Toon posts:

[winxp] Installatieprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil windows xp gaan installeren en het gaat niet slecht, hij heeft alle files gekopieerd en dan kom je in een scherm waarin je kiezen voor een nieuwe install een upgrade of het advanced system nog iets.

Vanaf hier doet mijn toetsenbord niets meer en kan ik dus niet verder.

Ik heb een acer aspire 6100
v66m moederbord met 256 mb
matrox 30 gb harddisk
dvdspeler
philips cdrw
ati rage 3dpro kaartje (of geforce 2 400 mx tvout)

Heeft iemand een idee

Verwijderd

Is het niet toevallig een cordless toetsenbord o.i.d. Ik kan me tenminste indenken dat windows pas de drivers van het toetsenbord inlaad na opgestart te zijn

Verwijderd

Topicstarter
Nope is een gewoon ps2 toetsenbordje van logitech

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
edit:
je had alweer geantwoord

ok, je hebt dus een ps/2 van logitech. ik zou toch proberen er tijdelijk een ander toetsenbord aan te hangen.

chaozz.nl | RetroGameCouch

Verwijderd

Topicstarter
het is dus al een normaal toetsenbord wat eraan hangt, het gekke is ook dat hij het in het begin wel doet tot hij bij de eerder aangegeven plek komt.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het proberen

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
em een install hoort EERST te vragen welk type installatie je wilt en DAARNA gaat ie pas kopieren. probeerje uit een oude windows te installeren?

probeer dan de cd rom te booten.

Verwijderd

Topicstarter
De install vraagt eerst wat je wilt als je in windows zit, dan moet je door een dos stukkie en daar vraagt hij het nog eens.

Cd-rom booten heb ik gebrobeerd zelfde probleem,
ander toetsenbord geeft htezelfde probleem.

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:49
Dat is zeer raar, ik weet wel dat je problemen krijgt als je het toetsenbord usb hebt aangesloten...

Weet je zeker dat hij via de ps/2 poort is aangesloten en niet met een "hulpstuk" in de usb poort??

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet het zeker, ik ga nu even proberen win 2000 te installen , we shall see

Verwijderd

Topicstarter
en ook dat is mislukt.... hmmmm nog suggesties iemand?

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:38

Maximus

PhD i.o.

Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 13:21:
Is het niet toevallig een cordless toetsenbord o.i.d. Ik kan me tenminste indenken dat windows pas de drivers van het toetsenbord inlaad na opgestart te zijn
das ist gelul, ik draai ook cordless op mijn game systeem en toen ik XP installde ging dat gewoon met mijn cordless set, en niet dat hij in eens uitviel

sorry voor het offtopic

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Topicstarter
niemand nog enig idee?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Kan je je muis nog wel bewegen en bijvoorbeeld een textveld actief maken?

Verwijderd

Topicstarter
Nou mijn muis werkt niet want ik zit in de blauwe velden ik heb drie opties enter f3 en r geloof ik.

Verwijderd

zeer vaag, probeer het nog eens.. dus effe alles formateren... winxp installatie vanaf de cd starten bij het opstarten..

Misschien ander toetsenbord effe uitproberen

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd, het is de computer van mijn moeder die een nieuwe hdisk heeft gekregen naar een harde crash van dat ding. Hiervoor heeft xp dus als een zonnetje gedraaid echt vaag. Dus ander morgen bij moijn moeder maar eens proberen met haar usb toetsenbord.

Wel vaag als het dan wel werkt!

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
uh, niet overgeclocked of zo?
en wat had je eerst op zie pc staan?

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Verwijderd

Topicstarter
Nope helemaal niks aan getweaked
Stond op de oude harddisk dus ook xp maar die is dood :-(

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:11

Tim Schuhmacher

abasios

Slaat misschien nergens op, maar je zou kunnen proberen om de installatie te starten via de bootdiskettes voor XP die je vanaf de microsoft site kunt downloaden.

Ik had ook problemen met de installatie (cd viel stil en kopieren van files ging niet door) en die bootdisk hielpen bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
Okee goed idee, heb ik nog niet gedaan , ga ik doen ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 November 2002 @ 23:27:
Heb ik al geprobeerd, het is de computer van mijn moeder die een nieuwe hdisk heeft gekregen naar een harde crash van dat ding. Hiervoor heeft xp dus als een zonnetje gedraaid echt vaag. Dus ander morgen bij moijn moeder maar eens proberen met haar usb toetsenbord.

Wel vaag als het dan wel werkt!
Okee en dat werkte dus , ik snap er echt niks van, maar met het usb keyboard van mijn moeder werkte het meteen.

Dus als iemand er ooit naar mocht zoeken, probeer eens een toetsenbord met een ander type aansluiting.

Maar opgelost dus ;-) O-)
Pagina: 1