wat voor techniek gebruikt maya

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Misschien een hele vreemde vraag voor hier..
maar ik vroeg me af wat voor techniek maya gebruikt bij het renderen van shaders.

Een kennis van me programmeerd ook en die gebruikt z'n models uit 3D-Max maar mischien dat er hier mensen zijn die maya spul gebruiken en daardoor snappen/weten hoe de techniek van het renderen van shaders in mekaar zit.

Er crasht namelijk wat op bij mij.. en het zoekt een heeeeel stuk makkelijker als ik weet in wat voor hoek ik nu moet gaan zoeken..

Beetje omslachtig zo, ik weet het..
maar bij de gewone software vragen weet men het ook niet.. enigszins logisch...

Verwijderd

Wat crasht er? Wat probeer je te doen? Hoe probeer je dat te doen? Wat heb je al geprobeerd? Met jouw vraag zo kunnen we natuurlijk helemaal niets :)

• xzenor

xzenor

Topicstarter
gewoon, ik geef iets een shader, maakt geen *** uit wat voor..
dan schroef ik de kwaliteit een beeeetje omhoog (bij sommige shaders doetie het af en toe wel goed als ik op standaard kwaliteit render) en dan render ik 'm
en hoppa, blauw scherm schiet voorbij en dan krijg ik [forum=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/642408]dit[/forum].

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

je link is stuk
maar nou is het nog steeds niet duidelijk wat je wilt. Dit is P&W, dus ik kan er wel vanuit gaan dat het iets met programmeren te maken heeft.

Nou heb ik geen ervaring met maya (wel met 3dsmax), wat is precies een shader? een material oid? En wat doe jij precies, heb je een applicatie gemaakt die een maya model inlaadt en toont?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Je frutselt een model in elkaar in maya. Daar aan assign je een shader en dan render je je scene en dan crasht 't?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

heeft het iets met shaders in maya zorgen voor spontane reboot te maken? dan hoort ie zeker weten niet in P&W :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
ja die bedoel ik dus..
en aangezien hier de meeste kennis zit van wat voor techniek iets gebruikt omdat dat waarschijnlijk ook geprogrammeerd wordt hier vraag ik het dus hier...
pffffffffffff wat een zin....

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik denk dat je dan beter in W&G kan zijn... daar zitten de gebruikers van de software, hier zitten de developers voor de software ;)
ik wil m wel voor je moven...
Programming & Webscripting -> Webdesign & Graphics

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Lijkt me een hele standaard procedure , dus als het niet werkt dan moet je toch maar even je Maya opnieuw installeren.

Een object een shader geven is toch wel de meest simpele wat je in de prog. kan doen.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:59

KneoK

Not in a million lightyears

ZOMERZON >>> Maya 5 ????? Ik dacht dat 4.5 net uit was ???

• ZOMERZON

ZOMERZON

MAya 5 'wordt' da bomb :D

• xzenor

xzenor

Topicstarter
ik heb zelfs mijn systeem al diverse keren opnieuw geinstalleerd...
dat hielp ook niet :(
het zal de combinatie van moederbord, geheugen, videokaart wel zijn ofzo....

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Videokaart wordt niet gebruikt bij renderen, ook in MAYA niet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• ZOMERZON

ZOMERZON

Viewport gebruik tijdens modelen, shader assignen etc zijn allemaal vidkaart afhankelijk (ook proc. en mem. uiteraard, maar vid kaart meer omdat je viewport anders gaat gedragen bij verschillende vidkaarten).

Enige wat je bij renderen gebruikt is/zijn je processor-en, het is zelfs mogelijk om in DOS je scene te renderen.
Pagina: 1