dat er zowaar een banner was en dat wij geld willen verdienen dat je dan maar dat gaat blaten??? Of heb je liever dat we opdoeken, want dat is toch wel beter dan zo af en toe even een banner die wat groter is op je hobbysite (die als ongeveer enige commerciele en grote dure site op internet een nogal streng bannerbeleid heeft en er erg precies op is en zich realiseert dat je mensen wegjaagt als je op elke pagina zo'n banner neer zou kwakken).
Hoezo is het walgelijk? (en nee ik was niet zo pissig als jij nu schijnbaar bent) Het is gewoon zakelijk! Ik heb zelf ook wel eens (kostenloos) medewerking verleent aan niet commerciele organisaties. Echter commerciele organisaties gericht op het maken van winst (wat anders is dan kostendekkend, maar dat heb ik hierboven al uitgelegd) hoeven geen winst te maken te kosten van mij. Dan gaat gewoon de commerciele prijs gelden. Ik zou iets gratis ter beschikking stellen, waarna zij het geld daarvan opstrijken? Ben niet gek! Echter jullie worden zover ik het hoor van Femme is meer een zakelijke overeenkomst. De traffic is gratis, maar dan zorgen jullie wel voor naamsbekendheid (voor niets gaat de zon op!, maar als die bekendhied nu beriekt is, kun je je afvragen wat door Trueserver de winst is om het te blijven doen).
Zover ik weet ben jij vrijwilliger. Oke jou keuze. Nu zal het niet zijn, maar stel je eens voor dat je er nu achter komt dat er leden zijn binnen de crew die voor hetzelfde werk dat jij vrijwillig doet en dankzij jouw werk € 300.000 per jaar scoren (geloof nie dat ze dat halen). Blijf je het dan nog gratis doen? Aan jou die keuze, maar ik zou er rap mee stoppen. Verdien je salaris zelf maar! (dit is scherper aangezet dan het is, maar om mijn punt duidelijk te maken, net zoals de 2 alina's hieronder)
Mag ik je trouwens nog startpagina.nl in herinnering brengen? Samen met veel vrijwilligers opgezet, maar er is er 1 met het geld vandoor gegaan. (nogmaals dit zou de crew van T.net niet doen, maar als voorbeeld dat niet alles complot theorie is).
Het enige waar ik altijd moeite mee heb, is je anders voordoen dat zou zijn. Je mag rustig commercieel zijn en keihard: Je moeder verkopen voor een dubbeltje. De zus uitbaten in de prostitutie. Een stervende man 100 euro vragen voor je de ambulance belt. Dat zijn je eigen keuze en daar moet je zelf mee leven. Maar ik kan zeer slecht tegen mensen die het goede voorstaan en het evangelie preken, maar de kat in het donker knijpen. En dat gevoel bekroop me even. Ik had (wellicht niet door de crew zelf maar van andere mensen op GoT) het idee dat T.net en GoT meer richting het ideele gingen dat het commerciele. Dat beeld is nu bij mij gecorrigeerd en dus ook mijn mening over banners.
*kleine zucht*, paniekaanvallen altijd en die verdachtmakingen zijn echt heel vervelend.
[lullig doen] Binnen het maatschappelijk werk hadden we altijd de stelregel dat als iemand over een opmerking of vraag kwaad wordt, je meestal de spijker op de kop slaat[/lullig doen] Dit geldt echter meer bij problemen en gaat niet of minder op bij verdachtmakingen.
Als jij het als paniek aanval of verdachtmaking oppakt, is dat jou zaak. (analoog aan eerdere reacties hierboven). Van mij was het meer een constatering gevolgd door een vraag. De reacties hier hebben me overtuigd het het niet zo is, maar ook dat ik er toch wat afvragend tegenover blijf staan. Zie wel wat het wordt. En daarbij treedt het aloude markt mechanisme in werking. Bevalt het me niet meer, zal ik waarschijnlijk weg gaan blijven. Jullie tevreden en ik ook.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......