[Internetsharing] Verbinding valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Oke ik heb een zwaar irritant probleem. Er draait hier een server die oa 3 andere pc's voorziet van @home internet. Tot een paar maanden geleden werkte dat allemaal perfect. Toen opeens de internet verbinding steeds wegviel bij de workstations, msn ed werkte wel gewoon. De server hield wel internetverbinding. Na resetten van de server was het probleem overal tijdelijk opgelost. omdat ik steeds vaker de server moest resetten ging is op zoek naar de oorzaak.

Ik dacht dus dat het door de server kwam en door die te formatteren het probleem opgelost zou zijn. Maar nee hoor, met windows xp erop en de ingebouwde internetsharing optie aan gebeurt het nog steeds om de zoveel tijd: Paf nergens werkt internet behalve op de server.

Kent iemand dit probleem? En beter nog: weet iemand de oplossing?
Server draait dus winxp. Workstations hebben win98se of winxp.

De vos loopt door het bos.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:55
Heb je een firewall geinstalleerd op de server? SP1 erop gezet?

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Nee nu nog helemaal niks geinstalleerd. Kan SP1 dan helpen? Want het heeft altijd goed gewerkt zonder extra spul...

Verwijderd

kijk eens goed in de verbinding of windows xp niet stiekum de firewall heeft geactiveerd
dit had ik van 't weekend ook :-(

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

ik had het zelfde probleem met mijn i-net verbinding, ik heb wanadoo broadband cable en volgens mijn provider moeten mijn netwerkkaarten op 10mb/s halfduplex staan... misschien dat dit in jouw geval ook zo moet zijn???

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Topicstarter
Tja ik moet eigelijk nu weer es wachten tot hier mn internet niet meer werkt. Dat kan 2 uur duren of 2 dagen :| Ik snap er echt niks van, een tijd terug kon ik dat ding maanden aan laten staan :(

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:55
SP1 kan helpen ja, is een service pack met veel bugfixes.

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik had Windows XP draaien als server en had daar een workstation met Windows 98 op aangesloten via een crosscable. Alles werkte perfect, maar sinds kort valt de verbinding elke keer weg na zo'n 15 minuten bij het workstation.

Ik ben inmiddels op kamers gegaan en heb de server meegenomen. ik dacht dat het probleem met de andere PC nu ook wel opgelost zou zijn, maar nee hoor. Nog steeds valt ie elke keer weg na 15 minuten.

Ik denk zelf dat het probleem ligt bij het het stukje software dat geinstalleerd moest worden op het workstation, omdat er bepaalde dingen geconverteerd moesten worden van XP naar 98. Ik heb maar besloten om mijn PC te gaan formatteren, want ik zie geen andere oplossing.

Verwijderd

Zelfde probleem hier met Windows XP op de router. Probeer eens Windows 2000, dat staat hier al 2 maanden onafgebroken.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Internet delen doen we in NT. IT -> NT dus ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Ik heb zelf een XP Pro server thuis met daaraan gekoppeld 3 andere XP pro machines.
ICS valt bij mij ook regelmatig weg. Ik snap het zelf ook niet maar door het sharing uit en daarna weer aan te zetten, komt de verbinding weer terug.

Vreemd probleem.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Is het niet gewoon een bug :?
[FlauwModus]
Effe reporten hé :+ !!!
[/FlauwModus]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1