Toon posts:

beetje flauw...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit vind ik een beetje kinderachtig... bijna al deze dingen zijn ten eerste engelstalig, dus waarom zou je dan geen topic in het engels mogen neerzetten... mensen die moeite hebben met het engels weten zowieso toch niks van sql...

edit: zal het wel weer in het verkeerde forum hebben gepost :)

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Staat er toch al.
Welkom in Nederland :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09

Arno

PF5A

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 16:10:

Tja de operators hier zijn erg fel... :z

Verwijderd

Het kan natuurlijk zijn dat deze nieuwe user helemaal niet zo best Nederlands kan schrijven?

Verwijderd

Wat heeft SQL met engels te maken :|
dat alle commando's toevallig engels zijn boeit niet, ieman die geen engels kan kan perfect SQL snappen hoor.

En onderaan je topic staat waarom hij dichtzit, er staat niets over fout forum.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
We zitten nog steeds in Nederland, dit is een Nederlands forum en daarom dient je topic ook gewoon Nederlands te zijn. Sim-pel.

edit: de uitleg van Sinterklaar is ook duidelijk :)

• Agent-X
  • Niet online
Ik zit in ierland ;)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

als jij niet de moeite neemt om in het NL te posten. nemen wij niet de moeite om het op te lossen. mooie deal

offtopic:
Traag: ik doe ook nog werken :+

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 16:10:
dit vind ik een beetje kinderachtig... bijna al deze dingen zijn ten eerste engelstalig, dus waarom zou je dan geen topic in het engels mogen neerzetten... mensen die moeite hebben met het engels weten zowieso toch niks van sql...

Wel sterk, alles in dit forum is nl. Dat moet toch wel opvallen :?

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 16:15:
dat alle commando's toevallig engels zijn boeit niet, ieman die geen engels kan kan perfect SQL snappen hoor.

<+:)

Maar het is toch wel mogelijk dat een user bijvoorbeeld nederlands lezen kan, maar nog erg onzeker is als het om schrijven gaat? Ik heb dat zelf in meerdere talen ;) en kan me dus voorstellen dat een (overigens spiksplinter nieuwe) user die keuze dan maakt. Om het topic daarvoor op slot te doen... kweenie

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09

Arno

PF5A

D2k schreef op 18 november 2002 @ 16:16:
offtopic:
Traag: ik doe ook nog werken :+
Toch wel :?

Lijkt er weinig op 8)7

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Osiris
  • Niet online
Ik snap ook niet echt waarom je een topic in vredesnaam in het Engels zou maken??? Engels oefenen heb je op school als het goed is wel gedaan :)

edit:
Btw, als ie geen Nederlands kan, dan zal ie vast ook wel niet de FAQ's hebben doorgelezen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 16:15:

ik heb het over een sql server (niet over sql taal)... oftewel die zijn er niet in een nederlandse editie en alle technische uitleg daarover is ook in het engels... verder zullen alleen profs mssql gebruiken... thuisgebruikers gebruiken voornamelijk mysql... ik zie werkelijk het probleem niet om iets in het engels te posten... (eindelijk eens een topic op niveau en dan krijg je een slotje om dat het niet in nl is :))

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 16:43:
[...]

ik heb het over een sql server (niet over sql taal)... oftewel die zijn er niet in een nederlandse editie en alle technische uitleg daarover is ook in het engels... verder zullen alleen profs mssql gebruiken... thuisgebruikers gebruiken voornamelijk mysql... ik zie werkelijk het probleem niet om iets in het engels te posten... (eindelijk eens een topic op niveau en dan krijg je een slotje om dat het niet in nl is :))

Maakt niks uit, een Nederlands forum is een Nederlands forum. Op mijn werk is alles (Oracle, Solaris, HP-UX, software en andere rommel) ook Engels maar we spreken gewoon Nederlands met elkaar hoor :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

D2k heeft IMHO de hoofdprijs. De meeste mensen hier kunnen hier waarschijnlijk wel Engels lezen en schrijven. Al is in dit geval het engels ook nog eens wat onduidelijk.

Dat een post in het Engels is, geeft gewoon aan dat dezelfde vraag ook op andere (engelstalige) fora is neergezet, en niet de moeite is genomen het te vertalen.

Als de vraag vertaald wordt heb ik 'm graag in SA :)

Voor de oplettende mensen: iis5_rulez is niet de topicstarter dus het mailadres is niet echt van toepassing ;) :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
F_J_K schreef op 18 November 2002 @ 16:53:
Voor de onoplettende mensen: iis5_rulez is niet de topicstarter dus het mailadres is niet echt van toepassing ;) :+
:P

Verwijderd

Taalgebruik op GoT
ik zet het er ff bij, ik kwam al ook al eens zo'n copy-paster tegen en vroeg me af of er uberhaupt engelse topics getolereerd werden toen. Hier staan best wel heldere antwoorden in over het probleem wat hier wordt aangegeven.

• JvS
  • Laatst online: 21:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 16:18:
[...]

