ik wil van LILO afkomen, ipv linux staat er weer een standaard FAT32 partitie op. Het probleem is dus: LILO staat nog in de bootsector maar linux zelf is er al vanaf. Ik kan dus niet op fatsoenlijke wijze DOS opstarten. Hoe kom ik nou van die grafLILO af?!?!?!
Zonder de FAQ te gaan lezen gok ik dat hetbalk schreef op 17 November 2002 @ 21:27:
Lees de FAQ hierboven eens, staat het antwoord in, en gebruik eens normale taal aub.
code:
1
| fdisk /mbr |
zou moeten worden
20*350ZO45°
dos fdisk gebruiken ..
use the FAQ luke
use the FAQ luke
Veni, Vidi, Et je n'en crois pas mes yeux! (ik kwam, ik zag, en ik geloofde mijn ogen niet!) - J. Caesar (Asterix en de gladiatoren) | Nu vernieuwd met toegevoegde lazyness.
heb je nog meer OS'en op je pc staanVerwijderd schreef op 17 November 2002 @ 21:29:
fdisk /mbr werkt niet trouwens
als je win XP hebt dan moet je ies anders doen, en dat staat geloof ik in de FAQ
hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!
Verwijderd
Die sukkel Igmar heeft een topic in Schop een modje over je geopend.
Wat een hielenlikker zeg
Hernan
Wat een hielenlikker zeg
Hernan
In het gevan van XP is het helemaal makkelijk, dan moet je gewoon vanaf cd booten en naar de recoveryconsole gaan. Dan voer je "fixmbr" in en je drukt op enter.. klaar.bultoog schreef op 17 november 2002 @ 21:36:
heb je nog meer OS'en op je pc staan
als je win XP hebt dan moet je ies anders doen, en dat staat geloof ik in de FAQ
Ik zie dat je nog niet op de hoogte bent van de algemende policy.Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 21:39:
Wat een hielenlikker zeg
Hernan
Het is niet nodig om te flamen wanneer er iemand naar SeM loopt om een topic te melden, het persoon in kwestie wil net als ons het forum schoonhouden, anders zou het hier een janboel worden.
Verder heb ik nog het volgende, wij tweakers doen elkaar permanent de groeten, het schrijven van de nick inder eigen post is dan ook niet nodig.
Nog even om het af te maken.
Schop een Modje richtlijnen. *updated 02-08-2002*
De algehele FAQ van GoT
Ehm, waarom is dat een hielenlikker? Omdat een topictitel als "d00d LILO" sommige mensen in verkeerde aarde valt. Een titelchange zou bijvoorbeeld kunnen, want de titel dekt de lading niet, maar het is in dit topic duidelijk dat de topicstarter niet enorm veel verstand van zaken heeft, en dus beter eerst even zichzelf een beetje gaat bijlezenVerwijderd schreef op 17 November 2002 @ 21:39:
Wat een hielenlikker zeg
igmar is wel lichtgeraakt danVerwijderd schreef op 17 November 2002 @ 21:39:
Wat een hielenlikker zeg
Hernan
kijk dat dacht ik maar, hij heeft alleen dosbazs2000 schreef op 17 November 2002 @ 21:41:
[...]
In het gevan van XP is het helemaal makkelijk, dan moet je gewoon vanaf cd booten en naar de recoveryconsole gaan. Dan voer je "fixmbr" in en je drukt op enter.. klaar.
dus dat wordt op een andere manier lilo verwijderen
hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!
T is best wel normaal, hoor, op in SeM iets te posten over een topic als er iets niet kloptVerwijderd schreef op 17 november 2002 @ 21:39:
Wat een hielenlikker zeg
Hernan
tis zoiets als de maatschappij, dat ben jij, maar dan GoT, dat ben jij
een ieder moet letten op de kwaliteit van de topics en ik weet neit hoe terecht t was, maar t is ieg niet de bedoeling zo te reageren.
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Verwijderd
Ik vind het gewoon kinderachtig door voor zoiets putluttigs een topic te openen in Schop een Modje.Compubiter schreef op 17 november 2002 @ 21:42:
[...]
Ehm, waarom is dat een hielenlikker? Omdat een topictitel als "d00d LILO" sommige mensen in verkeerde aarde valt. Een titelchange zou bijvoorbeeld kunnen, want de titel dekt de lading niet, maar het is in dit topic duidelijk dat de topicstarter niet enorm veel verstand van zaken heeft, en dus beter eerst even zichzelf een beetje gaat bijlezen.
Ik krijg dan zoiets van: Get a life!
Hernan
Verwijderd
Anders probeer je ff ranish partitionmaneger, kan je gamakkelijk de MBR naar default zetten.
Verwijderd
Is er een manier om die fixmbr uit voeren zonder te booten vanaf de cd? Ik zit namelijk met een pc zonder cd-rom drive
Waarom?
Ik zie alleen dat het hem opvalt dat je post niet helemaal correct is opgesteld. Je topictitel zegt nagenoeg niets over de inhoud van je topic/probleem. Verder kom je met d00d LILO en grafLILO aanzetten; iets wat als TROLL beschouwd kan worden. En ook dat is iets waar men hier op GoT op zit te wachten.
Melding doen van zoiets kan 1) ervoor zorgen dat je topictitel wat leesbaarder wordt en meer info verschaft (tenzij een MOD hem sluit)
2) flames/trolls uit de weg helpen....
1. Het is hier geen helpdesk
2. Leer eens op een vriendelijke manier dingen te vragen. Als je op een vriendelijke manier iets vraagt word je wel geholpen. Als je dingen zegt die anderen in het verkeerde keelgat kunnen schieten kun je verwachten dat ze je in ieder geval niet gaan helpen, of misschien zelfs wel gaan zeiken. Zeiken is in dit geval gerechtvaardigd omdat het topic niet conform de regels is.
2. Leer eens op een vriendelijke manier dingen te vragen. Als je op een vriendelijke manier iets vraagt word je wel geholpen. Als je dingen zegt die anderen in het verkeerde keelgat kunnen schieten kun je verwachten dat ze je in ieder geval niet gaan helpen, of misschien zelfs wel gaan zeiken. Zeiken is in dit geval gerechtvaardigd omdat het topic niet conform de regels is.
dj_ed_x, hier is een relevant stukje text uit de NOS-faq:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28#28
Daarin staat ook een link naar een site waar je bootdisks kunt downloaden, het is dat je het nu met XP gaat oplossen maar in de toekomst kun je er iets aan hebben.
[offtopic]
In plaaats van dat je nu iedere keer een post plaatst zou je ook de edit-knop kunnen gebruiken, zo houdt je het topic overzichtelijker voor jezelf en voor een ander.

