Toon posts:

[winXP] Blauw Scherm door nv4_disp.dll fout*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik krijg wel eens, als ik GTA3 aan het doen ben, opeens een blauw scherm tevoorschijn getoverd, dat zegt :

[er is een fout met het dll bestand nv4_disp.dll]

Of zoiets dergelijks. Ik heb een NVidia GeForce 4 Ti4200 dus ik denk dat het daar wat mee te maken heeft, maar wat het is ik heb geen idee. Kan iemand mij aub helpen ?

[computerspecs :

P4 Titan 533 845G Motherboard (FSB 533)
Pentium4, 2.4GHZ
HD 80gb 7200rpm
256MB DDR-Ram
Nvidia Geforce Ti4200 (geen Ti4200P dus) ]

[meer driver info, oa directx en videokaart

Hier is mijn DxDiag waar alles instaat van DirectX, m'n videokaart drivers etc : KLIK ]

Alvast hardstikke bedankt !

PS.: Ik heb het nog niet bij andere spellen / programma's gehad aangezien ik meestal alleen gta 3 doe, dus als dit topic hier niet thuishoort verplaats het dan aub.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je ook eens andere detonators geprobeerd? :)

[ Voor 0% gewijzigd door Robin op 18-11-2002 18:32 . Reden: typo :X ]

• *marco*
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 00:47
welke windows gebruik je ? win 98 ? nv4_disp.dll lijkt me inderdaad een driver van je grafische kaart. Ik heb de zelfde en draai onder win xp. Voor de drivers die ik bij de kaart zijn reeds nieuwe drivers op nvidia site te downloaden. probeer die eens (desnoods de oude drivers even deinstalleren).

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Probeer deze eens: nVidia Detonator 40.72 WHQL. :)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:26
wel eerst je oude de-installeren! vooral als je er problemen mee hebt

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik had er problemen mee op windows xp home edition NL. Nu heb ik toen het 'bij fouten automatisch opnieuw opstarten' uitgeschakeld (omdat ie toen ook al die fout gaf) en op NVidia de nieuwste driver gedownload (uitgekomen op 11 november 2002). Deze gewoon geinstalleerd (ja de andere eerst gede-installeerd) en krijg nog steeds de error ...

[edit]
Het vage is ook nog eens dat ik af en toe een c000005 fout krijg (dus een 'unhandled exception ' error).

[edit 2]
Als je een DXDIAG dump wilt hebben moet je 't zeggen.

• InSPiRE
Wat zijn de specificaties van je systeem? Wat voor moederbord etc... misschien moet je wel VIA 4-1 drivers installeren of Intel Application Acc drivers.
We kunnen je nu niet echt verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
P4 Titan 533 845G Motherboard (FSB 533)
Pentium4, 2.4GHZ
HD 80gb 7200rpm
256MB DDR-Ram
Nvidia Geforce Ti4200 (geen Ti4200P dus)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb de topictitel even aangepast. Zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 waarom.

Verwijderd

Topicstarter
Yupz, sorry, kun je misschien ook helpen met dit topic :) ? Kwam er iets te laat achter

Verwijderd

Topicstarter
Racer, is dat de nieuwste of niet ? Ik heb nu namelijk de nieuwste ...

• InSPiRE
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 17:06:
Racer, is dat de nieuwste of niet ? Ik heb nu namelijk de nieuwste ...
Het is de laatste versie die supported is door Microsoft.
Heb je al je stuurprogramma's voor je moederbord ook geinstalleerd?
Welke versie van DirectX gebruik je?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 19:14:
Yupz, sorry, kun je misschien ook helpen met dit topic :) ? Kwam er iets te laat achter
Hoi -CWD- ,

Zal je wat vaker deze knop Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif willen gebruiken, aangezien dat prettiger leest en dit niet gezien wordt als onnodig kicken (zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) )

Daarnaast is het handig dat je aangeeft in je openingsvraag wat je gedaan hebt, en het is ook handig om meteen je pc specificaties mee te geven in dit soort probleem gevallen.

Zie ook deze Windows Stappenplan en geef aan van wat je gedaan hebt aan zoek werk.

Suc6 op GoT :P

[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 19-11-2002 18:44 . Reden: typo ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Hier is mijn DxDiag waar alles instaat van DirectX, m'n videokaart drivers etc : KLIK

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik had geloof ik hetzelfde. Kreeg vaak een BSOD met stop 0x0000008E ofzo, en een vermelding naar nv4_disp. Op de site van microsoft zijn hier een paar Q artikelen over, maar het probleem zit ergens in de driver. Ik heb het zelf nooit helemaal kunnen oplossen, maar je moet wat met drivers spelen. Bij mij was het pas opgelost toen ik m'n huidige A7V333 mobo erin gooide. Zoek ook even op google groups, er zijn gigantisch veel artikelen over dit probleem verschenen, daar kan je vast wel wat uithalen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:01

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Ik heb hetzelfde probleem met mijn ti4200 van Albatron (128 meg). Ook in een spel een BSOD met een melding in de trant van "Unhandled Exception"... Zeer irritant :(

Ik krijg soms ook de 0x0000008E fouten te verwerken. Zit er nu serieus over te denken terug te gaan naar oude(re) detonaters...

Die 8E heeft idd te maken met de drivers maar er zijn ZOOOO veel artikelen en theoriën over dat ik er niks mee kon. Eén ervan was zelfs dat de 1,5V van je Mobo te veel "off-scale" was (dus zeg maar 1,47V ofzo...) Tja, wat moet je er mee :?

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb nog wel wat gevonden nu ... ze zeggen dat je gewoon moet kijken op de site van je moederbord. Of je moet proberen oudere drivers te installeren, dat ga ik dus nu proberen.

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
Volgens je directx log gebruik je deze driver:
Driver Name: nv4_disp.dll
Driver Version: 6.13.10.4072 (English)

Volgens mij is dit de standaard driver van windows, weet je zeker dat je de nieuwe detonator hebt?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Da zijn de laatste nieuwe drivers whql 40.72. Niet de standaard driver van windows. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, die 4072 zijn de nieuwste drivers van Nvidia en dus de probleemdrivers. Het raare vind ik alleen dat ik net ook een blauw scherm kreeeg (niet in een spel, gewoon opeens), waarin stond dat er een fout was in 'win32k.sys'. Maarja heb windows nu opnieuw geinstalleerd en heb nu de 30.72 drivers geinstalleerd, kijken of die het wel houden ^_^.
Pagina: 1