Toon posts:

probleem met installatie windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu dus windows xp aan het instaleren, maar hij geeft een fout.

Als de hd gaat controleren, zegt ie dat m'n hd beschadigd is, terwijl scandisk geen fouten aangeeft. is er een mogelijkheid om deze hd check te omzeilen? Zodat ik 'm wel gewoon kan instaleren. ik heb win98 er al opstaan.

iemand hulp?????

Verwijderd

Kun je niet een paar parameters toevoegen? Opstarten met een opstartdiskette. En dan setup /? en dan dat ff lezen! ;)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 14:59:
Kun je niet een paar parameters toevoegen? Opstarten met een opstartdiskette. En dan setup /? en dan dat ff lezen! ;)
Na mijn weten kan Windows XP niet vanuit DOS geïnstalleerd worden toch?

Verwijderd

Natuurlijk wel. Gewoon WIN98 bootdisk, opstarten met ondersteuning voor CD-ROM, daarna naar de map I386, WINNT starten (ja NT)...met een /? erachter kijken of er meerdere opties zijn mbt scandisk.

Verwijderd

Topicstarter
nee kan niet vanuit dos genstalled worden

edit: oke ga het gelijk proberen

Verwijderd

Topicstarter
en welke optie dan?

• Osiris
  • Niet online
Dat kun je dus met de optie /? uitvissen :)

Verwijderd

Topicstarter
maar ik kan niet alle opties zien

Verwijderd

Topicstarter
ik zie opties /udf /r /rx /e /a

• Osiris
  • Niet online
Je _mag_ ook je Edit-knoppie gebruiken hoor :) Je hebt hierboven al aangetoont dat je het kunt :)

Alvast bedankt ;) * Osiris = theeleuten, sowwy...

Verwijderd

Type dan maar winnt /? | more
Dan blijven de schermen netjes staan en kan je kijken of scandisk ergens genoemd wordt.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan het niet vinden, weet iemand toevallig wat het moet zijn

Verwijderd

Wat kan je niet vinden??

• Osiris
  • Niet online
Hij kan de optie waarmee je ScanDisk mee over kan slaan niet vinden, en ik eerlijk gezegt ook niet :(

Verwijderd

Hmmz, kon altijd wel in eerdere versie's van Windows...... Heb geen cd om te testen. Sux.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 14:55:
ik ben nu dus windows xp aan het instaleren, maar hij geeft een fout.

Als de hd gaat controleren, zegt ie dat m'n hd beschadigd is, terwijl scandisk geen fouten aangeeft. is er een mogelijkheid om deze hd check te omzeilen? Zodat ik 'm wel gewoon kan instaleren. ik heb win98 er al opstaan.
Hoi laag-vlieger

Wat heb jij zoal gedaan om dit te kunnen constanteren? Heb je gegoogled, op Microsoft technet gekeken, zie onder andere het Windows Stappenplan ( Windows Stappenplan) en dan met name stap 1 en stap 2 en http://gathering.tweakers...aq/forumgedrag#topicstart
Leg je probleem goed uit. Hetgeen jij zegt is namelijk het enige dat anderen van jouw probleem weten. Hoe meer (relevante) informatie je geeft, hoe beter je geholpen kunt worden
Noem eventueel terzake doende omstandigheden en feiten (gebruikt OS, hardware etc).
Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd (en probeer dit zo mogelijk 'te bewijzen').
Hier een paar tips die je kan uitproberen :)

Je kan eventueel zoeken op www.google.com naar "scandisk tools" en kijk wat dat oplevert :?
Heb je scandisk van Windows 98 al een surface scan laten doen:? Gaf die problemen ?

Anders toch eens kijken naar je harde schijf of doe een harddisk test en kijk bij de fabrikant van je harde schijf. Meestal hebben die "testtools"ter download staan.

[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 18-11-2002 17:38 . Reden: typo ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende al gedaan:

- surface scan - geen problemen
- gewone scandisk uit win98 - geen problemen

Maar ik heb'm'n hardeschijf wel in 2 partities gedeeld, misschien dat dat het is, ik ga het morgen wel weer verder proberen, ben het nu een beetje zat.

maar toch bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1