Ik zat er zelf over te denken om eens een keer 'iets' met Linux te gaan doen. In de Consumentengids van november 2002 staat een test van Suse 8.0, Mandrake 8.2 Standard Edition en Red Hat 7.3. Omdat ik Linux zelfs nog nooit op een computer heb zien draaien (ik ken geen mensen die Linux gebruiken) en dus ook geen idee heb waar ik aan begin, was ik benieuwd naar de testresultaten. De Consumentenbond geeft bij de nadelen aan dat Linux trager is dan Windows (Red Hat en Mandrake deden er 55 seconden over om te starten, Suse 35 seconden en Windows XP 30 seconden). Verder is het ongeschikt voor thuisgebruikers met weinig pc-kennis, is er minder software beschikbaar, is er beperkte hardware ondersteuning, is er geen standaard stijl (programma's kunnen er heel verschillend uitzien) en handleidingen zijn meestal in het Engels.
Kortom: ik vind de Consumentenbond niet echt enthousiast overkomen en de door hun aangegeven nadelen doen wij twijfelen of ik er wel aan moet beginnen. Wat vinden jullie van het verhaal van de Consumentenbond?
Kortom: ik vind de Consumentenbond niet echt enthousiast overkomen en de door hun aangegeven nadelen doen wij twijfelen of ik er wel aan moet beginnen. Wat vinden jullie van het verhaal van de Consumentenbond?