Toon posts:

Windows XP installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem! :'(

Ik draai op:
ASUS A7V333 met RAID Fastrak LITE 133MB
AMD XP 2000+
512 DDR
Radeon 8500 (Retail build by ATI) (twinview, Dualhead of hoe hoe je het wilt noemen)
2 x 17" Dell Monitor
Creative Audigy Platinum

Ik draai windows 2000 stabiel!

Nu wil ik daarnaast graag XP installeren, ik heb een CD die niet opstart vanaf de CD dus ik moet een upgrade uitvoeren, vanuit windows 98 (eerst installeren) dat gaat sneller, Alles gaat mooi totdat ik het daadwerkelijke windows XP wil opstarten(na de setup) en blijft ie hangen op een blauw scherm. :(

Wie weet wat voor probleem ik heb en kan me vertellen hoe ik het moet oplossen.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ge oc et?

en al een keer gerestart na een blue screen

Verwijderd

Staat er nog iets in dat blauwe scherm???

• The DenMan
  • Laatst online: 11:21

The DenMan

PSN ID: Thedenman

hmzzz ik denk dat je beter ergens een bootable cd kan regelen. Zal vast wel niet zo heel veel moeite kosten om daaraan te komen..

Mijn iRacing Profiel

Verwijderd

Dat zou wel zo handig zijn als er iets zou staan.. En anders gewoon nog een keertje installen.. :P

Wat je ook zou kunnen kijken is dat er misschien een bepaald soort hardware niet lekker ondersteunt word door XP.. dus eff alles eruit halen.. behalve je MOBO CPU VID KAART en GEHEUGEN.. kijken of ie dan wel opstart..

Succes ermee

Verwijderd

Upgraden raad sowieso af. Maak gewoon de windows XP bootdiskettes aan:

Windows XP Professional
Windows XP Home

• Robthebest
  • Laatst online: 07-09 11:47
Het is een raar probleem, wat staat er precies in het blauwe scherm,

Wat ik zou proberen is om je bios defaults te laden en dan stap voor stap weer de opties veranderen, beginnend bij je CPU en je GEHEUGEN. Dan kan je dat tenminste uitsluiten als het probleem

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:16
Een CD die niet opstart?

Misschien kun je beter even een andere CD-rom speler organiseren welke wel booten ondersteund.
Voor zo ver ik weet zijn alle CD'roms vanaf windows 98 bootable. Anders is je CD-rom kappot, even met microsoft bellen krijg je zo een nieuwe... succes

Verwijderd

Topicstarter
het is het standaard bericht van: kijk of hardware wel goed ondersteunt word etc. ik ga het wel ff zonder HW proberen... greetz Jasper

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 11:14:
Upgraden raad sowieso af. Maak gewoon de windows XP bootdiskettes aan:

Windows XP Professional
Windows XP Home
Die laatste bootdisk van je is voor de engelse versie, ik weet niet zeker of ie die wel moet gebruiken ...

Verwijderd

kijk ook eens hierin ;-)
[rml][ winxp] Installatieprobleem[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Windows 2000 draait ook niet meer stabiel want de helft van mijn programma's, zoals word en photoshop starten op en crashen direct daarna weer. ik draai raid 0, en heb Op mijn ASUS A7V333 512MB Dane Elec zou het hier aan kunnen liggen?

Ik ga nu
- mijn BIOS Updaten en ressetten
- Voeding koeler harder laten draaien(is instelbaar)
- Windows XP installeren met diskettes en zonder PCI kaarten met een standaard AGP kaartje

Misschien dat dit iets uithaalt? ik hoop het.

in ieder geval allemaal bedankt voor de tips tot nu toe...

greetz...

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33
Heb je de driver mass storage device van je RAID0 wel geladen?

Geen beurs, geen tempo

Verwijderd

Je hebt een illetgale versie van XP wij mogen je niet helpen. (zeg dat gewoon niet) Maar een adresje voor bootdisk: www.bootdisk.com :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet weer wat de error is want ik krijg hem weer nu met een goede install CD de error luid onder een blauw scherm:

unmountable_boot_het laatste woord kan ik niet lezen want het was alweer gereboot.

