Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 16:18:
[...]
Maar het is toch wel mogelijk dat een user bijvoorbeeld nederlands lezen kan, maar nog erg onzeker is als het om schrijven gaat? Ik heb dat zelf in meerdere talen

en kan me dus voorstellen dat een (overigens spiksplinter nieuwe) user die keuze dan maakt. Om het topic daarvoor op slot te doen... kweenie
ook dat punt is incorrect, juist de dwang om een taal te moeten gebruiken is essentieel in het leren van een taal, mensen die in afwachting van hun perfecte beheersing van een taal zich dan maar redden in een andere, lopen een groot risico de taal van een land nooit eigen te worden.
Dat is onder meer de reden dat er zoveel buitenlanders (engelsen, duitsers) in nederland zijn zonder dat deze de taal kunnen spreken, immers ze redden zich ook wel in hun eigen taal.
Andersom is het onderdeel van het leerproces van een andere dan je moedertaal, om de onzekerheid in het spreken hiervan te overwinnen en jezelf te dwingen toch tegen de blikken van anderen in, je te redden in die andere taal. En ja, dat ken ik goed
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen