shaders in maya zorgen voor spontane reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik weet niet of ik het op de goeie plek post maar hier leek me het meest logische..

Ik heb een vaag en ontiegelijk irritant probleem...

Ik pruts vrij veel in maya (3D pakket.. vrij goed en vrij bekend enzo) en daaron kan je gebruik maken van shaders (soort van textures).
Nou ik dus niet.. ik kan ze gedeeltelijk een klein beetje gebruiken maar als het wat te heftig wordt (vooral renderen op hoge kwaliteit) dan gaat spontaan mijn pc rebooten..

niet netjes afsluiten, nee het is net of de reset knop wordt ingedrukt die er niet op zit..
En daar wordt ik NIET vrolijk van! Vooral niet als ik niet opgeslagen heb :(

Wat kan het wezen? heeft er iemand enig idee? of verstand van ofzo...
Bij een kennisje van me die ook met dat pakket werkt gaat het wel gewoon goed..
Ik draai windows XP en hij ook, dus dat is het probleem niet..

Ik ben nu bang dat het hardwarematig is, maarja hoe check je dat, ik krijg geen geheugendump of error ofzo.. en een reboot daar zie je niet zo veel aan...

windows is ook niet gaar, ik heb 'm al diverse malen opnieuw geinstalleerd in de tussentijd maar het shader/reboot probleem blijft.....

Verder heb ik er eigenlijk nooit last van dat ik een spontane reboot krijg, dus misschien dat het ook niet hardware matig is..

Ach ik weet het ook niet meer :'(
Tips anyone? please.....

Verwijderd

als je het resetten bij een fout uit zet dan kan je wel wat zien in het blauwe scherm wat je dan krijgt... XP faq
of je er wat aan hebt is maar de vraag.
wat wel eens kan zijn is dat als je geheugen hebt van verschillende merken dat dat wel eens het probleem kan veroorzaken... is dat zo dan zou ik zeggen laat er eens 1 module in zitten van 1 merk en probeer het dan nog eens.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Nou ik krijg de volgende melding...

NV4_DISP.DLL - Address BFBA71AD base at BF9BB000, Datestamp 3D94E7C9

blijkbaar gaatie over zijn nek op NV4_DISP.DLL
maar daar houd mijn kennis ook echt bij op.......
Gaat de kennis van iemand hier verder?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Dat bestand is onderdeel van je je videokaart drivers. Installeer eens nieuwere/oudere drivers. --> www.nvidia.com

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• xzenor

xzenor

Topicstarter
al geprobeerd...
helpt allemaal niet, ik heb het ook bij een verse installatie..
wel met de detonator drivers overigens.. heb de standaard XP drivers niet geprobeerd, die zuigen sowieso al...

• xzenor

xzenor

Topicstarter
hm, volgens groups.goole.nl zou het moeten werken als ik ECC features van mijn ram aan zet...
alleen heb ik dus geen idee hoe dat moet en al helemaal niet wat het is...

• xzenor

xzenor

Topicstarter
het was blijkbaar het aanspreken van 't geheugen...
als ik in mijn bios "video memory cashe mode" op UC heb staan dan schiet ie in de stress met renderen.. zet ik 'm op USWC (wat volgens de handleiding nog beter is ook) dan stressed ie niet..
Ik heb GEEEEEN idee wat het verschil is.. maar het werkt in iedergeval wel godzijdank.
tis overigens op een asus P4B mainboard..

kan een van de moderators misschien ff nv4_disp.dll in m'n topic er bij zetten? das handiger zoeken voor diegene die op hetzelfde probleem stuitten.
Pagina: 1