<+:)

Maar het is toch wel mogelijk dat een user bijvoorbeeld nederlands lezen kan, maar nog erg onzeker is als het om schrijven gaat? Ik heb dat zelf in meerdere talen ;) en kan me dus voorstellen dat een (overigens spiksplinter nieuwe) user die keuze dan maakt. Om het topic daarvoor op slot te doen... kweenie

moah, we zijn gewoon een nederlands forum en zo willen we het graag houden. Nederlands is dan ook gewoon de voertaal :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op 18 November 2002 @ 17:12:

[...]

moah, we zijn gewoon een nederlands forum en zo willen we het graag houden. Nederlands is dan ook gewoon de voertaal :).
Helemaal met je eens, en ik heb even niet gedacht aan de opmerking van F_J_K over het crossposten of verschillende fora, waarschijnlijk engels. Ik probeerde alleen aan te geven dat er verzachtende omstandigheden kunnen zijn, die bij nader inzien waarschijnlijk niet van toepassing blijken te zijn >:)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als het echt een engels iemand is en bezig is NL te leren, is het niet zo'n ramp wat mij persoonlijk betreft (mar zie het punt van JvS). Met iemand die al diverse mensen heeft geholpen, steeds in het Engels (zodat ook blijkt dat ie EN is), en nu een vraag in het Engels stelt zal ik dan ook geen echt probleem hebben.

Maar als ik nu oa. het taalgebruik zie is dit echt niet iemand die Engels als voertaal heeft.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• IceStorm
  • Laatst online: 05-11 20:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

F_J_K schreef op 18 november 2002 @ 17:31:
Maar als ik nu oa. het taalgebruik zie is dit echt niet iemand die Engels als voertaal heeft.

Of het is een door de CIA getrainde dolfijn, dan wil ik het nog geloven ;)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
Gok op iemand die het ook in een nieuwsgroep post en hier crosspost in de hoop op een sneller antwoord ofzo?

Tja sowieso, niet de bedoeling, simpel zat. Er zijn dacht ik zat engelse forums op internet :)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:55
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 16:10:

mensen die moeite hebben met het engels weten zowieso toch niks van sql...
Er kunnen best mensen zijn die niet zo goed zijn in talen maar wel goed met computers kunnen werken, natuurlijk, de uitleg en het grootste deel van het internet is in het engels maar engels schrijven is een stuk moeilijker dan lezen. Aan de post van de topicstarter te zien vind ie het zelf ook moeilijk om correct Engels te schrijven! Dus dan kunnen ingewikkelde problemen op een Nederlands forum toch beter in het Nederlands besproken worden. Er kan van een Nederlander toch wel verwacht worden dan ie een klein stukje tekst in het Nederlands vertaalt om het op dit forum te plaatsen, andere mensen doen ook moeite om over een oplossing na te denken.

edit: Sorry dacht dat je ook de topicstarter van het Engelse topic was, dat is dus niet zo :)

• IceStorm
  • Laatst online: 05-11 20:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Pc123 schreef op 18 november 2002 @ 18:58:
Er kunnen best mensen zijn die niet zo goed zijn in talen maar wel goed met computers kunnen werken, natuurlijk, de uitleg en het grootste deel van het internet is in het engels maar engels schrijven is een stuk moeilijker dan lezen. jouw post te zien vind je het zelf ook moeilijk om correct Engels te schrijven! dan kunnen ingewikkelde problemen op een Nederlands forum toch beter in het Nederlands besproken worden. Er kan van een Nederlander toch wel verwacht worden dan ie een klein stukje tekst in het Nederlands vertaalt om het op dit forum te plaatsen, andere mensen doen ook moeite voor jou om over een oplossing na te denken.

Het is dus NIET zijn topic :+

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 16:18:

Tuurlijk, maar dan lijkt het me handig als zo'n user iets ala:
"I'm sorry for writing English. Although I can read Dutch, I can't write Dutch that well (yet :) )..." :)

Maar gewoon domweg in het engels posten omdat je dan de zelfde taal van de foutmelding gebruikt is wat suf natuurlijk :)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Daarnaast is het natuurlijk uitermate slecht voor de voortreffelijke search :P

Human Bobby

Verwijderd

ACM schreef op 18 november 2002 @ 19:14:

[...]

Tuurlijk, maar dan lijkt het me handig als zo'n user iets ala:
"I'm sorry for writing English. Although I can read Dutch, I can't write Dutch that well (yet :) )..." :)
Geen speld tussen te krijgen, daarmee zou een user inderdaad aangeven wel te willen alleen niet te kunnen.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:55
IceStorm schreef op 18 november 2002 @ 19:11:

[...]

Het is dus NIET zijn topic :+
Oeps, iets te snel gelezen, ging er vanuit dat iemand hier over z'n eigen gesloten topic komt klagen :) Heb het bericht aangepast.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 16:18:
[...]

ook dat punt is incorrect, juist de dwang om een taal te moeten gebruiken is essentieel in het leren van een taal, mensen die in afwachting van hun perfecte beheersing van een taal zich dan maar redden in een andere, lopen een groot risico de taal van een land nooit eigen te worden.

Dat is onder meer de reden dat er zoveel buitenlanders (engelsen, duitsers) in nederland zijn zonder dat deze de taal kunnen spreken, immers ze redden zich ook wel in hun eigen taal.

Andersom is het onderdeel van het leerproces van een andere dan je moedertaal, om de onzekerheid in het spreken hiervan te overwinnen en jezelf te dwingen toch tegen de blikken van anderen in, je te redden in die andere taal. En ja, dat ken ik goed ;)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:30
gelukkig maar dat iedereen die in het engels post hier wel iemand is die gewoon ff het vraagje hier heeft gedumped omdat ze zoveel mogelijk fora nemen om hun vraag neer te kwakken. En die hoeven we toch al niet.
Bovendien zijn er zat members hier dus voor de members hoef je het niet te doen, en er zijn veeeeel meer engelse dan nederlandse techfora dus ook een engelstalige kan prima terecht hoor ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1