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:23

Wimmel

Hello

Unmountable_boot_device

Tijdens het begin van de setup word gevraagd of je mass-storage drivers wilt laden (F6) indrukken. Dan met een floppy even de drivers van je Raid set ingeven, dan moet het goed gaan.

Windows herkent n.l. de raid controller niet en ziet daardoor ook je disk niet goed.
Meestal gaat de tekstsetup nog wel, maar bij de eerste reboot krijg je die melding.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Verwijderd

press f6 for install of non-windows scsi devices

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Unmountable_boot_device
Even op F6 rammen als er onderin staat dat je op F6 moet drukken om "niet MS SCSI of RAID drivers" te installeren.. Zet dus die drivers eerst even op floppy (wel ge unzipped), zodat je ze voor de installatie al kan installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb F6 gedaan en de drivers geinstalleerd, zou de diskette misschien beschadigd zijn? ik zal het ff met de allernieuwste drivers proberen.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

unmountable_boot_volume kan ook nog: Controleer de kabel en kijk op deze pagina: http://support.microsoft.....aspx?scid=kb;NL;NL315403

hm, link doet het niet:
Foutbericht Stop 0x000000ED wanneer een volume op een IDE-station met ingeschakelde cache wordt gekoppeld
The information in this article applies to:
Microsoft Windows XP Home Edition
Microsoft Windows XP Professional

Symptomen
Wanneer u werkt met volumes waarbij het NTFS-bestandssysteem wordt gebruikt op IDE-stations (Integrated Device Electronics) met ingeschakelde cache, kan het volgende foutbericht worden weergegeven tijdens het opstarten van de computer:

Stop 0x000000ED
Unmountable_Boot_Volume
In een dergelijk geval kunt u het systeem meestal herstellen door de opdracht chkdsk /r uit te voeren vanuit de herstelconsole en vervolgens verder te gaan. Op OEM-versies van Windows XP kunt u de herstelconsole mogelijk niet openen. Als deze oplossing niet is opgenomen in de OEM-build van Windows XP, kunt u de herstelconsole mogelijk niet openen en de opdracht chkdsk /r voor herstel niet uitvoeren. Klik op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base voor meer informatie:
Q308402 Cannot Log On to Recovery Console After Running Sysprep in Windows XP
Oorzaak
Vanwege de optimalisering van het schrijfpatroon op IDE-schijfstations worden gegevens soms niet in de juiste volgorde geschreven door de cacheroutines om ervoor te zorgen dat gegevens zo snel mogelijk naar de schijf kunnen worden geschreven, afhankelijk van de locatie van de gegevens op de schijf. Hierbij wordt een timingvenster geopend wanneer kritieke tabellen van het NTFS-schijfsysteem beschadigd kunnen zijn als een schrijfbewerking niet is voltooid. In het verleden heeft Microsoft aanbevolen om de cache op IDE-stations uit te schakelen bij programma's waarvan kritieke gegevens op de schijf zijn opgeslagen of in situaties waarbij de globale snelheid iets kan worden verlaagd. Bij programma's met kritieke gegevens moet u mogelijk SCSI-stations gebruiken omdat hiermee gegevenstransacties beter worden geregeld.
Oplossing
U kunt dit probleem oplossen door de volgende update te downloaden vanaf de website Microsoft Windows Update:
De Belangrijke update van 10 februari 2002 nu downloaden
Releasedatum: 10.02.02

Klik op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base voor meer informatie over het downloaden van Microsoft-ondersteuningsbestanden:
Q119591 How to Obtain Microsoft Support Files from Online Services
Microsoft heeft bij het uploaden van dit bestand de meest recente antivirussoftware gebruikt om het bestand te controleren op virussen. Na het uploaden is het bestand ondergebracht op beveiligde servers die elke onbevoegde wijziging aan het bestand verhinderen.

De Engelse versie van deze correctie moet de volgende (of latere) bestandskenmerken hebben:

Datum Tijd Versie Grootte Bestandsnaam Platform
-------------------------------------------------------------------------
30-jan-2002 14:58 5.1.2600.28 516.480 Ntfs.sys Intel
30-jan-2002 14:59 5.1.2600.28 1.746.304 Ntfs.sys Itanium 64-bit
Status
Microsoft heeft bevestigd dat dit probleem kan optreden in de Microsoft-producten die aan het begin van dit artikel worden vermeld.
Meer informatie
Door het aanbrengen van wijzigingen in belangrijke systeembestanden kan het systeemvolume blijven gekoppeld tot aan het punt waarop de opdracht Chkdsk kan worden uitgevoerd. U moet deze bestanden laden zodra het probleem optreedt, maar het is raadzaam om dit uit voorzorg al eerder te doen. Als dit probleem optreedt, moet u wellicht het systeem herstellen met speciale software die u bij uw computerfabrikant kunt verkrijgen.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het opnieuw geprobeerd met de nieuwste drivers. maar nog steeds geen resultaat... snif snif ik wil XP!!!!

foutcode = 0X0000007B en nog wat andere getallen

Hij zou toch moeten werken? what the fuck ik word er helemaal gek van! ik heb alle forums en newsgroups google etc afgezocht maar nog steeds nix!

hellup

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 19:36:
Ik heb het opnieuw geprobeerd met de nieuwste drivers. maar nog steeds geen resultaat... snif snif ik wil XP!!!!

foutcode = 0X0000007B en nog wat andere getallen

Hij zou toch moeten werken? what the fuck ik word er helemaal gek van! ik heb alle forums en newsgroups google etc afgezocht maar nog steeds nix!

hellup
Bovenstaande oplossing met het laden van de raid controller drivers moet echt helpen...

Verwijderd

Topicstarter
>>>>>>>>>>Bovenstaande oplossing met het laden van de raid controller drivers >>>>>>>>>>moet echt helpen...

Was het maar zo ik snap er nix van, kan het aan mijn harde schijven liggen? ik heb xp nu draaien op mijn losse harde schijf, op de IDE dat werkt wel. Toen ik windows 2000 draaide kreeg ik na een aantal dagen allemaal fouten in programma's als word en Photoshop die starte ik op en die crashten meteen. dit deugd natuurlijk ook niet helemaal, wat zou er aan de hand zijn? Is mijn M/B misschien kaduk (=stuk, kapot of finaal aan gortus)

Ik denk dat ik dan zou moeten gaan beeldhouden want anders kan ik de klap niet verwerken :-) ik heb gelukkig nog wel garantie maar dan moet ik mijn mobo opsturen en daar hep ik niet zoveel zin in.

greetz jasper

Verwijderd

Topicstarter
Oja ik dacht dat het niet met mijn RAID controller te maken heeft maar blijkbaar dus toch...
Onder de installatie (is al in grafische modus) geeft de setup een fout over logo-test en toen ik vandaag mijn RAID controller wou installeren terwijl ik XP draaide vanaf de IDE HD gaf windows deze fout weer. wat is er nou tich aan de hand?

Verwijderd

Ik heb 2 dingen te zeggen,...

haal eens 1 hd van de raid af en zet die op je gewone ide controller,... (opnieuw proberen te instaleren,...)
Ik heb ook al eens een onboard raid gehad op een a7v333 die niet wilde werken,...
en het 2e is dat ik weet dat asus borden ontzettend kunnen zeiken over het soort geheugen,... dus verwissel het eens of test het met memtach93.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2002 17:22 . Reden: blijf rustig,... ik kan het weten,... (heb al twee kasten stuk geschopt) ]

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik hem dan installeer dan kan ik hem daarna toch niet meer in RAID draaien of wel?

Ik ben er al achteraan voor nieuw geheugen, ik ga proberen de 512 van Dane elec om te ruilen voor 2 samsung 256 die volgens asus beter worden ondersteunt.
Pagina: 1