Onduidelijkheden Asus A7V8X en A7V333

Pagina: 1
Acties:

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik wil deze week upgraden van een Asus A7V133 + 1200 Mhz naar een XP2200 en een nieuw moederbord natuurlijk.
Ik twijfel erg tussen (Asus) A7V8X en a7V333 omdat de handleidingen en specs van die 8x af en toe nogal onduidelijk zijn.

Kan iemand me helpen met de volgende vragen:

- Kan ik een normale ATA100 IDE schijf aansluiten op de raid aansluiting aan de zijkant van de A7V8X, en is de data dan normaal leesbaar of moet de schijf in twee delen verdeeld worden zoals in sommige topics gesuggereerd wordt ?

- Gaat mijn huidige videokaart (Asus V7700, Geforce2 GTS) werken in de A7V8X, of krijg ik voltageproblemen ?
(Volgens de Duitse asus site moet het werken, andere sites beweren van niet. Iemand ervaring?)

- Heeft het nut om DDR400 geheugen in de A7V8X te zetten met een cpu die op 266 draait ? (Zo nee, op 333 wel ?)

(Even voor de duidelijkheid: Ik heb behoorlijk veel gezocht/gelezen, zowel op GoT als met google, maar vindt geen sluitend antwoord op bovenstaande vragen)

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

X-Mogwai schreef op 18 november 2002 @ 00:59:
- Kan ik een normale ATA100 IDE schijf aansluiten op de raid aansluiting aan de zijkant van de A7V8X, en is de data dan normaal leesbaar of moet de schijf in twee delen verdeeld worden zoals in sommige topics gesuggereerd wordt ?
:? Bedoel je dan niet 2 schijven erin? RAID is nl gebaseerd op 2 hd's. Niet op 1 hd opdelen in 2 evengrote stukken.
- Gaat mijn huidige videokaart (Asus V7700, Geforce2 GTS) werken in de A7V8X, of krijg ik voltageproblemen ?
(Volgens de Duitse asus site moet het werken, andere sites beweren van niet. Iemand ervaring?)
Bij een vriendin van mij wel. Heeft er een andere kaart in gehad, omdat de Radon 9700 nog niet binnen was.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

X-Mogwai schreef op 18 november 2002 @ 00:59:
Je kan zonder meer een doodgewone IDE schijf daarop aansluiten. Volgens mij ben je niet helemaal familair met RAID (in tweeën opdelen??), ik zou dan de RAID FAQ via de OM FAQ lezen :)
Ik voorzie geen problemen, mits je een beetje fatsoenlijke voeding hebt (minimaal 350W voor het boeltje zeg maar). Zie anders het Groot Asus A7V8X Topic voor ervaringen.
- Heeft het nut om DDR400 geheugen in de A7V8X te zetten met een cpu die op 266 draait ? (Zo nee, op 333 wel ?)
Nee. Beter is om CPU en geheugen beiden op dezelfde FSB te laten lopen. Anders krijgt de CPU een overkill aan geheugenbandbreedte. Je zou wel DDR333 kunnen nemen en de CPU pogen te overklokken tot FSB@166 met een lage multiplier.

• X-Mogwai
Ik ben wel zeker bekend met raid (heb nl. nu ook een raid moederbord) maar had de vraag gesteld omdat in dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/606461 letterlijk staat :
1 native UDMA schijf op de Raid u-DMA controller (striping) De schijf deelt zichzelf in tweeen en gaat met zichzelf striping doen. snelheids winst = 0, maar je kan nog wel een extra HD kwijt.
Vond ik zeer vreemd, dus wilde ik even navragen

Over de videokaart, die vraag stelde ik ivm de 1,5V <--> 3,5V AGP slot problemen waar ik heel af en toe iets over lees. Niemand problemen?
(De V7700 is als het goed is ook 1,5V geschikt trouwens)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OMG! Dat moet je met een kilo zout nemen! :X

• Rudy_X
  • Laatst online: 23-03-2013
Ik heb zelf een Asus a7v8x en je moet een 1,5volt AGP videokaart hebben. Ik had eerst een Geforce 1, maar die werkte dus niet meer.

Pc: Geen :(

• X-Mogwai
Over dat AGP voltage; ik bedoel dit artikel:
http://www.hardtecs4u.com/reviews/2001/agp4x_update_e/

Op de Asus support site:
http://www.asuscom.de/sup...inboards_grafikkarten.htm

Klopt die Asus-info echt? Iemand een (oudere) Asus videokaart op de A7V8X werkend ?

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
geforce2 is 1.5 volt, dat is geen probleem op een nieuw mobo dus

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Antwoorden
1: Geen probleem, tijdens de start detecteert de RAID controller een HD. Je drukt op ESC en hij maakt zelf een array aan van 1 HD. Dit houdt wezenlijk in dat je dus de RAID controller als een "gewone" IDE controller laat werken.

2: No problemo. Daarbij is AGP8x backwards compatible.

3: Nee, zinloos. DDR2700 is eigenlijk al zinloos unless je de CPU gaat overklokken.
Of je moet aan een AMD XP komen met FSB333

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:10
Ik dacht dat ik alle data kwijt zou zijn als ik een array aan zou maken op een HD aan die raid-poort, maar dat is helemaal niet zo. Alle data blijft er gewoon opstaan en je kan zelfs opstarten vanaf die schijf. * kleinelievewolff heeft 2*40 GB aan de "gewone" IDE poort en 1*20 GB aan de raid-poort waar alleen winxp opstaat.

• X-Mogwai
Kleinelievewolff, dat is precies de info die ik horen wilde ! :D
* X-Mogwai is weer blij !

Nou alleen nog iemand die kan bevestigen dat mijn V7700 GTS gewoon gaat werken op dat mobo. (ik heb het al besteld nl :) )

Verwijderd

Ja, die gaat zekers werken op dat mobo :). Zie ook: http://www.asus.com.tw/vga/agpv7700/specification.htm

Het plaatje geeft duidelijk de "inham" weer van de 1,5 volt aansluiting. Het zou dus (aldus het plaatje) moeten werken :).
Pagina: 1