Gewoon even een bootdiskje halen en klaar.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28#28
Daarin staat ook een link naar een site waar je bootdisks kunt downloaden, het is dat je het nu met XP gaat oplossen maar in de toekomst kun je er iets aan hebben.
[offtopic]
In plaaats van dat je nu iedere keer een post plaatst zou je ook de edit-knop kunnen gebruiken, zo houdt je het topic overzichtelijker voor jezelf en voor een ander.
En het bovenstaande is voor jou dus ook van toepassing.Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 21:47:
Is er een manier om die fixmbr uit voeren zonder te booten vanaf de cd? Ik zit namelijk met een pc zonder cd-rom drive
Gewoon even een bootdiskje halen en klaar.
In plaats van hier te gaan lopen flamen zou je er zelf ook beter aan doen om eens de faq's door te lezen.Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 21:46:
[...]
Ik vind het gewoon kinderachtig door voor zoiets putluttigs een topic te openen in Schop een Modje.
Hernan
de betaler vervuilt
Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 21:46:
[...]
Ik vind het gewoon kinderachtig door voor zoiets putluttigs een topic te openen in Schop een Modje.
Hernan
Eerlijk gezegd zat ik zelf ook klaar om een topic te openen in Schop een Modje, maar ik zag dat Wilke me voor was geweest. Dat forum is er niet voor niets en als de modjes het niet met zijn verzoek eens zijn dan zullen ze dat wel zeggen. Het betekent gewoon meewerken aan het schoonhouden van het forum. Overigens raad ik je aan eens de standaard GoT-regels door te kijken, dan weet je dat je je naam niet onder je posts hoort te zetten en dat flamen richting mensen ('sukkel') niet gewaardeerd wordt.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
En dat komt 99% door de manier waarop jij dit topic plaatst.Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 21:50:
stop dan is een keer met zeiken, 99% van de replies is gezeik
de betaler vervuilt
Verwijderd
bazs2000 schreef op 17 November 2002 @ 21:49:
[offtopic]

Verwijderd
Ja daaaagggg. Bij deze krijgt u een Officiele Waarschuwing wegens flamen en dan vervolgens ook nog eens met een dergelijke reply komen

Goh, waarom is dat in andere topics toch niet het gevalVerwijderd schreef op 17 november 2002 @ 21:50:
stop dan is een keer met zeiken, 99% van de replies is gezeik
Misschien wel omdat er een kern van waarheid zit in dat "gezeik".
De oplossing is nu al meerdere malen genoemd en ook wel erg makkelijk zelf op te lossen. Het staat notabene in de faq.
Gaarne in het vervolg dus eerst zelf goed zoeken en daarna een topic openen dat gewoon op normale toon begint met een duidelijkte topictitel.
Wij danken u.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.